بررسی قسمت‌های 9 الی 12 انیمه Demon Slayer: Kimetsu no yaiba

تمام تلاش قسمت های 9 الی 12 انیمه Kimetsu no Yaiba برای بالا بردن هیجان انیمه است. در این بین شخصیت دیگری از قسمت های گذشته باز میگردد. با بررسی این چهار قسمت همراه مجله وارونه باشید. 


مطالب مرتبط:


نگاه کلی به قسمت های 9 الی 12

شیطان کش همان طور که انتظار میره عمل میکنه. در این چهار قسمت حرف جدیدی برای گفتن ندارد و ما‌هم همچنین توقعی ازش نداشتیم. تنها تفاوتی که با قسمت های قبلی داشت. این بود که ایندفعه بجای اینکه تانجیرو به سراغ اهریمن ها برود، اون ها برای کشن او ماموریت داشتن. 

اطلاعات خاصی در این قسمت ها فاش نمیشه. برای همین تمرکز بیشتر روی مبارزه ها و معرفی شخصیت جدید است. تانجیرو هنوز با وجدان کاری بالا برای کمک به انسان ها تلاش میکند.

اما هنوز برای من یکی، رفتار نزوکو غیر قابل درک است. شاید بگویید خب اهریمن است اما ما اهریمن های هوشیار کمی ندیدیم. بعد از اهریمن شدن، نزوکو تقریبا به یک حیوان دست آموز تبدیل شده. اختیاری از خودش نشون نداده و حتی سعی در برداشتن اون پوزه بند نداره. کل زندگیش تو یه جعبه، که کمی بزرگتر از یک جعبه کفش هست میگذره. در مواقع های خطر برای انجام وظایفی که با هیپتونیزم به او تحمیل شده بیرون می آید و تا سرحد مرگ کار میکند. با کسی هم صحبت نمیکند. غذا هم نمیخورد.

شاید بگویید خب اهریمن است دیگر. تو تبدیل نشدی که بتونی درک کنی. اما بشخصه من یکی ترجیح میدادم توسط نور آفتاب کشته شوم. تا اینکه در یک جعبه کفش بدون روزنه همراه با پوزه بندی از جنس بامبو زندگی کنم. برای مقایسه، زندگی چهارپایان که در مکان های صعب العبور باربری میکنند. به مراتب از زندگی نزوکو بهتر است. حیوان حداقل وقتی کار نمیکند نه پوزه بندی دارد نه در جعبه کفش  می خوابد. حداقل اگر بحث هیپتونیزم در میان نبود کمی قضیه قابل تحمل تر بود. اما دوباره در این چند قسمت ما تاثیر هیپتونیزیم رو شاهد بودیم. اما خب رابطه قوی برادر و خواهری بین این دو را نمیتوان نادیده گرفت.

جدا از این صحبت ها. در طول این چهار قسمت انیمه مدام سعی در منتقل کردن احساس خطر به بیننده بود. اما خب با توجه به قسمت های قبلی، غیر از قسمت اول، تقلبی بودن این خطر ها برای بیننده مشخص شده. به طوری که برخلاف قسمت اول ما دیگه شاهد مرگ های ناراحت کننده نیستیم و  انیمه به کشتن یک رهگذر در هر چند قسمت اکتفا میکنه. 

به نوعی غم انگیز ترین لحظات قربانی شدن انسان ها نیستند و کشته شدن اهریمن های آدمخوار حالا دردآور ترین لحظات انیمه حساب میشن. 

  • بریم سراغ بررسی قسمت های 9 الی 12 انیمه Kimetsu no Yaiba از این به بعد ممکن است کمی از داستان برای شما فاش شود. (خطر اسپویل)

بررسی قسمت نهم انیمه Kimetsu no Yaiba

از اوایل این قسمت القا احساس خطر، با کمانه کردن بدون هدف توپ های تماری آغاز میشود. برای اضافه کردن پیاز داغ حتی کله ی یکی از اهریمن های هوشیار پاشیده میشود. اما خب مرگ دست خداست و زنده می ماند.

یوشیرو که به نوعی میتوان اون رو نسل دوم اهریمن ها نام گذاری کرد. در مبارزه تن به تن حرفی برای گفتن نداشت اما قدرت خونیش که تونسته بود یه خونه کامل رو پنهان کنه، یکی از بهترین هاست. کلا یوشیرو با باقی اهریمن ها تفاوت داره و حتی ناخن های تیزی نداره. جدا از تفاوت های ظاهری قدرت بازسازیش نسبت به باقی اهریمن ها یه سر و گردن بالاتر است. صحنه بازسازی سر یوشیرو واقعا پر جزئیات بود و دوباره ثابت کردن این انیمه در زمینه کیفیت هنری عالیه.


یک مشکلی که در این قسمت باهاش روبرو شدم. فرایندی بود که به ساختن داروی تبدیل اهریمن به انسان کمک میکرد. همونطور که از ابتدای انیمه دیدیم. بعد از هلاکت اهریمن ها، چیزی ازشون باقی نمیمونه و  به کلی ناپدید میشن. حالا تانجیرو چجوری از اهریمن های مرده نمونه خون میگیره معلوم نیست.

تانجیرو همان طور که در قسمت های قبلی ثابت کرده بود. ذهن قدرتمندی داره که توانایی استفاده از امکانات رو با روش های خلاقانه بهش میده. در این قسمت با استفاده از حرکاتی که در مبارزه استفاده میکرد. برای کاهش ضربه سقوط آزاد استفاده کرد. در همین قسمت به گوشواره های تانجیرو اشاره شد. برای هین بنظرم رسید که ممکنه اصل و نسب تانجیرو یک خانواده معروفی چیزی باشند. به همین خاطر حمله‌ی موزان به خانواده تانجیرو مشکوک تر شد. امیدوارم در قسمت های بعدی به این موضوع اشاره بشه که موزان هدفش چی بوده. برای چه یکی از اعضای خانواده رو به اهریمن تیدیل کرده.

بنظرم بهترین تیکه این قسمت لرزش شمشیر تانجیرو بود. هرچند یاهابا قدرت خونیش زیاد به دل آدم نمینشست. شاید اگر فلش ها اونقدر واضح یا تمام فلش ها نمایش داده نمیشد بهتر بود. 


بررسی قسمت دهم انیمه Kimetsu no Yaiba

یاهابا همراه با فلش های قرمزش زودتر از اونچه انتظار داشتیم شکست خورد. اما از اونجایی این اهریمن ها حرف موزان را زمین نمی اندازند. در آخرین لحظات عمرشان هم باز هم از حرفش پیروی میکنند و یقه تانجیرو رو بعد از شکستشون ول نمیکنه.

تغییر مردمک نزوکو برای مبارزه. این حس رو به بیننده میداد که انگار تو اون مدت تبدیل به اهریمن میشه و قبلش آدم معمولی هست. کمی این تغییر مردمک منو یاد خود شخص ناروتو انداخت وقتی که چاکرای کیوبی آزاد میشد. باز هم جا داشت حداقل برای مبارزه اون پوزه بند رو از دهنش دربیاره. شاید تو مبارزه لازم شد از دندون هاش استفاده کنه.

بعد از اینکه نزوکو دوپینگ میکنه. طولی نمیکشه مبارزه بین اون و سوسامارو شدت میگیره و همینجوری توپ شوت میکنن. تنها نکته مفید این مبارزه اطلاعاتی بود که درباره ی طلسم موزان روی زیردستاش داده شد. ما در قسمت های قبلی دیده بودیم که اهریمن ها بعد از شنیدن اسم موزان وحشت زده میشن. اما این جا بود که اصل این طلسم رو دیدیم.


از تامایو به عنوان فراری نام برده شده بود. و حالا با توجه صحبت هایی که درباره ی نحوه ی مدیریت موزان روی اهریمن ها کرد. بنظر رسید که این دو سابقه ای طولانی ای با هم دارند. تامایو روش تبدیل انسان به اهریمن رو هم میدونه و احتمالا از روی نحوه کار موزان کپی برداری کرده به نوعی. در هر صروت امیدوارم کمی بیشتر از گذشته این دو همراه با هدف موزان در قسمت های بعدی بحث بشه.

در قسمت قبل وقتی یوشیرو هد شات شد. تا موقعی که دهنش بازسازی نشده بود. توانایی صحبت کردن نداشت. اما ایندفعه نفهمیدم که تماری داشت با کجاش صحبت میکرد. بعد از اتمام مبارزه ها، با توجه به مردمک چشم های اهریمن ها مشخص شد. که این دو لاف قوی بودن میزدن فقط. البته خودشون نمیدونستن که موزان بهشون دروغ گفته. اعصاب و رگ های کره چشم اون بنده خدا هم عالی و پر جزئیات طراحی شده بود.

در آخر هم تانجیرو با وجود شکستگی پا و دنده، به راحتی حرکت میکنه و مشکل خاصی نداره انگار.


بررسی قسمت یازده و دوازده انیمه Kimetsu no Yaiba

قسمت یازده حتی نسبت به قسمت های دیگه از محتوای کمتری برخوردار بود برای همین بررسی رو با قسمت دوازده یکی کردم.

در قسمت آزمون ارتش شیطان کش ها، ما فقط تصویری از زنیتسو دیدیم. در قسمت یازدهم ما بیشتر با این شخصیت دوست داشتنی آشنا میشیم. البته قبلا در آزمون چهار نفر قبول شده بودن که فعلا فقط با زنیتسو و تانجیرو آشنا هستیم.

تانجیرو بالاخره اعتراف کرد که واقعا از مبارزه قبلی به شدت درد میکشه. ولی خب تاثیری از درد ما ندیدیم هنوز. ایندفعه تانجیرو همراه با زنیتسو به ماموریت دو نفره فرستاده میشن. که به نوعی اشاره به سخت تر شدن ماموریت داره. این خبررسانی کلاغ هم خیلی عجیبه که چوری این اطلاعات دقیق از اهریمن ها رو داره. در واقع این ارتش اهریمن کش ها بدون این پرندگان کارایی خودشون از دست میدن. اما اهریمن ها توجه ای به این موضوع ندارن که میتونن با گرفتار کردن این جاسوس ها خودشون رو از دست شیطان کش ها راحت کنن.

وجود رگه های از کمدی در انیمه هایی با این سبک کاملا رایج است. اما در این چند قسمت خیلی بیشتر میشه. که بنظرم بازم سلیقه ای حساب بحساب میاد و ممکنه کسی برعکس من خوشش نیاد از این کمدی.

توی همین حوالی، قدرت خونی این اهریمن که نوعی طبل یا سوزومی داره. تا به اینجای کار جالب ترین قدرت در بین اهریمن ها بود بنظرم. البته اینکه یه پسربچه دیگه تونست از قدرت اون سوزومی استفاده کنه زیاد منطقی نبود. 

تازه کار های ارتش شیطان کش 

در این بین یکی دیگر از اعضای جدید ارتش شیطان کشی هم نشون داده میشه اما خبری از معرفی کردنش نیست. مارچی هم که نام یک گروه خونی محبوب برای اهریمن ها است در این قسمت توضیح داده میشه. با توجه به این، نیاز به خون اهریمن ها کمی بیشتر به خون آشام ها نزدیک شدن ولی خب بیشتر از این واردش نمیشم.

نوبت زنیتسو میرسه. با بیدار شدن شخصیت دوم زنیتسو یکی از بهترین صحنه های این فصل از انیمه رغم میخوره. معلوم شد این زنیتسو با شانس و اقبال کنکور ارتش شیطان کشی رو رد نکرده بوده. بالاخره بعد از این همه اتفاقات قابل پیش بینی. این بیدار شدن شخصیت دوم زنیتسو باعث شد که جذابیت داستان خیلی بیشتر شود.


مطلب مرتبط: نقد و بررسی فیلم Joker


اهریمن اصلی ای که تیم تانجیرو وظیفه نابود کردنش رو دارن. از پیشکسوت های دوازده کیزوکی است که الان بازنشسته شده. در واقع موزان از بین این همه اهریمن برای خودش یک تیم برتر درست کرده. اهریمن ها هم به خاطر وجود همچین گروهی رقابت زیادی بینشون ایجاد شده. این رقابت هم باعث قوی تر شدن این تیم دوازده نفره شده. احتمالا یکی از پدافند هایی است که موزان برای مقابله با ارتش شیطان کش ها درست کرده.

اوایل بنظر میرسید این اهریمن ها به حال خودشون رها شدن. اما حالا میبینیم که موزان با بیرحمی هرجه بیشتر روی تمام این اهریمن هاش نظارت داره. 

در ساختمان شیاطین سه اهریمن وجود داشت. که غیر از اهریمنی که از سوزومی استفاده میکرد. دوتای دیگر به راحتی هرچه تمام تر نفله شدن. تقریبا عملکردشون در حد زامبی های فصل  هفتم و هشتم سریال واکینگ دد(مردگان متحرک) بود. مخصوصا اون اهریمنی که اضافه وزن داشت. بنظر میرسید که اگر پشه کشی از جنس نیچرین وجود داشت میشد باهاش این اهریمن رو شکست داد.

مبارزه اصلی بین تانجیرو و نوازنده سوزومی است. که در این قسمت نیمه کاره موند. تانجیرو که ده ترکیب داره و حتی تو هوا هم جاخالی میده. باید ببینیم اهریمن نگون بخت به چه سرنوشتی در قسمت بعدی دچار میشه.

بررسی قسمت های 9 الی 12 انیمه Kimetsu no Yaiba به پایان رسید. به احتمال زیاد بررسی بعد به صورت کلی و تا قسمت آخر باشه.


خب امیدوارم از بررسی انیمه Kimetsu no Yaiba لذت برده باشید. لطفا شما هم دیدگاه های خودتون رو درباره این انیمه با ما به اشتراک بگذارید.