با سلام خدمت همه دوستان و علاقه مندان به انیمه با بررسی قسمت نهم انیمه Dr. Stone خدمتتون هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید. قسمت نهم انیمه دکتر استون قسمت سرگرم کننده و با مزه ای بود. کم کم داره داستان آماده برای اتفاقات مهم میشه ! تو این قسمت هم شاهد اختراع مجدد روشنایی بودیم موضوعی که میتونه نقش مهمی در روند داستان داشته باشه.

قسمت 9 انیمه Dr. Stone ادامه اختراعات سنکو و پیشرفتش در جذب منابع انسانی رو به ما نشون میده همچنین شاهد معرفی شخصیت عجیب جدیدی به اسم گنی آساگیری بودیم.

قسمت نهم انیمه Dr. Stone قسمت بامزه و جالبی بود روند اختراعات سنکو سریعتر شده و داستان داره وارد مسیر جدید خودش میشه ! اما این بیلد آپ / Build Up داره با نظم و ظرافت خاصی جلو میره جوری که من خودم کم کم داشت یادم میرفت داستان اصلی چیز دیگه ای هستش و سنکو خیلی نمیتونه با خیال راحت برای خودش سرگرم باشه و چه بخواد چه نخواد باید با سوکاسو و سایر اتفاقات مواجه بشه!

روی هم رفته این قسمت مثل همیشه ویژگی های گرافیکی و هنری فوق العاده ای داشت، موسیقی متن هم با توجه به بالا رفتن تم طنز انیمه تم شادتری به خودش گرفته که این تغییر فاز خیلی نرم و نامحسوس بوده و نشون از عملکرد عالی تاتسویا کاتو آهنگساز مجموعه میده !بخش کارگردانی هم به شدت هوشمندانه و بدون نقص داره جلو میره ! در ادامه کمی بیشتر راجع به این قسمت صحبت میکنم ! پس همراه من باشید.

قبل مطالعه بررسی به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید »


با بررسی قسمت نهم انیمه Dr. Stone همراه من باشید

مثل بررسی های قسمت های قبل مجدد با سنکو شروع میکنم! چاره دیگه ای هم نیست چون شخصیت اصلی داستان همین شخصه ! سنکو خیلی بهش میاد ویلن (شخصیت منفی) باشه و هی جا به جای انیمه به این موضوع اشاره میشه که سنکو آدمی هست که خیلی احساسی نیست و از همه برای انجام مقاصد خودش استفاده میکنه !

همین موضوع یه شکی رو برای کوهاکو بوجود آورده ! ولی با توجه به سابقه سنکو و چیزایی که ازش شاهد بودیم میدونیم اون آدم بدجنسی نیست و اتفاقا مرام عجیبی هم داره ! اما خب بدش نمیاد از چندتا آدم ساده یکم کار بکشه !!!!

بعد من دقیقا نمیدونم سنکو چه نقشه ای تو کله ش هست و به زودی این سری قسمت های دهکده تموم میشه و سنکو باید یا با سوکاسو سرشاخ بشه یا با داستان اصلی و اینکه اصلا چرا همه سنگ شدن!

استاپ شدن داستان رو این موضوعات و تمرکزش روی فان و بازی های سنکو نشون دهنده چند فصل بودن انیمه و زمان مناسب برای توضیح جزئیات هستش ! اما دیگه کم کم وقتش شده بفهمیم چه خبره ! شاید واسه همینم سنکو رفت سراغ لامپ یا نور !

سنکو خیلی باهوشه و حدس زدن اینکه چی دقیقا تو سرش میگذره تقریبا برام غیر ممکن هستش و همینم برام این انیمه رو خیلی جذاب کرده ! معلوم نیست چه خبره و با یه هوش و تر دستی خواستی داره بازیمون میده !

روشنایی در دنیای تاریک !

بررسی قسمت 9 انیمه دکتر استون

خب یکی از دلایلی که سنکو به سمت تولید لامپ و روشنایی رفته میتونه علامت دادن به سایر افراد احیا شده و یا قبیله های اولیه در ژاپن باشه ! از طرفی افراد یا موجوداتی که باعث سنگ شدن دنیا شدن هم میتونن این سیگنال رو دربافت کنن که یکی با سرعت بالا داره تکنولوژی رو مجدد احیا میکنه !

از طرف دیگه این موضوع روی همه افراد تاثیر بالایی داره هم افراد دهکده ، هم سکاسو و تیمش و هم سایر احیا شده ها ، با اختراع نور و روشن کردن شب حالا سنکو برای خیلی ها حکم خدای دنیای سنگی رو داره ! و سنکو هم این موضوع رو خوب میدونه !

بررسی قسمت نهم انیمه دکتر استون

از طرفی نیروی الکتریسته یکی از مهمترین نیروی های موجود در کل جهان هستش در نتیجه برای تولید و اختراع دیوایس های مدرن نیاز به الکتریسیته هست . موضوعی که هزار سال سنکو رو جلو میندازه !

خیلی برام سوال شده با این روند رو به رشد تکنولوژی سنکو، آینده این دنیای سنگی به چه شکلی خواهد بود !

گنی آراساگی

بررسی قسمت 9 انیمه Dr. Stone

نحوه ورود گنی به داستان خیلی جالب بود. گنی موجود عجیبی هستش و یکی از افرادی که سوکاسا احیا کرده ! گنی شعبده باز بوده و توانایی های سایکیک و روان شناسی که داره ابزاری خوبی برای فریب و سو استفاده از مردم ساده دهکده هستش! 

هدف گنی و ماموریتش تایید مرگ سنکو هستش با این حال به نظر می رسه آدمی هستش که نون به نرخ روز خوره! یعنی هرجا احساس کنه به نفعش باشه همونحا میمونه و با این عملکردی که تو همین قسمت داشت مخصوصا زمانی که نور رو دید به نظرم حتما یکی از ناکاماهای سنکو میشه ! 

بررسی قسمت نهم انیمه Dr. Stone

با این حال خیلی شخصیت عجیب و مرموزی داره ! اما خب سنکو هم فعلا خیلی براش اهمیت نداره گینو چیکار میخواد بکنه ! 

از طرفی خیلی برام جالبه که بدونم سوکاسو با توجه به چه معیارهایی آدم هارو احیا میکنه و تا حالا چه شخصیت هایی رو زنده یا احیا کرده ! 

جمع بندی

بررسی قسمت نهم انیمه Dr. Stone

با توجه به اتفاقات این قسمت باید کم کم خودمون رو برای اتفاقات جدی و کمی اکشن آماده کنیم ! 

تو این قسمت فهمیدیم اون مرده در واقع رئیس دهکده و پدر روری و کوهاکو هست! همچنین تو این قسمت با نیروهای جنگی و به نوعی گردن کلفت های دهکده هم آشنا میشیم. هنوز مشخص نیست چرا پدر کوهاکو تا الان نیومده جلو ! به نظر میرسه رابطه کوهاکو با پدرش جالب نیست اما خب دلیلش هم هنوز مشخص نیست. در کل این قسمت هم یه قسمت خوب با طنز مناسب و فرم هنری عالی بود !

به روز رسانی »

بررسی قسمت دهم انیمه Dr. Stone

امیدوارم این بررسی مورد پسند شما قرار گرفته باشه ! نظر شما راجع به این قسمت و در کل انیمه دکتر استون در این 9 قسمت چی هستش ؟ منتظر نظرات شما رفقا هستم.