اگر بیکار هستید ، بدترین کاری که می توانید انجام دهید جستجوی گوگل “درآمدزایی در خانه” است. با یک کلاهبرداری به شما ضربه ای وارد خواهد شد. کافیست روی یک لینک ویروسی کلیک کنید تا هکرها به اطلاعات شما دست پیدا کرده و موجب نابودیتان شوند.در حال حاضر نیز جستجو وب پر از خطر ویروس و هک است و باید دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید سیستم رایانه ای بدون ویروس داشته باشید. یکی از کارهایی که می توانید به کمک آن از شر ویروس ها نجات پیدا کنید، پیدا کردن بهترین آنتی ویروس های رایگان برای بررسی سیستم مک یا ویندوز شما هستش.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین ابزارهای رایگان برای بررسی ویروسی شدن Mac یا Windows آشنا سازیم.

قبل مطالعه این مطلب بخوانید »

تاریخچه جرایم رایانه ای و پیدایش جرم سایبری به عنوان جرم کامپیوتری نوین 

ویروس رایانه ای (ویروس کامپیوتری) بخش نخست از مباحث آشنایی با بدافزارهای رایانه ای

اپلیکیشن ها و سایت های مفید برای کودکان در زمان قرنطینه 

اپلیکیشن های پلی استور بعد از کرونا ؛ اپ ها هم از کرونا در امان نیستند!!!!


در ادامه با معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان برای Mac یا Windows همراه ما باشید 

 

1-ESET Online Scanner

نام ابزاری رایگان و ارائه شده توسط کمپانی محبوب ESET می‌باشد که وظیفه تامین امنیت سیستم شما را دارد. این ابزار دارای حجم کم و سرعت بالا است. از طریق مرورگر شما قابلیت اسکن کل سیستم را داراست. به کمک این نرم افزار به شناسایی و حذف کلیه بدافزارها و کدهای مخرب موجود روی سیستم خود بپردازید. این نرم افزار از همان تکنولوژی اسکن و هوش مصنوعی موجود در سایر محصولات امنیتی شرکت ESET بهره‌مند می‌باشد.

این آدرس را در مرورگرخود وارد کنید؛ www.eset.com/us/online-scanner در صفحه‌ای که باز می‌شود، دکمه Scan Now را بزنید. یک برنامه کوچک روی سیستم نصب می‌شود که امکان ویروس یابی آنلاین توسط آنتی ویروس قدرتمند Eset Nod32 را فراهم می‌کند. این اسکنر ویروس رایگان آنلاین، عملیات قدرتمندی به سود کاربر انجام می‌دهد؛ که این عمل تنها با استفاده از مرورگر وبتان انجام می‌شود. هنگام اجرای این آنتی ویروس آنلاین به یاد داشته باشید که تحت عنوان adming وارد شوید.


2-F-Secure Online Scanner

این اسکنر آنلاین به شما کمک خواهد کرد، تا ویروس‌ها و نرم افزارهای جاسوسی خطرناک را از درایوهای سخت شما حذف کند. بعد از استفاده از هر یک از این ابزارها، به یاد داشته باشید، که راه حل امنی را برای کامپیوترتان انتخاب کنید. آلودگی ویروسی می‌تواند به مدارک، فیلم‌ها، تصاویر و گرداننده سخت فیزیکی شما آسیب رساند.


3-Google Chrome

گوگل کروم دارای اسکنر ویروس داخلی بوده که کمک می کند به بررسی ویروس موجود در سیستم رایانه ای خود بپردازید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که chrome: // settings / پاکسازی را در نوار آدرس خود تایپ کنید.

برای استفاده از آن، روی یافتن کلیک کرده و منتظر بمانید تا اسکن تمام شود. اما قبل از انجام این کار ، حتماً سلب مسئولیت داده ها را بخوانید. اگر آن را فعال کنید ، به Google مجوز می دهید تا اطلاعاتی را که از رایانه خود جمع می کند ، تجزیه و تحلیل کند.

برای تکمیل اسکن لازم نیست ، بنابراین توصیه می کنیم کادر را علامت بزنید. هیچ دلیلی برای ارائه اطلاعات بیشتر از آنچه لازم است وجود ندارد. برای دیدن اینکه چگونه می دانید Google دیگر درباره شما چه می داند ، روی این ضربه بزنید یا کلیک کنید.


4-Windows Defender

بهترین آنتی ویروس های رایگان برای Mac یا Windows

Windows Defender یک برنامه کاربردی است که با شناسایی و حذف تهدیدات از رایانه شما در برابر پنجره های بازشو، عملکرد آهسته و تهدیدات امنیتی که توسط نرم افزارهای جاسوسی و دیگر نرم افزارهای مخرب ایجاد می شود، محافظت می کند.

Windows Defender اهمیت ویژه ای به امنیت ویندوز می دهد و یک سیستم نظارت قوی است که در صورت تشخیص اقدامات مشکوک علیه نرم افزارهای جاسوسی توصیه می شود. این مانعها را به حداقل می رساند و به شما کمک می کند ویندوز بهینه و کارآمد تر داشته باشید.

Windows Defender توسط SpyNet توسعه یافته است; یک انجمن که متشکل از کاربران ویندوز دینفندر است تا اطلاعات مربوط به جاسوسی را شناسایی و به اشتراک بگذارد. این جامعه تهدیدات بالقوه شناسایی شده توسط عامل های سیستم عامل ویندوز را به سرورهای SpyNet گزارش می دهد و این به نوبه خود سیستم را بارگیری و به روزرسانی می کند تا شما را از تهدیدات جدید جاسوسی محافظت کند.


5-Panda Cloud Cleaner

آنتی ویروس Panda Cloud Antivirus یکی از قدیمی ترین و بهترین آنتی ویروس رایگان است که همچنان به بروز رسانی نرم افزار های خود می پردازد . نرم افزار Panda Cloud Antivirus با اضافه نمودن فناوری ابری به موتور های جستجوی ویروس خود، طیف وسیعی از ویروس ها را شناسایی کرده و برای پاکسازی و از بین بردن آنها اقدام می کند . این آنتی ویروس به گفته سازندگان، بسیار سبک است و در کارهای شما اختلالی ایجاد نمی کند. این آنتی ویروس برنده بسیاری از جوایز معتبر و مطرح در دنیا شده است . آنتی ویروس Panda Cloud Antivirus بصورت Real Time به اسکن فایل ها می پردازد و فضای کمی را در حافظه اشغال می نماید . نرم افزار Panda Cloud Antivirus دارای یک موتور هوشمند و یادگیرنده است که طی گذشت زمان اعمال مختلف را فرا می گیرید و از حملات همه جانبه محافظت می نماید.

ویژگی های نرم افزار Panda Cloud Antivirus آنتی ویروس پاندا : – اسکن Real Time بدون ایجاد تداخل در Task های دیگر – حجم پایین و سبک – اسکن فایل ها و شناسایی ویروس ها با استفاده از تکنولوژی ابری – برنده جوایز مختلف – دارای سابقه طولانی در بحث های امنیتی


6-BitDefender

بهترین آنتی ویروس های رایگان برای Mac یا Windows

با Bitdefender Total Security 2020 شما محافظتی همه‌جانبه را برای وسایل خود فراهم می‌کنید . مهم نیست آیفون و آیپد دارید یا گوشی دارای اندروید، مهم نیست مک بوک دارید یا از ویندوز استفاده می‌کنید، با همین یک محصول تمام سیستم‌های شما پشتیبانی خواهند شد. پسورد منیجر و سیستم نظارت والدین بر کودکان از دیگر امکانات این محصول امنیتی است.این محصول بهترین آنتی ویروس رایگان برای هر نوع پلتفرمی است.

برای تسهیل کار با این غول امنیتی حالتی به نام Auto pilot (حالت هوشمند کنترل خودکار) در صفحه اصلی نرم‌افزار وجود دارد که به‌صورت پیش‌فرض فعال می‌باشد. در این حالت نرم‌افزار تنظیمات بسیار هوشمندی را برای بررسی تمام موارد به کار می‌گیرد. همچنین در این حالت در پنل اصلی امکانات بیشتر این پکیج به شما معرفی خواهد شد تا درصورتی‌که مایل بودید آن‌ها را فعال سازید. امکاناتی مانند “محافظت در مقابل باج افزارها“ که به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست.

بجز اسکن معمولی فایل و سیستم که در تمام نرم‌افزارهای امنیتی وجود دارد، سیستم شما برای “امکان آسیب ‌پذیری“ هم اسکن خواهد شد. این اسکن سیستم شما رو برای برنامه‌های آپدیت نشده، پسوردهای ضعیف و آپدیت‌های مهم سیستم عامل بررسی می‌کند و حتی با اسکن پروتکل وای‌فای شما مراقب است که ارتباط وای‌فای شما امن باشد.

نوع دیگری از اسکن در این پکیج طراحی شده به نام محفظه نجات (Rescue Environment) که درواقع یک بوت اسکن است. این امکان سیستم شما را قبل از بوت شدن ویندوز اسکن می‌کند تا هیچ ویروسی امکان مخفی شدن نداشته باشد.


7-ClamXAV for Mac

بهترین آنتی ویروس های رایگان برای Mac یا Windows

ClamXav بر اساس اسکنر ویروس ClamAV منبع باز است. در میان طرفداران منبع محبوب محبوب، در عمل ClamAV عقب مانده از قابلیت های تشخیص نرم افزار آنتی ویروس تجاری است . برای کاربران مک، این ممکن است محدودیت قابل توجهی باقی نگذاشته باشد، زیرا بدافزارهایی که تحت تاثیر سیستم Mac هستند بسیار کمتر هستند. اگر شما به دنبال نرم افزار رایگان آنتی ویروس مک هستید، ClamXav مطمئنا یک اسکنر ویروس ارزشمند است.

اسکنر آنتی ویروس ClamXav رایگان محدودیت اسکن بار در زمان واقعی، توانایی اسکن ایمیل، تقاضای اسکن و پشتیبانی از چندین زبان را دارد: دانمارکی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، لهستانی، اسپانیایی و تایوانی. ClamXav به طور کامل از Mac OS X v10.4 (Tiger) و 10.5 (Leopard) پشتیبانی می کند، با پشتیبانی محدود از v10.3 (Panther) و 10.2 (Jaguar).

از آنجا که ClamXav بر اساس ClamAV است، شناسایی نرم افزارهای مخرب مبتنی بر ویندوز نیز گنجانده شده است. با این حال، ClamAV، به طور کلی، تمایل دارد که در هنگام شناسایی بدافزار، در پشت آن قرار بگیرد. این ممکن است برای کاربرهای مک کمتر باشد، زیرا تهدیدات کمتری بر سیستم عامل Mac وجود دارد. با این حال، اگر شما یک کاربر مک شرکت هستید یا به دنبال حفاظت از دقیقه (یا حتی تا ماه)، ClamXav ممکن است بهترین شرط بندی شما باشد.

ClamXav Sentry اسکن بارگیری زمان واقعی را ارائه می دهد؛ پوشه هایی را که میخواهید تماشا کنید و ClamXav Sentry را بارگذاری کنید، زمانی که رایانه شما آغاز شده است، مشخص کنید. البته این بدان معنی است که نرم افزارهای مخرب که به پوشه هایی که توسط ClamXav Sentry تماشا نکرده اند، شناسایی نمی شوند مگر اینکه شما اسکن دستی را در سیستم انجام دهید و اسکن دستی از طریق ClamXav می تواند بسیار کند باشد.


8-Malwarebytes

بهترین آنتی ویروس های رایگان برای Mac یا Windows

دانلود Malwarebytes Premium نرم افزاری مناسب برای از بین بردن انواع فایل های مخرب است. کامیپوتر شما در خطر آلوده شدن به انواع ویروس ها، تروجان ها، کرم های اینترنتی، جاسوس افزار ها و رویت کیت ها می باشد. این نرم افزار برای مبارزه با این گونه تهدیدات می تواند امنیت مناسبی را برایتان فراهم آورد. این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار کمکی برای آنتی ویروس ها انتخاب بسیار عالی محسوب می شود. این نرم افزار با داشتن آپدیت های منظم از جدید ترین خطرات مطلع است و با سازگاری با دیگر انتی ویروس ها امنیت بالایی را برایتان پدید خواهد آورد.

نرم افزار Malwarebytes Premium این توانایی را دارد حتی پیشرفته ترین نرم افزار های مخرب موجود را به صورت ریشه ای و موثر از روی سیستم شما بردارد. این نرم افزار دارای قابلیت هایی می باشد که شامل یک کنترل کننده محافظ داخلی می باشد که پردازه های مخرب و مشکوک را پیش از آن که حتی شروع شوند را بلاک و متوقف می نماید. این نرم افزار تمامی پردازه های درحال اجرا را کنترل و بررسی نموده و پردازه های مشکوک را قبل از اینکه بتوانند اجرا شود و به سیستم آسیب برسانند متوقف می نماید.

ماژول حفاظتی نرم افزار از فناوری پیشرفته ابتکاری اسکنی استفاده می نماید که تمامی سیستم شما را به منظور محافظت و ایمن نگاه داشتن آن کنترل و بررسی می نماید. به علاوه نرم افزار، یک مرکز اطلاع رسانی تهدید ارائه می نماید که به شما اجازه می دهد تا خود را متناسب با جدید ترین نرم افزار های مخرب بروز نگه دارید.

 

امیدوارم معرفی بهترین آنتی ویروس رایگان برای مک و ویندوز نیاز شما را برای محافظت از اطلاعات شخصی برآورده کند لطفا اگر شما هم ابزار رایگان و قدرتمنی را می‌شناسید به ما معرفی کنید