9.0
امتیاز

نکات مثبت

  • موسیقی
  • شخصیت‌پردازی‌های جیدید و عالی
  • پایان دادن به صبر ما
  • انیمت مبارزات

نکات منفی

  • طراحی سه‌بعدی و تکرار
داستان
7.5
موسیقی
10.0
انیمت
7.5
پیام‌های اخلاقی
10.0
سرگرم کردن
10.0

آغازی برای نبرد الهه‌ها!

درود بر دوستان انیمه‌باز و غیرانیمه‌باز. امروز با بررسی دیگری از بررسی فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization در خدمت شما عزیزان هستیم. عنوان این بررسی هم بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization هستش. طبق معمول نیز، شما می‌توانید بررسی قسمت به قسمت انیمه هنرشمشیرزنی آنلاین  رو در مجله وارونه مطالعه کنید.

در بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization می‌خوام اعتراف کنم که انیمه رو دست من بلند شده! یعنی در بررسی‌های قبلی همش تأکید داشتم که به‌زودی آسونا میاد توی میدون! ولی نمی‌اومد! تا اینکه توی بررسی قبلی، گفتم دیگه امیدی نیست. ولی حالا توی همین قسمت، آسونا اومد توی میدون! واسه همین کلا از این به بعد توی احتمالات قسمت بعد، میام عکس چیزی که می‌خوام رو می‌گم! شما هم همین‌طوری برید به ادامه بررسی!

بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

نگاهی به کلیت قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

قسمت نهم انیمه Sword Art Online Alicization -War of Underworld- از اون قسمت‌هایی بود که من خیلی دوست داشتم. با اینکه استودیو با طراحی سه‌بعدی که در پس‌زمینه انجام می‌داد. کمی رو اعصاب کار می‌کرد. ولی بقیه چیزا کاملا بر وقف مراد بود. از معرفی یکی دیگر از شوالیه‌های راستین تا ورود پر رونق آسونا! به طور کلی هم قسمت نهم هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح نبرد دنیای زیرین رو می‌شه به چند بخش تقسیم کرد. که در ادامه بهش پرداخته می‌شد.

از نظر طراحی و موسیقی، مثل همیشه عالیه! ولی به طراحی می‌شه یه سری ایراد گرفت. مثلاً مبارزین، تقریباً همه یک قیافه داشتند. طراحی آسونا موقع ورود هم یه حالت خشکی داشت. اونم وسط آسمون! ولی مبارزه شیتا و ایسکهن عالی بود! موسیقی بی‌نظیر، طراحی بی‌نظیر، حالات بی‌نظیری رو به نمایش می‌ذاشت. انگار چنین مبارزه تن به تنی تو کل سری هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online تک بوده. موسیقی حماسی پایانی این مبارزه رو هم انگار بعد از عمری داره خاطراتم رو زنده می‌کنه. خاطرات فصل قبل که با این موسیقی داشتم!

پیشرفت شخصیتی رنلی هم جای تقدیر داره! الآن کاملاً اعتماد به نفس داره و حتی کوه رو هم می‌تونه جابه‌جا کنه. البته به قول برکولی کسی مثل رنلی دیگه شوالیه نمی‌شه. ولی شوالیه‌ها همیشه هستند و خواهند آمد. تیتراژ رو هم اگه دقت کنید. چیزهای مختلفی درش تغییر کرده. مثلاً آلیس و آسونا با وکتور می‌جنگند. یه سری درگیری‌ها تغییر کرده. اسپویل هم کردن که در آینده شینون و خواهر کیریتو به نبرد دنیای زیرین ملحق می‌شن.


هدفی برای یک مجنون

بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

اول از همه، منظور از کلمه مجنون در اینجا، دیوانه است. که به گابریل نسبت داده شده است. شخصیتی که مثل عاقل‌ها در جاده دیوانگی قدم گذاشته! همزمان داره داستان رو تند تند جالب‌تر می‌کنه. هر حرکتی هم که می‌کنه. یه جوری داره روی مسیر داستان تأثیر می‌ذاره. به عنوان مثال در این قسمت، گفتش که وقتی مربع نوری فلاکتولایت آلیس رو بدست بیاره. تا بتونه ازش لذت می‌بره.

با همین جمله اعلام کرد. که نمی‌خواد به نیروهای آمریکایی، آلیس رو تحویل بده. احتمالاً هم از همین الآن داره نقشه می‌کشه. که با بهانه‌ای چیزی، آلیس رو به نیروهای آمریکایی نده. یا همون اول لذت رو می‌بره. بعد ته‌مونده رو به آمریکایی‌ها می‌ده! ولی چه‌جور لذتی می‌بره؟ بازم روح‌خواری می‌کنه؟ خدا می‌دونه، اونم با اون نگاه شیطانی!

از همه مهم‌تر یه استراتژیست خوب هم هست. چون در یک لحظه پیش‌بینی کرد. که شوالیه تاریکی کجا بره خوبه. شوالیه‌ای که احتمالاً فرمانده شوالیه‌های تاریکی است. توی حرف‌هاشون هم شوالیه تاریکی گفت که اونجا برم یه اتفاق جالب می‌افته برام؟ و وکتور هم تأیید کرد. حالا اگه ورود آسونا رو همون اتفاق جالب بدونیم. باید در خلقت ایشون تفکر کنیم.


مکالمه‌ای قبل از شروع

قبل از اینکه مبارزه، مبارز و شوالیه شروع بشه. یه مکالمه جالب بین آلیس و برکولی شروع می‌شه. اولین نکته در این مکالمه، طراحی عجیب حالت ایستاده برکولی بود. که در حد باقلوا نیم‌پز بود. دومین نکته دوربین حبابی عجیب برکولی بود. که سطح تخیلات من رو از دنیای زیرین، عوض کرد. اما خوب یه دنیای فانتزی بایدم از این تخیلات داشته باشه. مسئله دیگه اینه که گویا وکتور با تمام نیروهاش قصد گرفتن آلیس رو داره.

البته این حرف برکولی است و ممکنه یه جایی نیرو ذخیره داشته باشه. در غیر اینصورت باید شاهد این باشیم. که در قسمت‌های آینده نیروهای باقی‌مانده در دروازه شرقی، از پشت یه حمله گاز انبری کنند. یا اگه خیلی بخواد جالب‌تر بشه. همه اونها به دست وکتور قتل‌عام شده باشند. امید هم تنها به نیروی آلیس اینا باقی بمونه. که با توجه به حضور شخصیت‌های برجسته در این گروه، غیرممکن نیست. یعنی اگه بقیه نیروها کشته بشند. بازم در این گروه کسانی هستند که ادامه بدهند.


فلسفه‌ای پشت ارواح

فلسفه آلیس هم در رسوندن راه به نسل بعدی و ارواح هم مورد توجه بسیار من بود. تو هر زمونه‌ای هم که باشید. اعتقاد به اینکه ارواح بعد از مرگمون هستند. یه جورایی دل‌گرم کننده است. خیلی از ادیان هم بهش تأکید داشتند. ولی آیا ارواحی که در مربع‌های نوری قرار دارند، روح دارند؟

این پرسشی است که در خواب بهش می‌گویم:«بلی دارند». چون حتی بدن ما هم چیزی شبیه مربع نوری است. در دنیای بزرگ و محدود قرار دارد. ساختگی است. فقط خالقش راستین است. پس از مرگ نیز به جایی می‌شتابد. مگر اینکه در عمق دنیای زیرین، چیزهای دیگری هم باشد که از پشت پرده با ارواح کار دارند.


وضعیت نبرد

بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

بیام یه مروری به اتفاقات جنگ دنیای زیرین تا الآن بکنیم. طرف انسان‌ها، خسارات زیادی به لطف شوالیه‌ها، ندیده. البته از گفتن میزان خسارات هم به دلیلی نامعلوم، طفره می‌رن! همچنین ارتش انسان‌ها، بعد از اتفاقات قسمت قبل به دو گروه تقسیم شد. گروه اول اگر میزان خسارات رو کم در نظر بگیریم، هزار نفر حداکثر هستند. این گروه دارای چهار شوالیه، آلیس، برکولی، رنلی و شیتا هستند. همچنین کیریتو، تیزه و رونیه هم اونا رو همراهی می‌کنند.

گروه دوم شامل شوالیه کمان‌دار، فاناتیو، شوالیه‌های دوقلو و اون شوالیه‌های هم زره و پادشاه مارها که خدابیامرز شد، هستند. البته به‌علاوه دو هزار سرباز که الآن منتظر حمله هستند‌. در ارتش تاریکی، به گفته آلیس، فقط نصف ارتش، باقی موندن. گروه‌های تقریباً نابود شده هم تا الآن، دو قبیله گابلین، غول‌ها، اوگر‌ها، سه هزار اورک و جادوگران تاریکی هستند. این یعنی، تنها مبارزان، تجار، شوالیه‌ها و مقداری از اورک‌ها باقی موندند.

اما یه گروه رو فراموش نکنین! یعنی انجمن قاتلان که تا الآن حتی دیده نشدند. انگاری توی پشت پرده دارن یه کارایی می‌کنند. این طور هم که معلومه، وکتور عقلش خوب کار کرده. یعنی اومده نیروهای تازه‌نفس مثل مبارزان، شوالیه‌ها و جادوگران رو برای گرفتن آلیس فرستاده! رهبر جادوگران هم باید زنده باشه و سودای انتقام در سر داشته باشه. واسه همین وکتور اونا رو فرستاده. خودش هم با پسمونده نیروها در دروازه شرقی منتظره! منم می‌گم که خودش به سمت دروازه شرقی لشکرکشی می‌کنه.


مبارزین، قوی‌ترین گروه تابحال!

بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

تا الآن هرچی گروه از قلمروی تاریک اومده وسط، عین پشه له شده. رهبرهاشون هم که بدتر، عین مگس له شدن. یا قاطی داشتند. ولی خوب الآن یه گروه اومده با نام مبارزین که با دست خالی می‌رن به جنگ شمشیر! این گروه تقریباً می‌شه انسان هستند. ولی به نظر نژاد خاصی هستند و وقتی داغ می‌کنند، رنک پوستشون قرمز می‌شه. رهبرشون هم که بماند یکی از قهرمانان قلموری تاریک که در یک نبرد آن به تن، با یک شوالیه برابری می‌کنه. ولی چطور می‌شه که دست و پا در مقابل شمشیر محکم باشه؟

توی دنیای زیرین، قانون تمرین مداوم رو این قضیه خیلی تأثیر داره. مثل خیلی از بازی‌ها با مبارزات زیاد هم، می‌تونی یه قسمت از بدنت رو عین چی قوی کنی. علاوه بر این، برعکس سایر رهبرهای گروه‌های مختلف تاریکی که هم غیرمنطقی بودن هم ضعیف، این یکی هم قوی و هم منطقی به نظر می‌اومد. گرچه به نظر به شدت علاقه به مبارزه داره. اما همون رو هم به طور معقول دوست داره. یعنی میانه‌رو هستش.


تبلیغات میان مطلبی


اگه پاش بی‌افته بی‌خیالش می‌شه. برای غرورش می‌جنگه! برای قبیله‌اش می‌جنگه! برای جنگیدن نمی‌جنگنه، برای لذت مبارزه می‌جنگه. قصد خودکشی هم نداره! گرچه مرگ در یک مبارزه تا سرحد مرگ که راضی‌اش کنه رو بد نمی‌دونه! بلکه یه جور افتخار قابل قبول برای خودش می‌دونه! صدالبته که به راستی که اراده این مبارز از هر شوالیه‌ای بیشتر است!

با توجه به حرف‌های آلیس و برکولی، اگه بعد از شکست وکتور، نیروهای باقی‌مونده بخوان تسلیم شن. باید یه نفر باشه که اونا رو متحد و وادار به تسلیم کنه. فرمانده شوالیه‌های تاریکی که مرده. فرمانده‌های دو قبیله گابلین، غول‌ها و اوگرها هم همینطور! رهبر جادوگران، اورک‌ها و قاتلان هم که امیدی بس کم بهشون هست. می‌مونه رهبر تجار و مبارزان که رهبری رو برعهده بگیرند. منم از همین الآن به رهبر مبارزان برای ریاست‌جمهوری قلمروی تاریک رأی می‌دم.


شینیگامی بی‌صدا

بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

حالا یه معرفی از شوالیه دوازدهم داشته باشیم. اول از همه ایشون دختر هستند. راستش من اول فکر می‌کردم رنلی دختره و شیتا پسر. ولی الآن عکسش دراومده. کلا تشخیص شخصیت مؤنث و مذکر توی انیمه‌ها گاهی یه مبحث در حد دکتراست. که باید در دانشگاه‌های معتبر تدریس بشه.

دوم ایشون جزو شخصیت‌های به ظاهر افسرده و بی‌حس هستند. البته اینطور هم می‌شه گفت که احساساتشون رو نمی‌تونن به صورت طبیعی بروز بدن. ولی همینجور شخصیت‌ها خودشون جذابیت خاصی دارند. که سبب دنبال کردن وضعیت اونا توسط بیننده می‌شه! مخصوصاً شخصیت‌هایی مثل یین Yin از انیمه تاریک‌تر از سیاهی Darker than Black یا ری Rey از Evangelion که من یکی مخصوصاً یین Yin برام خیلی جالب بود.

طرز رفتارش کاملاً با بقیه شوالیه‌ها فرق داره. مثلاً وقتی می‌خواد حرف بزنه. اول به یه سمت دیگه نگاه می‌کنه. انگار داره فکر می‌کنه که چطور جواب بده. همچنین به شدت ساکته، به طوری که وقتی حرف زد. آلیس و برکولی شاخ درآوردند. در عین حال خیلی از نظر ذهنی، فردی منطقی است.


بخون که خونده باشی: غم انگیزترین انیمه‌های تاریخ بخش اول


سوم، در عین داشتن روش مبارزه وحشیانه، کسی رو نمی‌کشه. البته الآن نمی‌کشه. چون با توجه به تصویری که از گذشته‌اش نشون دادند. کلی گابلین کشته. البته گابلین‌ها بحثشون جداست. چون آدم به حساب نمی‌آیند. ولی مبارزان آدم بودند. پس شاید نسبت به آدم‌ها رحم داره.

چهارم، یه خلأ درونی رو درون خودش احساس می‌کند. یه جورایی هم دنبال یافتن چیزی برای پرکردن این خلأ در میدان نبرد هستش. فکر هم کنم که در آخر این نبرد پیداش کنه. شایدم به رهبر مبارزین ربط داشته باشه. همچنین حرف کوئینلا در مورد علاقه به بریدنش رو هم رد و هم قبول می‌کنم. چون افراد رو تکه‌تکه نمی‌کنه تا خلأ درونیش رو پر کنه. انگار می‌خواد با بریدن که تمام دنیاشه، خودش رو محک بزنه.


اراده یک مبارز

بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

بهترین مبارزه تن به تن، میان نیروهای تاریکی و روشنایی توی قسمت ۳۳ انیمه فصل سوم Sword Art Online Alicization شکل گرفت. یعنی خدایی دلم لگ زده بود برای یه نبرد، که یک طرفه نباشه. به جاش دوطرف با تمام قدرت هم رو به چالش بکشند. حالا این‌دو کی هستند؟ یکی رهبر مبارزین، ایسکهن و دیگری شیتا شوالیه دوازدهم از محفل شوالیه‌هاست. هردوشون رو هم معرفی تا الآن کردیم.

حالا هردو در مبارزه شمشیر و مشت با تمام قوا هم رو به چالش می‌کشند. یکی برای غرور و لذت مبارزه می‌کنه. یکی برای به چالش کشیدن خودش. هردو هم، یکدیگر رو به عنوان مبارز و شوالیه تأیید می‌کنند. اونم در میان موسیقی مردمان مبارز! در میان ذره‌ذره‌های آهن! در میان قطره‌قطرهای خون! یه جورایی هم فکر می‌کنم که در قسمت‌های آینده شاهد برخوردهای زیادی بین این دو باشیم. به عنوان یه شیپر از همین الآن هم آژیر سبز خودم رو روشن کردم.

طراحی و انیمیت هم توی این مبارزه در حد اعلا بود. ولی بازم علاقه دارم که به صورت انیمیت قدیمی فصل‌های قبل هم ببیینمش تا باهاش بیشتر کیف کنم. بیشتر با دنیای زیرین آشنا شیم. بیشتر در اعماقش فرو بریم. بیشتر شاهد مبارزات این چنینی باشیم. در آینده هم دوباره شاهد دیدار ایسکهن و شیتا باشیم.


شوالیه تاریکی و آغازگر نبرد الهه‌ها

بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

یکی دیگه از بخش‌های مهم آسوناست. که بعد از عمری وارد انیمه شد. ورودش هم به سبک حماسی خوبی بود.‌ ولی می‌تونست بهتر باشه. مخصوصاً با نگاهی که شوالیه تاریکی داشت. با توجه به همین نگاه و دیالوگ‌ها، می‌شه گفت که ایشون جزو تابوت خندان بودند. چون گفتش که آسونا شمشیرزن برق‌آسا از شوالیه‌های خونین هستش. گروهی که در آینکراد مقتدرانه می‌جنگیدند.

ایشون به دث گان هم احتمالاً ربط داره. چون قبلاً به همین هدف در انیمه نشون داده شده بود. اما خوب در قسمت‌های بعدی، به طور دقیق‌تری بهشون پرداخته می‌شه. مخصوصاً آسونا که به شکل الهه آفرینش وارد دنیای زیرین می‌شه. در حالی که الهه تاریکی از قبل حضور داره. به نظر من هم سایر دوستان به زودی به شکل الهه‌های مختلف وارد دنیای زیرین می‌شن. سپس نبرد الهه‌ها آغاز می‌شود.


بهترین بخش قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization

بدون نیاز به توضیح اضافه به نظر من مبارزه شیتا و ایسکهن بهترین بخش قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization بود.


احتمالات قسمت ۳۴ انیمه Sword Art Online Alicization

توی قسمت ۳۴ انیمه Sword Art Online Alicization به احتمال قوی قراره به نحوه ورود آسونا، و حرکت آسونا از ورود تا رسیدن به قلمرو تاریک پرداخته بشه. آخرش هم یه دستی به کیریتو می‌کشه. بعدش کیریتو هم از خواب بیدار نشه. ما هم بریم قسمت بعد.


ممنون که تا به اینجا، به ما در بررسی قسمت ۳۳ انیمه Sword Art Online Alicization رخصت دادید. انشاءالله هم عواملی به نام‌های تأخیرهای ممدی و مشکلات اینترنتی، دیگر هرگز وجود نخواهد داشت.

صدالبته قربون دستتون، هر نظری که در مورد این بررسی دارید. رو حتماً از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید. که کیفیت کار رو تا جایی که جان در توان داریم‌، ببریم بالا. همزمان با نظرات شما بیشترین میزان آشنایی رو داشته باشیم.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید