10.0
امتیاز

بالاخره اون قسمتی که توی این فصل منتظرش بودیم رسید. یکی از اون داستان های قشنگ و خلاقانه با چاشنی دیوانه وار همیشگی ریک و مورتی. در ادامه میریم سراغ بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty تا ببینیم حرف حساب این قسمت چیه؛ حرف حساب احتمالا بهترین قسمت فصل! تا دیر نشده بگم که بررسی قسمت های قبلی فصل رو هم میتونید از اینجا دنبال کنید.

اسم این قسکت  The Vat of Acid Episode بود. یکی از اون حقه های جالب ریک اند مورتی که توی اپیزود هفتم فصل قبل که مربوط به سیتادل ریک ها و اویل مورتی بود هم ازش استفاده شد. اسم اون قسمت اشاره به این داشت که قراره ریک و مورتی رو در حال ماجراجویی در آتلانتیس ببینیم و حتی اول هم دیدیم که ریک و مورتی لباس غواصی رو پوشیدن و رفتن دنبال ماجراجویی در آتلانتیس، اما بعد از اوپنینگ بود که مشخص شد هدف اصلی بهترین اپیزود اون فصل قرار نیست یک ماجراجویی ساده باشه!


بهترین سریال های انیمیشنی مناسب کودکان که میتوانید همراه خانواده ببینید!


اینجا هم اون اوایل با یک ماجرا مربوط به مخزن اسید طرفیم. ریک و مورتی در حال انجام معامله با یک سری بیگانه عجیب و غریب هستن که کار خراب میشه و ریک همراه با مورتی میپره درون اسید تقلبی ای که خودش اونجا جاسازی کرده و چند دقیقه ای هم همونجا هستن.

اون لحظه ممکنه فکر کنیم این قسمت یکی از همون قسمت های عجیب ریک و مورتیه و قراره تا آخر دو شخصیت اصلیمون رو توی اسید تقلبی دنبال کنیم، ولی زود وضعیت تغییر می‌کنه. مورتی از کوره درمیره و بیگانه ها رو می‌کشه. از اونجا به بعد وارد موضوع اصلی میشیم؛ اشتباهات و عواقب!

بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty


آواتار آخرین بادافزار ؛ صحبتی در باب رستگاری شاهزاده زوکو!


مورتی توی مشاجره ای که با ریک سر گوش ندادن به پیشنهاداتش داره، میتونه اون رو راضی کنه تا دستگاهی بسازه که سیستم سیو و لود ویدیوگیم ها رو توی دنیای واقعی هم پیاده کنه. یعنی هرجا که مورتی دلش خواست، میتونه با فشار دادن یک دکمه، اون لحظه از زندگیش رو ذخیره کنه و مثلا یک ساعت بعد با فشار دادن دکمه کناریش به اون لحظه برگرده.

کاربرد دستگاه همونطور که انتظار میره با کاربرد سیو و لود دنیای گیم فرقی نداره. همونطور که توی بازی ها بعد از هر اشتباه یا شکست به آخرین محل ذخیره بازی برمیگردید، مورتی هم برای اصلاح اشتباهاتش به عقب برمیگرده. اما تفاوتی که هست اینه که در کنار اشتباهاتی که ناخواسته انجام میده، مورتی کلی کار رو هم با دونستن اینکه اشتباه هستن و با تکیه بر برگشتن به عقب انجام میده. اما نقطه ای هست که داستان مورتی جدی تر میشه!

بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty

بعد از آشنا شدن مورتی با دختری و شکل گیری علاقه بین این دو نفر، مورتی برای مدت طولانی ای حتی اشتباهاتش رو هم میپذیره و زندگیش رو با تمام اشتباهاتش به عقب برنمیگردونه. مشخصه که چه اشتباه کرده باشه یا نه دوست داره شانس ادامه دادن رو به خودش بده و از حال حاضرش راضیه. البته تا جایی که توی یک سفر هوایی دچار حادثه میشه و همراه با دختر موردعلاقش و چند نفر دیگه توی سرما گیر میوفتن.

بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty


فصل ششم Peaky Blinders ؛ تمام اطلاعاتی که داریم و نداریم!


اینجا مورتی با دونستن اینکه هیچ نقطه ای از این رابطه رو سیو نکرده و لود کردنش تمام این لحظات خوش از دست میرن، میره برای انجام کاری که باید انجام بده که خب از پس انجامش برنمیاد! ولی از خوبی روزگار هلیکوپر مصدومین رو پیدا میکنه و نجات میده. حالا همه خوشحال و سرحال هستن و همه چیز سر جای خودشه ولی، بوم! جری مورتی رو برمیگردونه به نقطه ای که هنوز با دختر موردعلاقش آشنا نشده و این قضایا هیچکدوم اتفاق نیوفتادن.

به شخصه داستان گویی و روایت بدون دیالوگ این قسمت رو تا الان بهترین لحظات فصل چهارم میدونم. موسیقی پس زمینه به خوبی احساسات هر لحظه بهتون منتقل میکنه، مثل همیشه انیمیشن ها حرف ندارن وادارتون میکنن به چیزی که دارید میبینید خوب دقت کنید.

بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty

نکته ای که هست اینه که شاید زندگی بدون عواقب اونقدری که مورتی میگه هم پوچ و بی معنی نباشه؛ خود مورتی بدون عواقب از زندگیش راضی بود، با عواقب هم راضی! تنها چیزی که کار رو خراب کرد لود کردن بی موقع جری بود که همه چیز رو بهم ریخت، وگرنه کسی اعتراضی نداشت!

بنظر میاد چیزی که زندگی مورتی رو بی معنی کرده نه نبود عواقب، بلکه از بین رفتن پیشرفت هاش به دست جریه. خودم هم تجربه ای نزدیک به مورتی دارم. دو سه سال پیش وقت زیادی برای بازی دارک سولز یک گذاشته بودم و خداییش پیشرفت خوبی هم کرده بودم.

بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty


بهترین مستند های تئوری توطئه ؛ واقعا هر چیزی که میگن راسته؟!


خوب خودم رو با سیستم و دنیای عجیب و غریب اثر فرام سافتور وفق دادم و بالا کشیدم، ولی به صورت اتفاقی سیوی که از بازی داشتم پاک شد و مجبور به شروع بازی از اول شدم. همونطور که احتمالا انتظارش رو دارید تا همین تابستون پارسال دیگه سراغ این بازی نرفتم چون حس میکردم تمام عواقبی که این مدت به واسطه سیو و لود از سرم گذشته بود (البته دارک سولز مثال خوبی نیست چون بازی ایه که توش باختن هم عواقب خودش رو داره)، ناگهان به سرم خراب شده بود و کمرم داشت زیر بار این عواقب میشکست. پس میتونم بفهمم مورتی هم نه به خاطر پوچ شدن زندگیش و نبود عواقب، بلکه به خاطر سنگین بودن بار عواقبی که روی سرش ریخت، دست از سیو و لود کشید.

بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty

اما میرسیم به پایان قسمت، جایی که ریک به مورتی عواقب جدیدی هم برای کارهایی که کرده نشون میده و دیگه رسما مورتی زیر بار عواقب کارهاش میشکنه. اما آیا ریک برای فهموندن اینکه نمیشه از عواقب کارها فرار کرد این کار رو انجام داد؟ خیر! فقط به خاطر اینکه مورتی رو مجبور کنه تا بپذیره که ایده حفره اسید ایده خوبی بوده و دیگه روی حرفش حرف نزنه! اینم از اون کارهای همیشگی ریک بود.


بهترین فیلم های علمی تخیلی قرن بیست و یک که باید ببینید ؛ تا سقف آسمان، تا ته رویا!


بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty

میرسیم به انتهای بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty .مشخصه که قسمت هشتم هم وارد رقابت برای گرفتن عنوان بهترین قسمت فصل شده و حتی برای خود من این قسمت تبدیل به بهترین اپیزود فصل شد. داستانگویی عالی بدون دیالوگ، روبرو کردن مورتی با عواقب کارهاش، و البته موسیقی عالی این قسمت در کنار انیمیشن همیشه زیبا و پرجزئیات Rick and Morty ، آدم رو مجبور میکنه که بهش نمره کامل رو بده!

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت نهم فصل چهارم Rick and Morty 


این بود بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty . شما هم اگه نظری درباره این قسمت دارید خوشحال میشیم توی کامنت ها اون رو باهامون درمیون بزارید.