دانش امروز ، تکنولوژی فرداست! / ادوارد تلر 

با سلام خدمت همه دوستان و علاقه مندان به انیمه با بررسی قسمت هفتم انیمه Dr. Stone خدمتتون هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید. قسمت هفتم انیمه Dr. Stone مارو بیشتر با کوهاکو آشنا میکنه ولی هنوز مشخص نیست کوهاکو از کجا اومده ! همچنین مشخص میشه کوهاکو تنها نیست و به همراه خانواده ش در روستایی زندگی میکنن!

تو قسمت 7 انیمه Dr. Stone خبری از سوکاسا و یوزوریها و تایجو نبود و کل قسمت به معرفی کردن اهالی دهکده کوهاکو تخصیص داده شده بود. با این حال چند نکته جالب برای بررسی وجود داره ! که در ادامه بهشون اشاره میکنم.

این قسمت در کل بد نبود ولی انتظار خود من این بود که یکمی اطلاعات بیشتر و هیجان بیشتری داشت ! همچنین به نظرم عدم سوال پرسیدن سنکو از کوهاکو خیلی عجیب بود! به نظر میرسه کوهاکو و سایر افراد دهکده از نسل اول احیاء شده ها باشن و هیچ علم و سرنخی از دنیای پیش از دنیای سنگی نداشته باشن.

و در آخر قسمت هفتم انیمه دکتر استون با خواهر کوهاکو یعنی روری آشنا میشم ! نکته جالب نحوه برخورد بادیگاردها با کوهاکو بود ! به نظر میرسه روری رئیس دهکده هستش و به مریضی داره که اهالی دهکده راهی برای درمانش ندارن !!!

انیمیشن این قسمت هم مثل قسمت های قبلی حرف نداشت کلا فرم هنری این انیمه بی نظیر هستش !(راستی انیمه Kengan Ashura رو معرفی کردم زیرنویس فارسی نداره اما به شدت انیمه جذاب و خوش ساختی هست و به شدت از لحاظ گرافیک و طراحی زیبا هستش ! بشینید با زیرنویس انگلیسی ببینید زبانتون یکم تقویت شه!) موسیقی بد نبود ولی جا داشت بهتر باشه ! کارگردانی هم مثل چند قسمت قبل عالی بود ولی در کل این قسمت خیلی قسمت جذابی نبود ! 

قبل مطالعه بررسی قسمت هفتم انیمه Dr. Stone به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید

با بررسی قسمت هفتم انیمه Dr. Stone همراه من باشید

سنکو

سنکو نه تنها باهوشه بلکه هوش اجتماعی خیلی بالایی هم داره و به شدت در کنترل کردن احساساتش موفقه ! همین امر بهش اجازه میده تا بدون درگیری و اصطکاک با شرایط محیط و افرادی که تو اون محیط هستن کنار بیاد و تو هر موقعیتی فقط با منطق و فکرش عمل کنه !

سنکو یه چیز خیلی ناب تو شخصیتش دراه و اونم اینکه اکثرا وقت ها جدی نیست و وقتی هم که جدیه باز خیلی منطقی رفتار میکنه  ! هیچ چیزی نیمیتونه حتی برای یه لحظه ذهن سنکو رو از لذت بردن از محیطش پرت کنه ! نه غم نه استرس نه ناراحتی و نه حتی حماقت و کم علمی اطرافیانش !

بررسی قسمت هفتم انیمه Dr. Stone

سنکو انگار همه چی براش بازیه و مهم نیست تو چه بخشی از زمان و چه دنیایی قرار گرفته و دائما بدون غر زدن از شرایط داره لذت میبره و رو به جلو حرکت میکنه!

نکته جالب این قسمت سوال نپرسیدن سنکو از کوهاکو بود! بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست سنکو هیچ سوالی راجع به احیا شدن و گذشته سنکو و افراد دهکده نمی پرسه و ترجیح میده نظاره گر باشه تا اطلاعات بیشتری از این افراد و شرایط بدست بیاره !

قسمت هفتم انیمه Dr. Stone

همچنین مشخص میشه کوهاکو از سنکو فقط چون آدم خوش فکری خوشش میاد نه به خاطر اینکه چون جونش رو نجات داده عاشقش شده !

کلا کوهاکو موجود جالب و بامزه ای هستش که در ادامه به احتمال زیاد با ویژگی های مثبت شخصیتیش و اینکه چقدر خسته و باحال بیشتر آشنا میشیم.


دهکده ای در دنیای سنگی !

با توجه به اطلاعاتی که به ما داده میشه مشخص میشه هیچ خبری از مایع احیاء کننده نیست ! و افراد دهکده و کوهاکو به احتمال زیاد اولین نسل انسان های احیاء شده بصورت طبیعی هستن که تشکیل خانواده دادن!

که این موضوع باعث میشه فک کنم کل داستان خیلی مشکوکه ! 

همچنین مشخص میشه این افراد هیچ اطلاعی از دنیای مدرنی که 3700 سال پیش بر اثر یه اتفاق از بین رفته ندارن !

بررسی قسمت هفتم انیمه Dr. Stone

نکته بعدی که مشخص میشه اینه که افراد دیگه ای هم هستن که در دنیای سنگی زندگی میکنن و با اهالی رابطه خوبی ندارن و یا از دهکده و زندکی در اجتماع ترد شدن ! و هر لحظه امکان داره به دهکده حمله کنن ! وجود گارد و قوانین هم به نوعی تایید این موضوع هستش!

شخصیت کروم یا کرومه هم به شدت جذاب بود ! کروم در واقع دانشمدی مثل سنکو هستش که برای یادگیری همچی رو امتحان میکنه این موضوع به شدت برای سنکو جذاب هست و سنکو پی میبره حتی اگر خودش نباشه یا آدم هایی مثل سوکاسا هر چقدر هم تلاش کنن تا جلوی پیشرفت علم رو بگیرن باز موفق نمیشن ! چرا که انسان ذاتا میل به توسعه و پیشرفت داره و مهم نیست چقدر محدودیت یا موانع وجود داره ! همیشه یه دیوونه پیدا میشه تا همچی رو با هم ترکیب کنه و از قانون آزمون خطا برای پیشرفت استفاده کنه !


روری

بررسی قسمت هفتم انیمه Dr. Stone

روری خواهر کوهاکو و رئیس دهکده هستش (البته اینطور به نظر میرسه ! ) که به شدت مریضه و راهی برای درمانش هم پیدا نشده ! 

پیشرفت علم پزشکی یکی از مهمترین فاکتورهای پیشرفت انسان بوده ! 

تو این انیمه هم به این موضوع اشاره میشه، انسان برای پیشرفت در ابتدا نیاز داره تا قوی ترین و تا حد امکان نامیرا ترین ارگانیسم زنده باشه و میل به جاودانگی هم از همین جا سرچشمه میگیره !!! 

رفتار محافظ های روری با کوهاکو هم خیلی عجیب بود ! باید داستان های پیچیده ای پس روابط این آدم ها باشه !


جمع بندی 

خب با توجه به شرایط داستان به نظر میرسه چند قسمتی صرف نمایش سنکو و کمک و آموزشش به مردم دهکده هستیم که مهمترینشون درمان روری هست!

در نتیجه فکر میکنم فعلا از یوزوریها تایجو و سوکاسا خبری نشه ! اما احتمال زیاد سوکاسا شروع به احیا کرده و به احتمال زیاد در حال ساخت ارتش هست ! که تو این مسیر احتمال داره افراد رانده شده از دهکده یا افرادی که به تنهایی در این محیط زندگی می کنن هم با سوکاسا همدست بشن !

مهمترین چیزی که اینجا مطرح میشه اینه که چرا و کی افراد دهکده احیا شدن ! چند نسل گذشته ؟ آیا نقاط مختلف دیگه ای در دنیا هست که آدماش احیا شدن و شروع به ساخت تمدن کردن !

به روز رسانی »

بررسی قسمت هشتم انیمه Dr. Stone ؛ علم ابزاری برای فریب !

اینم از بررسی قسمت هفتم انیمه Dr. Stone امیدوارم مورد پسند واقع شده باشه ! مثل همیشه منتظر نظرات و حدسیات شما عزیزان هستم.