چه زمانی رابطه ها به پایان می رسند؟  

در این مطلب شما را در انتخاب بهترین روش تمام کردن رابطه کمک خواهیم کرد، با ما همراه باشید. حتما برای شما هم پیش آمده. رابطه ها در آغاز خیلی هیجان انگیز هستند. بی صبرانه منتظر هستید پارتنرتان را ببینید و کلی حس خوب در مورد او دارید. خیلی دلتان می خواهد بدانید که طرف مقابلتان چه حسی در مورد شما دارد. تمام قلبتان پر از شادی و هیجان است. شادی و هیجانی که آنقدر زیاد است که از فکر کردن و بروز هر فکر دیگری در شما جلوگیری میکند. اما همانطور که می دانید هیچ چیزی برای همیشه نو و تازه نمی ماند. وقتی زوج ها بیشتر با هم آشنا می شوند همه چیز رنگ کهنگی میگیرد. در این شرایط بعضی ها با یکدیگر کنار آمده و در کنار هم حس راحتی دارند. ولی خیلی های دیگر هم از یکدیگر جدا می شوند. در همین رابطه می توانید مطلب “20 دلیل برای سرد شدن روابط عاشقانه” را بخوانید.

دلایل تمام شدن رابطه ها

اگر می پرسید چرا باید بگویم که هزاران دلیل برای به هم زدن وجود دارد. دور شدن از هم و بیشتر شدن فاصله یکی از این دلایل است. منظورم از بیشتر شدن فاصله این است که هر چقدر زمان می گذرد شما طرفتان را بهتر می شناسید. در نهایت متوجه می شوید که علایق، سلایق، ایده ها و احساساتتان چقدر با هم فرق دارد. یکی دیگر از دلایل جدا شدن، تغییر ایده ها و احساسات ما در مورد طرف مقابل است. مثلا ممکن است دو نفر، دیگر از با هم بودن لذت نبرند. شاید خیلی از زوج ها با هم، هم عقیده نباشند و سر مسائل مختلف با هم بحث کنند. شاید نسبت به فرد دیگری احساسات خاصی پیدا کرده اند. خیلی ها هم هستند که فکر میکنند دیگر تا مدت ها تمایل به برقراری ارتباط با کسی ندارند.


مطلب پیشنهادی:

کراش داشتن روی کسی غیر از شریک زندگی‌مان!!! 

10 سوالی که قبل از تمام کردن یک رابطه یا دوستی باید از خود بپرسید!


بیشتر مردم حداقل یک بار این شرایط را تجربه کرده اند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که این حس را تجربه کرده اند، خوب میدانید که چقدر دردناک است. به هم زدن رابطه حتی اگر خیلی هم به نفعمان باشد دردناک خواهد بود. به همین خاطر است که تصمیم گرفتم این بار برایتان از بهترین روش تمام کردن رابطه بنویسم. سوال اصلی این است! چطور می توان محترمانه رابطه ای را تمام کرد؟ با من و وارونه همراه باشید تا بهترین بهترین روش تمام کردن رابطه به صورت محترمانه را بدانید.

چرا تمام کردن یک رابطه انقدر سخت است؟

اگر به تمام کردن با کسی فکر میکنید، حتما ذهنتان خیلی درگیر است و کلی احساسات ضد و نقیض دارید. هر چه باشد زمانی طرفتان را دوست داشتید و به دلیلی این رابطه را شروع کردید. پس شلوغی ذهن و درگیری احساسی تان کاملا طبیعی است. ممکن است از خودتان بپرسید: «امکان دارد همه چیز برایم بهتر شود؟»، «شاید بهتر است شانسی دوباره به او بدهم!»، «از تصمیمم پشیمان می شوم؟» همه ی ما خوب میدانیم که تمام کردن اصلا تصمیم آسانی نیست. شاید لازم باشد زمانی اختصاص دهید تا به جوابی منطقی برای تمام پرسش هایتان برسید.

حتی اگر در مورد تصمیمتان مطمئن هستید، باید بدانید که ممکن است در نهایت مکالمه ی خیلی سخت و بدی داشته باشید. احساسات طرف مقابلتان آسیب می بیند، نا امید می شود و غرورش می شکند. پس اگر طرفی از رابطه هستید که خواهان تمام شدن است باید از راهی اقدام کنید که محترمانه و معقولانه باشد. با این راه کمترین آسیب به طرف مقابلتان خواهد رسید.

فرار از تصمیمات سخت یا اقدام با تمام توان؟

بهترین روش تمام کردن رابطه

خیلی ها تا جایی که می توانند از تصمیم به تمام کردن طفره می روند. خیلی های دیگر هم بلافاصله اقدام میکنند و حرفشان را می زنند. اما هیچ یک از این دو راه بهترین راه ممکن نیست. طفره رفتن از مشکلاتتان و حرف نزدن و ندیده گرفتن فقط شرایط را بدتر و زمان زجر کشیدنتان را طولانی تر میکند. ناگهانی گفتن این حقیقت تلخ که خواهان تمام کردن هستید، آن هم بدون فکر کردن ممکن است در نهایت موجب پشیمانی شود. میانه رو بودن همیشه بهترین راه ممکن است. همه ی جوانب را در نظر بگیرید. به این فکرکنید که دلیل واقعی تان برای به هم زدن رابطه تان چیست و اگر به جوابی منطقی رسیدید اقدام کنید.


مطلب مرتبط: 7 تغییر در بدن که بعد از جدایی و بهم زدن رابطه ی عشقی مان رخ می دهند! 


بهترین روش تمام کردن رابطه

به هم زدن یک رابطه برای هر کسی متفاوت است. ممکن است راه حلی که برای شما درست است برای دیگری اصلا عملی نباشد. اما قوانین کلی هستند که برای همه کاربرد دارند. اگر در نظر دارید رابطه ای را تمام کنید «باید ها و نباید ها» ی شکستن رابطه را در نظر داشته باشید و سپس اقدام کنید.

باید ها

به اینکه چه میکنید و چرا چنین کاری می کنید خیلی خوب فکر کنید. به خودتان زمان بدهید و در این مدت به احساسات و دلایلتان برای به هم زدن فکر کنید. با خودتان صادق باشید و در هر حال تصمیمی بگیرید که برایتان بهترین راه است، حتی اگر احساسات طرف مقابلتان صدمه ببیند. یادتان نرود که عاقلانه اقدام کنید.

به اینکه چه می خواهید بگویید و عکس العمل طرف مقابلتان چه خواهد بود فکر کنید. طرفتان سوپرایز می شود؟ ناراحت می شود یا عصبانی؟ شاید هم نفس راحتی بکشد! فکر کردن در مورد احساسات دیگران به شما کمک میکند عاقلانه تر تصمیم بگیرید. در ضمن کمکتان میکند برای هر چیزی آماده باشید. فکر میکنید طرف مقابلتان گریه کند؟ اعصابش به هم می ریزد؟ شما چطور با این عکس العمل ها کنار می آیید؟

نشان دهید که هدفتان به صلاح طرفین است!

به پارتنرتان بفهمانید که برایش مهم هستید. به رفتار مودبانه ای که باید با او داشته باشید فکر کنید. مثلا باید با او صادق باشید. با او مهربانانه، محترمانه و دلسوزانه رفتار کنید.

رک باشید نه گستاخ!

به طرفتان بگویید که در ابتدای رابطه چقدر او را دوست داشتید و چه ویژگی هایی در او بوده که شما را جذب میکرده. سپس ادامه دهید و به او بفهمانید که راهتان کم کم از هم جدا می شود و حالا هر کسی باید زندگی خودش را داشته باشد. هرگز فراموش نکنید که رک بودن به معنای بی ادبی و گستاخی نیست. هرگز به ویژگی هایی که دوست داشتید در او باشد و هرگز ندیدید اشاره نکنید. مهربان بودن را چاشنی صداقتتان کنید تا دل طرف مقابتان نشکند.

خودتان حرف بزنید!

احتمالا تجربه های مشترک زیادی با هم داشته اید. به این تجربه ها احترام بگذارید و پیش از اینکه اوضاع خیلی بدتر شود تمام کنید. اگر خیلی از هم دور هستید با اپلیکیشن های ویدیو چت تماس بگیرید. یک تماس تلفنی هم می تواند گزینه ی خوبی باشد. شاید به نظرتان تمام کردن با یک پیام خیلی آسان تر باشد، اما به این فکرکنید که طرف مقابلتان چه حسی خواهد داشت. پس حرف بزنید و خودتان کار را تمام کنید.

اگر فرد قابل اعتمادی دارید از کمکش استفاده کنید.

شاید حرف زدن با دوستی قابل اعتماد به متعادل شدن احساساتتان کمک کند. البته قبل از حرف زدن مطمئن شوید که دوستتان درد و دل هایتان را به هیچ کس نمی گوید. چون خودتان باید در نهایت این خبر را به طرف مقابلتان بدهید. او باید خبر جدایی را از زبان خودتان بشنود نه کس دیگر. پدرو مادر، خواهر یا برادر بزرگتر گزینه های خوبی برای درد و دل هستند چرا که هرگز رازتان را برای دیگری بازگو نمیکنند.


نباید ها

از حرف زدن طفره نروید!

طفره رفتن فقط همه چیز را کش میدهد و اوضاع را وخیم تر میکند. وقتی خودتان از کاری که باید انجام دهدی طفره می روید بقیه اینکار را برایتان انجام می دهند و در این صورت خبر جدایی از کسی غیر از خودتان به گوشش می رسد. مطمئنا نمی خواهید چنین اتفاقی بیافتد و این کلاف سردرگم گره دار تر از این شود.

بدون فکر کردن حرفی نزنید!

تجربه ثابت کرده حرف زدن بدون فکر و نقشه ی قبلی پشیمانی به بار می آورد.

بی احترامی نکنید!

در مورد پارتنرتان با احترام صحبت کنید. حواستان باشد شایعه پراکنی در مورد او و فحش دادن اصلا درست نیست و در واقع به شخصیت خودتان آسیب می رساند. به این فکر کنید که اگر این پارتنرتان بود که با شما تمام می کرد چه حسی داشتید. حتما نمی خواهتید با حرف های بد بدرقه تان کند. به اتفاقات خوبی که در رابطه تان با هم تجربه کردید اشاره کنید. کسی چه می داند؟ شاید در آینده باز هم با هم رو به رو شدید!

یادتان باشد که این باید ها و نباید ها فقط برای تمام کردن رابطه نیستند. اگر کسی از شما خواست تا با هم بیرون بروید و رابطه ای جدید شروع کنید هم می توانید از این نکات کاربردی استفاده کنید.

چه بگویم و چطور بگویم؟

فرض کنیم که تصمیمتان را گرفته اید. می خواهید جدا شوید. حالا باید زمان مناسب برای گفتن را پیدا کنید. البته باید طوری حرف بزنید که کاملا محترمانه، منطقی و واضح  باشد. این را هم بگویم که برنامه ریزی برای چه گفتن در زمان به هم زدن رابطه کافی نیست. باید آمادگی جواب دادن به سوالات طرف مقابلتان را هم داشته باشید.چند مثال ساده از جملاتی که می توانید بگویید آماده کرده ام. می توانید این جملات را کمی تغییر دهید و آنگونه که به دردتان می خورد استفاده شان کنید.

جملات کاربردی

1: به پارترنتان بگویید که می خواهید در مورد مسئله مهمی صحبت کنید.

2: از گقتن ویژگی های شخصیتی که در او می پسندید شروع کنید. مثلا بگویید که خیلی وقت است با او رابطه دارید و او برایتان خیلی مهم است.

3: دلیلتان برای به هم زدن را بگویید. مثلابگویید که «تو به من خیانت کردی و من نمی توانم فراموش کنم» یا « ما بیشتر از اینکه خوش باشیم با هم بحث میکنیم».

4: بگویید که می خواهید این رابطه را تمام کنید. مثلا بگویید «از این به بعد می خواهم با تو دوست معمولی باشم» یا« دیگر نمی خواهم با تو قرار بگذارم»

5: بگویید که از این اتفاق خیلی ناراحتید. مثلا بگویید « نمیخواهم ناراحتت کنم» یا «متاسفم که اوضاع آن طور که می خواستیم پیش نرفت».

6: مهربانی تان را در کلمات نشان دهید. مثلا بگویید «مطمئنم اتفاقات خوبی برایت می افتد» یا « خوشحال میشم خبرهای خوبی از تو بشنوم».

7: به صحبت های طرف مقابلتان گوش کنید. صبور باشید و اگر پارتنرتان ناراحت و عصبی شد به او سخت نگیرید.

رابطه های تمام شده تجربه هستند

رابطه های ما، چه بلند و چه کوتاه، بسیار با ارزش اند و هر کدام تجربه محسوب می شوند. هر رابطه در واقع چیزی در مورد خودمان، آدم های اطراف و زندگی آینده یادمان میدهدند. پس باید به چشم یک شانس به این رابطه های تمام شده نگاه کنید. شانسی که مثل یک معلم چگونگی رفتار در آینده را یادمان می دهد.میدانم که یاد گرفتن درس تمام کردن خیلی هم آسان نیست. شاید خیلی ها رد شویم و خیلی هایمان هم نمره ی خوبی نگیریم. اما این اتفاق از باید های زندگی ما آدم هاست. مثل شتری که دم خانه  ی هر کسی می خوابد. پس چه بهتر که به بهترین نحو ممکن از پس این امر بدیهی بر بیاییم.

در ادامه بخوانید: چرا بعد از بهم زدن رابطه باید اینستاگرام را برای مدتی کنار بگذاریم؟