گوگل پیکسل 4 طی چند روز آینده عرضه می‌شود، اما با فاش شدن تعداد زیادی اطلاعات و شایعات تقریباً از هر اینچ این تلفن هوشمند، با رونمایی از این گوشی در 15 اکتبر تعجب چندانی نخواهیم داشت. برای اینکه منصفانه باشد – و احتمالاً جلوتر از شایعات فراوان – خود گوگل عکس‌های پیکسل 4 را در اوایل سال جاری منتشر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی گوشی پیکسل 4 بپردازیم.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید »


بررسی قیمت و تاریخ عرضه گوشی پیکسل 4

گوشی Pixel 4

اکنون سالهاست که گوگل تصمیم دارد پیکسل خود را در نیمه دوم سال منتشر کند پس از رولر کاستری از اسمارت فون ها که در نیمه اول سال راه می افتادند. گوگل رسماً زمان رونمایی پیکسل 4 را خبر داده است: 15 اکتبر. به احتمال زیاد گوگل از این فرصت استفاده می کند که همزمان چندین دستگاه سخت افزاری دیگر را نیز عرضه کند – که می تواند شامل پیکسل واچ شایعه شده اما همچنان خیالی باشد. اما هنوز هم امیدی وجود دارد.

چهارمین مدل جدید تلفن گوگل در لیست FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) قرار دارد. در پی اعلام این خبر، احتمالاً تاریخ انتشار Pixel 4 XL در اوایل ماه نوامبر خواهد بود. با توجه به ویژگی های اضافی که اکنون به Pixel 4 اضافه شده و تأکید کلی بر روی یک حق بیمه مناسب و کامل، Pixel 4 – یا حداقل مدل XL – می تواند اولین خطی باشد که سقف 1000 دلار / 1000 پوند / 1500 دلار AU را شکسته است. احتمالاً با چندین ظرفیت مختلف ذخیره سازی، قیمت های مختلفی نیز مشاهده خواهیم کرد.

طراحی

پیکسل 4

ما می دانیم که گوگل پیکسل 4 به چه شکلی ظاهر خواهد شد (حداقل از پشت)، به لطف گوگل که توییتی با تصویری از گوشی آینده خود منتشر کرده است. این عکس تأیید می کند که طراحیگوگل پیکسل 4 دارای یک دوربین بزرگ و مربعی شکل در عقب است – که ما قبل از انتشار توییت در شایعات مختلف شنیده بودیم. در بازرسی دقیق تر، به نظر می رسد که این گوشی دارای دو دوربین است.

نکته کلیدی دیگر که می توانیم از تصویر رسمی Google Pixel 4 متوجه شویم، نبود اسکنر اثر انگشت است. هر گوشی پیکسل تا به امروز دارای یک اسکنر اثر انگشت عقب بوده است. Pixel 4 و Pixel 4 XL ممکن است اسکنر اثر انگشت را به هیچ وجه نداشته باشد، اگر گوگل بخواهد به جای آن از تشخیص چهره، شبکیه یا تشخیص صدا استفاده کند، همانطور که شایعه شده است.

در حالی که طراحی جلوی آن کاملاً مشخص نیست، همچنین شایعه شده است که صفحه پیکسل 4 ممکن است دارای یک حاشیه کامل در بالا باشد نه یک شکاف یا سوراخ پانچ.

دوربین

pixel 4

شاتر دوربین دارای قابلیت astrophotography (که آسمان شب را با جزئیات روشن نشان می دهد، از جمله ستاره ها و راه شیری)، عکس های macro (تصاویر متمرکز از اشیاء کوچک، نزدیک)، عکس های bright night و low-light مناسب برای عکسی اکشن. شایعات تأیید نمی کنند که لنزهای جدید این گوشی هوشمند چیست، اما می تواند یک لنز ماکرو باشد.

تصاویر Pixel 4 XL در عین حال یک لنز دوربین دوتایی در قسمت جلو و یک دوربین با سه لنز در پشت را نشان می دهد. ما به طور دقیق نمی دانیم که این دوربین چه ویژگی هایی خواهد داشت، اما شایعات نشان می دهند که این دوربین شامل یک لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی و با قابلیت بهبود رنگ تصاویر خواهد بود. در جای دیگر شنیده ایم که پیکسل 4 می تواند دارای یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی و یک تله فوتو 16 مگاپیکسلی و همچنین یک “دوربین ضمیمه شبیه DSLR” باشد. این گوشی حداکثر 20 برابر بزرگنمایی را ارائه می دهد.

 امیدوارم خواندن این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.