درود بر شما دوستان عزیز که ما رو در بخش انیمه و مجله وارونه دنبال می‌کنید. امروز با معرفی دیگری از بهترین انیمه‌ها با عنوان بهترین انیمه‌های ایسکای Isekai در خدمت شما هستیم. اما قبل از هرچیز بیاین یه تعریفی از انیمه های ایسکای Isekai داشته باشیم. تا آمادگی لازم برای لذت بردن از لیست بهترین انیمه‌های ایسکای Isekai رو داشته باشید.

هر کسی که انیمه‌باز هستش، حتماً یه لیست از بهترین انیمه‌های ایسکای Isekai رو پیش خودش داره. یا حداقل بدون اینکه بدونه، باهاشون سر و کار داشته. یه سری از اون‌ها رو دیده و لذت برده. اما خبر نداشته که جزو انیمه های ایسکای Isekai به حساب می‌اومدن. چراکه ایسکای Isekai بیشتر یه سبک هستش، تا یه جور ژانر خاص! گاهی هم شامل بهترین انیمه‌های بازی سبک می‌شوند. در ادامه بهتون تعریفی از سبک ایسکای Isekai رو ارائه می‌دیم.

ژانر ایسکای Isekai چیست؟

لیست انیمه‌های ایسکای Isekai

 

اول از همه، درسته که در بالا گفتیم بیشتر سبک هستش. تا یه ژانر خاص! اما در وب‌سایت‌هایی همچون ویکی‌پدیا Wikipedia به عنوان ژانر دسته‌بندی شده. از اون سمت، در وب‌سایت مای انیمه لیست Myanimelist به عنوان ژانر دسته‌بندی نشده است. که ما دومی رو ملاک قرار می‌دیم. خوب برگردیم سر موضوع! در سبک ایسکای Isekai مخاطب عمدتاً شاهد انتقال شخصیت‌ها از جهانی به جهان دیگر هستند.

حالا می‌خواد در واقعیت مجازی، خواب و جهان موازی یا هر چیز دیگری باشد. انیمه های ایسکای، با آوردن شخصیتی از یک سبک زندگی به سبک زندگی دیگر، رشد بعد دیگری از شخصیت به همراه فعالیت‌هایی که وی قبلاً نمی‌توانست انجام دهد را به تصویر می‌کشد. اما به تازگی انیمه‌های بسیاری در ژانر ایسکای Isekai ظاهر شده‌اند. که تنها می‌خواهند فرار شخصیت اصلی از واقعیت را به تصویر بکشند.

در ادامه بخوانید » بهترین کتاب های هاروکی موراکامی و بیوگرافی کامل او

در چنین شرایطی، دونستن لیستی از بهترین انیمه‌های سریالی ایسکای Isekai که وجهه خاصی داشته باشند، کاملاً برای مخاطب طبیعی است. چراکه در ایسکای Isekai یا به عبارتی یک جهان دیگر یا دیگر دنیایی با اینکه شاید داستان ساده و گاهی مسخره باشد، اما در واقعیت گاهی مخاطب پیام‌ها، احساسات، جنگ‌ها و چیزهایی را نظاره می‌کند که در هیچ انیمه، سریال یا فیلم دیگری نخواهد دید.


The Rising of the Shield Hero
Tate no Yuusha no Nariagari

 

  • کارگردان: Takao Abo
  • نویسنده: Keigo Koyonagi
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Aneko Yusagi
  • موسیقی: Kevin Penkin
  • استودیو: Kinema Citrus
  • ژانرها: اکشن، ماجراجویی، درام، فانتزی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۹ دی ۱۳۹۷

انیمه قیام قهرمان سپر The Rising of the Shield Hero یکی از بهترین انیمه های سریالی 2019 بود و تونسته بود دل خیلی از مخاطبان رو بدست بیاره. البته جدا از این بحث که گاهی کمی فاز هندی به خودش می‌گرفت، این اثر در همون ابتدا با شروع خاص خودش، به همراه یک دنیای تازه و به دور از کلیشه، سبب جذب مخاطب می‌شه. موسیقی، طراحی به همراه نوع روایت و کارگردانی، از دیگر دلایل معروفیت این اثر هستند.

خلاصه داستان انیمه The Rising of the Shield Hero

یه روز کاملا عادی، توی یه دنیای کاملاً عادی یه پسر کاملاً عادی، به طور کاملاً غیرعادی خودش رو در وسط قصری در دنیای دیگه، می‌بینه. وقتی به خودش میاد، بهش می‌گن که به عنوان قهرمان سپر دار در کنار سه نفر دیگر، برای نجات این جهان از دست حملات موجی از هیولا‌ها فراخوانده شدن. خوب تا اینجای کار، مثل خیلی از انیمه‌های ایسکای Isekai عمل شده.

ولی از اینجا به بعد هستش که داستان شروع میشه. شخصیت اصلی یهو می‌فهمه که توی این دنیا قهرمان سپر نه تنها آدم حساب نمی‌شه، بلکه یه جورایی آدم بده به حساب میاد. واسه همین تا به خودش میاد می‌بینه، بهش خیانت شده. تبعید شده. همه ولش کردن. اون مونده و یه دنیا غم! اما تسلیم نمی‌شه! بلکه می‌زنه تو کار زندگی با همین سبک، اونم برای فرار از این جهان!


Sword Art Online

 

  • کارگردان: Tomohiko Itō
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Reki Kawahara
  • موسیقی: Yuki Kajiura
  • استودیو: A-1 Pictures
  • ژانرها: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، بازی، عاشقانه
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۸ تیر ۱۳۹۱

اولین انیمه‌ای که تونست دنیای ایسکای Isekai رو به مخاطبان نشون بده، انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online بود. که نه تنها، یکی از بهترین انیمه‌های سریالی تاریخ است. بلکه یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های دنیاست. از دلایل محبوبیت انیمه Sword Art Online، داستان بسیار زیبا در کنار روایتی فوق‌العاده اس. چنان‌که بارها مخاطب رو گریه می‌اندازه، متعجبش می‌کنه، بارها دلش رو میشکنه و دوباره دلش و بدست می‌آره.

این اثر بر خلاف سایر انیمه‌های ایسکای Isekai که کلا به جهان دیگری می‌روند. در اصل سفر شخصیت‌ها رو به دنیای واقعیت مجازی به تصویر می‌کشد. در مورد خود انیمه Sword Art Online نیز از دیدگاه بسیاری در فصل دوم، به نسبت فصل اول افت داشت. که در فصل سوم توانسته اون رو جبران کنه. الان هم بین علما اختلاف هستش. که درام‌های فصل اول بهتر است یا حماسه‌های فصل سوم؟! تا یادم نرفته بگم. که می‌تونید بررسی فصل سوم Sword Art Online رو در مجله وارونه مطالعه کنید.

خلاصه داستان انیمه Sword Art Online

داستان این سری از سال ۲۰۲۲ شروع می‌شود. زمانی که تکنولوژی Full Dive وارد عصر جدیدی شده. این تکنولوژی به کاربر امکان وارد شدن به دنیای مجازی رو می‌دهد. در همین حال، یک نابغه بازی سازی، با استفاده از این تکنولوژی یک بازی نقش آفرینی، معروف به Sword Art Online را خلق می‌کند. در این بازی، می‌توان با گذاشتن کلاهی بر سر و خوابیدن، خود را با بدنی جدید، در دنیای بازی دید.


همچنین بخوانید: موسیقی متن Sword Art Online Alicization را گوش کنید! حماسه‌ای برای شمشیرها


خوب این موضوع یک تجربه متفاوت از سایر بازی‌های واقعیت مجازی را القاء می‌کند. انگار که مخاطب خودش رو وسط یکی از انیمه‌های ایسکای Isekai می‌بیند. همه چیز حول محور این بازی خوب پیش می‌رود. حتی در نسخه‌های بتا، بازخوردهای مثبتی از طرف کاربران دریافت می‌کند. اما در نسخه اصلی، زمانی که ده هزار بازیکن وارد دنیای SAO می‌شوند، ناگهان متوجه این موضوع می‌شوند که قابلیت خروج از دنیای بازی SAO را ندارند.

در همین حال، سازنده بازی ظاهر می‌شود. به آن‌ها می‌گوید که برای خارج شدن از بازی، باید آن را تمام کنند. اما اگر در دنیای SAO بمیرند. کنسول اصلی بازی که بر روی سر آن‌ها قرار دارد. به یک‌باره مغز آن‌ها را ذوب می‌کند. بلی دقیقا، انگار مرگ و زندگی را در یک جهان دیگر تجربه می‌کنند. از اینجا به بعد، داستان تک بازیکنی که در این دنیا اشک‌ها و خنده‌های بسیاری را خواهد کرد. شروعی ماندگار را آغاز می‌کند.


Overlord

 

  • کارگردان: Naoyuki Itō
  • نویسنده: Yukie Sugawara
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Kugane Maruyama
  • موسیقی: Shūji Katayama (Team-MAX)
  • استودیو: Madhouse
  • ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، فانتزی، بازی، جادویی، فراطبیعی
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۶ تیر ۱۳۹۴

در انیمه Overlord مخاطب قراره با همون سبک انیمه Sword Art Online روبه‌رو بشود. اما با چند تفاوت بسیار جالب. که خیلی تو داستان تاثیر داشته. اول اینکه شخصیت اصلی به جای اینکه آس و پاس بره تو یه دنیای دیگه. از همون اول با لشکر و خدم و حشم، رفته. اما اصلاً فکرش رو نکنید که هندی بازی شده. بلکه در جهانی دارک فانتزی قراره غوغا بشه.

دومین تفاوت اینه که در همه داستان‌ها، معمولاً شخصیت اصلی می‌ره تا غول شرور مرحله آخر رو شکست بده. ولی در انیمه Overlord از این خبرهای خوب نیست. چراکه شخصیت اصلی، غول شرور مرحله آخر هستش. یعنی قراره در تخت پادشاهی خودش بشینه و سودای حکومت بر جهان رو داشته باشه. در حالی که منتظر دشمنی قدرتمنده، دشمنی که شاید هرگز نرسه.

خلاصه داستان انیمه Overlord

در انیمه Overlord مثل Sword Art Online مخاطب با بازی واقعیت مجازی همان سبکی مواجه هستش. با این تفاوت که شخصیت اصلی با کاراکتر اسکلتی، به همراه چندین دوست خودش قلعه‌ای بزرگ رو در بازی، خلق کردند. قلعه‌ای که به مانند سیاه چالی چند طبقه، دارای ارتش متشکل از هیولاهاست. شخصیت اصلی هم انگار باس مرحله آخر این قلعه هستش. ولی مگه کسی می‌تونه بهش برسه!

ما از اونجایی داستان رو دنبال می‌کنیم که قراره بازی آنلاینی که شخصیت اصلی درگیر اون هستش برای همیشه بسته بشه. طبیعتاً همه بازی‌کن‌ها با بازی وداع کردند. ولی باس قصه ما، با خودش گفت که بهتره تا آخرین لحظه داخل بازی باشم. موقع بسته شدن سرور که رسید، در عین ناباوری شخصیت اصلی هنوز تو بازی بود. به خودش که اومد فهمید با کل قلعه‌اش رفته تو یه بعد دیگه.

بله درسته! یه دنیای ناشناخته که حتی باعث شده شخصیت کاراکترهای NPC که باهاش اومده هم شروع به خود کفایی بکنند. انگار که وسط یه انیمه ایسکای Isekai فانتزی اومدن. شخصیت اصلی که حسابی تعجب کرده بود با خودش گفت که اگه این دنیا رو فتح کنم می‌تونم همه چیز رو بفهمم. یا حتی کسی رو پیدا کنم که مثل من باشه. این‌جاست که داستان لشکرکشی عظیم Overlord شروع می‌شه.



No Game, No Life

بهترین انیمه‌های ایسکای Isekai
  • کارگردان: Atsuko Ishizuka
  • نویسنده: Jukki Hanada
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Yū Kamiya
  • موسیقی: Super Sweep
  • استودیو: Madhouse
  • ژانرها: بازی، ماجراجویانه، کمدی، فانتزی، فراطبیعی، ایچی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۲۰ فروردین ۱۳۹۳

علاوه بر انیمه‌هایی همچون Sword Art Online که با محبوبیت خودشون خوب شناخته می‌شن. انیمه No Game No Life هم از محبوبیت بالایی برخوردار هستش. جالبه بدونید که استودیو سازنده این اثر، Madhouse هستش، که یکی از بهترین استودیوهای انیمه سازی دنیاست و به خاطر ساخت انیمه‌هایی همچون Death Note و One Punch Man به همراه چند اثر معروف دیگر، شناخته می‌شود.

انیمه No Game No Life نیز با به تصویر کشیدن جهانی فانتزی و کاملاً جذاب به همراه شوخی‌های خرکی خودش، دل مخاطب رو بدست آورده. البته یک توصیه رو همین اول بکنم که با توجه به شوخی‌های موجود در انیمه No Game No Life! با اینکه گروه سنی‌ش نوجوانان هستش. ولی بهتره که جزو رده سنی جوانان باشید، تا به فنا نرید. بعد نیاید بگید نگفتم.

خلاصه داستان انیمه No Game No Life

یه خواهر برادر رو تصور کنید که باهم توی تمام بازی‌ها رکورد زدن. البته محض اطلاع، جامعه گریز و بامزه هستند. یه روز این خواهر و برادر یه ایمیل دریافت می‌کنند. که اونا رو به یه بازی شطرنج دعوت می‌کنه. اونا هم دعوت رو قبول می‌کنن. توی مبارزه سختی هم رقابت می‌کنن. در نهایت وقتی پیروز شدن، بهشون پیشنهاد داده میشه که می‌خواین توی دنیایی با ساختاری که حتی جنگ‌هاش با بازی‌های ساده انجام میشه، باشین؟

اینا هم از همه جا بی‌خبر زدن آره. همون موقع وارد دنیایی با همین ساختار شدن. شاید به نظرتون ساده و خیالی بیاد ولی اصلاً این فکر رو نکنید. چون دنیایی که پا بهش گذاشتن پر از افراد، قبیله‌ها و ملت‌هایی هستش که با استفاده از انواع بازی‌ها باهم رقابت می‌کنن.

می‌خوان نیمه انسان باشن، می‌خوان انسان باشن، می‌خوان الف باشن و … همه و همه در بازی‌هایی که باهاشون زندگی می‌کنند دنبال راهی برای پیشرفت از طریق همین بازی‌ها هستند. خواهر و برادر قصه ما هم تازه داستان هیجان‌انگیز خودشون رو شروع کردن.

تریلر انیمه No Game No Life بنا به دلایل نامشخص از نماشا حذف شد!


Log Horizon

 

  • کارگردان: Shinji Ishihira
  • نویسنده: Toshizō Nemoto
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Mamare Touno
  • موسیقی: Yasuharu Takanashi
  • استودیو: Satelight
  • ژانرها: اکشن، بازی، ماجراجویانه، جادویی، فانتزی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

انیمه Log Horizon رو می‌شه یه ترکیب جالب و شاید ضعیف از انیمه‌های Overlord و Sword Art Online دونست. که با وجود جزئیات بالا، با روایت گاهی خسته‌کننده به همراه طراحی‌های ساده و جالب، کمی ضعیف عمل کرده است. در عین حال برعکس آثاری همچون Overlord که تمرکزش رو بر روی جنگ‌ها ‌و فتح جهان گذاشته. تنها انیمه‌ای است، که شخصیت‌ها به حقیقت جهان اون در حال نزدیک و نزدیک‌تر شدن، هستن.


همچنین بخوانید: محبوب ترین صداپیشگان زن انیمه که حتما باید آنها را بشناسید!


خلاصه داستان انیمه Log Horizon

توی Log Horizon خبری از واقعیت مجازی نیست، ولی شخصیت‌ها یه روز خودشون رو وسط بازی که تا چند روز پیش پای کامپیوتر اونو انجام می‌دادن، می‌بینن! شاید بگید که این که همون SAO هستش. ولی این‌طور نیست. چون برعکس SAO مثل Overlord هیچ کسی از جمله من، نمی‌دونه چرا این‌طور شد؟

بدون دلیل، بدون هدف و بدون هیچ دانشی! شخصیت‌ها یهویی خودشون رو در دنیایی که داره کم‌کم خودش رو شبیه دنیای واقعی می‌کنه، پیدا می‌کنند. حالا باید خودشون با دستای خودشون در این دنیا کم‌کم اکتشاف کنن، درش زندگی کنن، اونو بسازن و در نهایت رازش رو کشف کنن. اما کلی مشکل از مشکلات سیاسی و اقتصادی منتظرشون هست که از نظر این جزییات توی بهترین انیمه‌های بازی سبک، رو دست نداره.


The Devil is a Part-Timer!
Hataraku Maou-sama!

 

  • کارگردان: Naoto Hosoda
  • نویسنده: Masahiro Yokotani
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Satoshi Wagahara
  • موسیقی: Ryosuke Nakanishi
  • استودیو: White Fox
  • ژانرها: شیاطین، فراطبیعی، کمدی، عاشقانه، فانتزی
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۵ فروردین ۱۳۹۲

خوب، به انیمه‌ای رسیدم که یه راه کاملاً متفاوت رو در لیست بهترین انیمه های ایسکای Isekai در پیش گرفته. در همه موارد ذکر شده، یه شخص معمولی از یه جهان معمولی پا به جهانی فانتزی می‌ذاره. اما در انیمه کمدی The Devil is a Part-Timer! یه نفر از یه دنیای فانتزی پا به جهانی می‌گذارد که مخاطب اون رو به عنوان جهان خودمون می‌شناسه. این انیمه در نهایت تبدیل شخصیت بد به خوب و بالعکس رو به تصویر می‌کشد.

خلاصه داستان انیمه The Devil is a Part-Timer!

در یک دنیای فانتزی، فرمانروای اهریمنی وجود داشت که به چهار ملت انسان‌ها اعلان جنگ کرد. در ابتدا دو تا از چهار ملت رو تسخیر کرد، اما در سومین ملت قهرمانی ظهور کرد که تمام ملت‌ها رو علیه اون فرمانروا متحد می‌کنه. به طوری که ملت اهریمنی تا پای انقراض پیش رفت. در لحظه آخر، این فرمانروای اهریمنی کاری غیرمنتظره انجام داد.


همچنین بخوانید: مانگا Goodnight Punpun ؛ معرفی شاهکاری که خواندش برای همه واجب است!


اون دروازه‌ای به جهان دیگه باز می‌کنه، تا به اونجا فرار کنه. اما پیش از رفتن میگه که روزی برای فتح این جهان بازخواهد گشت. تا این جای کار مخاطب داستان حماسی رو شاهد بوده. اما بعد این فرمانروا از جهان ما سر در میاره، که نه تنها توش نمی‌تونه از هیچ جادویی استفاده کنه، بلکه شده یه نوجوانان کاملاً عادی! انگار نه انگار که تا دیروز کل دنیا به خاطر قدرت‌ش ازش می‌ترسیدن.

بعد از این اتفاق، وقتی یه جوری با ته مونده قدرتش، مدارک‌ش رو برای زندگی جور می‌کنه، وارد یه زندگی جدید می‌شه. اونم با انواع مشغله‌های کاری، اقتصادی و کمدی. مثلاً همیشه گیر پول هستش. حتی یه بار وقتی زیردستش رفت بیمارستان، هی زیردستش از پرستار می‌پرسید که اینجا تحت پوشش بیمه هست یا نه؟ تازه اتفاقات عجیبی از روبه‌رو شدن با همون قهرمانی که تا سرحد مرگ باهاش جنگید، اینجا انتظارش رو می‌کشه.


Re:ZERO -Starting Life in Another World-
Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu

 

  • کارگردان: Masaharu Watanabe
  • نویسنده: Masahiro Yokotani
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Tappei Nagatsuki
  • موسیقی: Kenichiro Suehiro
  • استودیو: White Fox
  • ژانرها: درام، فانتزی، روانشناختی، هیجان‌انگیز
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

داستان انیمه Re:ZERO -Starting Life in Another World- از اون داستان‌هاست که بیشتر بر روی پیام روانشناختی خودش تأکید داره و جزو بهترین انیمه های روانشناختی محسوب میشه. به عنوان مثال، همیشه شخصیت اصلی وقتی می‌ره به یه ایسکای یا دنیای دیگه، انتظار قدرت‌های بزرگ رو داره، ولی اینجا و در انیمه Re:Zero از این جور خبرها نیست. حتی شخصیت اصلی به این قضیه که چقدر ضعیف هست، پی می‌بره. از طرفی انگار نویسنده داره به قشری از جامعه، ضعیف بودنشون رو می‌فهمونه.

خلاصه داستان انیمه Re:ZERO -Starting Life in Another World-

ناتسوکی سوبارو مثل بیشتر انیمه‌ها البته از نوع ایسکای Isekai یهو خودش رو در یک دنیای فانتزی می‌بینه. اما برعکس بقیه، این امر در یه چشم برهم زدن اتفاق می‌افته. یعنی هیچ زرق و برق خاصی نداره. ولی از همه مرموزتر هستش. سوبارو احتمالاً کلی انیمه ایسکای Isekai هم دیده و انتظارات خاصی داشته. ولی خوب اینجا از این خبرها نیست. با این وجود تصمیم می‌گیره، به دختری که به طور اتفاقی سوبارو رو از یه وضعیت بد نجات داده، در پیدا کردن گردن بند دزدی‌ش کمک کنه.

ولی قضیه به این سادگی پیش نمی‌ره. چراکه شخصیت اصلی متوجه یه جور توانایی خاص می‌شه که بهش اجازه می‌ده، بعد از هر بار مردن، دوباره زنده بشه. خوب، ولی قرار نیست که با هربار مردن، خوشحال و شاد و خندان به راهش ادامه بده، بلکه قراره از درون، هربار مردن رو تجربه کنه. هربار مردن و خورد شدن رو تجربه کنه. هربار چیزهایی رو تجربه کنه، که ما به عنوان دردناک‌ترین اتفاقات پیش از مرگ، می‌شناسیم. یادتون نره که بررسی انیمه Re:ZERO رو می تونید توی مجله وارونه بخونید.

مطلب توصیه شده: شباهت Attack on Titan با جنگ‌های جهانی در چیست؟ نظریات کلی


The Saga of Tanya the Evil
Youjo Senki

 

  • کارگردان: Yutaka Uemura
  • نویسنده: Kenta Ihara
  • برگرفته از: رمان کوتاه
  • نویسنده رمان کوتاه: Carlo Zen
  • موسیقی: Shūji Katayama
  • استودیو: Nut
  • ژانرها: اکشن، نظامی، جادویی
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۷ دی ۱۳۹۵

توی بیشتر انیمه‌های ایسکای Isekai عمدتاً دلیل انتقال شخصیت‌ها از یه دنیا به دنیای دیگه، نامعلوم و راز هستش. ولی در انیمه Youjo Senki از همون فصل اول دلیلش مشخص می‌شه. بنده اما براتون اسپویل نمی‌کنم. خوب، جایی که شخصیت اصلی بهش پا گذاشته کجاست؟ یه جای کاملاً آشنا برای همه ما، یعنی آلمان در زمان جنگ جهانی! یعنی ما وسط جنگ جهانی هستیم. ناگفته نماند که در انیمه تأکید شده، اینجا هیچ ربطی به دنیای واقعی ندارد.

حتی یه سری تغییرات در فضا داده شده که ما یکم فرق احساس کنیم. ما هم می‌گیم آره شما راست می‌گید. اینجا آلمان نیست، اونجا آمریکا نیست، اینا هم کلا متفقین و متحدین نیستند! ولی اصلاً نمی‌شه منکر شباهت این اثر به جنگ‌های جهانی شد. پس اگه دلتون می‌خواد یه اثر حماسی که برای یه بارم شده، جنگ‌های جهانی رو از دید آلمان با کلی جنگ خفن به تصویر کشیده، تجربه کنید. حتماً انیمه Youjo Senki: Saga of Tanya the Evil رو در لیست تماشای خود بگذارید.

توصیه شده: بهترین انیمه های فانتزی که حتما باید تماشا کنید! داستان‌‎هایی پر از خیال!


That Time I Got Reincarnated as a Slime
Tensei shitara Slime Datta Ken

 

  • کارگردان: Yasuhito Kikuchi
  • نویسنده: Kazuyuki Fudeyasu
  • برگرفته از: مانگا
  • نویسنده مانگا: Fuse
  • موسیقی: Elements Garden
  • استودیو: 8-Bit
  • ژانرها: فانتزی، شونن
  • گروه سنی: نوجوانان
  • تاریخ پخش: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

انیمه That Time I Got Reincarnated as a Slime نه خشونت و جنگ‌های Overlord و Youjo Senki رو داره، نه اون فضای معمایی و روان‌‌‌شناختی Re:Zero! اما به همون اندازه یا حتی بیشتر از هر انیمه دیگری، به فضای فانتزی که باید بهش پرداخته بشه پرداخته، تا مخاطب حس کنه واقعاً تو یه جهان دیگه پا گذاشته. همچنین چیزی که بنده خیلی ازش خوشم اومد. این بود که انگار در یک بازی استراتژیک نقش آفرینی حضور داریم.

یعنی شخصیت اصلی کم‌کم در جهان فانتزی خودش، شروع به رشد کردن می‌کنه. حتی کشور برا خودش می‌زنه. اما چطور شد که اومد اینجا و اصلا چی شد؟ خوب این اتفاق وقتی افتاد که شخصیت اصلی خواست از یه اقدام به قتل جلوگیری کنه. ولی خودش گرفتارش شد. جالب اینجاست که موقع مرگ با خودش می‌گفت کاشکی این و این می‌شد. مثلاً چیزهایی مثل اینکه کاشی استخون نداشتم یا بدن انعطاف پذیری داشتم یا اینکه همه چی رو بدونم.

بعد یه سیستم عجیب میاد و این حرف‌ها رو سرهم می‌کنه. تهش یه موجود توپ مانند رو خلق می‌کنه که کم‌کم رشد می‌کنه. تا برای خودش در این دنیای فانتزی به دنبال کشف رازها، در کنار یک زندگی عادی به سبک دنیای فانتزی داشته باشه. که یه بار نگاه انداختن بهش رو توصیه می‌کنم. که برای یکی از بهترین انیمه‌های ایسکای Isekai نکته بسیار جالبی است.


این مطالب رو هم بخونید خوراک خودتونه و یادتون نره شما هم انیمه های محبوب خودتون در ژانر ایسکای رو به ما معرفی کنید


امیدوارم که همتون از انیمه‌های معرفی شده در “بهترین انیمه‌های ایسکای Isekai ” نهایت لذت رو برده باشید. در صورت تمایل می‌تونید، به کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام ما مراجعه و دنبالش کنید. یا اگر دلتون خواست برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.