آن‌گاه که باید بین مرگ و زندگی یکی را انتخاب کنی، بی‌درنگ مرگ را برگزین ! از کتاب هاکاگوره (طریقت سامورایی) نوشته یاماموتو تسونه‌توموبا

بررسی قسمت شانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو هم از اینجا بخونید. قسمت چهارم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان خیلی خیلی بهتر از 3 قسمت قبلی بود! چه از لحاظ CGI چه از لحاظ کارگردانی و موسیقی ، گرچه هنوز خیلی جا داره تا بهتر بشه ! دومین مانگای پرفروش تاریخ حقشه انیمیشن بهتری براش در نظر بگیرن !

نکته

  1. مدت کمی هستش شایعاتی مبنی بر تغییر استودیو سازنده AOT یا تغییر تیم کارگردانی شنیده میشه ! صحبت هایی از حضور یک استودیوی چینی به گوش میخوره ! و خیلی ها بر این باورن این فصل آخرین فصلی که استودیو ویت روی AOT کار میکنه ! این اخبار در حد شایعات هست و هنوز تایید رسمی نشدن!
  2. نیم فصل دوم قرار فقط 10 قسمت باشه نه 12 الی 15 قسمت !!!

بریم سراغ داستان ! قسمت 16 فصل سوم انیمه حمله به تایتان، برخلاف قسمت های قبلی اطلاعات خاصی بهمون نداد و فقط شاهد جلو رفتن خط داستانی بودیم! دیالوگ های خوب و قوی، اکشن و انیمیشن بهتر از ویژگی های اصلی داستان بودن !

تو این قسمت شاهد نابودی شهر های داخل دیوار توسط تایتان برتولد و تایتان میمونی بودیم ! راینر هم همونطور که تو بررسی قسمت قبلی گفتم به سرعت خودش رو ترمیم کرد و تو این قسمت سرپا شد!


خبر مهم » تاخیر در پخش 6 قسمت نهایی فصل سوم انیمه Attack on Titan !


تقابل دو فرمانده و عملکردشون در دو جبهه خیلی عالی بود ، تو این قسمت تفاوت اصلی آرمین و اروین مشخص میشه! گرچه در لحظه آخر لیوای برتری خودش رو به رخ اروین میکشه و به اروین دستور شهادت میده !

تایتان میمونی مجددا رو مغزم رژه میره در ادامه میگم چرا ! تقابل اروین و تایتان میمونی خیلی عالی بود و فرق تاکتیک جنگی و شخصیتی دو فرمانده در مقابل هم فوق العاده هستش! اون تایتان دیده بان هم خیلی برام سوال شده کی توشه !؟ رایدر اون تایتان یا یه کسیه که ما میشناسیمش اما فکر نمیکردیم خائن باشه ! یا یه شخصیت جدیده !

راجع به لیوای و اینکه یه سامورایی واقعی هستش هم کمی صحبت میکنم! میکاسارو چیزی راجع بهش ندارم بگم جز اینکه جا داشت خیلی بیشتر روش تمرکز میکردن ! حتی اگه مجبور میشدن کمی از خط داستانی مانگا منحرف بشن !

آها ارن با اینکه خیلی قهرمان واقعی هستش اما کمی بیش از حد خنگه و هیچ تیز بازی رو ازش شاهد نیستیم که کمی نا امید کننده س! البته اینم بگم ارن همیشه تو لحظات آخر که هیچ امیدی باقی نمونده خودش رو نشون میده !!!

روی هم رفته این قسمت تمرکز اصلیش روی تسلیم نشدن بود ، چیزی که کل ساختار فرهنگ ژاپن و سامورایی بر پایه اون شکل گرفته ! مرگ در راه هدف شیرین ترین نوع مرگ هستش و سامورایی این نوع مرگ رو به آغوش میکشه ! راجع به این باور و تفکر در ادامه بیشتر میگم !

موسیقی هم خیلی خوب این قسمت ! گرچه همچنان مشکل میکس اذیت میکنه و صدای موسیقی کمتر از بقیه صداهاست ! این موضوع رو هم با اسپیکر لپ تاپ هم هدفون و هم اسپیکر مانیتورینگ تست کردم ! و در هر سه حالت صدای موسیقی کمتر از صداهای دیگه بود.

نکته

  1. اگه به آهنگسازی و آهنگسازی با گوشی هوشمند یا تبلت علاقه دارید این بخش رو حتما دنبال کنید » معرفی اپلیکیشن های آهنگسازی
  2. دوستان هر نوع سوالی راجع به اخبار دنیای انیمه دارین میتونین از بخش اخبار انیمه دنبال کنید ! تو این بخش تمامی اخبار دنیای انیمه بررسی میشه ! پس حتما این بخش رو دنبال کنید تا به روز باشید!

قبل خوندن این بررسی مطالب زیر رو هم یه نگاهی بندازین

در ادامه با بررسی قسمت شانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید

اروین فرمانده ای هوشمند و جان بر کف !

قسمت چهارم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

اروین یه فرقی با همه فرمانده های دنیای واقعی داره ! اونم اینکه از همشون واقعی تره ! 

فرمانده ای که هرگز تسلیم نمیشه حتی اگر شانسی برای برد نداشته باشه ! اروین حاضره جونش رو به راحتی بزار وسط ! اما تنها یک چیز باعث میشه برای دادن جونش درنگ کنه ! اونم عطش دونستن و آگاهی هستش ! اروین دوست داره قبل مرگش بفهمه تو اون زیرزمین لعنتی چه خبره ! واسه همین با لیوای حرف میزنه ! دیالوگ های این دوتا باهم فوق العاده بوده از اول داستان تا به اینجا !

لیوای در جواب حرف های اروین واقعیت رو بهش میگه ! میگه اگه تو نبودی تا همین جا هم جلو نمیومدیم پس ناراحت نباش ! بعد بهش دستور میده رویاتو ول کن و جونت رو فدا کن ! تو اون لحظه اروین فرق خودش با لیوای رو میفهمه و نیش خند تلخی میزنه و برای سخرانی نهاییش آماده میشه !

بررسی قسمت چهارم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

سخرانی که فوق العاده بود ! و اشاره به فرهنگ سامورایی ژاپنی داشت ! فدا کردن زندگی برای ارزش بالاتر ! چیزی که بارها در دوران مختلف تاریخ در ژاپنی ها دیده شده ! اشاره میکنم به هواپیماهای خودکشی ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم ! و داوطلبانی که همین چند سال پیش (سال 2011) جونشون رو در نیروگاه های اتمی فوکوشیما برای نجات سایر مردم فدا کردن !

همین فرهنگ و تفکر ارزش اروین رو در مقابل تایتان میمونی که اونم فرمانده باهوش جنگ هستش نشون میده ! تفاوت اصلی در نگرش هست ! تایتان میمونی به گفته اروین ترسو هستش و از دنیایی میاد که توش حمله انتحاری احمقانه ترین راهه! 

اما همین فداکاری تنها برگ برنده و نقشه اروین و انسانیت در برابر تایتان ها یا مهاجمین خارجی هستش!


آرمین

بررسی قسمت چهارم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

آرمین فرمانده باهوشی هستش! اما خب هم بچه اس هم کم تجربه ! همین متمایزش میکنه از اروین ! با این حال آرمین همیشه تو اوج ترس هم مغزش خوب کار میکنه و فکر بکری میزنه به کله ش ! برای همین مطئنم تو قسمت بعدی یه راهکار عالی ارائه میده !

لیوای سامورایی واقعی !

بررسی قسمت چهارم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

خب در اینکه لیوای شخصیت محبوب من هست شکی توش نیست ! اما از لحاظ خستگی و خفن بودن به نظر من یکی از بهترین کاراکترهای تمام دوران دنیای انیمه هست! بگذریم !

لیوای خیلی کم حرفه و وقتی هم حرف میزنه ! حرف درست درمون میزنه ! اما چیزی که باعث میشه لیوای رو برتر بدونم از اروین ! روحیه فداکاری لیوای هست ! لیوای برای مردن با شرافت  حتی یک لحظه فکر هم نمیکنه ! و با افتخار حاضر جونش رو فدا کنه ! حتی زمانی که داره نقشه فرار میچینه خودش رو حساب نمیکنه ! برای لیوای ترس از مرگ به هر دلیلی معنی نداره !!!

همین امر باعث میشه به اروین دستور بده رویات رو فراموش کن چون هیچ اهمیتی نداره ! و خودت رو برای مرگ آماده کن !


اینفوگرافی

بررسی قسمت چهارم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

اینفوگرافی ها معمولا اطلاعات عجیب غریبی رو افشا نمیکنن اما خب هر از چندگاهی راهنماییت میکنن ! اینفوگرافی این هفته به نکته خوبی اشاره کرد که در واقع نقطه ضعف تایتان بخارزا و سایر تایتان ها بود!

و آرمین هم همین نکته رو احتمالا متوجه میشه ! که این تایتان تا یه حدی میتونی بخار بده و بعد از اون میشه بهش حمله کرد!


تایتان میمونی / زیک

بررسی قسمت چهارم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

اینکه تایتان میمونی باهوشه ، توش شکی نیست ! اما اینکه از حمله انتحاری چیزی دستگیرش نشده ! خبر از فرهنگ متفاوت از انسان های داخل دیوار میده ! اما اگه زیک و همدست هاش برای یه سرزمین دیگه ان چرا زبان متفاوتی ندارن و با همون زبان آدم های داخل دیوار حرف میزنن ؟

بررسی قسمت چهارم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

جدا از این مسئله این فرم پرتاب سنگش مثل پرتاب توپ بیسبال هستش و به شدت فرم صحیح پرتاب توپ رو رعایت میکنه و خیلی هم تو این کار خبره هستش ! به همین خاطر من فکر میکنم تایتان میمونی هیچ فن مبارزه ای دیگه ای نداره و توانایی اصلیش پرتاب کردن هست !

از همین رو اگه لیوای بهش برسه ، به راحتی میتونه بهش آسیب بزنه ! نظر شما چیه ؟


نکات تکنیکی

بررسی قسمت شانزدهم فصل سوم انیمه حمله به تایتان
این تیکه سنگ های سه بعدی خیلی خوب بودن

این قسمت در کل انیمیشن و طراحی خیلی خیلی بهتری داشت ! ترکیب انیمیشن 3 بعدی با 2 بعدی هم خیلی جذاب بود ! تمرکز روی جزئیات مخصوصا جرقه های آتش در هوا و مه ای از گرد و خاک و خون ! 

بررسی قسمت شانزدهم فصل سوم انیمه حمله به تایتان

اون تصویر قرمز رنگ هم که برای نمایش اجساد در هوا استفاده شد قبلا در فصل دوم استفاده شده بود با این حال خیلی باحال بود ! تایتان برتولد هم خیلی بهتر بود به نظرم ! اما اونجا هایی که با میکسا و ارن درگیر بود دوباره از انمیشن 2 بعدی به جای 3 بعدی استفاده کرده بودن که جالب نبود!

امیدوارم از بررسی قسمت شانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan خوشتون اومده باشه، مثل همیشه منتظر نظرات و حدسیات شما هستم. لایک،اشتراک و … هم فراموش نشه دمتون گرم.

به روز رسانی

بررسی قسمت هفدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan