بهبود صدای خواندن یا صحبت کردن

با معرفی 10 عادت سالم برای بهبود صدای خواندن یا صحبت کردن در خدمت شما هستیم، با ما همراه باشید. انتخاب های سبک زندگی ما روی کیفیت صدای مان تاثیر می گذارد و برعکس تن صدای مان هم در تصمیمات مربوط به سبک زندگی تاثیرگذار است. 

آب بنوشید!

به طور منظم خودتان را با آبی که به دمای اتاق رسیده است، هیدرات کنید. گلوی تان را مرطوب نگه دارید تا صدای بهتری تولید کنید. زندگی در آب و هوای خشک یا ارتفاع زیاد، تاثیر بدی روی صدا می گذارد اما توجه داشته باشید که در سراسر روز خودتان را هیدرات نگه دارید، این بسیار مهم است.


همچنین بخوانید: راههای افزایش نوشیدن آب در محیط های کاری !


آب گرم بنوشید (نه آب داغ) !

هر زمان که امکانش بود آب گرم بنوشید. بدانید که تاثیر آن بر گلوی شما بسیار بیشتر از آبی است که به دمای اتاق رسیده است. تکرار می کنم منظور از آب گرم، آب داغ نیست.

آب گرم همراه با عسل بنوشید!

بهبود صدای خواندن یا صحبت کردن

اگر قبل از صحبت کردن یا خواندن، به مدت بیش از 30 دقیقه کم کم مخلوطی از آب و عسل %100 طبیعی بنوشید، به تقویت صدایتان کمک خواهد کرد. (از استفاده از عسل نامرغوب و یا عسلی که مواد افزودنی دارد اجتناب کنید) توجه کنید که مقدار عسل حل شده در آب باید به میزانی باشد که گلویتان را صاف کند نه اینکه به گلویتان بچسبد.


همچنین بخوانید:۸ ماده غذایی و نوشیدنی که در آینده ای نزدیک از بین خواهند رفت !


خواب کافی داشته باشید!

هشت ساعت در روز بخوابید و بعداز ظهر ها هر زمان که ممکن بود 20 یا 30 دقیقه چرت بزنید. خستگی ناشی از عدم خواب کافی در صدا نمایان می شود و به راحتی به آن آسیب وارد می کند، مخصوصا زمانی که زیاد از صدا استفاده شود. در ادامه با ۹ اشتباه رایج در مورد خواب آشنا شوید !

استرس تان را کم کنید!

استرس گاهی به سرعت خستگی صوتی و همچنین احتمال آسیب آوایی، وقتی که زیاد از صدا استفاده می شود را افزایش می دهد.همچنین، وقتی که مضطرب یا عصبی هستیم، صدایمان بالاتر یا ضعیف از حالت معمول می شود.تنش هایتان را از طریق تنفس عمیق دیافراگمی، ورزش، مدیتیشن و سایر تکنیک های کاهش استرس، کاهش دهید.


همچنین بخوانید: عطر بدن شریک زندگی تان می تواند استرس شما را کاهش دهد


رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشید!

بهبود صدای خواندن یا صحبت کردن

میوه و سبزیجات تازه بخورید. ماهی تازه بخورید و گوشت سفید مثل مرغ یا بوقلمون بخورید. رژیم غذایی سالم به استحکام و دوام صدای تان بسیار کمک می کند.

از سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض دود اجتناب کنید!

استنشاق دود باعث تحریک و التهاب گلو می شود و می تواند به شدت به گلو آسیب وارد کند.بنابراین از قرار گرفتن در معرض هرگونه دود اجتناب کنید. در ادامه با مواد غذایی که به شما در ترک سیگار کمک می کنند آشنا شوید !!

از مصرف الکل اجتناب کنید!

علاوه بر مضرات بسیاری که الکل بر بدن تان خواهد داشت، مصرف سنگین الکل می تواند به طور مداوم و غیرقابل جبران به صدایتان آسیب وارد کند.

زیاد از صدایتان کار نکشید!

بعد از 30 دقیقه صحبت کردن یا خواندن، هر زمان که ممکن بود حتما استراحت کوتاهی به صدایتان بدهید. با استفاده ی بیش از حد از صدایتان باعث آسیب رساندن به آن خواهید شد.

ممکن است به خواندن این مطالب هم علاقمند باشید: