7.0
امتیاز

توی بررسی قسمت نهم فصل چهارم Rick and Morty از این میگیم که راه حل جری برای کسب احترام چیه و اینکه اصلا این قسمت میخواد چی رو نشونمون بده. همین اول بگم بررسی قسمت به قسمت این فصل رو هم میتونید از اینجا دنبال کنید.

اسم این قسمت Children of morty بود که خودش داستانی داره. یک سری میگفتن که این اسم اشاره داره به بازی ایرانی Children of Morta که سال پیش منتشر شد، و خلاصه داستانش که خبر از یک ماجراجویی جادویی و خانوادگی میداد هم این حرف رو تایید میکرد، یک عده هم میگفتن بابا دارید مسیر رو اشتباه میرید و این بازی اونقدر محبوب و معروف نیست که سریالی مثل ریک و مورتی بهش اشاره کنه و اسم این قسمت اشاره داره به Children of men آلفونسو کوارون.
بگذریم از اینکه اسم این قسمت به چه چیزی اشاره داره، خود قسمت داستانیه درباره خانواده و مسئولیت. خانواده ای که جری کمتر از حدی که باید در اون مسئولیت داره و ریک شاید با توجه به اینکه الگوی خوبی نیست کمی بیش از حد!

بررسی قسمت نهم فصل چهارم Rick and Morty


ریک اند مورتی؛ ده مورد از پلیدانه ترین اقدامات Evil Morty در سریال! 


ما از جایی با داستان همراه میشیم که جری داره تمام خانواده رو به دل طبیعت میبره و استفاده از تکنولوژی رو هم ممنوع کرده. قائدتا کسی از وضع راضی نیست، و همه فقط دنبال یک جرقه میگردن تا خودشون رو از سفر بکشن بیرون. اون جرقه رو هم با افشای رابطه ریک و یک سیاره به دست میارن!
بث که خودش رنج رها شدن بدست پدرش رو چشیده ریک رو مجبور میکنه سرپرستی بچه هایی که از سیاره (!) داره رو به عهده بگیره. شروع کار ریک و بث همانا و به وجود اومدن یک جامعه با ارزشگذاری روی مردم هم همانا!

از اونطرف جری به همراه مورتی و سامر و البته برخلاف خواسته این دونفر میرن سراغ ادامه طبیعت گردی. ماهیت کل قضیه طبیعت گردی اینه که جری رسما دیگه هیچ مسئولیتی توی خونه نداره و باید از هر فرصتی که گیر میاد برای نشون دادن خودش استفاده کنه، حالا اگه فرصت هم گیر نمیاد مجبوره که فرصت رو بسازه! اما وقتی بچه هات زیادی با ریک سانچز بگردن معلومه نمیتونی به این راحتی کار جذابی براشون انجام بدی. در نتیجه بچه هایی که تا الان احترام نگه داشته بودن، رگ ریکیشون گل میکنه و میزنن زیر همه چیز! تا همینجاییم بگیم که انگار سامر الگوی اشتباهی رو برای خودش انتخاب کرده؛ هیچ چیزی برای خانواده اسمیت/سانچز بدتر از یک ریک دیگه نیست که تا حدی هیچکس براش مهم نباشه و البته به عواقب کارهاش هم فکر نکنه.

بررسی قسمت نهم فصل چهارم Rick and Morty


انیمه Samurai & Shogun ریک و مورتی در دنیای سامورایی ها را تماشا کنید!


برگردیم به داستان ریک، واقعا دلیل رابطه ریک و سیاره (که اسمش گایاست) چی میتونه باشه؟ ما قبلا هم گوشه ای از روابط نامتعارف ریک رو مثلا با هوش مصنوعی همه کاره، یونیتی دیده بودیم، ولی سیاره واقعا چیز دیگه‌ایه! حالا میشه یک نتیجه گیری کلی هم کرد، اون هم اینکه ریک دیگه علاقه ای نسبت به انسان ها نداره و هدف تمایلات جنسیش چیزهای دیگه‌ای شده، مثل همین هوش مصنوعی ها و سیارات. وقتی باهوش ترین فرد دنیای خودت باشی و عجیب ترین چیزهارو هم ببینی و تجربه کنی، زیاد هم عجیب نیست که برخی تمایلات ساده انسانی دیگه اون معنی قبل رو برات نداشته باشه و دستخوش تغییراتی بشه.

اولین دفعه ای که ریک با بچه های خودش از گایا روبرو میشه، قصد داره اون ها رو رها کنه تا بالاخره تکامل پیدا کنن، دقیقا افکار یک دانشمند، ولی وقتی بث احساساتی‌تر کنارتون باشه و گذشته خودش رو توی بچه‌های سنگی ریک ببینه، دیگه کار آنچنانی از دستتون برنمیاد و مجبورید به حرفش گوش کنید. اما اگه ساخت یک تمدن رو به یک دانشمند نابغه و البته دخترش بسپارید با چی روبرو میشید؟ احتمالا اصلاح نژادی!

از همون ابتدای تولد بچه های سنگی ریک، اون ها دسته بندی میشن تا کار مخصوص خودشون رو انجام بدن و البته که مثل همیشه یک سری هم هستن که از جامعه طرد میشن و جایی در اون ندارن. وضعیت این دسته از جایی تغییر میکنه که جری به صورت اتفاقی وارد گروه بدردنخورها میشه و حتی به رهبرشون هم تبدیل میشه!

بررسی قسمت نهم فصل چهارم Rick and Morty


بهترین سریال های شبیه به ریک و مورتی ؛ از Big Mouth تا Final Space ! 


البته رمز پشت پیکنیک و طبیعت گردی هم افشا میشه، جری فکر میکنه دلیل از دست رفتن احترامش توی خانواده چیزی نیست بجز فناوری که اهالی خونه رو از اون بی‌نیاز کرده و تنها راه از دست نرفتن احترامش پیش گروه بدردنخورهای جامعه، نگه داشتنشون توی همین جهلیه که درحال حاضر گرفتارش هستن. عادیه که وقتی جری عده ای رو دقیقا هم سطح خودش (حالا یکم بالا و پایین) پیدا میکنه و بین اون ها از احترام هم برخورداره، دیگه دلیلی برای پیشرفت وجود نداره.

اما جالب ترین قسمت داستان وقتی شروع میشه که یک شخص جناب زئوس وارد داستان میشه و گایا هم تایید میکنه که این‌ها فرزندان زئوس هستن. نام های گایا و زئوس هردو از اسامی اساطیر یونان هستن اما اینجور هم نیست که بگیم سازندگان دقیقا داستان اساطیر رو وارد داستان کردن. بله، گایا در اساطیر یونان تجسم زمین هست و انسان ها هم از گایا بوجود میان، و بازهم بله، زئوس خدای خدایانه، اما این دو نفر باهمدیگه رابطه عاشق و معشوقی تداشتن، پس میتونید نتیجه بگیریم سازندگان طی تحقیقاتشون به پشت پرده داستان های اساطیری یونان باستان پی بردن و اون ها رو برامون افشا کردن (خواهشا این قسمت متن رو جدی نگیرید)!

 

بررسی قسمت نهم فصل چهارم Rick and Morty

در ادامه داستان دفاع همه جانبه ریک از جامعه ای رو می‌بینیم که همراه با دخترش ساخته تغییرات ریک از فصل اول تا حالا رو میتونید به صورت خلاصه توی این قسمت ببینید، اول میخواست دخترش رو ول کنه و حتی چند سالی هم ترکش کرد، اینجا هم اول میخواست بزاره تا بچه‌های گایا خودشون تکامل پیدا کنن. توی داستان اصلی به بهونه مورتی کنار خانوادش میمونه و توی داستان این قسمت هم به بهونه بث کنار بچه های سنگی گایا که فکر میکرد بچه های خودش هستن میمونه.


ریک و مورتی در موزیک ویدیو جدید Run The Jewels 


از اونطرف توی داستان کلی تنها رقیب ریک در خانواده جری بود که به لطف مورتی و سامر تونست اون رو شکست بده، توی داستان این قسمت هم زئوس داشت دردسر درست میکرد و حتی توی مبارزه تن به تن هم ریک رو شکست داد، ولی مورتی و سامر به صورت اتفاقی سر رسیدن و بازهم ریک رو نجات دادن.

بررسی قسمت نهم فصل چهارم Rick and Morty

راستی تعجب نکردید که چرا توی این قسمت که کلا درباره خانواده بود، آنچنان حرفی از مورتی مورتی و سامر نیست؟ رسما این دو نفر از جایی که جری رو ترک می‌کنن کاملا بی هدف میشن تا زمانی که با کله زئوس تصادف میکنن؛ همین!

بریم سراغ جمع بندی بررسی قسمت نهم فصل چهارم Rick and Morty . این قسمت هم روند یکی درمیون اپیزودهای عادی و عالی فصل چهارم رو ادامه میده و بعد از قسمت عالی هشتم، به قسمت عادی نهم میرسیم. این قسمت بدون چیزهای جالب هم نبود، مثل کشتی گرفتن ریک با زئوس و خلاصه کردن روابط خانواده اسمیت/سانچز در یک اپیزود. فعلا فقط باید امیدوار باشیم قسمت دهم شگفت زدمون کنه و حداقل کتاب این فصل رو با خاطره خوش ببنده.


این بود بررسی قسمت نهم فصل چهارم Rick and Morty . خوشحال میشیم شما هم نظراتتون درباره این قسمت رو  باهامون درمیون بزارید.