یخی که از درون یخ نیست!

درود بر هرچی دوست اوتاکو و غیر اوتاکو. و مخصوصاً طرفداران انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین که همچنان ما رو در بررسی‌ها و مخصوصاً بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization همراهی می‌کنند.   بررسی قسمت به قسمت انیمه هنرشمشیرزنی آنلاین رو می تونید از مجله وارونه بخونید.

امروز در بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization با شما هستیم. قسمتی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن طولانی‌ترین لحظه عمر ما رو در عین زیبایی می‌سازه. و در قسمت ۲۲ که همین الآن که داریم صحبت می‌کنیم، داره برای خودش جولان می‌ده، ادامه‌ی این رویداد رو به تصویر می‌کشه.


نگاه کوتاه که بعدش نگاه کامله

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

بالاخره بعد حدود ۱۰ قسمت، تیتراژ ابتدایی یا همون اپنینگ دچار تغییر شد. تغییراتی که گرچه در برخی صحنه‌ها کلیت رو حفظ کرد. ولی بازم با یه سری جلوه‌ی ویژه، کار رو قشنگ تحویل داد. همزمان با توجه به تیتراژ میشه فهمید که این تیتراژ مربوط به مبارزه با کوئینلا هست و حتی ممکنه ۱۰ قسمت هم نشه.

از طرفی همین الآن هم در مورد تعداد قسمت فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization چیزی گفته نشده. و بنا بر نظر برهی محققان، قراره شاهد حداقل ۵۰ قسمت از فصل سوم انیمه :Sword Art Online Alicization باشیم، انشاءالله.

بگذریم، تو قسمت ۲۱ محوریت اصلی داستان اول بر روی یوجیو، بعد رازهای پشت مهر چشم راست است و در آخر سناتور تخم مرغی که ذات عجیب خودش رو برملا می‌کنه. ذاتی که همون‌قدر که کیریتو، یوجیو و آلیس رو متعجب کرد، ما رو سر جامون میخ‌کوب می‌کنه.

اما انیمیت قسمت ۲۱ داره کم‌کم نشون می‌ده که منم شاخ هستم. البته یه نکته رو اگه دقت کرده باشید، موقع شمشیر زدن یا به عبارتی برخورد شمشیرها، حرکت یه لحظه کند و در هنگام برخورد سریع میشه. همزمان موقع برگشت، این سرعت دوباره کند می‌شه. و سبب یه زیبایی به خصوص در نبرد شمشیرزن‌ها میشه.

موسیقی پیانو و ریتم به کار رفته همیشگی موسیقی در فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online: Alicization هم در این قسمت با قدرت بیشتری خودش رو نشون می‌ده. که زیبایی و هماهنگی‌اش با انیمه بماند.

شما رو نمی‌دونم ولی من دیگه کم‌کم حس می‌کنم که وقتشه چندتا شخصیت جدید بپرن وسط. البته نه جدید جدید، منظور همون شوالیه‌هاییه که وسط راه موندن یا ورود شخصی آشنا از دنیای واقعی که با توجه به همون دستگاه‌های اضافی موجود در پایگاه لاک‌پشتی بعید هم نیست.


احساساتی در غالب شمشیر

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

کیریتو و یوجیو طی مبارزه تن به تن، به هم اثبات می‌کنن که از هم شاخ‌ترن. کیریتو یه سری تکنیک رو می‌کنه که تابحال به یویجو نشون نداده و یه جورایی فکر کنم تو فصل‌های قبل بوده. اما یوجیو که شاگرد کیریتوست، در عین ناباوری یه تکنیکا می‌زنه که لنگه تابحال برای یویجو نداشته.

خوب اگه یادتون باشه، برکوری گفته بود که « تکنیک‌هایی که وارد بدن من شده بود … » پس میشه گفت که این تکنیک‌ها به نحوی توسط کوئینلا به عنوان حافظه جانبی به یوجیو زمینه شدن.

در ادامه‌ی صحبت‌های بالا و جدا از نحوه‌ی شکل‌گیری مبارزه، باید اضافه کرد که استودیو در این صحنه‌ها خطوط طراحی رو کمی پررنگ‌تر و گاهی کم‌رنگ‌تر، همزمان رنگ‌ها رو جذاب‌تر کرده. تا با حرکات نرم، بهترین تجربه رو برای ما به ارمغان بیاره.

اما از یه طرف انگار میزان روشنایی محیط در مقایسه با نور حاصل از شمشیر‌ها که به نوع استفاده بستگی داره، کمتر بوده که سبب نورافشانی جالبی در محیط می‌شه. همزمان به نظر فقط نزدیک کیریتو و یوجیو اینطوریه و جای آلیس به علت دور بودن از منبع نور، از این خبرا نیست.


خاطرات

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

اما اصل مطلب در این قسمت، روش یادآوری خاطرات یوجیو توسط کیریتو هستش. که طی یه مبارزه قشنگ، سعی در یادآوری خاطرات یوجیو داره. خاطراتش هم که بماند احساسات عمیقی رو به تصویر کشید.

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

ولی یه خاطره خیلی عجیب بود. اونم خاطره‌ای بود که یوجیو با کیریتو دارن تمرین شمشیرزنی می‌کنن. که با تپجه به تصویر و سن پایین‌شون باید مربوط به خاطراتشون قبل از بردن آلیس به کلیسای مرکزی و حذف حافظه‌هاشون باشه. که جای چند احتمال رو میاره وسط:

۱_ حافظه یوجیو در اثر دستکاری‌های کوئینلا قاطی کرده.
۲_ کسی از بالا داره این حافظه رو بر‌می‌گردونه.
۳_ کیریتو اونقدر کارش درسته که از اعماق مغز یوجیو، این خاطرات رو کشیده بیرون.


انعکاس یک خیانت

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

در عین یک ناباوری، یوجیو که به نظر می‌اومد به حالت عادی برگشته، می‌زنه آلیس و کیریتو رو منجمد می‌کنه.

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

البته باید توجه داشت که با توجه به حالت صورت که برای افزودن میزان خوف بودن چشم‌ها رو سانسور کردن، نگاه پرمعنا با همین صورت و این گل گوگولی باز نشده که در تصویر می‌بینید. هنوز امیدی به بازگشت یوجیو هست و احتمالاً نقش بازی می‌کرده.


سناتور مدعی

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

سناتور تخم‌مرغی که الآن و پس از اتفاقات قسمت قبل لباسش رو دوخته. از اون دولتمدارانی‌ است که وقتی یه نفر جدید اومده تو دستگاه، میخوان ازش اعتبار بگیرن. همزمان با زبانی چرب و شیرین، داره تحدید به تبدیل کردنش به اسب می‌کنه. حالا واقعا می‌تونه اینکارو بکنه یا نه؟ کوئینلا می‌دونه.

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

این حفره‌ای که در تصویر دیده میشه هم منو یاد نورگیر طبقه سناتور‌ها انداخت.

در هرحال این شخصیت برای من مثل کیجیما از انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul است. با این تفاوت که اون خشونت و عمق رو نداره.


مهم‌ترین در گذشته

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

کوئینلا که می‌خواد مثلاً به یوجیو پاداش بده، میاد و اون مهر رو از توی مغزش در میاره. به گفته‌ی خود کوئینلا این مهر در حفره‌ای از حافظه یوجیو قرار داره که میشه گفت همون‌جایی است که یاد کیریتو وجود داره. اما الان اینی که از سر یوجیو آورد بیرون ذقیق چی‌بود؟

۱_ میشه گفت که شخصیت اصلی یا به عبارتی فراموش شده بود یوجیو است.
۲_ خاطرات یوجیو از کیریتو.
۳_ گزینه یک و دو که هر دو سازنده‌ی همدیگه هستند.

از یه طرف به نظر میاد که غیر از آلیس، مهم‌ترین خاطره‌ای که یوجیو از گذشته داره، کیریتوست. خاطره‌ای که یوجیو حتی اگه حافظه‌اش رو از دست بده، مهمترین خاطره‌ باقی می‌مونه.

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

ولی همین خاطره خیلی عجیب بود که یوجیو و آلیس می‌رن کنار درخت شیطانی، و کیریتو به طرز عجیبی در این صحنه ظاهر می‌شه. صحنه‌ای که قاعدتاً باید کیریتو ازش حذف شده باشه. ولی در اعماق یوجیو باقی‌مونده.


بازگشت یک انسان یخی

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

در ادامه کوئینلا که می‌خواد یوجیو رو به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنه، به یوجیو می‌گه که دوباره بیاد و اون ورد رو بگه که یوجیو درجا برمیگرده، با اینکه مثلاً مهر حافظه‌اش دست کوئنلاست. پس میشه گفت:

« این مهر که به گفته کوئینلا یه نسخه جدید برای مهر‌هاست، با مهر کردن قسمتی از خاطرات اصلی فرد و قرار گرفتن در سر، فرد رو تبدیل به شوالیه کرده. همزمان وی را دارای قدرت‌های بسیاری یا همون قدرت فهم می‌کنه »

اما خوب یوجیو با اراده‌ای سنگین که دفعه قبل نداشت، مخالفت خودش رو اعلام می‌کنه. همزمان و در عین ناباوری یه سری باد عجیب به هوا بلند میشن که معلوم نیست از کجا اومدن.

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

همزمان در صحنه بعد، کوئینلا یه گوی به سمت یوجیو پرت می‌کنه که راحت می‌پوکه و جای بحث داره که اصلاً چی بود.


گل یخ‌زده

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

یوجیو که تلاش‌هاش برای فرو کردن خنجر کاردینال به قلب کوئینلا ناموفق بود. شروع به بحثی دل‌انگیز در مورد مبحث واژه‌ی عشق می‌کنه. که اگه بخوایم قشنگ نگاه کنیم یوجیو یه معنای درست برای این کلمه ساخت‌. که چون اینجا بحث فیلم هندی نیست، ولش می‌کنیم.

اصل قضیه ‌مربوط به جمله‌ای است که کوئینلا میگه. این جمله به صورت خلاصه داره می‌گه که شمشیر رز آبی یه شمشیر معمولی نیست و رازهایی پشتش هست. رازهایی از قدرت فراگیر، وصل بودن به بالا یا حتی تبدیل شدن آدم به شمشیر و ارتباطش با برکوری رو شامل میشه.


خانواده

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

یوجیو، آلیس و کیریتو دوباره مثل یه خانواده فشرده کنار هم جمع میشن. همش هم به خاطر اینه که کیریتو فهمید که یوجیو برگشته. درنتیجه برای از بین بردن مدارک و عادی نشون دادن قضیه نقش بازی می‌کنه تا کسی شک نکنه.

به محض ورود هم یوجیو خودش رو سرزنش می‌کنه، آلیس خودش رو به اون راه می‌زنه و همزمان کیریتو عین یه استاد، شاگردش رو می‌بخشه. کاشکی همه‌ی خانواده‌ها اینطوری راحت بتونن از هم بگذرن.


ندانسته‌ها

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

کوئینلا با دیدن این صحنه‌ها کلی سخن گران‌بها می‌گه که کلی مسئله رو به وجود میاره:

۱_ آیا منظور از واحد غیر عادی، کیریتوست؟
۲_ آیا منظور کوئینلا از اون شخص، شخصی بیرون از دنیای زیرین است یا داخل؟ اصلأ کی رو می‌گه؟
۳_ کد ۸۷۱ همون مهر چشم راسته یا نه کلیدی برای غیرفعال کردن کد چشم راست با عنوان مهر تقدس؟

ولی مثل اینکه، خودشم نفهمید که چی به چیه. پس تصمیم به تجزیه و تحلیلش می‌گیره. همین تجزیه تحلیل هم خودش جای سوال داره که دقیقاً چیه؟ یه اسکن یا یه جور کالبد شکافی؟


ذات یک تخم‌مرغ

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

پس از مدت‌ها یکی از عجیب‌ترین چیزهایی که تابحال در انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین دیده شده نمایان می‌شود. و آن ذات سناتور تخم‌مرغی است که علاقه به خصوصی به کوئینلا دارد.

برای همین علاقه با اراده‌ای راسخ تصمیم به نابودی خانواده شوالیه‌ای کوچکی که در مقابلش ایستاده می‌گیرد.

اگر به عقب و قسمت قبل برگردیم. می‌بینیم که سناتور تخم‌مرغی موقعی که داشت با اون گوی گردش به فرآیند سینتسیس یوجیو به دست کوئینلا نگاه می‌کرد. اعصابش خورد می‌شه که در این قسمت، دلیلش به وضوح قابل دیدنه. همزمان رو کوئینلا خیلی هم حساس هست.

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

توانایی یا به عبارتی هنر مقدسی که در این صحنه‌ برای براندازی خانواده شوالیه‌ای کوچک استفاده می‌کنه. برای اولین بار در این فصل استفاده می‌شه که میشه بهش توانایی احضار هم گفت.

توانایی که در انیمه‌هایی مثل ناروتو Naruto به کار برده شده بود. توانایی که برای دیدن قابلیت‌های بیشترش باید به قسمت بعد مراجعه کنید.


احتمالات قسمت بعد

بررسی قسمت ۲۱ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

با توجه به تیتراژ آغازین یا همون اپنینگ که یه غول آهینین توشه و اتفاقات غول شمشیر، میشه گفت که قسمت بعد صحنه‌ای از مبارزات سه شوالیه جوان با این غول‌هاست. اما نباید احتمال ورود و دخالت شخصیت‌های دیگری رو به اون مبارزه، در نظر نگرفت.


نکته سنجی کلی

نکات مثبت

  • [megapros]
    • نرم بودن انیمیت
    • طراحی که کم‌کم داره قشنگیش رو نشون می‌ده
    • موسیقی
    • داستان که با وجود معمایی بودن، حسابی قشنگه

    [/megapros]

نکات منفی

  • [megacons]بماند که نبود[/megacons]

متشکر که تا اینجا همراهمون بودید.

لطفاً اگه زبونم لال، کم و کاستی چیزی تو نقد دیدین، ما رو در دنیا و آخرت حلال کنید. همزمان با نظراتتون هم انگیزه به ما بدین، هم حدسیات و نظرات خودتون رو بیان کنید و هم در خوف‌تر شدن این نقد که نمی‌دونم واقع نقد به حساب میاد یا نه، دست یاری برسونید.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید