گناه پدر یا نقشه ای برنامه ریزی شده !

با بررسی قسمت ششم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. این قسمت به نظر من یکی از بهترین قسمت های فصل سوم بود به همین خاطر می خوام نمره 10 رو بش بدم و امیدوارم شما هم با من موافق باشید، تو قسمت شش، اطلاعات مهمی بعد از مدت ها سرانجام به بیننده داده شد ! دادن این اطلاعات گره های قدیمی داستان رو باز کرد و حالا کمی از فضای کلی داستان برای ما قابل مشاهده شده ! اما از طرفی هم این اطلاعات باعث پیچیده تر شدن داستان میشه !

مهمترین اطلاعات این قسمت» پاسخ به سوالاتی نظیر گذشته ارن و نحوه تبدیل شدن اون به تایتان، گذشته هیستوریا و خانواده ریس و از همه مهمتر گذشته خانواده آکرمن !

برای درک بهتر این قسمت مجبور شدم دوبار ببینمش، تا بتونم اطلاعات رو به درستی برای شما تشریح کنم و امیدوارم مثل همیشه شما به من تو این امر کمک کنید! جا داره از شما خوانندگان عزیزی که همراهم بودین یه تشکر ویژه کنم مرسی بابت حمایتتون!

با بررسی قسمت ششم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید!

ارن یاگر / هیستوریا ریس/گریشا یاگر/ رادر ریس

خب خب بعد کلی حدس و گمانه زنی بالاخره معلوم شد داستان ارن چیه ! اما همین مسئله کلی موضوع و سوال دیگه بوجود آوردن که با هم بررسی می کنیم! خب طبق اطلاعات نمایش داده مشخص شد، پدر ارن گریشا یاگر قدرت تایتانی داشته و تایتان هوشمند هم بوده (اما این قدرت رو از کجا بدست آورده و چرا راد ریس گریشا یاگر رو نمیشناخت سوال مهمیه؟)، و پدر ارن همونی هستش که باعث کشته شدن خانواده ریش شده، قدرت تایتانی فریدا رو دزدیده و اون رو به ارن منتقل کرده !

همینجا سوالی بوجود میاد اونم اینکه اون آمپول آدم های عادی رو تبدیل به تایتان میکنه؟ و ارن بعد از دریافت آمپول و خوردن پدرش قدرت پدرش رو که از فریدا دریافت کرده تصاحب میکنه؟ یا ارن بوسیله همون آمپول تبدیل به تایتان هوشمند شده و خوردن پدرش اتفاقی و ناخواسته بود!؟

بعد از لمس شدن ارن توسط کیریستا و راد ریس ، ارن حافظه ش رو بیاد میاره ( ولی کی حافظه ارن رو دستکاری کرده و چرا؟) همزمان با ارن هم کریستا حافظه ش رو بیاد میاره و متوجه میشه تمام دوران کودکیش تنها نبوده بلکه فریدا همیشه کنارش بوده و داشته اون رو برای آینده تعلیم و تربیت می کرده ! اما توجیه راد ریس برای پاک کردن حافظه کریستا توسط فریدا کمی عجیب به نظر میرسه ! چرا کریستا باید حافظه ش پاک بشه و فریدا داشته کریستا را از چه چیزی محافظت می کرده !؟ همین جا یه نکته مهم دیگه هم بود به نظر میرسید کتابی که فریدا برای هیستوریا میخوند اسرار دیوارها و تایتان ها بود ! نکته جالب تر البته شاید اشتباه میکنم اما تایتان تو کتاب به شدت شبیه یمیر بود ! انگار داستان یمیر و هیستوریا بود ( که تو کتاب اسم دختر کریستا هست و دلیل دو اسم بودن هیستوریا همین موضوع به نظر میرسه!)

خب نکته بعدی که خیلی رو مخمه رفتار ضعیف کریستا و گول خوردنش از راد ریس هست ( منو یاد سانسا استارک تو بازی تاج و تخت انداخت)، جدا از این موضوع مسئله مهمی که ذهن ما رو درگیر کرده بود دلیل همکاری راد ریس با دولت بود که حالا معلوم شد همه چی تحت کنترل شاه واقعی راد ریس بوده و همه برای اون کار میکردن!

همین باعث میشه فک کنم چرا مادر هیستوریا کشته شد وقتی به راحتی میشده حافظه ش رو پاک کرد !؟

چند مسئله مهم دیگه هم وجود داره با توجه به حرف های راد ریس، گریشا برای کشتن فریدا و گرفتن قدرت اون اومده بود اما این موضوع کمی عجیبه ! چرا که بعد کشتن فریدا پدرن ارن سایر اعضای خانواده رو هم میکشه همین مسئله چندتا سوال بوجود میاره اونم اینکه چرا بقیه اعضای خانواده تبدیل به تایتان نشدن؟ چرا خود راد ریس تبدیل نشد؟ اصلا اون شب همه اعضای خانواده واسه چی تو مبعد جمع شده بودن و میخواستن چیکار کنن؟

مسئله بعدی کنی هستش و رابطه ش با راد ریس با توجه به اتفاقات این قسمت به نظر من کنی هدفش کشتن راد ریس و به دست گرفتن قدرت اشرافیه اما دلیلش از این کار انتقام خانواده اکرمن هست( در انتها به موضوع آکرمن ها نگاه دقیق می کنم) یا نجات انسانیت ؟ !

قدرت فریاد تایتان ماده / کنترل حافظه

آیا همه تایتان های ماده هوشمند دارای قدرت فریاد هستند ! و یا فقط اعضای خانواده سلطنتی ؟ چه خانواده هایی قدرت کنترل حافظه رو دارن و آیا فرم های دیگه ای از قدرت های تایتانی وجود داره ؟ 

فرم صورت و موهای تایتان آنی با همه تایتان ها فرق داره و به نظر میرسه درجه تکامل تایتان ها مستقیما به خط خونی خانوادگیشون مرتبط باشه!

زاکاری/پیکسیس/اروین

همونطور که تو قسمت قبل اروین اشاره کرد مشکلات بعد از کودتا بدتر از قبل کودتا هست! در راستای همین مسئله، تو این قسمت شاهد رفتار عجیب زاکالی و زاویه دید شخصیش به کودتا هستیم! شخصی که جز انتقام از دولتمردان به هیچ چیزی فکر نمیکنه و حتی رگه هایی از سادیسم هم در شخصیت به چشم میخوره!

همین امر باعث میشه پیکسیس تو نقطه مقابل اروین قرار بگیره و اروین رو از خطر انحراف کودتا و قدرت خانواده های اشرافی آگاه کنه! پیکسیس به لحن تندی به اروین گوشزد میکنه من بر خلاف تو به آدم هایی زنده بیشتر از خودم اهمیت میدم (سمبل فداکاری و خدمت به مردم) ، کنایه ای تامل برانگیز که از سمت اروین با جوابی کاملا نظامی و دیکتاتور وار سرکوب میشه! اروین جنگ رو تنها راه پیروزی میدونه ! اما آیا هدف اروین از این کودتا نجات و آگاه سازی انسانیت هست؟

آکرمن ها !

و اما مهمترین اطلاعاتی که تو این قسمت و کل سریال تا با الان داده شده راز خانواده آکرمن ها هستش این موضوع باعث میشه دید کلی تر و وسیع تر نسبت به داستان داشته باشیم و بتونیم از بالا کمی کل موضوع رو بررسی کنیم !

دیالوگ بین پدربزرگ آرکمن ها و کنی خیلی مهم بود ! از این صحبت ها مشخص شد ، خانواده هایی هستن که قدرت تایتان هارو دارن که یکی از اون خانواده ها خانواده سلطنتی هستش ! خانواده های بعدی به ترتیب آرکمن ها و قوم شرقی ها هستند ! به اسم بقیه خانواده ها اشاره ای نمیشه !


پدربزرگ میگه شاه به دلیل عدم کنترل آکرمن ها و ترس از این خانواده اونهارو میکشه! این به این معنی هستش که خانواده سلطنتی علیه 2 خانواده دیگه (شرقی و آکرمن) که صاحب قدرت تایتانی بودن عمل میکن و برای به دست گرفتن قدرت شروع به کشتار خانواده های دیگه میکنه همین موضوع باعث فرار اونها به کوه های نزدیک دیوار میشه! جایی که پدر و مادر میکاسا از دو قبیله قدرتمند به هم می رسن !

این سیکونس نمایش قدرت میکاسا فوق العاده بود !

با توجه به اطلاعات داده شده الان مشخص شد میکسا هم از طرف مادری هم از طرف پدری دارای قدرت تایتانی هست که این موضوع باعث خوشحالی شدید من شد تنها کسایی که دوست داشتم از اولا تایتان باشن لیوای و میکاسا بودن (البته اگه تایتان باشن!!!) همچنین این موضوع به خاص بودن میکاسا اشاره داره !

همچنین مشخص میشه لیوای بچه خواهر کنی هستش که این موضوع باعث میشه تا حد زیادی فک کنم پدر میکاسا یا برادر کنی هستش یا پسر عموش! نکته بسیار جالبی که سه تا از مهمترین شخصیت های داستان رو خیلی خاص میکنه ، لیوای و کنی به اندازه کافی خطرناک هستن حالا تایتان هم که بشن وا ویلا میشه!

وقتی فهمیدم کنی آدم کش برای نجات بچه حروم زاده خواهرش سراغ لیوای رفته اونو یه جنگجوی تمام عیار بار آورده و در آخر هم بهش نگفته داییش هستش!!! باعث شد به شدت از کنی خوشم بیاد!!!

فکر میکنم کنی هدفش کمک به انسانیت هست ! چرا که یکی از اعضای داخلی پلیس به این موضوع اشاره کرد که رویای کنی باعث میشه ورق تو این دنیا برگرده ! 

چند تا مسئله هست که می خوام در آخر سر بهش اشاره کنم » با توجه به اطلاعات پدربزرگ، فک کنم احتمال زیاد سایر غول هایی که به این ور حمله کردن از قبیله های دیگه هستن که با شاه و خانواده سلطنتی مشکل داشتن ! مسئله بعدی اینکه پدر ارن کی بوده چجوری قدرت تایتانی داشته و چرا ابن قدرت رو به ارن منتقل کرده ! شاید پدر ارن و خانواده ارن هم از قبیله شرقی باشن و ارن هم از اهمیت ویژه ای برخورداره ! تو این قسمت کلید هم به نمایش در اومد که به زودی احتمال داره بهش رسیدگی بشه ! 

ممنون از شما عزیزان که همراه من بودید و هستید ، لطفا مثل همیشه نظرات و حدسیات خودتون رو با در میون بگذارید !

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت هفتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

همچنین بخوانید

بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش سوم

بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش هشتم