همانطور که امروز می دانیم، هدست Vive HTC به ایجاد واقعیت مجازی کمک کرد. Vive اولین هدست بزرگ برای مصرف کننده است که دارای کنترلرهای حرکتی می باشد و این ایده را عادی می کند که VR در مورد حرکت بدنی است، نه فقط غوطه ورشدن در دنیای بصری. اکنون، سه سال پس از انتشار Vive، اچ تی سی آماده است تا حرکت کند. و هدست خود را با نام Vive HTC از هفته گذشته وارد بازار کرده است. اما خب، Vive اصلی محصولی پیشگام بود، اما Cosmos در یک میدان شلوغ در حال نبرد است. بیایید به بررسی Vive Cosmos بپردازیم.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


Vive Cosmos چیست؟

Vive Cosmos چیست

Vive Cosmos جدیدترین هدست واقعیت مجازی از HTC است که دارای پیشرفت های چندگانه نسبت به نسخه اصلی HTC Vive است که در سال 2016 عرضه شد. قابل توجه ترین تفاوتش با Cosmos این است که دیگر نیازی به سنسورهای خارجی نیست. در عوض، شش دوربین یکپارچه هدفون از تمام حرکات با میدان دید 310 درجه مراقبت می کنند و زحمت تنظیم را به شدت کاهش می دهند.

دومین بهبود، وضوح تصویر، افزایش تعداد پیکسل های ترکیبی از 2160 * 1200 به 2880 * 1700 است. طراحی این هدست همچنین دارای یک پیش زمینه، همراه با هدفون های یکپارچه باقابلیت جا به جایی بسیار راحت تر و بهبود تجربه کلی است. اما در حالی که Cosmos یک آپدیت واضح نسبت به نسخه اصلی Vive را داراست، شاید به روزرسانی های کاملاً کافی برای ترجیح دادنش به خرید Oculus Quest و Oculus Rift S، به ویژه در قیمت گزاف 699 پوند وجود نداشته باشد.

طراحی Vive Cosmos – آبی زیبا

هدست vr شرکت htc

Vive Cosmos احتمالاً زیباترین هدست VR در دسترس است. این احتمالاً یکی از مهم ترین جنبه های استفاده از وسایلی است که روی صورت خود می بندی ، اما حداقل در صورت عدم استفاده هم می تواند مانند پادشاه روی قفسه شما جلوس کند. پوشش پلاستیکی آبی روشن نسبت به هدست مشکی ساده Oculus بسیار برجسته است، به خصوص با استفاده از مشبک جلوه خاصی را ایجاد کرده است.

در حالی که Oculus سعی در ظریف نگه داشتن دوربین های جلوی خود داشت، Vive از طریق لنزهای عظیمی که به تصویر کشیدن یک ظاهر طراحی شده علمی تخیلی کمک می کند، به طور هدفمند یک کیهان (Cosmos) را شبیه سازی کرد.

مهم تر از همه، Cosmos به طور قابل توجهی راحت تر از مدل قبلی خود است. روزهایی که شما مجبور به پوشیدن توری از Velcro بودید تا بتوانید هدست را در آن نگه دارید، گذشته است. Cosmos دارای یک حلقه پلاستیکی برای پشتیبانی بهتر از سر و جلوگیری از اعمال فشار بر گردن و پیشانی شما است. اکنون که فقط یک بند Velcro برای استفاده از هدست وجود دارد قرار دادن هدست بسیار آسان است.

چرخ تنظیم (یکی از بهترین ویژگی های طراحی Vive Pro) از ویژگی هایی برخوردار است تا بتواند به راحتی تناسب دستگاه را برای سرهایی با اشکال و اندازه های مختلف تغییر دهد.

یکی دیگر از مزیت هایی که Cosmos Vive دارد، صدای یکپارچه است. شما به هندزفری خود نیاز ندارید زیرا هدفونی درون Cosmos ساخته شده است. این صدا برای موسیقی متن بازی ها کاملاً مناسب است. اگرچه، به طور عجیب و غریب، هیچ چرخ صدایی در خود هدست وجود ندارد.

بررسی Vive Cosmos : کنترل کننده های Vive Cosmos

کنترل کننده های Cosmos

HTC طراحی اصلی کنترل کننده حرکت خود را برای Cosmos وارد سیاه چال می کند، در عوض چیزی را انتخاب می کند که به نظر می رسد شبیه به کنترل کننده های Oculus Touch است. بله خب این کار ممکن است یک کپی برداری ناخوشایند باشد، اما هنوز هم حرکت خوبی برای Vive Cosmos است. کنترلرهای جدید Cosmos برای حرکت دست مناسب تر هستند.

در ادامه بخوانید » بررسی Nokia 7.2

با این حال، مسئله اصلی در این تغییر طراحی این است که بازی هایی که هم اکنون از Viveport و Steam VR دانلود شده اند هنوز تصور می کنند شما از کنترلرهای قدیمی استفاده می کنید و این باعث می شود آموزش ها و راهنماها گیج کننده باشند. البته این چیزی است که به راحتی باید با یک به روزرسانی نرم افزار رفع می شود.

مشخصات Vive Cosmos

قاضی Vive Cosmos و Oculus Rift S را صرفاً براساس مشخصات بررسی کرده و اولی را قهرمان انکار ناشدنی معرفی کرده است. نرخ تازه سازی 90 هرتز باعث می شود حرکت سریع تر از آنچه از طریق Rift S که با پنل LCD 80Hz کمی کندتر انجام می شود، باشد.

Vive Cosmos همچنین یک دوربین ردیابی اضافی در مقایسه با Oculus Rift S دارد که از نظر تئوری باید به معنای عملکرد ردیابی بهتر باشد، درست است؟ دقت ردیابی Cosmos بسیار عالی است اما فقط در اتاق هایی با نور زیاد. هنگام بررسی Vive Cosmos در اتاق خواب من یا اتاق تست وارونه، Cosmos آشکارا از کارکردن امتناع ورزید یا عملکرد وحشتناکی را ارائه کرد. زیرا هشدارها ادعا می کردند که نور کافی برای دوربین ها وجود ندارد که بتوانند حرکت من را به طور دقیق ردیابی کنند.

مسلماً هر دو اتاق کم نور بودند، اما Oculus Quest در چنین شرایطی – حتی هنگام بازی های بسیار سریع – دچار چنین مشکلی نشد، بنابراین HTC نمی تواند ادعا کند که این یک هنجار در فناوری ردیابی داخلی است. خبر خوب این است که HTC از این مسئله آگاه است و این پیام را برای من ارسال کرد: “تیم مهندسی ما همچنان به تنظیم دقیق عملکرد هدست برای تمام محیط های بازی ادامه می دهد و ما در حال بررسی این گزارش ها هستیم.”

نیاز به کامپیوتر گیمینگ؟!

Vive Cosmos برای عملکرد به یک کامپیوتر گیمینگ جداگانه (حداقل با کارت گرافیک Nvidia GTX 1060 یا AMD Radeon RX 480) نیاز دارد. از همه بدتر، باید از طریق کابل به رایانه متصل شوید که این یک مزاحمت کامل برای آزادی حرکت شماست. برای حل این مشکل می توانید آداپتور بی سیم Vive را خریداری کنید، اما خب باید 299 پوند دیگر هزینه کنید.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید و ما را همراهی کنید.