8.5
امتیاز

نکات مثبت

  • موسیقی
  • انیمت

نکات منفی

  • طراحی سه‌بعدی

خون و زندگی، دو تراژدی بزرگ!

درود بر دوستان انیمه‌باز و غیرانیمه‌باز. امروز دوباره با بررسی دیگری از بررسی فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization در خدمت شما هستیم. عنوان این بررسی هم بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization هستش. طبق معمول نیز، شما می‌توانید بررسی قسمت به قسمت انیمه هنرشمشیرزنی آنلاین  رو در مجله وارونه مطالعه کنید. 

همچنین طی یه سری بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که بهتره نمره‌دهی به قسمت‌ها رو دقیق‌تر کنیم. یعنی بر اساس ملاک‌های زیر که هرکدام حداکثر ارزش دو نمره رو دارند. قراره نمره‌ای از ده، به هر قسمت از فصل سوم انیمه Sword Art Online داده بشود. از همین بررسی قسمت ۳۱ انیمه Sword Art Online Alicization این کار رو شروع می‌کنیم. ملاک‌ها نیز از این قراره:

  • داستان
  • موسیقی
  • پیام‌های اخلاقی
  • انیمیت
  • سرگرم کردن

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization


اگه بخوایم خلاصه‌ای از بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization رو بگیم. می‌شه گفت این قسمت، به آرامی شروع شد. سپس در اوج، خودش رو به قسمت بعد موکول می‌کنه. همزمان یه جورایی داره زمینه نبردهای بعدی رو آماده می‌کنه. محاسبات من رو هم بهم می‌زنه. پس قوه حدس داستانم به فنارفته به‌خساب می‌آید. ولی انیمه با پرداخت خوب داستانی ما رو مجاب به دیدن ادامه انیمه می‌کنه. پس با بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization همراه مجله اینترنتی وارونه باشید.


نگاهی به کلیت قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

همونطور که در بالا گفتم، قسمت هشتم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح نبرد دنیای زیرین Sword Art Online Alicization _War of Underworld_ با یه شروع به نظر آروم آغاز می‌شه. اما کم‌کم زمینه رو برای نبردهای بزرگ‌تر آماده می‌کنه. یه سری پیام اخلاقی هم می‌ده که یه وقت نگیم انیمه مفهوم خاصی نداره! سپس همراه آلیس ما رو چشم به راه قسمت بعد می‌کنه.

از نظر ساخت، توی قسمت ۳۲ انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح Sword Art Online Alicization در ابتدا کمی به نظر طراحی ضعیف شده. مخصوصاً اون لحظه که فاناتیو در حالی که آلیس رو گرفته، داره باهاش صحبت می‌کنه. یعنی چشمش به جوره که انگار با آلیس صحبت نمی‌کنه. کمی هم خشکه. اونجا هم که آلیس می‌ره به سمت آمایوری، کمی خطوط کج به نظر می‌رسن. ولی خوب اینا ایرادات کوچکی هستند. طراحی سه‌بعدی هم با اینکه یه ذره اونم جای اورک‌ها ازش استفاده شد. ولی بازم کلیت کار خوب بود.

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

مخصوصاً با وجود جبرانی که استودیو A_1 Pictures در لحظات پایانی قسمت ۳۲ فصل سوم انیمه Sword Art Online انجام می‌ده. موسیقی هم واویلا، مثل همیشه عالی! یادتونه توی لحظه‌ای که آلیس داشت اون گوی مشکی رو می‌ساخت. یه ترک Track حماسی که بین ترک‌های انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online تک هستش. داشت پخش می‌شد؟ حالا توی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization دوباره همون ترک تکرار شد. واقعاً خیلی این ترک به لحظه‌هایی که آلیس اقتدارنمایی می‌کنه، میاد!


همچنین بزنید بر بدن: موسیقی متن انیمه Darling in the Franxx


ولی از این قضیه که هر قسمت فقط ۲۴ دقیقه هستش، ناراضی هستم. چون واقعاً نیازه که ۴۵ دقیقه‌ای باشه. وگرنه تازه وقتی ما پیر بشیم، کیریتو از خوابش بیدار می‌شه. مگر اینکه ژاپنی‌ها با خلاقیت همیشگی خودشون، زمان رو مدیریت و سانسور کنن. دیگر نکات ساخت قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization شامل حمله نهایی آلیس با دو اژدها به جادوگران تاریکی بودش!

توی اون لحظه‌ای که دی‌آی‌الی که قرار بود یه جادوگر در حد کوئینلا باشه. رو در حال زجه زدن و تلاش برای زنده موندن به صورت خشن، نشون می‌داد. به جلوش اگه دقت می‌کردید. گل‌های شمشیر آلیس و نفس اژدهایان خیلی مسخره بود. چون گل‌های آلیس باید حالت سریع‌تری می‌داشتند. نفس اژدها هم عمدتاً با انفجار همراهه، که نبود. اگر فکر می‌کنید که این ایراد ریزیه، خوب راست می‌گید. چون برای ما ایراد گرفتن از همین چیزا مونده. در ادامه هم به نکات داستانی و یه سری مسائل دیگر می‌پردازیم.


جامانده از شوالیه‌ها

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

بعد از رنلی دونو که در قسمت قبل، از حالت شکستگی درآمد. این‌بار نوبت یکی دیگر از شوالیه‌هاست، که به عنوان مرکز پیام اخلاقی این قسمت شناخته بشود. گرچه خودمم این حس رو داشتم که وقتشه به شوالیه‌ای مثل الدریه پرداخته بشه. چقدر هم خوب پرداخته شد. به شوالیه‌ای که دارنده پادشاه مارهاست.

توی این قسمت، الدریه واقعاً از شکست خودش پشیمونه! ولی چه شکستی؟ درسته که گوبلین‌ها از گردان‌ش گذشتن. ولی این یه جنگه! جنگم از این اتفاقات توش زیاده. پشیمونی هم طبیعی است. ولی الدریه داره خودش رو کوچیک و ضعیف تصور می‌کنه. اونم نسبت به بقیه شوالیه‌ها که هرکدوم فرمانده دشمن رو کشتند. یا با اقتدار از منطق‌شون دفاع کردند. یا اصلأ به دشمن برنخورند.

یه جورایی این هم خوبه که خودت رو با بقیه مقایسه کنی، هم بد! چون اگه با بقیه مقایسه نکنی، خودت رو نمی‌شناسی. اگر هم بکنی که ممکنه به فنا بری! ولی گاهی به فنا رفتن بهتر از ندونسته!  پس با دلی نترس و ترسو به جلو باید قدم برداشت، همچون الدریه! نکته جالب توجه اینه که الدریه برای دلداری خودش و اعتراف به اشتباهش پیش آلیس می‌ره. کسی که الدریه، اون رو به عنوان مربی‌ش می‌شناسه.


تبلیغات بین‌المطلبی:


همزمان می‌خواسته که با دست‌آوردهای بزرگ هم مایه افتخارش بشه. هم نظرش رو جلب کنه! یه جورایی با توجه به حرف‌هاش هم به نظر عاشق آلیس بوده. که این قضیه شیپر‌های محترم که خودمم جزوشون هستم، رو خیلی خوشحال کرد. اصرار آلیس بر اینکه الدریه تمام سعی‌اش رو کرده نیز جای تقدیر داره. از نظر اخلاقی هم باید اینطور باشه.

فرض کنید یکی از نزدیکان‌تون از اینکه یه کاری رو درست انجام نداده، خودش رو سرزنش می‌کنه. فکر می‌کنه ارزش‌ش کمه و میخواد خودش رو به فنا بده. قاعدتاً مثل بز بهش نگاه نمی‌کنید. می‌رید تا بهش یکمی دلداری بدید. آلیس هم همینطوری بودش. حتی اگه خودش از درون اینطوری نباشه! که اصلاً این‌طور نیست!


نبردهایی بی‌هدف

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

اگه شما دوران بسیار خوش سربازی رو که بحث‌ش جداست، حساب نکنید. گاهی مواقع جنگ‌ها طوری هستند که شرکت‌کنندگان اون نمی‌خوان بجنگند. مثل نبردهایی که برده‌ها درش شرکت می‌کردند. یا جنگ‌هایی که ناخواسته شکل می‌گرفتند. یا جنگ‌هایی که تحت فشار بقیه باید درش شرکت کرد. یا کلی جنگ بی‌معنی دیگر که کاشکی هرگز شکل نمی‌گرفتند و نگیرند. توی دنیای زیرین هم الآن چند مورد به صورت همزمان داره رخ می‌ده. که شامل موارد زیر هستند.

۱_ امپراتوری انسان‌ها که دچار جنگی ناخواسته شدند. همزمان باید برای دفاع از کشورشون درش شرکت کنند.

۲_ گروهی از مردمان قلمروی تاریکی که برای حفظ بقاء باید در جنگ شرکت کنند. وگرنه نابود می‌شن.

۳_ همون دوتا فعلأ بسه. اون دیوونه‌های جنگ رو هم حساب نباید کرد.

تا الآن رهبر اوگرها جزو اولین کسانی بوده که مخالفت خودش رو با جنگ به طور نیمه علنی اعلان کرد. یه جورایی یه شک عمیق هم برای من بود. چون آخرین گروهی که فکر می‌کردم از جنگ خوششون نیاد، اوگرها بودند. تازه اوگرهایی که رئیسشون می‌خواد برگردن به علف‌زار و اسب پرورش بدن. الآن یه جورایی یه تناقض بین داستان پیش میاد.

تا جایی که گفته شده در قلمرو تاریکی، نه نوری هست. نه پوشش گیاهی زیادی. پس این علف‌زار کجاست؟ دقیقاً معلوم نیست. ولی رئیس اوگرها خیلی مصمم بود که بهش برگردند. گرچه آلیس کشتش، بعدش براش مراسم هم گرفت. روحش هم رفت به سمت علف‌زاری در آسمان‌‌ها. من بودم یه نقشه باهاش می‌ریختم که امپراتور بردار یا همون وکتور رو سربه‌نیست کنیم. احتمالاً اگه کیریتو هم بود، باهاش دست دوستی میاد. ولی خوب، حضور ندارد.


قربانی‌های بردار

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

توی بررسی قسمت‌های ۳۰ و ۳۱ انیمه Sword Art Online Alicization گفته بودم که رهبر اورک‌ها ممکنه جزو شخصیت خوب‌های قلمرو تاریک باشه. البته توی این قسمت تبدیل شد به مخالف جنگ و متنفر از انسان‌ها! چرا؟ چون مرگ افرادش رو که به خاطر اجرای طلسم تاریکی بود، انداخت گردن انسان‌ها! چرا؟ خوب این به تنفرهای نزادی برمی‌گرده که یه نفر می‌گه اگه اونا نبودند. این نمی‌شد. بعد این نمی‌شد. درنتیجه این نمی‌شد. البته منظورشون من نبودم!

واقعاً هم کار امپراتور بردار، در انتخاب این راه، غیرمنتظره بود. درسته آدم بد و دیوانه‌ای هستش. ولی دیگه روی بی‌رحمی رو کم کرده. کلا اگه دقت کنید. از این جور شخصیت‌های تمام بد و شرور توی دنیای هنر شمشیرزنی آنلاین تا حالا نداشتیم. همه آدم بدها، یه هدف خوب یا حداقل قابل قبول و یا نامعلوم داشتند. وقتی هم که بهشون نگاه می‌کردید، در این حد شیطان صفت نبودند. ولی وکتور رو دست همه بلند شده.

اورک‌ها هم که رفتن به کام مرگ. یا خیلی از نظر ذهنی کم داشتن یا واقعاً افتخار اورک‌ها رو از همه چیز مهم‌تر می‌دونستند‌. در هرحال به نظر من این تلاششون بیهوده بود. اما خودشون این رو راه درست می‌دونستند‌. یا حداقل برخی از اون‌ها. رئیس اورک‌ها هم که همه تقصیرها رو گردن انسان‌ها انداخت. آخرش هم دقیق نفهمیدیم که کی‌رو توی تیتراژ در آغوش گرفته بود. ولی اختمالا همون اورک که خوش و افرادش رو داوطلب کرد، بودش.


راهی به سوی محراب پایان دنیا

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

بعد از اینکه آلیس می‌فهمه که امپراتور بردار، دنبال اونه. یه نقشه می‌کشه که هم پیروزی رو در جنگ تضمین کنه. هم اون رو به محراب پایان دنیا برسونه. تا شاید بتونه با حقیقت روبه‌رو بشود. ولی من موندم اون دیالوگ مربوش به محل محراب رو رو کی شنید که من یادم نیست. ولی زیاد مهم نیست. چون الآن در‌حالی که فکر می‌کردم جنگ بین انسان‌ها و قلمرو تاریکی تو دو راند برگزار می‌شه. قراره در همین راند تموم شه.

یه جورایی زوده، چون هنوز کلی چیز از دنیای زیرین هست که باهاش آشنا نشدیم. آسونا اینا هم هنوز نیومدن. پس قاعدتاً باید دو راند این جنگ داشت باشه. وگرنه ظرفیت بالای این فصل نادیده گرفته می‌شه. مگر اینکه در آینده یه برگشتی به دنیای زیرین داشته باشیم. از این بحث بگذریم، برام سواله که چی شد که کیریتو هم قرار شد با آلیس اینا بره. برکولی و اون حداکثر هزار نفر یه چیزی! ولی کیریتو باید یه گوشه بشینه و در خلقت تفکر کنه.

می‌شه دوتا احتمال به این قضیه داد. یکی اینکه برکولی پیر این پیشنهاد رو داده تا یه جوری آلیس بی‌خودی خودش رو به کشتن نده. یعنی یه دلیل داشته باشه که با نیروها باشه. نه اینکه بره وسط دشمن تا باهاشون مچ بندازه! یه حدس دیگه اینه که آلیس خواسته کیریتو باهاشون بیاد. چون ممکنه در محراب پایان دنیا، یه جورایی بتونه کیریتو رو درمان کنه. یا چیزی مربوط بهش پیدا کنه.


آخرین و اولین فریاد پادشاه مارها

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

بزرگ‌ترین فداکاری این فصل تابحال به دست الدوریه انجام می‌گیرد. کسی که دارنده پادشاه مارها لقب مناسبی برایش است. حال بعد از شکست پیشین‌ش، می‌خواد که برای مربی‌ش کاری انجام داده باشه. به نظر می‌رسید که از قبل هم، به قصد دیگری مثل ملحق شدن به آلیس، می‌خواسته که بهشون برسه. ولی خوب قبل اینکه بهشون ملحق شه، به این کرم‌های بی‌شرم رسید. همزمان گفت که الآن بهترین لحظه برای جبران اشتباهش است.

بهترین لحظه برای اثبات خودش به مربی‌اش هست. بهترین لحظه برای رسیدن به آلیس است. بهترین لحظه برای خودش است. واسه همین در عین اینکه احتمال مرگ براش وجود داره. تصمیم می‌گیره که با قدرت، جلوی کرم‌ها رو بگیره. اما خوب نمی‌خواد بمیره. ولی عزم‌ش رو جمع می‌کنه تا مفید واقع شه. به ما هم ثابت می‌کنه که حتی فلاکتولایت‌ها هم این توانایی رو دارند که با عزم خودشون سیستم رو دور بزنند. زیرا عزم و اراده از هر سیستمی بهتر است.

توی اون لحظات، موقعی که جون الدریه به آخرش رسیده بود. اگه دقت کنید، یوجیو از پشت بهش یه دستی رسوند. انگار که با اینکه بوجیو دیگه توی این دنیا نیست، هنوز هم هست. می‌شه گفت مثل روح، داره به اوضاع نگاه می‌کنه. شایدم فقط الدریه و ما توهم زدیم. ولی به احتمال قوی فلسفه زندگی پس از مرگ، در دنیای زیرین به نحوی ادامه می‌یابد.


تبلیغات میان‌مطلبی


بهترین بخش قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

بهترین بخش قسمت هشتم انیمه Sword Art Online Alicization War of Underworld می‌رسه به آخرین لحظات الدریه. مخصوصاً قبلش که آلیس فریادزنان رفت تا نجاتش بده. البته حیف که الدریه از وسط دو تیکه شده بود. وگرنه نجات دادنش خیلی قشنگ می‌شد. منم لازم نبود هی با خودم بگم که الدریه نمیر، نمیر می‌گم. بنزین شد ۳ هزار تومن، تو لااقل نمیر.

اونجایی که آلیس، الدریه رو در آغوش گرفته بود و داشته گریه می‌کرد. بالاترین میزان احساساتی بود که آلیس به نمایش گداشته بود. یعنی تا حالا دیده بودید که آلیس این‌طوری گریه کنه؟ اینطوری بگه که یه نفر تنهاش نذاره؟ واقعاً منم ندیده بودم! انگار الدریه یه جایگاه خاص براش داشته. شایدم نفرات بعدی که بمیرند، همینطوری شه. یه جورایی هم به عنوان یه شیپر نمی‌خواستم که الدریه بمیره‌. ولی مرد و رفت پیش، آلیس و یوجیو اینا.

اگر هم بعد از ماجراهای دنیای زیرین، یه طوری این اشخاص زنده باشن. آلیس دارای دو ورژن متفاوت می‌شه که حسابی جالبه. قبلش البته باید بفهمیم که گابریل کی به این روح‌خواری پایان می‌ده؟ کایابا آکیهکو کی یه ورودی به دنیای زیرین پیدا می‌کنه؟ لشکرکشی دوستای کیریتو از دنیای واقعی کی شروع می‌شه؟ کجا نیمه اول تموم می‌شه؟


احتمالات قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization

عنوان قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization، شمشیر و مشت هستش. با این حساب نبرد نزدیک آلیس اینا با نیروهای تاریکی و مخصوصاً شوالیه‌های تاریک شکل می‌گیرد. البته گویا انجمن بازرگانان جزو نیروهای اصلی ارتش تاریکی هستند. که اصلاً به اسمشون نمیاد. ولی شاید کلمه مشت، به این گروه مربوط باشه‌. که در قسمت بعد خواهیم دید که چه خواهد شد. دیگه از ورود آسونا اینا هم ناامید شدم. پس قسمت بعد هم به احتمال قوی نمی‌آیند.


بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicizationممنون که تا به اینجا، به ما در بررسی قسمت ۳۲ انیمه Sword Art Online Alicization رخصت دادید. انشاءالله هم عواملی به نام‌های تأخیرهای ممدی و مشکلات اینترنتی، دیگر هرگز وجود نخواهد داشت.

صدالبته قربون دستتون، هر نظری که در مورد این بررسی دارید. رو حتماً از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید. که کیفیت کار رو تا جایی که جان در توان داریم‌، ببریم بالا. همزمان با نظرات شما بیشترین میزان آشنایی رو داشته باشیم.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید