کودتا بدون خون ریزی !!!

با بررسی قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. قسمت پنجم رو در واقع می تونیم آرک اول انیمه تو فصل سوم بدونیم! تمام داستان ها و فعل و انفعالات سیاسی سرانجام به آخر میرسه و همونطور که حدس زده بودیم اروین با یک نقشه هوشمندانه موفق میشه با کمک ارتش دست به کودتا بزنه و کنترل پایتخت رو به دست نظامی ها در بیاره ! یک کودتای کلاسیک اما هوشمندانه ! 

همچنین شما می تونید بررسی های قسمت های قبلی رو از اینجا بخونید!!

نکته ای که راجع به فصل سوم انیمه اتک آن تایتان باید بگم اینه که تو انیمه هاجیمه ایسایاما (خالق مانگا و نویسنده انیمه) سعی کرده تا بقول خودش اشتباهاتی رو که به عنوان نویسنده تو مانگا انجام داده اینجا اصلاح کنه و همین موضوع باعث شده تا پیکره بندی، معرفی و ارتباط شخصیت ها با یکدیگر و سکانس ها، بسیار حرفه ای تر از مانگا باشه ( البته بعد از گذشت 9 سال از تولید مانگا توسط هاجیمه و پیشرفت و حرفه ای تر شدنش در این مدت، باعث شده تا انیمه به شدت جذاب تر از مانگا باشه و جزئیات به زیبایی هر چه بیشتر نمایش داده بشه)

 بیشترین چیزی که بعد از کودتا اهمیت داشت، اون دختری بود که ارن داشت تو خواب میدیدش ! چقدر شبیه ارن بود؟ انگار ارن موهاشو بلند کرده بود!!!!! به نظر من خواهر ارن بود ؟ اما کجاست؟ تا الان کجا بوده؟ چه ربطی به داستان داره؟ اینا سوال هایی هستش که بد جوری ذهنمو درگیر کرده! (مانگارم دوست ندارم بخونم میخوام انیمه رو ببینم بعدش بخونم! در نتیجه فعلا درگیره ذهنم ! )

سایر موضوعات مهم  دیگه قسمت 5 فصل سوم انیمه Attack on Titan » نقشه اروین، رفتار پیکسیس ، جنرال داریوس زاکالی و در آخر سر هم ارن، هیستوریا و راد ریس هستند. خب بریم سراغ بررسی، پس با بررسی قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید!

اروین و نقشه کودتا

قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خب حدسیات با توجه به روند داستان درست از آب در اومد، و کودتا علنی شد ! کودتایی هوشمندانه با طراحی دقیق توسط مغزی متفکر !

اروین با طرح ریزی نقشه ای هوشمندانه به کمک ارتش ، فرمانده پیکسیس و زاکاری موفق میشه بر علیه دولت فاسد کودتا کنه و کنترل پایتخت و بدست بگیره، نقشه ای که با بیان یک احتمال که دور از ذهن هم نبود، قدرت حاکمه رو به تشویش می کشه و باعث میشه چهره واقعی خودشون رو نشون بدن!

نکته مورد توجه تو محاکمه اروین موضع گیری جالب فرمانده پیکسیس بود! فرمانده ای هوشمند و نماد عدالت که به عنوان عضو ارشد نظامی همیشه مصلحت مردم رو به هر چیزی ترجیح میده !

پیکسیس تا لحظه آخر همچنان وفاداری خودش رو به مردم و حکومت نشون می ده ! و حتی حاضر میشه اعدام شدن اروین رو قبول کنه به شرطی که دولت هم پشت مردم باشه ! و وقتی برای خودش و کاپیتان زاکاری مشخص میشه که تمام هدف دولت بقای خودش هست نه بقای انسانیت!!! به دفاع از اروین اقدام به کودتا میکنه و حاکم تقلبی و نمادین رو از تخت پایین میکشه!

قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan

طراحی این فریم یکمی رو مخه ! طراحی کله های سربازها و عدم تناسب سر با بدن و دست زاکالی رو عینک بسیار ضعیف هستن!

نکته جالب توجه برای من، نحوه معماری داستان و چیدمان اطلاعات برای نمایش این آرک جذاب بود! تو چهار قسمت قبل با نمایش اطلاعات لازم آماده سازی های مورد نیاز برای نمایش کودتا و پاسخ ارتش به دولت ارائه شد. و بر خلاف توکیو غول شما یک دفعه با کلی آدم جدید که هیچ شناختی ازشون ندارید مواجه نمیشین!)

مکالمه جذاب جنرال زاکالی و اروین

قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اروین بعد کودتا باور داره که کنترل مملکت بدون شاه و لیدر به مراتب سخت تر از قبل خواهد بود. در این میان اروین دچار شک شده و با خودش فک میکنه شاید اگه کودتا نمی”، و دلیل همکاریش با اروین رو هم تنفرش از دولت اعلام میکنه! اما اروین هدفش رو نه نفع شخصی، بلکه هدفی اعلام می کنه که از کودکی دنبالش بوده!

قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan
این تبسم اروین عالی بود !

اما مسئله مهم همیشه بعد از پیروزی کودتا تعیین حاکم و دولت جدید هستش! آیا اروین و ارتش موفق میشن تا حاکم جدید رو به سرعت انتخاب کنن و انسانیت رو از هر جو مرج نجات بدن ؟

سرگذشت خانواده ریس

بعد از موفقیت کودتا، هانجی پیش لیوای و تیمش میره و بهشون وضعیت رو اعلام می کنه. همچنین اروین گزارش یکی از دیده بان هار و به هانجی داده که توش اطلاعات مهمی نسبت به محل نگهداری اروین و خانواده ریس وجود داره!!!

این اطلاعات بسیار عجیب و جالب هستش و اشاره به اتفاقی که در 5 سال پیش برای خانواده ریس افتاده داشته و این موضوع همزمان با فرو ریختن دیوار ماریا بوده !!! راد ریس ، 5 تا بچه داشته و دختر بزرگش به اسم فریدا بسیار  محبوب و مهربان بوده ! یه شب بعد فروپاشی دیوار دزدا به کلیسای خانوادگی ریس حمله می کنن و کلیسا رو آتیش می زنن ، او شب همه اعضای خانواده می میرن غیر از راد ریس !!! جالب اینجاست این قضیه درست چند روز قبل از کشتن مادر هیستوریا اتفاق افتاده!

مسئله مهم اینکه این کلیسای خانوادگی بسیار مستحکم بوده و امکان تخریبش توسط آدما وجود نداشته ! هیچ اثری هم از حمله تایتان تو منطقه وجود نداشته ! تازه مسئله عجیب تر اینکه راد ریس تنها شاهد ماجرا بوده !!! شنیدن این داستانا باعث می شه اعضای تیم به خاص بودن خون هیستوریا و وجودش پی ببرن از طرفی سوالی که چند هفته ای هست ذهن مارو درگیر کرده اینبار از زبان آرمین بیان میشه!

ارن برای تبدیل شدن به تایتان هوشمند کیو خورده !!!!؟؟؟

قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan

تو بخش اطلاعات عمومی هم که تو این قسمت ارائه شد مشخص میشه کلیسایی در زیرزمین وجود داره که یک مکان مقدس برای انتقال قدرت سلطنتی هستش و به نظر می رسه برای ساخت دیوارهاش از سنگ های استفاده شده که در اونها قدرت تایتانی وجود داره و این مکان دقیقا همون جایی هستش که ارن رو به اونجا بردن!!!

ارن/هیستوریا/فریدا/ راد ریس !

قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خب خب بالاخره رسیدم به نکات خیلی مهم این قسمت و کلی سوال که الان مطرح می کنم ! با توجه به اطلاعات ارائه شده تا به اینجای کار مشخص شد ارن به محراب کلیسا برده شده و قرار طی یک مراسم مذهبی مقدس و سنتی توسط یک غول خورده بشه تا قدرت هاش به غولی که میخورتش منتقل بشه !

در همین حال ارن که به شکل خاص و نمادین به غول و زنجیر کشیده شده ( باید اشاره کنم ارن هیکلش خیلی خوبه!) به هوش میاد اما درست چند ثانیه قبل از به هوش اومدن خواب عجیب می بینه!!! خواب دختری که جلوی آینه داره موهاشو شونه میکنه که ناگهان متوجه چیزی میشه! فریم بعدی اروین از خواب پا میشه!

قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan

با نمایش این تصویر کلی سوال اومد تو ذهنم!!! این دختر کی هستش؟ چرا اینقدر شبیه ارن هستش؟ چرا ارن خوابش رو دیده اونم تو این مکان ؟ و چرا حالا برای اولین بار این خواب و دیده!؟

آیا مکانی که ارن توش زندانی شده باعث این موضوع شده!؟ (یه تئوری دیگه هم هست که اونو آخر میگم !)

جدا از این دختر ، مسئله بعدی هیستوریا هستش! به نظر می رسه غولی که قرار هست ارن رو بخوره هیستوریا باشه!!! ولی اگه هیستوریا قدرت تبدیل شدن به قول رو داره چرا تا الان تبدیل نشده ؟ و از همه مهمتر به نظر می رسید هیستوریا از انجام کاری که داره میکنه (خوردن ارن) پشیمون نیست و راد ریس به نوعی تونسته مخ هیستوریا رو بزنه !

قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اما تئوری که ذهن منو درگیر کرده اینه»»» آیا فریدا دختر بزرگ راد ریس، همون دختری هست که ارن تو خواب دیده؟ 

اگه این موضوع صحت داشته باشه امکان اینکه ارن، هیستوریا و راد ریس با هم فامیل باشن وجود داره!!!

اگر ارن پادشاه واقعی باشه چی ؟ شاید به همین دلیل قدرت تایتانی ارن، کنترل کردن سایر غول هاست! یعنی چی یعنی تنها شاه سرزمین قدرت کنترل کردن تایتان هارو داره !

قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan

دو تا موضوع دیگه در انتها بگم و بحث و تموم کنم ! موضوع اول اینکه کنی کجاست آیا همراه راد ریس هستش ؟ و یا جایی مخفی شده! نحوه برخورد کنی با کودتا چگونه خواهد بود ؟

نکته دوم که قبلا هم گفتم دلیل نامشخص همکاری راد ریس با دولت هستش ! این موضوع و اطلاعاتی که هانجی داد باعث میشه به این موضوع فک کنم راد ریس خودش اون شب بچه هاش رو خورده و در واقع راد ریس غولی هستش که برای بدست آوردن قدرت نهایی ( قدرت ارن) و تبدیل شدن به غول هوشمند نیاز داره ارن و هیستوریا رو بخوره !!!

البته همه این ها حدسیات من به عنوان یک بیننده هستش و قرار نیست همشون درست از آب دربیان!

نظر شما راجع به این قسمت چیه؟ فک کنم شما هم مثل من کلی حدس و نظر دارین لطفا با ما به اشتراک بگذاریدشون.

همچنین بخوانید » بررسی قسمت ششم فصل سوم انیمه Attack on Titan