7.0
امتیاز

انگل، ولی نه به سبک بونگ جون هو!

بعد از قطار قصه ها، ایندفعه نوبت جامعه انگل های فضاییه تا وارد داستان بشن. در ادامه بررسی قسمت هفتم فصل چهارم Rick and Morty درباره این حرف میزنیم که انگل ها و جامعشون چی رو بهمون نشون میده. تا کار رو شروع نکردیم و یادمون نرفته یک یادآوری کنم که بررسی قسمت های قبلی فصل چهارم رو میتونید از اینجا دنبال کنید.

اسم این قسمت Promortyus بود. احتمالا اگه طرفدار فیلم های درباره موجودات فضایی، یا ریدلی اسکات و مخصوصا فیلم های بیگانه اون باشید، با فیلم پرومتئوس هم آشنا هستید. پرومتئوس جزو نسل جدید فیلم های بیگانه محسوب میشه که کلا رویکرد متفاوتی داره و دیگه به عنوان یک فیلم صرفا ترسناک شناخته نمیشه (البته که فیلم های بیگانه هیچوقت صرفا ترسناک نبودن).


بهترین سریال های انیمیشنی مناسب کودکان که میتوانید همراه خانواده ببینید!


داستان این قسمت که اون رو به مجموعه بیگانه نزدیک میکنه درباره یک جامعه از انگل های فضاییه که کاملا هم از نظر ظاهری به موجوداتی سری بیگانه که توی بدن باقی موجودات تخم گذاری میکردن شبیه هستن و که خب همونطور که از اسمشون معلومه برای ادامه زندگی و تولید مثل به میزبان نیاز دارن. ریک و مورتی هم به صورت اتفاقی طی یکی از ماجراهاشون توسط انگل های داستانمون تسخیر میشن و باز هم طی همون اتفاقات آزاد میشن و باقی داستان و نسل کشی انگل ها رو هم که خودتون دیدید و نیازی به توضیح نداره!

اینجا نکته جالب دنیاییه که انگل ها برای خودشون میسازن. یک جامعه متمدن و هدفمند که با زمین ما نمیزنه! حتی برج های دوقلو رو هم دارن (که البته خدا رو شکر ریک باهاش کاری نداشت). شباهت ظاهری دنیای انسان ها و انگل ها فقط وسیله و سرنخیه که بهتون میگه این قسمت میخواد چی بگه.

 


بهترین سریال های جدید نتفلیکس برای تعطیلات کرونایی ؛ محبوب های قدیم و جوانان جدید!


انگل های داستان رسما برای زندگی خودشون و پیشرفت به دیگران متوسل میشن و حتی زندگیشون رو از بین میبرن. غیر از اینه که انسان ها هم توی کارهاشون سر راه رسیدن به موفقیت چند نفری رو زیر پاهاشون له میکنن تا به چیزی که میخوان برسن؟ صحبت اینه که اینجور زندگی کردن هم انگلی محسوب میشه. ممکنه در ظاهر خودمون نفهمیم و همه راضی باشیم، ولی این اپیزود بهمون میگه تنها راه پیشرفت سریع که آدما پیدا کردن اینه که بریم و از روی همدیگه رد بشیم. و انگل ها هم همه با انجام همین کار و رد شدن از زندگی میزبان هاشون به سرعت تبدیل به جامعه پیشرفته ای میشن.

اما این جامعه انگلی از قبل اینقدر پیشرفته نبوده و با حضور سامر بینشون و تغییر ماهیت زندگیشون اون ها رو به موجودات متمدن تر تبدیل میکنه. تا قبل از اومدن سامر بین انگل هامون، هدف زندگی اون این بود که میزبانشون رو پیدا کنن، توی اون تولید مثل کنن و بمیرن. چرخه ای که هیچ پیشرفتی توش وجود نداره و اون ها توش گیر افتادن. اما سامر با تغییر هدفشون از تنها تولید مثل به زندگی کردن، باعث پیشرفتشون میشه، همون اتفاقی که سال ها پیش برای انسان ها هم افتاد.


برترین سریال های جنایی که باید ببینید ؛ از هانیبال تا کاراگاه حقیقی!


این قسمت یک هدیه کوچک برای انیمه بین ها هم داره که اونم لباس مبارزه ریک و مورتیه که انگار از توی خود انیمه های ژانر مکا بیرون اومده. دیدن ریک و مورتی در حال قلع قمع کردن دشمناشون با شمشیر چیزی نیست که بشه ازش گذشت.

بررسی قسمت هفتم فصل چهارم Rick and Morty

این قسمت های جدید فصل یک نظریه رو هم تقویت می‌کنه، اون هم اینکه ما از قسمتی به بعد دیگه در حال دیدن ریک اصلی خودمون نیستیم (مثلا از قسمت اویل مورتی به بعد). یک جورهایی بگو بخندها و خوشی ها و اهمیت دادن های ریک به مورتی و اخلاقش از یک جایی به بعد قسمت به قسمت در حال تغییره و حداقل به من حس عجیبی میده. انگار که در حال دیدن یک ریک ثابت نیستیم.


بهترین سریال های شبکه HBO که باید ببینید! شبکه بازی تاج و تخت و وست ورلد


قسمت هفتم فصل چهارم Rick and Morty از اون قسمت های استاندارد ریک و مورتیه که توی نیمه اول فصل چهار تا اینجا نمونش زیاد بوده. در حالت عادی باید  امتیاز خیلی بالایی به قسمت های مثل اپیزود Promortyus داد، ولی ما دیدیم سازندگان ریک و مورتی پتانسیل ساخت چه قسمت های شگفت انگیزی رو دارن (برگردید به قسمت هفت فصل سه، قراره زیاد مثالش زده بشه)، و واضحه که نمیشه به اون قسمت ها و این قسمت امتیاز نزدیکی داد. البته بازهم میگم که این قسمت اصلا قسمت بدی نیست و چیزی برای «ریک و مورتی» بودن کم نداره، در اصل فقط خیلی عادیه. 

بررسی قسمت هفتم فصل چهارم Rick and Morty

نه چیزی برای شگفت زده کردنتون داره، نه داستانگویی خلاقانه ای داره (در مقایسه با باقی قسمت های ریک اند مورتی). اگه میخواید بگید این مثل این داستان گیر نمیاد بدانید و آگاه باشید که سقف کیفیت Rick and Morty خیلی بیشتر از این حرفاست!

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت هشتم فصل چهارم Rick and Morty ؛ انسان جایز الخطا! 


ممنون که بررسی قسمت هفتم فصل چهارم Rick and Morty رو خوندید. نظر، انتقاد، پیشنهاد و درکل هرچیزی خواستید بگید توی کامنت ها منتظرتونیم.