هیچ کسی یه ذره هم از این دنیای لعنتی نمیدونه !!! نه ما نه هیچ کس دیگه ای ! به جز او عوضی هایی که تو مرکز ماجرا هستن !

با سلام خدمت همه رفقا، با بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما هستم. قسمت چهارم دست روی مسئله مهمی میزاره و اون اعتماد هستش! می تونم بهت اعتماد کنم ؟ به کیا میشه اعتماد کرد؟ آیا به اونی که اعتماد کردی قابل اعتماد بوده یا قمار کردی؟ و …. زمانی که صحبت از اعتماد میشه اولین چیزی که تو ذهن میاد، خیانت هستش؟  قبول اشتباه و تغییر مسیر همیشه دو سویه بوده از طرفی شما باید اعتماد افراد و ایدئولوژی جدید را بدست بیاورید و از طرفی به ایده و افراد قبلی خیانت کنید !

تو بررسی قسمت سوم به این موضوع اشاره کردم که اروین نقشه ای برای براندازی حاکم دروغین داره، این موضوع تو این قسمت هم با نشانه های کوچکی دنبال می شه ولی هنوز مشخص نیست نقشه اروین چیه و از فرمانده پیکسیس چه درخواستی کرده؟ و از همه مهمتر بعد از تماشای این قسمت و عنوان اعتماد این سوال بوجود میاد که آیا به فرمانده میشه اعتماد کرد آیا نقشه اروین درست پیش میره؟ 

کلا این قسمت دائما روی اعتماد و عدم اعتماد مانور میداد! سربازهای وفاداری که دچار شک شده بودن و از خودشون سوال می کردن اگه جوخه 4 تا الان داشته برای نجات انسانیت نه منافع شخصی جونشون رو فدا می کردن حالا چی شده خیانت کار اعلام شدن و دولت میخواد منحلشون کنه؟

بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan

از طرف دیگه شک عظیمی که برای نایل ایجاد شده و پی بردن به این قضیه که تجهیزات پیشرفته ارتش فقط برای قتل عام جوخه مبارزه کننده با غول ها طراحی شده، باعث میشه به نوعی به اروین کمک کنه و اون رو از محاکمه دروغین و اتفاقی که براش قرار بیفته آگاه کنه! همین موضوع به نظر باعث میشه تا تو قسمت بعد نایل حرکت مهتری در راستای کمک به اروین انجام بده !

موضوع دیگه ای که تو این قسمت جذاب بود حرف های انگیزشی هانجی به فلگل بود و این موضوع باعث شد تا به کمک هم بتونن دست پادشاه و پلیس داخل ارتش برای مردم رو بکنن و اعتماد از دست رفته مردم نسبت به اروین و جوخه چهار رو برگردونن گرچه نیرو های پلیس ارتش باور دارن حقیقت چیزیه که حکومت و پادشاه بگن بقیه اش کشکه !

اما میرسیم به مهمترین نکته این قسمت و لو رفتن فامیل کنی قاتل هست! کنی آکرمن !!! 3 شخصیت مهم با یک اسم فامیل! 

در ادامه با بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید 

 

لیوای و تست های روانی !

بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan

این قسمت با نمایش دو تا سرباز از جوخه ارتش (مارلو و هیچ) شروع میشه که در حال مکالمه و گشت زنی در جنگل هستند و به رفتار حاکمیت با جوخه چهار شک دارن از طرفی میدونن جوخه چهار برای نجات انسانیت کلی سرباز داده از طرفی هم دولت و حاکمیت دستور دستگیری و محاکمه این بخش رو داده !

بعد از اینکه مارلو و هیچ دستگیر میشن و به راز آنی پی میبرن ! تصمیم میگیرن به تیم لیوای ملحق شن و به هم تیمی های خودشون و ارتش خیانت کنن! لیوای برای مطمئن شدن از این موضوع و اعتماد به اونها یه تست روان شناسی رو انجام میده ! بعد از جلب اعتماد لیوای هیچ و مارلو به لیوای و تیمش کمک میکنن تا بتونن به کمپ پلیس ارتش حمله کنن و با لباس مبدل وارد شهر بشن و دنبال ارن بگردن چون لیوای فک میکنه این تنها راه زنده موندشونه !!!

 

مکالمه هانجی و فلگل

بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan

هانجی داره قسمت به قسمت از لحاظ شخصیتی توسعه پیدا میکنه و فک کنم اصلا نمیشه تو بررسی هر قسمت ازش حرفی نزد. هانجی بی شک یکی از محبوب ترین شخصیت های این فصل هستش ! شخصیت طنز، به شدت خشن، به شدت واقع گرا و جنگجو !

بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan
مبارزه آرایی و نمایش تکنیک داج کردن و بعد مشت زدن توسط هانجی تو این قسمت فوق العاده بود/

با همین ویژگی های مهم شخصیتی هانجی موفق میشه، فلگل رو که بعد از مرگ پدرش از ترس کپ کرده بود، روحیه بده و در یک بحث جالب به فلگل فهموند که طرف حق رو بگیر حتی اگه به قیمت جونت تموم شه! چراکه این بهترین راه برای ادامه زندگی ( اشاره به فلسفه سامورایی ها «طریقت سلحشوری، مردن است» داره که تو کتاب Hagakure یکی از قانون های سامورایی ها این هست که سامورایی مرگ با عزت رو ترجیح میده به زندگی سگی!)

هانجی با کمک به فلگل موفق میشه مردم رو از نقشه حکومت آگاه کنه و دست دولت رو برای مردم رو کنه اما همینجا سرباز پلیس ارتش به نکته مهمی اشاره می کنه » واقعیت اون چیزیه که پادشاه و حکومت میگه !

همین موضوع باعث میشه به راحتی فک کنیم تو قسمت های بعدی شاهد جنگ داخلی هستیم! 

اروین و نقشه نامعلوم !

بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اروین تو قسمت قبل به تئوری جالبی اشاره کرد» تئوری که مشخص میکنه پادشاه واقعی نیست و تاریخ تحریف شده و اسرار دیوار نه به مصلحت عام بلکه به دلیل مصلحت حاکمیت از مردم برای سال ها و به هر قیمتی مخفی نگه داشته شده !

بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اروین بعد از شکنجه شدن و عدم دادن اطلاعات ، ریس پلیس داخلی ارتش رو قانع میکنه که کشیش نیک هیچ اطلاعاتی بهشون نداده از این رو حاکمیت بر این باور اگه هیستوریا ادعایی هم نسبت به تاج و تخت کنه کسی باورش نمیشه !

بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اما موضوع اینجاست که طی صحبت هایی که بین اروین و فرمانده پیکسیس شد، اروین از فرمانده درخواستی کرده که این موضوع به احتمال زیاد مربوط به دیواره شرقی روز میشه ! (دیواره ای که حمله تایتان ها تو فصل اول از همین دیوار صورت گرفت!) اما درخواست اروین از کاپیتان چی بوده! آیا کاپیتان قابل اعتماد هستش یا نه، او هم با حکومت هم دسته؟

 

سه شخصیت مهم با یک اسم فامیل

بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan

یکی از مهمترین اطلاعاتی که تو این قسمت داده شد اسم فامیل کنی قاتل بود، کنی آکرمن !!! این موضوع خودش کلی حدس و سوال بوجود میاره !!! موضوع اینجاست کنی میدونه فامیل لیوای، آکرمن ! لیوای هم میدونه فامیل میکاسا آکرمن (البته مطمئن نیستم ولی باید قاعدتا بدونه چون فرمانده میکاسا هستش!) ، اما میکاسا نمیدونه اسم فامیل لیوای هم آرکمن هستش! مثلث پیچیده و نا مشخص ! امکان داره کنی پدر گمشده میکاسا و لیوای باشه ؟ اصلا آیا میکاسا و لیوای با هم برادر هستند ؟

رابطه خانواده آکرمن ها با اسرار دیوار چیست؟ و کلی سوال دیگه که ذهنو درگیر میکنه !!!

بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan

نکته مهم بعدی ، زمانی که لیوای در حال اعتراف گرفتن از فرمانده کمپ پلیس ارتش بود به موضوعی اشاره کرد که باعث تعجب همه شد ! جون بعضی از دیده بان ها از بقیه با ارزش تره، و فقط کسایی که به اندازه کافی احمق باشن و این واقعیت و بپذیرن به ارتش ملحق میشن؟

آیا لیوای این حرف رو باور داره ؟ یا فقط برای ایجاد یک بازی روانی دیگه بر مبنای اعتماد این حرفو زده ؟ و یا این حرف واقعیتی هستش که از بیخ ارتش و جنگ را به چالش میکشه؟

قهرمان واقعی کیست؟ کسی که برای نجات جون مردم خودش رو فدا میکنه و به مبارزه با غول ها میره یا کسی که برای حفظ اسرار و وفاداری به چیزی که باور داره، با هم سنگرش میجنگه؟

 

امیدوارم از بررسی قسمت چهارم فصل سوم انیمه Attack on Titan خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظرات و حدسیات خودتون رو با ما به اشتراک بذارید.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت پنجم فصل سوم انیمه Attack on Titan

 

همچنین بخوانید »

بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش هشتم