هنر شمشیرزنی آنلاین!

درود بر هرچی دوست اوتاکو و غیر اوتاکوه. و درود ویژه خدمت طرفداران انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین که همچنان ما رو در بررسی‌ها و مخصوصاً بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization همراهی می‌کنند. 

صد البته هم، مثل همیشه بررسی قسمت به قسمت انیمه هنرشمشیرزنی آنلاین رو می تونید از مجله وارونه بخونید. در هرحال داریم به پایان این نیمه از انیمه‌ هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online: Alicization نزدیک می‌شویم.

امروز در بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization با شما هستیم. قسمتی که پرده‌ها رو از ذات بی‌رحم کوئینلا بیشتر کنار می‌زنه، شمشیرزن‌های قصه‌ی ما رو تا کام مرگ می‌بره و با یک ورود که در عین ناباوری هستش، کار رو تمام می‌کنه.


نگاه کوتاه که بعدش نگاه کامله

بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

در طی قسمت ۲۲ یک چیز خیلی بزرگ به ما ثابت می‌شه و اونم اینه که با اینکه این روزها ترکیب انیمشین ۳ بعدی با ۲ بعدی در انیمه‌ها خوب نیست و در برخی مواقع مزخرف است. انیمه‌ی هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online تا به الآن و مخصوصاً در فصل جدید، ثابت کرده که حتی اگه استفاده کنه، ترکیبی عالی از آب در می‌آید.

ترکیبی که در کنار موسیقی به شدت جذاب و حماسی این قسمت، بهترین ترکیب ممکن رو به وجود می‌آورد.

از یه طرف در قسمت ۲۲ مقایسه‌ی جالبی میان دنیای زیرین و دنیای واقعی انجام می‌پذیرد. مقایسه‌ای که برای یه لحظه به ما در کار درست شک می‌اندازد. که دقیق فکر کنیم، این شک هم باد هواست. که در ادامه‌‌ی همین شک، باید منتظر پایان ماجراهای دنیای زیرین باشیم. که به شخص می‌گم بیشتر طول می‌کشه.


رودرروی شوالیه

بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

در اولین دور مبارزات قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization آلیس به مصاف غول آتشین می‌رود. مبارزه‌ای که از یه طرف با اینکه آلیس غول آتشین رو تا حالا ندیده بود، فهمید که شانس زیادی در پیروزی نداره.

پس میشه گفت اون گل‌های طلایی آلیس در مقابل آتیش چیزی جز وسیله‌ای برای مقاومت نیستند. اما خوب حتماً همتون می‌پرسید که چرا بوجیو با گل یخی‌اش نرفت سراغش؟ خوب در جواب باید گفت که یویجو محدودیتی در تعداد دفعات استفاده از گل یخی داره که احتمالاً آلی آلیس اینو می‌دونه و خواسته کار رو به کاردون بده.

بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

مبارزه هم که بماند که گل‌های طلایی همچون دیواری طلایی جلوی غول آتشین در میاد! ولی خوب آلیس گفت: « ۱۰ ثانیه‌ای وقت می‌خره ». پس این کیریتو چه می‌کنه؟ به اندازه ۱۰ ثانیه صبر می‌کنه و با آرامش فکر می‌کنه و بعد حمله! عجیبه.


هنر شمشیرزنی آنلاین

بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

نقشه کیریتو و یوجیو برای از بین بردن غول آتشین، میشه نابودی سناتور تخم مرغی. که برای انجامش باید حواسش رو پرت کنن. اگه از این قضیه که کوئینلا قشنگ داره ناز می‌کنه و کاری انجام نمی‌ده فاکتور بگیریم، تنها مسئله مهم هنر شمشیرزنی آنلاین هستش.

خوب همتون دیدید که لباس فصل اول کیریتو چطور ظاهر شد و در نهایت هم خاطرات ما رو جلا داد! من به این ظاهر شدن می‌گم: « ارتقاء موقت » که توش برای یه لحظه، کیریتوی قدیم به جای کیریتوی الان درمیاد. فنش هم بماند که انگار شمشیرش دراز شد که در اصل نیرویی روبه‌جلو آزاد می‌کنه.

البته در مورد لباس دقیق‌ترش اینه که کیریتو الآن در هنگام انجام حمله به سناتور تخم مرغی، با به یاد آوردن گذشته، تغییری در ظاهرش به طور موقت، تغییر به وجود می‌آید.


سناتور، تخم‌مرغی بیش نبود

بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

یکی از بی‌رحمانه‌ترین حالات کوئینلا در همین جا و همین حالا، ظاهر می‌شود. اونم درست موقعی که یکی‌که بدون در نظر گرفتن هدف اصلی که بماند، حسابی بهش وفاداره، درجا خدا بیامرز می‌‌شود. حالتی که نشون می‌ده کوئینلا بعضی‌ها یا به احتمال قوی همه رو به چشم آشغال می‌بینه.

شایدم حق داره. چون تو چند دقیقه، اون غول آتشین که می‌گفتیم خیلی شاخه و پدر همه رو در میاره ترکید. پس سناتور، تخم مرغی بیش نبود. ولی حقش این نبود!


رونمایی از غول زرین

بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

جدا از بحث فلسفی کیریتو و کوئینلا بر سر مقایسه ریست دنیای زیرین و دنیای واقعی و کلی چیز فلسفی که خوب بماند که سنگینه. کوئینلا میاد و از جدیدترین نیروی نظامی خودش پرده‌بداری می‌کنه.

نیروی نظامی که با یه طراحی به شدت جذاب و حرکات کاملاً حساب شده، انتظارات مارو از این مبارزه به شدت بالا می‌بره.

من رو هم که فکر می‌کردم اون سلاح‌های آویزون شده واسه یوجیو و شوالیه‌های تازه کار هستش رو ضایع کرد. اما خوب عجیبه که از همون مهری که توی سر یوجیو گذاشت، برای راه‌اندازی غول زرین استفاده کرد.

اما به من این اطمینان رو داد، که این مهر برای خاطرات یوجیو مثل یه جور قفس بوده که اونا رو در یک نقطه نگه می‌داشت. همزمان با قدرت جاساز شده توسط خاطرات کوئینلا، به یه فرد ابرقدرت تبدیل شد. که در اینجا به یه غول زرین جان و عقل داد.


امید در نبرد زندگی

بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

در مبارزه با غول زرین میشه گفت که تیم شوالیه ما از هم می‌پاشه. خوب یوجیو از ترس خشکش می‌زنه، آلیس می‌پره ازش دفاع کنه که به فنا می‌ره و کیریتو هم که فاز غیرت برش می‌داره که سبب پوکیدنش می‌شه.

اما خوب با دخالت به موقع همون حشره‌ای که طی دو سال قبل به کیریتو چسبیده بود، جان سالم به در می‌برند. اونم با استفاده از همون خنجری که کاردینال داده بود. که کاشکی از همون اول به کیریتو اینا می‌گفت که اون خنجر کاربرد دیگه‌ای هم داره.


چشم در مقابل چشم

بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

اما آخرین صحنه‌ی این قسمت شامل تعجب عجیبی است که کیریتو از احساس‌ داشتن همون حشره که البته اسمش شارلوت بود. تعجبی که به خاطر یویی Yui کوچولوی خودمون، نباید اتفاق می‌افتاد. اما خب مثل اینکه کیریتو این حقیقت رو از یاد برده که حتی ان‌پی‌سی یا شخصیت‌های پیش‌فرض قابلیت احساس پیدا کردن دارن.

در آخر کیریتو، یوجیو، آلیس و کاردینال در مقابل کوئینلا قرار می‌گیرند و قراره باهاش روبه‌رو بشن.


نکته سنجی کلی

نکات مثبت

  • یادآوری هنر شمشیرزنی آنلاین
  • موسیقی
  • پرداخت شخصیتی
  • احساسات

 

نکات منفی

    • توضیح داستان، داره سنگین می‌شه
    • باید یه هفته صبر می‌کردیم که قسمت بعد بیاد

احتمالات قسمت بعد

بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization

قسمت بعد به احتمال قوی، بازهم شاهد ‌مبارزات شایسته میان کوئینلا و کیریتو اینا خواهیم بود. که باز هم من یکی می‌گم که یه شخصیت تازه‌کار در این صحنه، می پره وسط.
با توجه به عنوان قسمت بعد که مدیر هستش هم میشه گفت که قراره به شخصیت کوئینلا هم پرداخته بشه. پرداختی که در وسط درگیری‌ها خواهد بود. پرداختی که ممکن است ما رو دوباره به حال‌ و هوای اولین فصل ببرد و تمام.


متشکر که تا اینجا در “بررسی قسمت ۲۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization” همراهمون بودید.

لطفاً اگه زبونم لال، کم و کاستی چیزی تو نقد دیدین، ما رو در دنیا و آخرت حلال کنید. همزمان با نظراتتون هم انگیزه به ما بدین، هم حدسیات و نظرات خودتون رو بیان کنید و هم در خوف‌تر شدن این نقد که نمی‌دونم واقع نقد به حساب میاد یا نه، دست یاری برسونید.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت ۲۳ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization 

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید