چه اشکالی داره اگه خاص نباشیم؟

با بررسی قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. قسمت یازدهم با تاخیر یک هفته ای بالاخره پخش شد ! این قسمت به نوعی آرامش قبل طوفان بود و به دادن اطلاعات درباره گذشته پدر ارن و مقدمه چینی برای باز پس گیری دیوار ماریا بسنده کرد !

در ابتدای این قسمت ما شاهد فعالیت های انسان دوستانه و به نوعی دست گیری از فقرا و ایتام توسط هیستوریا بودیم ! در بررسی قسمت قبل خیلی به هیستوریا اشاره نکردم اما موضوعی هست که میخوام بهش اشاره کنم ! انتخاب هیستوریا به عنوان پادشاه ، جدا از روند داستان حاوی پیام های سیاسی و فرهنگی زیادی بود !

انتخاب یک زن به عنوان منجی و اعتماد کل جامعه و مردان قدرتمند ارتش، مخصوصا شخص نکته سنج و زیرکی مثل اروین خبر از زاویه دید جالب تولید کنندگان این سریال به اهمیت مدیریت جامعه توسط زنها و مبارزه با زن ستیزی میده که برای من یکی خیلی جالب و قابل احترامه ! بگذریم …

نکته دیگه ای هم که به نظرم اومد بزرگ شدن چهره ارن هیستوریا و میکاسا هستش ! شاید هم من اینجوری حس کردم اما خب با توجه به گذر سال ها در داستان به نظر می رسه طراح های شخصیت سریال در حال توسعه ظاهری این کاراکترها هستند! 

در ادامه با بررسی قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید، درضمن شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو هم از اینجا بخونید.

هیستوریا الهه ای مهربان

قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خب دیگه علنا کاراکتر های اصلی سریال از کلمه الهه برای بیان شخصیت هیستوریا استفاده کردن که این موضوع اشاره به الهام گرفتن سریال و انیمه از اسطوره و الهه های باستانی داره ! جدا از این مسئله هیستوریا نماد کامل یک زن وظیفه شناس ، مهربان و دلسوز هستش که به درستی برای سلطنت و رهبری انتخاب شده، رهبری جسور و از جنس مردم که حمایت از مستضعفان دقدقه اصلیشه !

قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

یه نکته ای هم اینجا هست، اونم رفتار عجیب میکاسا و غیرتی شدن برای هیستوریا بود ! به نظر من میکاسا از صمیمی شدن هیستوریا و ارن خوشش نمیاد !

قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

و این حس به نظرم حس خواهرانس! از طرفی چشمای خونسرد و بدون احساس میکاسا خیلی عجیبه! 

آزمایشات مخفی / توسعه ارن / خاطرات / هانجی

قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

بعد از شکست تایتان راد ریس و پی بردن به قدرت سخت سازی تایتانی ، به نظر می رسه در پی آزمایشات مخفی هانجی، ارن موفق شده توانایی سخت سازی و ساخت دیوار هایی از جنس سنگ های درخشانی که تو مبعد وجود داشت رو به دست آورده!

تو قسمت 9 فک کنم ارن خودش رو سخت کرد ولی قبلش یه سرنگ خورد! اما الان بدون نیاز به اون سرنگ میتونه این کارو بکنه ! از همین رو حدس میزنم تو سری آزمایشاتی که داره با هانجی انجام میده به قدرت های خاص زیادی دسترسی پیدا کرده که قرار یکی یکی رو بشه !

قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

از طرفی بعد لمس شدن ارن توسط راد ریس و هیستوریا و بازگردانی حافظه ش ، به نظر میرسه ارن داره کم کم تیکه های گمشده پازل حافظه ش رو کنار هم میچینه ! دور میز به این موضوع اشاره شد که هیستوریا می تونه تاثیرگذار باشه ! و به نظر من هم در ادامه ارن و هیستوریا اطلاعات بیشتری رو به یاد خواهند آورد! (البته شاید هم نه، فقط من اینطوری برداشت کردم)

قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

تو این خاطرات بازگشته ارن یاد یمیر میوفته و حرفی که راجع به زمان تایتان غیر هوشمند بودنش میگه ! من 60 سال تو یه کابوس وحشتناک بودم ! ارن متوجه میشه خودش هم برای لحظاتی قبل خوردن پدرش همینطوری بوده ! پس احتمالا ارن به دنبال راهی برای برگردوندن تایتان های عادی به فرم انسانی هستش ! 

قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

هانجی بعد از آسیب دیدنش دوباره سرپا شده و با انرژی تمام داره به دیوونه بازی هاش و آزمایشاتش ادامه میده ساخت گیوتین برای کشتن تایتان ها و سایر اختراعاتی که میکنه به شدت باعث میشه ازش خوشم بیاد ! به معنای واقعی کلمه رد هستش !

گریشا یاگر کیست!!!!!!!!!!!!!!!!!

بررسی قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

بعد از اینکه ارن متوجه میشه شخصی که تو خاطراتش دیده کسی نیست جز فرمانده کیث! در نتیجه با هم سنگراش برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از گذشته و پدرش به سمت محل اقامت کیث روانه میشه !

کیث اعلام میکنه چیز زیادی از گذشته نمیدونه، جز خاطراتی که به عنوان یک نظاره گر می تونه ارائه بده اما همین خاطرات اطلاعات زیادی رو فاش می کنه و از همه مهمتر کلی حدس و فرض جدید!

تو این بخش از داستان دیالوگ های جالبی رد و بدل میشه ! مخصوصا دیالوگ آخر بین مادر ارن و کیث که همیشه عاشق مادر ارن بوده !!!!

قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اما بریم سراغ یکی از غول های اصلی داستان » گریشا یاگر !!!!

گریشا توسط کیث بیرون از دیوارها درحالی که هیچی یادش نمی آمده پیدا میشه ! همین چندتا سوال بوجود میاره ! گریشا اون لحظه بوسیله سرنگ تبدیل به یه تایتان هوشمند شده و چیزی یادش نمیاد ! یا از قصد این رفتار رو انجام میده تا بتونه اطلاعات بیشتری از دنیای داخل دیوار به دست بیاره ! و یا اینکه نقشه ی حمله به دیوار با هم دستاش رو چیده و برای اجرایی شدن این نقشه گریشا باید حافظه ش رو پاک میکرده ! از همین رو امکان داره بر خلاف روند نقشه وارد دیوارها شده و عاشق مادر ارن ! یعنی اتفاقی که قرار نبوده بیوفته ( این به نظرم خیلی نزدیک تر به داستانه)  از همین رو تایتان جوکر مادر ارن رو خورده !

از طرفی با وجود اینکه گریشا فراموشی داره ولی از دیوارها، تایتان ها و دیده بان ها اطلاع داره و میدونه که اوضاع از چه قراره !

اگه گریشا از اول داخل دیوارها نبوده و فقط بیست سال اخیر رو اونجا بوده ! پس قبلش کجا بوده ! دنیای بیرون دیوارها چقدر بزرگه ! آیا امپراطوری یا کلونی های دیگه ای از انسان ها وجود داره که اونا هم با تایتان ها می جنگن ؟ یا مسئول بوجود اومدن تایتان ها هستن !

تو صحبت هایی که بین گریشا و کیث تو کافه رد و بدل میشه گریشا با تعجب به این موضوع اشاره می کنه » با وجود اختلاف طبقاتی ، داخل دیوار ها صلح وجود داره و مردم حداقل با ترس دائم از تایتان ها زندگی نمی کنند! این خوبه با چهره متفکر میگه ! همین موضوع باعث میشه فک کنم گریشا از جایی میاد که مردمش دائما در حال قتل عام توسط تایتان ها هستن ! 

قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

و در نهایت با توجه به حرف های گریشا به ارن که می گفت من میدونم تو میتونی انتقام مادرت رو بگیری و استفاده از جمله The chosen One / انتخاب شده ! مشخص میکنه گریشا میدونسته دقیقا داره چیکار میکنه و به احتمال قوی ارن قدرت خاص داره چون اون پسر گریشاست!

حالا با توجه به اتفاقات این قسمت و قرار بازپس گیری دیوار ماریا و عدم نشون دادن تایتان میمونی به نظرم قسمت بعدی آرک وحشتناکی خواهیم داشت آرک نیم فصل !!!!! 

خب دوستان امیدوارم از بررسی این قسمت خوشتون اومده باشه ، عذرخواهی می کنم بابت تاخیر و عدم اشاره به نکته هایی که ممکن جا انداخته باشم! نتم قطع شده چند روزه و شرکت ارائه دهنده سرویس دائما در حال دروغ گفتن و اذیت کردنه از همین رو برنامه ریزی هام کمی به هم ریخته و در واقع اسیر نتم فعلا!

مثل همیشه منتظر نظرات و حدسیات ناب تون هستم ! آقا راستی خسته شدم اینقدر گفتم اسپویل نکنید ! عزیز دل روند داستان و اطلاعاتی که تو انیمه داده میشه با مانگا فرق داره میای یه تیکه لو میدی که خود این یه تیکه ممکن تا چندین قسمت بعدی ارائه نشه ! 

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت دوازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan