تئوری ابرواقعیت (hyper-reality) !!!

سلام به همه انیمه دوستان عزیز ، با بررسی قسمت سوم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما هستم. بررسی قسمت اول و قسمت دوم رو هم مطالعه کنید تا نکات مجهول برطرف بشه و اگه سوالی داشتین مطرح کنید. 

قسمت سوم بر خلاف دو قسمت قبلی، اکشن کمتری داشت و بیشتر به گذشته افراد و سوال هایی که تو ذهن مخاطب تو 39 قسمت قبل بوجود اومده، جواب میده ! بالاخره هیستوریا لب باز میکنه و با یک فلش بک جذاب گذشته ش رو برای بیننده تعریف میکنه ! نکته جالب این قسمت شیفت جذاب داستان از روی لیوای به هیستوریا و اروین هست.

همونطور که تو بررسی قسمت قبل حدس زده بودیم، تو این قسمت فلش بک مهمی از گذشته اروین به نمایش در میاد که توش تئوری های مهم و اطلاعات جالبی نسبت به گذشته افشاء میشه ! در آخر سر هم اطلاعات مفیدی از غول ها و نحوه فعالیت اونها ارائه میشه! گرچه خود این اطلاعات کلی سوال عجیب غریب بوجود میاره!


همچنین بخوانید »

بهترین انیمه های تابستان ۲۰۱۸ که باید آنها را تماشا کنید !

بررسی انیمه سینمایی بتمن نینجا Batman Ninja ، نبرد به سبک سامورایی ها !

بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش هفتم


مثل قسمت های قبل این قسمت هم از موسیقی متن دلنشینی برخوردار هستش، گرچه به دلیل محوریت داستان، اکشن و تکنیک های جذاب بصری کمتری رو شاهد بودیم، یه نکته ای هم که تو این قسمت یکم رو مخ بود طراحی چهره و شخصیت اروین در کودکی بود که یکم مسخره به نظر میرسید حالا در ادامه به همه این موضوع ها یه نگاه دقیقتر با هم میندازیم.

پس با بررسی قسمت سوم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید.

 

هیستوریا وارث بر حق تاج و تخت

سوالی که جواب داده نشد! اما اطلاعات سرانجام گفته شد ! خب یعنی چی؟ یعنی اینکه هیستوریا بنا به دلایل نا معلوم تا به الان از گفتن گذشته خودش جلوگیری کرده بود، اما قسمت سوم با یک فلش بک جالب از گذشته اون شروع میشه! گذشته تراژدی و ترسناکی که بخش هایی از گذشته نامجهول هیستوریا رو برای بیننده فاش می کنه !

مادری که اونو اصلا دوس نداره و معلوم نیست چرا ؟ پدری که در روز مرگ مادرش تازه میبینتش! در واقع پدرش باعث قتل مادرش میشه، همه این گذشته عجیب و غریب کلی سوال تو ذهن ما بوجود میاره ؟

مادر هیستوریا کیه؟ چرا هیستوریارو دوست نداره ؟

چرا راد ریس (پدر هیستوریا) میخواست هم هیستوریا و هم مادرش رو بکشه؟ چرا وسط کار از کشتن هیستوریا پشیمون شد؟

رابطه مادر هیستوریا با راد ریس به چه نحوی بوده ؟ اصلا آیا اون زن مادر واقعی هیستوریاس؟

راد ریس به نظر آدم خوبی میاد! اما هنوز مشخص نیست چرا از سلطنت دست کشیده و چه رابطه ای بین اون و حاکم دروغین وجود داره ؟ آیا راد ریس قصد کمک به هیستوریا رو داره یا داره می برتشون به سمت تایتان تا خورده بشن؟ آیا هیستوریا هم مثل ارن میتونه به تایتان تبدیل بشه؟؟؟ چه ویژگی مهمی باعث میشه هیستوریا کلید آینده بشریت باشه؟

بررسی قسمت سوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

یه سوالی هم که این وسط ذهنمو درگیر کرده اینکه، این کنی اصلا چیکاره س ؟؟؟ به نظر نمی رسید زمان قتل مادر هیستوریا بصورت مستقیم از راد دستور می گرفت، بلکه به نظر می رسید دستور از جای دیگه ای هستش و اگه راد حرف بی ربطی می زد ممکن بود خودش هم کشته بشه! کلا رابطه کنی و دولت خیلی عجیبه !!! به همین خاطر به احتمال زیاد فکر می کنم قسمت بعدی به رابطه کنی با لیوای کمی بیشتر پرداخته می شه !

هانجی!!!

بررسی قسمت سوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

نحوه فریب دادن مامور های پلیس ارتش و گرفتن اعتراف ازشون فوق العاده بود، کلا هانجی شخصیت جالب نترس و خل و چل اما باهوشی هستش! به خاطر همین قسمت به قسمت شخصیتش داره جذاب تر میشه و فکر می کنم تو این فصل نقش خیلی مهمی رو ایفا می کنه !

اروین و تئوری ابرواقعیت (hyper-reality)

بررسی قسمت سوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

همونطور که حدس میزدیم اروین نقشه ای در سر داره و اونم براندازی حکومت دروغینه !!! بدون خون و خونریزی! نقشه ای زیرکانه اما بسیار خطرناک! اروین تو این قسمت با اشاره به خاطره ای از کودکی خودش در ارتباط با تئوری پدرش و صحت اون صحبت میکنه!

تحریف واقعیت و تغییر حافظه مردم برای ادامه حکومت دروغین !

تئوری بسیار جالبی که دور از ذهن هم نیست ! حکومت برای بقا و حفظ امنیت روانی جامعه نیاز به ساخت یک گذشته دروغین داره و این کارو با تحریف واقعیت و تغییر و تحریف تاریخ و اطلاعات گذشته انجام میده ! این موضوع از نظر اروین زمانی با مشکل مواجه میشه که میبینه مقامات بالا در دولت به دنبال نجات بشریت نیستن و فقط به هر نحوی برای بقا و زندگی در خانه های اشرافی دارن تلاش می کنن و تو این راه از هر چیز و هر کسی استفاده میکنن !!!

بررسی قسمت سوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

موضوعی که توی فلش بک اروین مطرح شد یه سری مشکلات داشت که دوست دارم به شما هم بگم ! تا شما هم نظرتونو بگین! قبل این موضوع باید بگم که طراحی چهره اروین در جوانی و یا کودکی یه حالی بود !!! نبود؟ کله گنده بدن کوچک و میمیک صورت مسخره !بگذریم 


همچنین بخوانید »

بهترین انیمه های ۲۰۱۷ به انتخاب مجله وارونه

تصاویری زیبا و هنری از بازی NI NO KUNI II ، شاهکار استودیو جیبلی

برترین موسیقی های متن انیمیشن های استودیو جیبلی به انتخاب مجله وارونه


بریم سراغ اصل ماجرا و اون اینکه اگه پدر اروین جواب سوال اروین و تو مدرسه نداده وتئوریش رو تو خونه با اروین به اشتراگ گذاشته، ته حرفاش بش نگفته بچه نری دهن لقی کنی ؟ یا عقل خودش نرسیده نره به دوستاش یا پلیس به ابلحانه ترین شکل ممکن پدرش رو لو بده !> به نظر من این کار از آدم باهوشی مثل اروین عجیب بود و یا بهتر بگم این رفتار از این آدم خیلی عجیب بود، !! 

غول های تبدیل شونده و هوشمند !

به نظر من یکی از مهمترین اطلاعاتی که تو این 40 قسمت اخیر راجع به تایتان ها ارائه شده ! متن نامه ارن هستش ! ارن در فصل قبل مکالمه ای رو بین برتولد و یمیر میشنوه که اشاره به این داره اگر یک تایتان، تایتانی رو که قابلیت تبدیل شدن به آدم رو داره بخوره میتونه به آدم تبدیل شه و قدرت های تایتانی اون شخصی رو که خورده بدست بیاره !!!

خود این موضوع کلی سوال بوجود میاره ؟؟؟

اگه تایتان ها بوسیله خوردن یک تایتان تبدیل شونده و باهوش، تبدیل به آدم میشن، پس تایتان های هوشمند خودشون چطوری بوجود اومدن؟ ارن چطوری بوجود اومده >>؟؟؟

اگر اشتباه نکنم تو فصل دوم زمانی که ارن تبدیل به یک تایتان شد، اول هوشمند نبود! آیا ارن با خوردن تایتان تبدیل شونده  هوشمند شد و یا از قبل خودش این توانایی رو داشته ؟

تو فصل اول اگه یادتون باشه ارن برای نجات آرمین رفت تو دهن یه تایتان ، آرمینو نجات داد اما خودش بوسیله تایتان خورده شد !!! حالا اگه اطلاعات داده شده تو این قسمت صحیح باشه، چرا اون تایتانی که تو فصل اول ارن رو خورد تبدیل به تایتان هوشمند نشد ؟؟؟

 

خب امیدوارم از بررسی قسمت سوم فصل سوم انیمه Attack on Titan خوشتون اومده باشه. امکان داره نکاتی رو از قلم انداخته باشم یا متوجهشون نشده باشم به همین خاطر از شما درخواست میکنم ، حدسیات و سوال های خودتون در ارتباط با این قسمت رو با ما به اشتراک بگذارید، لطفا اسپویل هم نکید !!!

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan