بررسی قسمت ۶ انیمه Noblesse

سلام و درود بر شما دوستان عزیز. در این مطلب قصد داریم، مروری بر قسمت شش انیمه نجیب زادگان داشته باشیم، پس با بررسی قسمت ۶ انیمه Noblesse همراه ما باشید. این قسمت، با پیشرفت هایی من را به ادامه داستان امیدوار کرد؛ و مهم ترین پیشرفت آن، حضور مفید رایزل بود.


همچنین بخوانید:

بررسی قسمت ۱ تا ۳ انیمه Noblesse ؛ ظهور نجیب زادگان! 

بررسی قسمت چهار و پنج انیمه Noblesse ؛ ورود دلگرم کننده رایزل!


نیمه اول این قسمت، کاملا اکشن است. اما اکشن آن، با قسمت پیش تفاوت بزرگی دارد: در قسمت پنجم، پروتاگونیست ها از آنتاگونیست ها عین یکسری آدم محترم کتک می خوردند و در این قسمت، آنتاگونیست ها از پروتاگونیست ها عین یکسری آدم نامحترم کتک می خوردند!

در اول، درست زمانی که به نظر می رسید فرانکنشتاین از تاکیو شکست می خورد، ناگهان قدرتی بزرگ از درونش فوران می کند. و به این قدرت در یک فلش بک اشاره می شود، زمانی که رایزل قدرت فرانکنشتاین را مهر و موم می کند.

نبرد تاکیو و فرانکنشتاین قابل پیش بینی است ولی می شود گفت در مقایسه با بخش های اکشن قسمت های قبلی، یک پیشرفت محسوب می شود.

بررسی قسمت ۶ انیمه Noblesse

بعد می رسیم به سارا. سارا برخلاف اوایل حضورش، در این قسمت نقشی بر عهده دارد. و همچنین همر را نابود می کند که از این بابت واقعا سپاسگزارش هستم! همر نه تنها شخصیت پردازی درست و حسابی نداشت، بلکه حتی یک روانی خطرناک هم محسوب نمی شد.

رایزل، بلاخره خودی نشان می دهد. و کرانس و رجیس و مانابو و شین وو و تائو و M-21 را شگفت زده می کند! یعنی در کل اینجا شما فقط چند صورت را می بینید که همه شان به جز صورت رایزل شگفت زده هستند. رجیس هم تا حدودی به ماهیت اصلی رایزل پی می برد.

این واقعا پیشرفت بزرگی است. انیمه نجیب زادگان، بلاخره از شخصیت اصلی اش استفاده کرد.


همچنین بخوانید: 3 وبتون محبوب که تبدیل به انیمه شدند و شما باید حتما آنها را بخوانید یا تماشا کنید!


بعد از نابود شدن همه چیز، یک صبح نشاط انگیز از راه می رسد. خورشید، آرام آرام بال های مهربان خود را، روی صورت دو شخصیت بی خاصیت با نام های مانابو و شین وو که در خواب عمیقی به سر می برند می گستراند. شخصیت هایی که هیچ نقشی در داستان ندارند مگر اینکه بخواهند ازشان به عنوان گروگان استفاده کنند و بعد حافظه شان را پاک نموده، و به قصد ادامه تحصیل و اخذ مدرک دیپلم، آنها را خوشحال و شاد و خندان به مدرسه بفرستند.

زیبا نیست؟

در ادامه، رازی تکان دهنده در این قسمت مشخص می شود: تاکیو در تمام این مدت سر هیچ و پوچ می جنگیده! خواهر کوچکتری در کار نبوده و اتحادیه فقط حافظه او را دستکاری کرده. این موضوع، به خودی خود خیلی غم انگیز است. اما متاسفانه در انیمه درست به تصویر کشیده نشده است و این یعنی استفاده غلط از پتانسیل هایی که دارند از آسمان می بارند.

ذوق و شوقی هم که تائو موقع غذاخوردن از خودش نشان می دهد، هم به نوبه خود ناراحت کننده است. تائو هچنین بعد از نفوذ به سیستم اتحادیه، متوجه می شود اطلاعاتی از رفقای M-21 وجود ندارد. در کل، موقعیت های ناراحت کننده در این قسمت از انیمه زیاد بود ولی سازندگان از پتانسیل آنها استفاده نکردند و باعث شدند که تقریبا هیچ اثری روی مخاطب نگذارند.

طراحی ها و موسیقی متن هم در مقایسه با قسمت های پیشین، تغییر چندانی نکرده اند. و می شود گفت انیمه نجیب زادگان در این زمینه موفق عمل می کند.

نکته جالبی که در این قسمت نشان داده شد، “خود واقعی” M-21 بود. با اراده رایزل، M-21 ناگهان به موجودی عجیب تبدیل شد که عکسش را در پایین می بینید:

بررسی قسمت ۶ انیمه Noblesse

حالا سوال اینجاست که این موجود چیست؟ از آنجا که اتحادیه انسان های جهش یافته تحویل دنیا داده، و M-21 هم حاصل آزمایشات آنهاست، پس ماهیت این موجود به اتحادیه برمی گردد. بنابراین، تمام رفقای M-21 یا کسانی که تحت آزمایشاتی مشابه با آنها بوده اند، دارای چنین قدرتی هستند. یا شاید هم فقط M-21 اینگونه است. مثلا ممکن است این قدرتش، که رایزل اشاره کرد می تواند از آن برای محافظت از دیگران استفاده کند، یک ریشه معنوی داشته باشد. یا چیزی مربوط به نجیب زادگان، یا منبع فراطبیعی اتحادیه که در بررسی قبلی به احتمال وجود داشتنش اشاره کردم.


همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه Re:Zero! یکی از بهترین انیمه های ایساکی و روانشناختی


رایزل بعد از استفاده از سطح بالایی از توانایی هایش، باعث می شود فشار زیادی به خودش وارد شود. سرفه خون آلود او، نشان داد اوضاع آن قدرها هم که می گوید مرتب نیست.

حضور رایزل، و شناخت بیشتر و بهتر ما با این شخصیت، یکی از نقاط قوت این قسمت است. اما، حالا که سارا و رجیس از قدرت های فرانکنشتاین و رایزل باخبر هستند، چه اتفاقی در آینده می افتد؟ به یک تهدید تبدیل می شوند؟ یا اصلا قرار نبوده تهدید باشند و از همان اول برای حمایت از رایزل وارد این جریانات شده اند؟

در کل، این نکته مثبتی است که انیمه “نجیب زادگان” در هر قسمت پیشرفت می کند. اما این پیشرفت های کوچک، کافی نیستند. باید هرچه بیشتر، از امکاناتی که در داستان وجود دارند استفاده شود. فعلا، نمی شود گفت که “نجیب زادگان” یک انیمه ی خوب یا بد است؛ – که این موضوع ربط مستقیمی با سلیقه دارد – اما انیمه ایست که شاید بتوان به ادامه اش امیدوار بود.

در ادامه بخوانید:

بهترین انیمه های طولانی که حتما باید ببینید! لیستی که می توان تا آخر عمر با آن زندگی کرد!