با یک مقاله باحال دیگه از بهترین های سال 2018 به انتخاب مجله وارونه در خدمت شما هستم. موسیقی متن بازی هم مثل موسیقی متن انیمه کمتر مورد توجه قرار می گیره مخصوصا بازی های که برای پلتفرم موبایل طراحی میشن، در نتیجه تو این پست سعی کردم 10 تا از بهترین آلبوم های موسیقی متن بازی 2018 به انتخاب مجله وارونه رو برای شما انتخاب کنم ، امیدوارم مورد پسند شما عزیزان قرار بگیره.

قبل از مطالعه این مطلب از شما دعوت می کنم یه نگاهی به این مطالب بندازید»

We Happy Few

آهنگساز :  Nicolas Marquis ،The Make Believes
نام آلبوم : We Happy Few Soundtrack

بازی هپی فیو، یکی از عجیب ترین بازی های چند ساله اخیر که به شکل بسیار جذابی به بررسی مسائل روانشناختی می پردازه. بازی یک اکشن ادونچر که وقایع تو یک دنیای پادآرمان‌شهری به سبک رتروفیوچر رخ میده. جایی که مردم با خوردن قرصی به اسم JOY که یک قرص تغییر شخصیت هست کنترل میشن! 

خب همونطور که گفتم بازی خیلی داستان عجیبی داره و برای شرح این وقایع و تاثیرگذاری بیشتر Compulsion Games تصمیم گرفته از دو تا آهنگساز استفاده کنه ، اولی یک گروه کانادایی به اسم The Make Believes و دومی هم Nicolas Marquis همکار قدیمی کمپانی.

آهنگسازی گیم پلی بازی بر عهده مارکوس بوده که از سینت و پیانو برای ساخت امبینت های پارانویایی به خوبی استفاده کرده اما بخش اصلی داستان بر عهده گروه The Make Believes بوده ، این گروه با از ساز های مختلف نظیر  سینتی سایزر ، درام و … همچنین استفاده از سبک های سایکو راک، اکسپریمنتال راک، امبینت و … به خوبی فضای رترو فیوچر بازی رو که سال 1964 رو روایت می کنه در بر گرفته !


CrossCode

آهنگساز :  Deniz Akbulut
نام آلبوم : (CrossCode (Original Game Soundtrack

بازی کراس کد یک بازی اکشن رول پلی جذابه که بعد کلی وقت (استارت توسعه بازی از سال 2012 خورد) منتشر شد و موفق شد نظر خیلی از منتقدها رو هم به خودش جلب کنه.

جدا از بازی موسیقی متن بازی هم خیلی فوق العاده هستش، موسیقی که شمارو یاد ساندترک های بازی ها دهه 80 و 90 میلادی میندازه!

دنیز آکبولوت آهنگساز ترک تبار مقیم آلمان، برای ساخت موسیقی این بازی از خیلی از آهنگ های دهه 80 و صداهای 8 بیت هم الهام گرفته و هم سمپل کرده، بیس های الکترونیک خوب، بیت های جذاب الکترونیک و … از ویژگی های این آلبوم هستن.


Hitman 2

آهنگساز :  Niels Bye Nielsen
نام آلبوم : Hitman 2 (2018) Soundtrack

موسیقی متن بازی هیت من 2 شامل المان های مناسبی از فرنچایز هستش! استفاده از امبینت دارک، المان های موسیقی الکترونیک (بیس ها و امبینت های جذاب) ، استفاده از بیت های مهیج از ویژگی های اصلی این آلبوم هستن. البته نکته جالب آلبوم استفاده آهنگساز از ساختار های موسیقی سینماتیک هستش که با توجه به محبوبیت فرنچایز و ساخت فیلم های سینمایی از روش قابل درکه!


Far: Lone Sails

آهنگساز :  Joel Schoch
نام آلبوم :  Far: Lone Sails Original Soundtrack

از همون ترک اول (Colored Engine) و شروع ملودی پیانو ، حساب کار دستـون میاد! ملودی های جذاب ، هارمونی های خیلی جذاب تر ، مد های احساسی زیبا و … این آلبوم رو تبدیل به یکی از بهترین آلبوم های موسیقی متن بازی های ویدیویی چند سال اخیر کرده !

ترک های آلبوم با توجه به حال و هوای اکشن ادونچر داستان بازی دائما در حال تغییر هستن، از فضای رمانتیک و پر امید به فضای دارک و غمگین ، استفاده صحیح از گیتار ، پیانو و ساکسیفون در کنار پدهایی که با سینتی سایزر تولید شده باعث میشه این بازی تاثیر دو چندانی رو روی مخاطبش بگذاره! بازی و موسیقی پکیج بسیار مناسبی از کمپانی سوئیسی  Okomotive هستن که حتما باید امتحانش کنید.


Chuchel

آهنگساز :  DVA
نام آلبوم : CHERRIES ON AIR

وقتی قرار یه بازی گوفی با یه شخصیت خل و چل بسازی ، برای آهنگسازیش کی بهتر از گروه اکسپریمنتال نویز DVA ؟

از ریتم های باحال الکترونیک بگیر تا سیکونس های جذاب و ووکال های بامزه و خنده دار تا سینت لیدهای 8 بیت و پیانو های الکترونیک و فضا سازی های جالب از ویژگی های این ساندترک جذاب هستن! این آلبوم خیلی تحت تاثیر آلبوم های افکس توئین هستش!


 Gris

آهنگساز :  Berlinist
نام آلبوم : (Gris (Original Soundtrack

بدون شک گریس یکی از زیباترین و هنری ترین بازی هایی که تا به حال تولید شده، جدا از این زیبایی بصری ، داستان بازی هم با سایر بازی های استریو تایپ ی که تا الان بازی کردین فرق داره ! تو این بازی هیچ دشمنی برای مبارزه وجود نداره! در عوض گریس در مورد تجربه دنیای عجیب و شگفت انگیز و کشف داستان مرموز دختری جوون به اسم گریس که تو خودش گم شده !

این آلبوم به نظر من بهترین آلبوم موسیقی متن بازی امسال هستش!

حالا حین تجربه این سفر زیبا چیزی که بیشتر از هر چیزی نیاز هست یه موسیقی فوق العاده جذابه و به حق گروه اسپانیایی Berlinist از پس این کار به خوبی بر اومده ! موسیقی این بازی محشره ! من وقتی اولین بار بازی رو بازی کردم و در مجله معرفی کردمش، بلافاصله رفتم سراغ موسیقی متنش !

ملودی های جذاب پیانو با همراهی چلو و ویولن، فضا سازی و پدهای الکترونیک / امبینت عالی ، هارمونی جذاب ، استفاده از آوا و ووکال های خوب از ویژگی های اصلی البوم هستن ! آلبوم خیلی احساسیه و مد باحالی داره ! آلبوم رو از دست ندین به هیچ وجه!


Tetris Effect

آهنگساز :  Noboru Mutoh
نام آلبوم : Tetris Effect Original Soundtrack

موسیقی بازی های موبایل روز به روز داره خفن تر میشه و به نظرم توسعه دهنده های بازی های ایرانی هم باید به این موضوع دقت کنن و از آهنگسازهای با استعداد داخلی تو محصولات شون استفاده کنن!

موسیقی متن بازی پازل Tetris Effect به بهترین شکل مناسب به شما نشون میده موسیقی متن خوب یعنی چی ! از هارمونیک تکنو گرفته تا ترنس و پیانو/جاز ( به سبک  ریوئیچی ساکاموتو) تو این آلبوم هستش ! نگم برات چقدر خوبه ! البته از نوبورو موتو هم کمتر از این انتظار نمیره !


Celeste

آهنگساز :  Lena Raine
نام آلبوم : (Celeste (Original Soundtrack

بازی سلست یه بازی پرشی ( Platform games) جالب از توسعه دهنده های کانادایی Matt Thorson و Noel Berry هستش، این بازی راجع به یه دختری به اسم مادلین که باید با پرش و عبور از موانع به نوک قله کوهستان برسه.

جدا از بازی که گرافیک 8 بیتی جذاب با رنگ های جذابتر داره، موسیقی متنش هم که توسط لنا راین نوشته شده فوق العاده اس. آلبوم الکترو آکوستیکی که با استفاده از آرپژ های سینت های وینتیج، پیانو ، درام راک و فضا سازی های یخی به سبک دهه 80 تونسته به خوبی فضای بازی رو جذاب کنه به طوری که وقتی بازی رو دارید بازی می کنید هم ذهنتو درگیر بازی میشه، هم قلبتون درگیر موزیک!


Dusk

آهنگساز :  Andrew Hulshult
نام آلبوم : DUSK Original Game Soundtrack

خب خب یه آلبوم متفاوت برای یه بازی تیراندازی اول شخص ترسناک به سبک رترو ! این بازی نه تنها شما رو یاد بازی های شوتر پلی استیشن وان میندازه بلکه موسیقیش هم همون فضا رو داره ! موسیقی سنگین و وحشی که گاها آروم با امبینت ترسناک میشه گاه درام میاد و موسیقی تبدیل به یک موزیک راک/متال صنعتی وحشی میشه !


Red Dead Redemption 2

آهنگساز :  Woody Jackson
نام آلبوم : RED DEAD REDEMPTION 2 SOUNDTRACK

اصلا از این بازی چی بگم؟ دیگه خودتون میدونید، احتمالا بشه این بازی رو یکی از بهترین بازی های قرن معرفیش کرد! بگذریم..

موسیقی متن این بازی به اندازه خود بازی فوق العاده هستش ! موسیقی متن فوق العاده از وودی جکسون (راک استار کهنه کار) به همراه کلی آهنگ از هنرمندای فوق العاده ای نظیر D’Angelo ، ARCA ، Colin Stetson و … که همه این آهنگها شامل 192 ترک میشه!


امیدوارم از آلبوم های منتخب ما خوشتون اومده باشه لطفا شما هم آلبوم های مورد علاقه تون از بازی های 2018 رو با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.