پایان تراژدی

با سلام  خدمت دوستان با بررسی قسمت 22 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re در خدمت شما هستم. شما می تونید بررسی قسمت به قسمت انیمه Tokyo Ghoul: re رو از مجله وارونه بخونید.. قسمت 10 فصل چهارم انیمه توکیو غول به نظر من خیلی خوب بود! موسیقی که رنده کرده بود و به خوبی بخش های احساسی انیمه رو خوش رنگ تر و جذاب تر کرده بود. از طرفی انیمیشن هم نسبتا خوب بود اما از همه مهمتر کارگردانی و نمایش جالب احساسات نهایی تو انیمه بود!

قسمت دهم نیم فصل دوم انیمه توکیو غول تمرکز اصلیش رو روی مسائل روانشناختی و نحوه روبرو شدن کانکی با خودش قرار داده بود از طرفی نیم نگاهی هم به وضعیت اسفناک شهر توکیو داره و جمع کردن گندی که کانکی زده !!! و سرانجام مجددا شاهد حضور ریزه بودیم اما در ذهن کانکی ! 

در بخش آخر قسمت 22 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re هم شاهد رفتار عجیب و دلقک وار فروتا بودیم همچنین بالاخره صورت هیده رو دیدیم ! در ادامه به جزئیات بیشتری از این قسمت اشاره می کنم پس با بررسی قسمت 10 فصل چهارم انیمه توکیو غول همراه من باشید.

کانکی/ ریزه

قسمت 10 فصل چهارم انیمه توکیو غول

بعد از قسمت دهم فصل اول انیمه توکیو غول دیگه ریزه تو ذهن کانکی پیداش نشد !!! اما این قسمت بالاخره شاهد حضور ریزه در ذهن کانکی بودیم و چه قدر صحبت های جالبی کردن !!! یه موضوعی که می خوام راجع بهش صحبت کنم رابطه ریزه و کانکی هستش! خب تو قسمت دهم فصل اول شاهد قبول کردن ریزه توسط کانکی بودیم اما همین مسئله یه سری نکات ریز داره !

کانکی صرفا ریزه رو قبول نکرد! بلکه با قبول ریزه بخش تاریک خودش رو قبول کرد همچنین نیمه زن خودش رو !!! هر موجودی از رابطه یک نر و ماده بوجود میاد و حاصل این رابطه چه نر باشه چه ماده درصد زیادی از خصوصیات جنس مخالف رو در ذهن خوش داره هر چند فرم بدن متفاوته !

رویارویی ریزه و کانکی فصل 1

چیزی که تو فصل اول نمایش داده شد و در این قسمت هم مجدد شاهدش بودیم ، اینه که کانکی آدمی هستش که دوست داره یاد بگیره و خیلی خوب میتونه با نفس خودش ( اشتباهات، گناهان و …) کنار بیاد! کانکی به نظر من به همین دلیل یکی از جذاب ترین شخصیت های انیمه ای تمام دوران هستش ! کانکی بخوبی خودش رو میشناسه و به خوبی خودش رو تحلیل می کنه بار و مسئولیت اشتباهاتش رو قبول می کنه و برای اصلاح و یا جبرانشون همه تلاشش رو میکنه!

مکالمه کانکی با ریزه یا بهتر بگم نیمه دیگه ذهنش خیلی جالب بود! 

کانکی همیشه در حال آپگرید هست حتی وقتی که شاه تک چشم هستش باز هم از همه بیشتر داره خودش رو نقد می کنه و با اشتباهاتش کنار میاد تا بتونه اونارو جبران کنه ! درخواست از هیده برای دیدن آسیبی که به یکی از عزیزترین هاش زده به خوبی این موضوع رو نمایش میده!

قسمت 22 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

رهایی

و سرانجام کانکی میتونه با قبول اشتباهتش از تاریک ترین نقطه قصر ذهنیش ( نحوه نمایش تو در توی اتاق ها و اقیانوس وسیع و پر خون اشاره به عظمت هیولای بیرونی و عمق ذهن کانکی داره) به سمت روشنایی بیاد و جالب اینجاست دقیقا از همون جایی نور به تاریکی میاد که توکا در حال کندن هستش ! (زن در نقش حامی و نجات دهنده یا به تعبیر دیگه زن روشن کننده تاریکی )

اما این بخش آخر رهایی یکمی برام عجیب بود! اولا بعد این مبارزه ذهنی و آپگرید شدن چهره کانکی مجددا تغییر کرد و آرایش و خط های خاصی زیر چشاش پیدا شد که قشنگ منو یاد ارن تو حمله به تایتان انداخت مخصوصا وقتی می خواستن از بدن تایتانیش درش بیاره آرایش چشای کانکی هم خیلی شبیه وضعیت آرایش چش ارن بود!

از طرفی این سوال برام بوجود اومد که کانکی به هیولا تبدیل شده! یعنی کاگونه کانکی اون سازه بیولوژیکی رو ساخته پس اگه منبع رو از ساختار جدا کنن باید اون ساختار از بین بره به نظرم ! مثل بقیه کاگونه ها ! اما این اتفاق نیوفتاد ! حالا این برام سوال شده آیا این سازه و چیزی که هنوز زندس بخشی از کاگونه ریزه هستش که تو بدن کانکی بوده و کانکی با رهایی از این ساختار موفق شده کاگونه ریزه رو از خودش جدا کنه و به همین خاطر اون ارگانیسم بعد خارج شدن کانکی ازش هنوز زندس؟ و یا …

بال های فرشته مانند کاگونه جدید کانکی!

بررسی قسمت 22 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

با توجه به صحبت هایی که کردم و تئوری که ارائه دادم ! فکر می کنم کاگونه جدید کانگی به یه نحوی تائید تئوریم باشه شایدم اشتباه میکنم البته ( منم مثل شما بیننده ام ) ، اما این کاگونه جدید کانکی خیلی خوش فرم و زیبا بود و رنگ و فرمش کاملا با کاگونه قبل کانکی فرق می کرد !!!

پیش بینی آریما و نقشه فروتا

قسمت دهم نیم فصل دوم انیمه توکیو غول

نکته جالب این قسمت اطلاعاتی بود که از قول آریما و از زبان تاکه هیراکو ارائه میشه ! آریما به گارد شخصی خودش گفته بوده حتی اگه انسان ها با غول ها آشتی کنن باز این وسط یکی پیداش میشه که کرم بریزه! اما نکته مهمتر اشاره آریما به این موضوع هست » همه انسان ها تبدیل به غول میشن !!!!

سوالی که برای من اینجا مطرح شد اینکه ایا آریما از نقشه فروتا خبر داشته و قبل از مرگش میدونسته فروتا و گروه دلقک به دنبال تبدیل همه انسان ها به غول هستن ؟ یا این امر رو اجتناب ناپذیر میدونسته و تنها راه رهایی از جنگ رو تبدیل شدن همه انسان ها به غول میدونسته نه انقراض غول ها (که البته با توجه به پیشرفته بودن غول ها نسبت به انسان ها منطقی به نظر میاد)

در ادامه و در چپتر پایانی شاهد فروتا هستیم که در غالب یک گزارشگر به گزارش وضعیت شهر مشغول شده و به نوعی خبر از تبدیل شدن انسان ها به غول میده ! این موضوع خیلی جالب بود! چرا که فروتا کاملا از این موضوع خبر داشت و مثل کانکی و سایرین پرهاش نریخته بود ! که با توجه به همین موضوع سوال های زیادی برام بوجود اومد! 

فروتا از کجا میدونسته موجوداتی که از هیولا بیرون اومدن سمی هستن و میتونن مردم رو به غول تبدیل کنن!؟

آیا اصلا از ابتدا و همون شبی که کانکی و ریزه باهم تصادف کردن نقشه ساخت و تولید پادشاه تک چشم یا هیولا توسط کانو ، فروتا و واشو کلن برنامه ریزی شده بوده ؟؟؟؟ و از همون روز اول توسعه کانکی برای تبدیل شدن به این حالت و تبدیل انسان ها ب غول بوده !

آیا این تغییرات در زمان نگهداری کانکی در زندان و تبدیلش به هایسه ساساکی صورت گرفته !!!! خلاصه که هیچ نمیدونم چه خبره ولی داستان یکم جذاب شده !

در نهایت هم به آیاتو اشاره میکنم، نمیدونم کجا رفته و می خواد چیکا کنه اما از چهره ش مشخصه، دنبال دردسر رفته و قسمت بعدی کلی داستان و اتفاقات عجیب منتظر ماست ! خب دیگه فک نمیکنم موضوع مهمی تو این قسمت بود که من بهش اشاره نکردم جز کلی احساسات خوب و ناب که حال آدم رو خوب میکرد! اگه چیزی هم جا انداختم مثل همیشه منتظر شما عزیزان هستم تا نکته های جا افتاده رو اضافه کنید!  آها راستی انیمه B The Beginning رو در بخش نهم بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید !  معرفی کردیم برید ببین شک نکنید !!!!

در ادامه » 

بررسی قسمت ۲۳ انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

اینارم یک نگاهی بندازین باحالن»

انیمه‌ Kaguya-sama: Love Is War در راه است !

۲۵ تا از بهترین فیلم های اکشن تمام دوران (قسمت دوم )

انیمه Ghost in the Shell: SAC_۲۰۴۵ در سال ۲۰۲۰ از نتفلیکس پخش خواهد شد

انیمه سریالی بلید رانر توسط Adult Swim در حال تولید است !

بهترین سریال های جنایی نتفلیکس که حتما باید آنها را تماشا کنید !