جنگ صلح است، آزادی برده داری و نادانی قدرت ! جورج اورول

با بررسی قسمت بیست و دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید. قسمت دهم از بخش دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان یا بهتر بگم قسمت آخر یه جمع بندی بود از اطلاعاتی که در دو قسمت اخیر به ما داده شده بود و به نوعی داشت مارو برای فصل بعدی و اتفاقات فصل چهار آماده میکرد.

بالاخره با دریا یا اقیانوس مواجه میشیم چیزی که سه فصل منتظرش بودیم و مهم تر از همه با سوالی بزرگتر مواجه میشیم ! دشمن کیه ؟ تا الان تایتان ها بودن از این به بعد کل مردم دنیا ! ؟ آیا برای آزادی نیاز به جنگ و کشتار پی در پی هست ؟

طراحی به نظر رنگ و لعاب بیشتری داشت و گویا استودیو ویت برای قسمت آخر وقت بیشتر گذاشته در نتیجه ما رشد چهره شخصیت های محبوبمون و تبدیلشون از نوجوان به جوان رو شاهد هستیم ! کارگردانی خیلی خوب بود اما از همه بهتر موسیقی متن این قسمت مخصوصا پیانو های جذاب و آهنگ جذاب اندینگ از هیرویوکی ساوانو بود. راستی آلبوم موسیقی متن فصل سوم هم منتشر شده اما هنوز نه در اسپاتیفای هست نه یوتوب اما به محض موجود شدن حتما توی سایت قرارش میدیم.

تو قسمت 59 انیمه Attack on Titan بالاخره مردم با واقعیت مواجه میشن و تمام چیزی رو که از حافظه شون پاک شده بود ، بهشون گفته میشه ، که نقش کاپیتان پیکسی برای ارائه اطلاعات به مردم خیلی ارزشمند بود، بعد از برخورد مجدد ارن با یک رویال بلاد بازهم اطلاعاتی از گذشته پدرش بدست میاد، مشخص میشه گریشا خیلی هم وحشیانه عمل نکرده ! و از همه مهمتر اندینگ داستان بود که هم متفاوت بود و هم حاوی اطلاعاتی از فصل چهارم که در ادامه بررسیشون میکنم.

نکته ها

  • فصل چهارم انیمه Attack on Titan در سال 2020 منتشر میشه و به احتمال زیاد در ماه اکتبر که میشه مهر / آبان سال 99 
  • تعداد قسمت های فصل چهار مشخص نیست اما به نظر میاد 40 چپتر مانگارو دربر میگیره که میشه چیزی حدود 30 الی 35 قسمت !!!
  • از راه اندازی نظر سنجی پشیمون شدم! احتمالا برم سراغ بررسی وان پانچ من یا دورورو ! یا شاید کمی صبر کنم تا انیمه های ناب تابستون شروع شه ! 

قبل مطاله بررسی قسمت بیست و دوم این مطالب رو هم یه نگاه بندازید

در ادامه با بررسی قسمت بیست و دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید

ارن کروگر / گریشا یاگر

قسمت دهم از بخش دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

مجددا در ابتدای این قسمت شاهد صحبت های گریشا و ارن هستیم و مجددا اشاره کروگر به تایتان آزادی خواه و آرمین و میکاسا ! این موضوع به نظر در فصل چهارم اهمیت بیشتری پیدا میکنه و نظریه سفر در زمان رو هم تقویت میکنه ! همچنین به نظر میرسه شخصیت تایتان روی شخصیت فردی که صاحب او قدرت هست تاثیر میگذاره ! برای مثال اگه تایتان ارن تایتان ازادی خواه باشه فکر میکنم این میل به آزادی رو ارن هم تاثیر میگذاره ! 

ارن

قسمت دهم از بخش دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

خب تو این قسمت ارن توضیح میده منظورش از محافظت در برابر هیستوریا چی بوده! ارن ایده ای به ذهنش رسیده و اون اینه اگه در حالت تایتانی یکی از اعضای خانواده سلطنتی لمس کنه امکانش هست بتونه از توانایی های تایتان بنیان گذار بهره ببره ! در نتیجه ترس داره که این موضوع رو بگه و ارتش مجبورش کنه از هیستوریا برای مقاصد جنگی استفاده کنن ! 

از طرفی به غیر از هیستوریا زیک هم هست که خون سلطنتی داره ! از همین رو فک کنم ارن بدش نمیاد یه بلایی سر برادرش بیاد! 

دوتا نکته اینجا هست 

زمانی که ارن دایانا رو لمس کرد در حالت انسانی بود و دایانا تو حالت تایتان ! 

زمانی هم که گریشا فریدارو خورد هر دو در حالت تایتانی بودن ! 

حالا یه احتمالاتی این وسط هست اگه ارن در حالت تایتانی یه رویال بلاد رو در حالت انسانی بخوره چی میشه؟

آزادسازی اطلاعات

قسمت دهم از بخش دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

توی جلسه ای که با اعضای باقی مانده تیم اکتشاف تشکیل داده میشه ! بعد شنیدن داستان و خطابه پیکسی هیستوریا به عنوان ملکه دستور میده تا اطلاعات برای عموم فاش بشه ، نقش تعیین کننده یک زن برای نجات بشریت !

خیلی داستان منو یاد یمیر و ابتدای پیدایش تایتان ها میندازه !

همچنین با توجه به زن های داستان ایسایاما » مادر ارن،میکاسا،آنی ، یمیر، هیستوریا ، فریدا و دایانا که همه زن هایی قوی بودن و نقش تاثیرگذاری در داستان داشتن میشه نتیجه گرفت ایسایاما پیامی مهم برای جوامع مدرن داره و سعی میکنه نقش مهم زن در اجتماع رو های لایت کنه ! 

نحوه برخورد مردم با واقعیت هم خیلی جالبه ! البته دور از ذهن هم نبود ! 

قسمت دهم از بخش دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

اون دو نفری که لیوای و هانجی رفتن ببینن کی بودن و اصلا برای چی پیش اون دوتا رفته بودن؟ ! لیوای با کت شلوار خیلی جالب بود جالب تر از اون نحوه گرفتن فنجون چای تو دستش بود! 

قسمت 59 انیمه حمله به تایتان

فلوک و زر زر هاش هم هیچ اهمیتی نداشت برای همین اشاره نمیکنم ! اما چیزی که این وسط مهم بودن دیدن بخشی از خاطرات کودکی گریشا توسط ارن هست به نظر میرسه رفته رفته ارن توانایی دست یابی به خاطرات پدرش قرار بدست بیاره یا قدرت لینک شدن با مسیر و دسترسی به اطلاعات کل تایتان ها!

مدال شجاعت

قسمت 59 انیمه حمله به تایتان

تحویل مدال شجاعت توسط هیستوریا توش دو تا نکته داشت ! 

قسمت بیست و دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

  1. 9 بازمانده و ملکه » آشنا نیست ؟ چرا هست یمیر و 9 تایتان !
  2. ارتباط مجدد ارن با هیستوریا که باعض میشه ارن خاطرات مربوط به پدرش و خانواده هیستوریا رو ببینه ! اینجا مشخص میشه گریشا التماس فریدا کرده تا با تایتان های مهاجم بجنگه و جون مردم رو نجات بده و در کمال ناباوری میبینیم فریدا تحت تاثیر تفکر یا تلسم تایتان موسس جنک با گریشا رو ترجیح میده به دفاع از مردم خودش ! در نتیجه گریشا کلکش رو میکنه ! اما چرا گریشا خودش اقدام به شکست دادن تایتان ها نمیکنه هم عجیبه ! 

اینفوگرافی

قسمت 59 انیمه حمله به تایتان

اینفوگرافی این هفته با هفته های قبل کمی فرق داشت! اینفو این هفته بیشتر شبیه یک دست نوشته بود اما ازکی معلوم نبود ! این نامه  راجع به فرزندان یمیر هستش و دیدن دنیا به این قوم به عنوان قومی شیطانی که تنها دلیل این دید وجود قدرت تایتانی هست ! نویسنده نامه باور داره راه دیگه ای برای تعامل با بشر به غیر از قدرت تایتانی وجود داره !

بچه تایتان

قسمت آخر فصل سوم انیمه حمله به تایتان

خب بچه تایتان به نظر میرسه یه الدیایی بدبخت دبگه اس که با کمترین حد تزریق تبدیل به تایتان خیلی کوچک و بی خطر شده از طرفی احتمال داره که بچه هم بوده باشه ! نحوه دید ارن به تایتان بچه خیلی جالب بود اون ترس از تایتان ها دیگه جاشو داده به اعتماد به نفس و برخورد منطقی با داستان !

در نتیجه به نظر میرسه این تایتان برای آزمایشات هانجی خیلی مناسب باشه همچین بعد هم نیست بشه از این تایتان بی آزار سرمی ساخت برای تبدیل مردم عادی به تایتان یا بلعکس !

و سرانجام دریا !

بررسی قسمت بیست و دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خب بعد گذشت چندین ماه و پاکسازی منطقه از تایتان ها حالا وقتش میشه تیم اکتشاف بالاخره پاشون رو خارج از قلمرو قبلی بگذارن و سرانجام با دریا مواجه بشن ! همون باوری که براش خون و اشک ریختن تا بالاخره تبدیل شد به واقعیت  !

نکته جالب این بخش حرف های ارن بود ! آزادی چی جوری به دست میاد با کشتن یه عالمه آدم دیگه ؟

سوال مهمی که جواب دادن بهش سخته و باور دارم ارن دنبال راهی برای حل کردن داستان بدون جنگ باشه! گرچه راهی سخت و دشوار در پیش داره اما فک میکنم اشاره کروگر به اصلاح چرخه معیوب همین بود یکجا باید جلوی خون و خونریزی گرفته بشه !

بررسی اندینگ

تو اندینگ یکسری تصاویر نشون داده شد که به نظر برای فصل چهارم هستن! فقط سوال برام مطرح شده که این تصاویر مربوط به چه زمانی هستن ؟ گذشته مارلی های ؟ یا زمان حال ؟

 

جمع بندی کلی و نکات جا مانده در بررسی قسمت بیست و دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

ارن کروگر هنوز داستانش مجهوله آیا ارن کروگر همون ارن یاگر هست یا روح آزادی خواه که در دوره های مختلف در انسان های مختلف ظهور میکنه ! 

آیا ارن طی این مدت پاکسازی و تغییر فصل ویژن های دیگه ای هم داشته و اطلاعاتش نسبت به گذشته تکمیل تر شده ؟

آیا آرمین رو تایتانش کار کرده و توانایی کنترل کردنش رو داره ؟

یه چیزی که دوست ندارم اتفاق بیوفته اینه که داستان به سمت سفر در زمان و این داستانا کشیده بشه ! 

به نظر میرسه مانگا و انیمه قرار باهم و همزمان تموم بشن ! 

هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث شده برای سال ها خانواده ریس قاییم شدن رو ترجیح بدن به جنگ!؟

چه قدر عجیب که وقتی هیستوریا ارن رو لمس کرد، هیستوریا هیچ ویژنی نداشت !

خب امیدوارم از بررسی قسمت آخر فصل سوم انیمه Attack on Titan خوشتون اومده باشه ! مرسی که این فصل رو هم همراه ما بودید و کمک کردید این جا تبدیل بشه به یه مکانی برای تبادل اطلاعات ! امیدوارم همینطور پیش بره و بتونیم رسانه مورد علاقه شما باشیم! حتما در سیستم پوش نوتیفیکیشن وارونه عضو بشید تا در جریان مطالب ناب ما باشید! به زودی با بررسی یه انیمه ناب دیگه بر میگردم سراغتون ! دمتون گرم بچه ها