قسمت هفتم : برنارد هرمن

با قسمتی دیگر از سری مطالب معرفی هنرمند در خدمت شما هستیم.  برنارد هرمن در یک خانواده روس تبار در شهر نیویورک در ۲۹ ژوئن ۱۹۱۱ به‌دنیا آمد و در ۲۴ دسامبر ۱۹۷۵ درگذشت.

بی شک برنارد هرمن را می توان بهترین آهنگساز موسیقی متن فیلم جهان دانست. همکاری طولانی مدت او با آلفرد هیچکاک و ساختن موسیقی های جذاب و مسخ کننده او باعث شد که کارگردانان بزرگی همچون ؛ اورسون ولز، مارتین اسکورسیزی، برایان دی پالما، فرانسوا تروفو، رابرت وایز و … برای ساخت فیلم های خود از او کمک بگیرند.

برنارد هرمن
برنارد هرمن در کنار آلفرد هیچکاک

هرمن لحظات ماندگاری را با ساخت موسیقی فیلم‌هایی چون «روانی»، «سرگیجه» و «شمال از شمال غربی» خلق کرد. استعدادهای او در عرصه ساخت موسیقی بعدها در فیلم «راننده‌ تاکسی» مارتین اسکورسیزی به همگان اثبات شد و چند ساعت بعد از ضبط این اثر در 24 دسامبر 1975 درگذشت.

هرمن که ساخت موسیقی فیلم‌های مطرح دیگری چون «همشهری کین»، «برف‌های کلیمانجارو» و «روزی که زمین از حرکت ایستاد» را برعهده داشت، 5بار نامزد جایزه اسکار شد که در سال 1942 با فیلم «همه پولی که می‌تونی بخری» موفق به کسب این جایزه شد، همچنین او برای ساخت موسیقی متن راننده تاکسی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی برنده جایزه موسیقی بفتا 1976 شد.

هرمن آثاری هم برای نمایش‌های رادیویی (به ویژه برای اورسن ولز)، چندین موسیقی فیلم برای ری هری‌هاوزن و قطعاتی برای چند سریال تلویزیونی نوشته است، همچنین او یک اپرا با نام “بلندی های بادگیر”، و یک کانتات،برای “موبی دیک” نوشته است.

در ادامه بهترین آثار برنارد هرمن را به انتخاب مجله وارونه در وبسایت بیپ تونز گوش کنید.