مبارزه‌های که مبارز دوسش ندارد!

درود بر تمامی دوستان اوتاکو و غیر اوتاکو. با ” بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح Sword Art Online: Alicization ” در خدمت شما هستیم که دیگه این‌بار ماشاءالله، تاخیری مثل تاخیر قبلی بهش نخورد. البته بازم نشد که چهارشنبه منتشر بشه، اما هر چی جلوتر بریم، سرعت بررسی رو سریع‌ترش می‌کنم. یادتون نره که بررسی قسمت به قسمت انیمه هنرشمشیرزنی آنلاین رو می تونید از مجله وارونه بخونید.

و صدالبته برای جبران تاخیرهای قبلی، دو بخش احتمالات قسمت و همچنین نکات مثبت و منفی رو اضافه کردم که امیدوارم مورد پسند باشه.

خوب در قسمت ۱۶ انیمه Sword Art Online: Alicization که تاکید خاصی بر روی شخصیت آلیس در باغ رو ابرها داشت، ما شاهد هنر کنترل کامل سلاح کیریتو، مبارزه ای که مبارز دوستش ندارد روایتی آشنا، کمی باز کردن مجهولات و یه سری چیزی دیگه بودیم که در ادامه بررسی به همشون می‌پردازیم.

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

راستی اینم بگم که خوشبختانه این قسمت از نظر انیمیت، هیچ ایرادی نداشت و یه انیمه دسته گل رو بهمون تحویل داده. پس زیاد وارد مسائل مربوط به انیمیت نمی‌شیم و به بقیه مسائل می‌پردازیم.


اما قبل بررسی این نکات رو یادتون باشه

۱_ توصیه دارم که این قسمت از انیمه رو قبل بررسی حتماً دیده باشین. چون این نقد صرفاً برای تحلیل، بررسی ظاهری و عمقی اتفاقات افتاده در قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization هستش. پس ممکنه برای کسانی که هنوز ندیدن، اسپویل (لو دادن داستان) داشته باشه.

۲_ هرچیزی که انتظار دارید، تو نقد باشه و به طور کلی طریقه نقد و هر نظری که دارید رو میتونید در بخش نظرات به اطلاع ما برسانید. تا نقد رو از اینی که هست خیلی خوف‌تر کنیم و یه جورایی به نقد واقعی نزدیک‌ترش کنبم.

۳_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی در سایت، خواهشمندم که از تبلیغ سایر سایت‌های فارسی خودداری کنید. ما هم اگه چنین نظری رو ببینیم، یا خود نظر یا اسم سایت رو پاک میکنیم. پس ما رو شرمنده خودتون نکنید.

۴_ در هنگام مطالعه چشمتون رو از صفحه برندارید، مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن نکات بالا شما رو به دیدن این بررسی دعوت می‌کنم


بنفشه سیاهی

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

طی نبرد برای متوقف کردن فاناتیو، شوالیه دوم، کیریتو از هنر کنترل کامل سلاحش استفاده می‌کنه. اما حالا این هنر که کیریتو کرد، چه ویژگی های داره و اصلا چی بود؟

خوب اولین ویژگی، طراحی هستش که به شکل شاخه‌ای بنفش سیاه که مثل یه جاندار زنده، در حال رشد می‌باشد. البته بهتر بود کمی حالت انعطاف پذیرتری رو بهش می‌دادند. که گاهی مثل یه شیلنگ آب با محتوای بنفشه سیاهی نباشه.

دومین ویژگی مهم، قدرت تهاجمی هستش. که در این مسئله به علت قدرت بالا، حتی کیریتو هم در کنترلش به صورت نقطه‌ای، کمی عاجزه! این موضوع رو می‌شه از این که فاناتیو رو تا کام مرگ برد، اما نمی‌خواست اینطوری بشه، نتیجه گرفت.

دو ویژگی نام برده، ویژگی‌های ‌کلی و اصلی برای بنفشه سیاهی که عنوانش رو خودم بهش دادم، می‌باشد.


آخرین لحظه

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

اگر دقت کرده باشید، فاناتیو در لحظه‌ای که به نظر میاد از برد نامید شده و می‌خواد مرگ رو در آغوش بگیره، کلماتی رو زیر لب می‌گه. همین کلمات حدس‌های بسیاری رو به میون میارن که چند تا از این حدس ها رو میگم:

۱_ یه جور خبر رسانی به بقیه که شکستش رو اعلام می‌کنه.

۲_ داشته یه جور هنر خاصی رو برای هدف خاصی اجرا میکرده.

۳_ هدف به خصوصی نداشت و صرفاً کلمات آخرش رو به خودش یا خطاب به کسی می گفت.

شما هم اگه نظری دارید حتماً در بخش نظرات بگید و مارو هم مطلع کنید.


شانسی دوباره

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

فاناتیو پس از حمله کیریتو با بنفشه سیاهی، به شدت زخمی و رو به مرگ هستش. حالا کیریتو و یوجیو تلاش می کنند که درمانش کنند، اونم با هنر تولید عنصر درخشان که به نظر میاد چند کاره می‌باشد! در  هرحال با شکست مواجه میشوند!

کیریتو در این لحظه به شدت عصبی و نگران هستش. به طوری که به ما یادآوری می‌کند که کیریتو حتی با گذشت چند سال از واقعه هنر شمشیرزنی آنلاین، هنوز هم مرگ هیچ کس را نمی‌خواهد، هنوز هم همه برایش اهمیت دارند، حتی یک شخصیت مجازی!

همین اسرار کیریتو و استفاده از چاقوی کاردینال، سبب نجات فاناتیو می‌شود.


خواب

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

پس از انتقال فاناتیو برای درمان به دست کاردینال، جمله عجیبی توسط کاردینال مبنی بر خواب بودن کوئینلا گفته میشه. همزمان کیریتو هم میگه که قبلاً این جمله رو بهش گفته، اونم وقتی که ما نبودیم، نامردا!

اما همین جمله یعنی چی؟ خوب به نظر میاد که تمام کسانی که کوئینلا عمرشون رو طولانی کرده. هم در گذر زمان خاظراتشون می‌پره و هم روح‌ یا به عبارتی فلاکتولایت‌شون کم‌کم به فنا می‌ره. که با این حساب کوئینلا دیگه روحی براش نمونده!

البته این جمله استثنا هم داره. که فعلا شامل کسانی هستش که به نظر میاد طی چند سال قبل شوالیه شدن و عمر واقعیشون هم طولانی نیست، مثل آلیس. اما در مورد فیزل و نیزل نمیشه نظر داد. چون ممکنه بچگی اونا در اصل مال ده‌ها سال پیش باشه و با زحمت هنوز معلوم نشده باشه، که عمرشون چه قدره!


صعودی آسان

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

کیریتو و یوجیو پس از کمی گفتمان، به ادامه مسیر می پردازن. که به آسانسوری که راه رو خیلی کوتاه‌تر می‌کنه، برمیخورند. اما این آسانسور دقیقاً چی میخواد، این وسط؟

خوب به نظر میاد که این آسانسور از ترکیب هنر تولید فشار هوا و یک سکو که ترکیبی به صورت یک موشک در توان خیلی پایین‌تر، کوچکتر و ساده‌تر رو باهم بوجود میارن، ساخته شده است‌. حالا هم برای جابجایی بین طبقات کلیسای مرکزی استفاده می‌شه.

البته این قضیه حالا به نفع کیریتو و یوجیو شده.


روایتی آشنا

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

شخصی که مسئولیت حرکت دادن آسانسور رو بر عهده داره. دختریست که به مدت ۱۷۰ سال همین وظیفه رو بر عهده داشته. این مدت به خودی خود، مدت طولانی برای یک وظیفه به شمار می‌آید که حتی خود یوجیو هم به خوشانسی خودش در تمام کردن سریع وظیفه‌اش در قطع کردن درخت سرو کهنی که حالا شمشیر کیریتو شده، اعتراف می‌کند.

از طرفی این دختر به خوشانسی یوجیو نبوده و حتی الان هم به خوبی نمی‌تونه که گذشته‌ و حتی اسم‌شو به یاد بیاره. اما با توجه به طول عمرش ممکنه این دختر هم شوالیه راستین به حساب بیاد یا نه؟

این سوال رو از این جهت می‌پرسم که کوئینلا نیاز نداره که این دختر رو به مدت ۱۷۰ سال توی این وظیفه بکاره. از طرفی تا الآن دوتا بچه به نام فیزل و نیزل داشتیم که شوالیه شدن، پس شوالیه بودن دختر مسئول آسانسور دور از ذهن نیست.

اما جدا از امکان شوالیه بودن و از دست دادن خاطراتش، بهترین نکته در موردش آرزوشه!آرزوی پرواز با همون سکو که نشون میده انسان همیشه آرزوی پرواز رو در سرش داره. در همه حال، در همه جا و در هر شرایطی، حتی وقتی یک شخصیت مجازی باشه.

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization


باغ روی ابرها

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

کیریتو و یوجیو که پس از خداحافظی از صاحب آرزوی پرواز، به طبقه ۸۰ می‌رسند. وارد باغی عجیب میشن. البته باغه عجیب نیست و بیشتر محل قرارگیریش که بالای یه آسمان خراش‌ هستش، عجیبه.

حالا اگه باغ روی ابرها رو ولش کنیم، مهم‌ترین نکته درست بالای باغ هستش. جایی که با توجه به شباهت سقف گنبدی باغ و کلیسای مرکزی، میشه گفت طبقه آخر و اتاق خواب کوئینلا درست اونجاست.

البته فکر کنم کیریتو و یوجیو اینو نمیدونن یا  به خاطر مسئله بعدی دقت نکردند. چون اگه دقت می‌کردند، همون اول کیریتو با بنفشه سیاهی دخل کوئینلا رو می‌آورد.


آلیس

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

خوب حساس‌ترین و به عبارتی مهم‌ترین قسمت، قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین با نشان دادن آلیس که زیر یه درخت نشسته، شروع میشه. که برای یه لحظه مارو یاد قسمتای اول و حضور آلیس و یوجیو و کیریتو در زیر درختی که الان شمشیر کیریتو شده، میندازه.

البته به نظر میاد خود آلیس مثل ما چیزی از اون لحظه یادش نمیاد و با سردترین حالت ممکن کیریتو و یوجیو رو به مبارزه می طلبد.


درخت طلایی

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

اسمانتوس، یعنی عنوان قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه شمشیرزنی آنلاین در اصل نام درختی کهنه که شمشیر آلیس از اون ساخته شده. با توجه به این امر میشه مطمئن بود که تمام شمشیر‌های خوف این فصل از همه چی درست شدن، جز آهن!

خوب بذارین چندتا مثال بزنم. مال آلیس و کیریتو که برای حفظ محیط‌زیست از درخته، مال فاناتیو هم از آینه و مال یوجیو هم از یه گل یخی هستش، پس آهن، بی‌ آهن.

بگذریم، حالا کیریتو با توجه به حرف‌های آلیس نکته جالبی رو هم کشف کرد.

یعنی اینکه این درخت یا به عبارتی شمشیر، اولین چیزی بوده که قابلیت تخریب درش وجود ندارد و یه شئ تخریب ناپذیر به حساب میاد. همزمان آلیس فکر میکنه که این درخت از طرف خدا یا الهه‌ای که دنیا را سخته بوجود آمده است.

حالا فکرشو بکن که اگه بدونن اینا همش یه بازیه یا دنیای مجازیه، چی میشه. خودم من هم یه لحظه فکر کردم که ما تو بازی هستیم. البته نیستیما، این جا دنیای واقعیه‌.


دشواری بازپس‌گیری

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

کیریتو و یوجیو حالا به هر دری میزنن تا با همون چاقویی که کاردینال داد، آلیس رو زخمی و به آغوش خانواده برش گردونن که با مقاومت شدید آلیس روبه‌رو میشن.

این مقاومت با استفاده از شمشیر اسمانتوس صورت میگیره. شمشیری که دقیقا مثل شمشیر کاپیتان کوچیکی در انیمه بلیچ، تبدیل به گل‌برگ‌های طلایی قدرتمندی میشن که همه چی رو سر راهش به فنا میده.

البته در زیبایی و قدرت گل برگ‌ها مال آلیس بهتره، و در حرکت مال کوچیکی.


دیدار آخر؟

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

درست در لحظه‌ای که کیریتو و یوجیو با تمام توان در تلاش برای برگردوندن آلیس هستن. کلیسای مرکزی که به نظر زنده، یا دارای سیستم به خصوص و یا توسط کسی کنترل میشه، در یک لحظه خودش رو خورد می‌کنه.

که در اثر اختلاف فشار داخل و بیرون کلیسا، آلیس و کیریتو با یوجیو خداحافظی می‌کنند که معلوم نیست از این ارتفاع سالم میمونن یا نه.

اما به نظر من حال یوجیو این وسط خیلی خرابه! هم بهترین دوست و کسی عاشقشه، هر دو از یه آسمان خراش‌ پرت شدند پایین، هم نمی‌دونه که حالشون چطوره و هم تنها تو و بدون خبر تو کلیسا می‌مونه!

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

ما هم تا قسمت بعد باید صبر کنین که ببینیم چی میشه.


احتمالات قسمت بعد

بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

بعد از به پایان رسیدن این قسمت، به این نتیجه رسیدم که سه چیز هست که احتمالا در قسمت بعد به همشون یا حداقل یکیشون پرداخته میشه:

۱_ آلیس و کیریتو که از کلیسای مرکزی پرت شدند بیرون، احتمالا با توجه به عنوان قسمت بعد که «آتش بس» است، با هم یه آشتی موقت خواهند کرد تا دوباره به کلیسا بازگردند یا حداقل سنگاشونو وا بکنن.

۲_ یوجیو که ماشاءالله تو اپنینگ، همش داره با شوالیه اول سرشاخ میشه، احتمالا تو قسمت بعد خودش رو راضی خواهد که برم بالا و بزنم دهن کوئینلا رو سرویس کنم. آلیس هم پیش کیریتو جاش امنه.

۳_ زیردستا و خود کوئینلا که بیشتر منظورم بقیه شوالیه هاست و اینکه چه کار دارن میکنن.

البته اینا فقط حدسه و که امیدوارم شما هم حدسیات خودتون رو به نام، از طریق بخش نظرات بگید.


نکته سنجی کلی

نکات مثبت

موسیقی که در تمامی صحنه‌ها، بهترین است و بس

به کار بردن ترکیب رنگی جذاب

پرداخت شخصیتی عالی

دیالوگ‌های ماندگار شخصیت‌ها

روایتی کامل

نکات منفی

روایتی آرام

عجیب شدن انیمیت در برخی صحنه‌ها

انبساط نداشتن موسیقی در برخی صحنه‌ها


ممنون که تا اینجا همراهمون بودید

لطفاً اگه کم و کاستی چیزی تو بررسی قسمت ۱۶ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization دیدین، حلال کنید و با نظراتتون هم انگیزه به ما بدین، هم حدسیات و نظرات خودتون رو بیان کنید و هم در خوف‌تر شدن این نقد که نمی‌دونم واقع نقد به حساب میاد یا نه، کمک کنید.

همچنین تمامی دوستانی که علاقه به همکاری در بخش انیمه و سایر بخش‌های مجله وارونه دارند، میتوانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند. همچنین از کانال نماشای ما دیدن کنید.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت ۱۷ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization 

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید