تلاشی بیهوده برای رویایی غرق شده !

با سلام  خدمت دوستان با بررسی قسمت 24 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re در خدمت شما هستم. شما می تونید بررسی قسمت به قسمت انیمه Tokyo Ghoul: re رو از مجله وارونه بخونید. قسمت آخر از فصل چهارم انیمه توکیو غول پخش شد و بالاخره این تراژدی به پایان رسید. همین اول کاری باید بگم از این قسمت خیلی انتظار بیشتری داشتم! اما با این حال نسبتا قسمت خوبی بود و به نحوی موفق شده تا سر و ته داستان رو خوب هم بیاره ! با این وجود خیلی از سوال ها ، جواب داده نشد و سرگذشت خیلی ها هم مشخص نشد!

قسمت 12 نیم فصل دوم Tokyo Ghoul:re تمرکز اصلیش رو، روی فروتا گذاشته بود، کمی از کودکی و در ادامه به بررسی انگیزه های فروتا و دلیل نابودی واشو می پردازه، مبارزه کانکی و فروتا هم بسیار جذاب بود، اما جذاب تر از اون صحبت هایی بود که بین این دوتا رد و بدل شد. و در آخر هم شاهد یک پایان مناسب (Happy Ending) و همزیستی غول ها با انسان ها بودیم.

در ادامه کمی به جزئیات می پردازم پس با بررسی قسمت 24 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re همراه من باشید.

راستی قبل خوند این بررسی حتما به این دوتا مقاله هم یه نگاهی بندازید »

فروتا بچه نا مشروع واشو

کیچیمورا واشو یا نیمورا واشو، فرزند نامشروع سونه یوشی واشو ! خب همین یک خط همه داستان و دلیل انتقام فروتا رو مشخص می کنه ! فروتا به عنوان یک بچه نامشروع و معلوم الحال داشته فشار روحی زیادی رو تحمل میکرده و همین امر براش دلیل خوبی بوده تا بتونه انتقامش رو اول از خانواده بعد از همه بگیره !

تصویر جالبی که در لحظه مرگ فروتا به نمایش گذاشته شد خیلی جالب بود با توجه به تصاویر ، ریزه معشوقه فروتا بوده! که خود این موضوع خیلی عجیبه! تا جایی که میدونم ریزه عضوی از واشو بوده بعد فرار می کنه و اعضای واشو دنبالش بودن ! از طرفی خودم احتمال می دادم دلیل مرگ ریزه دخالت فروتا بوده که حالا مشخص میشه اینطور نبود! پس کی آهن ها رو ریخت رو ریزه ؟! کی از رابطه این دوتا با هم خبر داشته ؟ و کلی سوال دیگه که جوابی براش ندارم !

اما صحبت هایی که قبل از مرگ فروتا با کانکی ردل و بدل شد فوق العاده بود! فروتا به درستی داشت مفهوم پوچی این دنیارو بیان می کرد و این درک دست و نقطه دید جالبش تو اون لحظه این کاراکتر رو خیلی برام جذاب کرد! اما از طرفی کانکی هم خیلی خوب جوابش و داد! دنیا هر چه قدر هم که پوچ باشه بازم کلی جذابیت داره سرگرمش بشی! کانکی فصل اول میگفت من مشکل ندارم دنیا مشکل داره اما اینبار به فروتا گفت دنیا هم مشکل نداره دنیا همینه باید قبولش کرد !

مبارزه و اکشن بین این دوتا هم جذاب بود خیلی ! نسخه سوم کاگونه فروتا خیلی جالب بود و واقعا برام سوال فروتا با نسخه یک کاگونه ش که شبیه کاگونه کانکی بود،چطور کاکوجای اتو رو شکست داد؟

اصلا اتو چی شد؟

جدا از این موضوع هم فرم کاگونه و هم فرم کاکوجای فروتا خیلی با حال و جذاب بود! از طرفی پنجمین نسخه کاکوجای کانکی هم خیلی جالب بود ! ولی من هنوز دلیل این تغییرات رو نمیدونم چی باعث میشه کاگونه یا کاکوجای غولی ارتقاء پیدا کنه ! ؟

بعد از مرگ فروتا کانکی سراغ منبع آلودگی میره و اونجا با ریزه مواجه میشه! من خودم فکر میکردم ریزه و کانکی مبارزه می کنن! اما خب اینطور نشد و کانکی ریزه رو که تو محفظه نگه داشته شده بود میکشه و به زندگی هیولا پایان میده !

من هنوز نمیدونم ریزه چطوری زنده موند و تو اون محفظه دقیقا در چه وضعی بود ! زنده بود اما مثلا مغزش از کار افتاده بود ؟و کلی سوال دیگه !

بعد مرگ ریزه، سایر غول ها با همراهی اعضای سی سی جی و ماتسوری واشو اقدام به پاک سازی غول های کلاه دار میکنن! که باز من نفهمیدم این غول ها توسط کی طراحی و تولید شده بودن؟ حضور ماتسوری واشو بدون لباس به سبک سامورایی ها خیلی جالب بود. تاکیزاوا هم در لحظات آخر به کمک دوستاش اومد.

بعد از پاکسازی شهر توکیو، داستان به شش سال بعد منتقل میشه به جایی که رویای کانکی محقق شده و غول ها در کنار انسان ها زندگی خوبی رو دارن. شینوراها هم بالاخره از کما خارج میشه ، نمای از سنگ قبر شیرازو و خواهرش که حالش خوب شده نشون داده میشه ! (تو قسمت 12 توکیو غول ری شاهد این بودیم که بدن شیرازو به جایی منتقل شد) کانکی و توکا هم صاحب فرزند میشن ! دختری به اسم ایچیکا کانکی.

خب امیدوارم از بررسی قسمت آخر انیمه توکیو غول خوشتون اومده باشه، حرف های تکراری نمیخوام بزن به اندازه کافی تو بررسی 23 قسمت قبلی راجع به انیمه توکیو غول صحبت کردم! اما چیزی که بیشتر از همه باعث میشه راجع به فصل سوم بد بگم این بود که توکیو غول ری جذابیت و کشش داستانی خوبی نداشت ، من تشنه دیدن قسمت جدید نبودم از یه جاهایی مشخص بود داستان داره به چه سمتی میره و چی مسخواد بشه ، به حر حال…

بعید میدونم اسپین آفی از این انیمه منتشر بشه و باید امیدوارم باشیم یک روزی یک استودیو دیگه این مانگا رو از نو بسازه ! مثل همیشه منتظر نظرات شما عزیزان هستم.

همچنین بخوانید »

معرفی بهترین انیمه‌های شبیه توکیو غول Tokyo Ghoul به انتخاب مجله وارونه