بهترین انیمه های روانشناختی در تمام دوران به انتخاب مجله وارونه

با معرفی بهترین انیمه های روانشناختی در خدمت شما هستیم. انیمه‌های روانشناختی یا روانشناسی همیشه شامل برترین و ماندگارترین آثار دنیای انیمه بوده است. انیمه های ژانر روانشناختی که با سبک بیان خاص خودشان، نشان می دهند که انیمه‌های ژاپنی، در رساندن پیام‌های روان‌شناختی Psychological، می توانند به شدت عالی عمل کنند. در ادامه با معرفی بهترین انیمه های روانشناختی با مجله وارونه همراه باشید.

ژانر روان‌شناختی Psychological چیست؟

انیمه های روانشناختی در داستان سرایی و شخصیت پردازی های خود از علم روانشناسی بهره می گیرند. به طور مثال، سفید شدن موهای کانکی کن Kaneki Ken در انیمه Tokyo Ghoul، پایه علمی داشته و در اثر بیماری به نام Marie Antoinette syndrome در نتیجه تجربه تروما و استرس زیاد رخ داده است.

ژانر روانشناختی بر روی احساسات افراد، جامعه، جنگ‌ها و اخلاقیات تمرکز دارد، حال چه در عین واقع‌گرایانه بودن، چه در عین دور بودن از واقعیت دانسته‌های ما!


بهترین انیمه های روانشناختی


1. نئون جنسیس اونگلیون / Neon Genesis Evangelion

  • سال انتشار: 1995
  • تعداد قسمت ها: 26
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.3

۱۵ سال از زمان برخورد دوم می‌گذرد. برخوردی که هیولایی با نام اولین فرشته، دنیا را به خاک و خون کشید. اما حال هیولاهای دیگری هم به میدان پا می‌گذارند و به سوی هدف خود قدم برمی‌دارند. یک شرکت نظامی با نام نرو Nerv با ساخت ربات‌های مرموز قصد مبارزه با آنها را دارد. اما خلبانان این رباط‌ها به طرز عجیبی از بین نوجوانانی انتخاب می‌شوند که به نظر قادر به همگام سازی با سیستم این ربات‌ها یا همان اوا Eva هستند. یکی از این نوجوانان شینجی ایکاری است. که پدرش مسئولیت مدیریت، نرو Nerv را برعهده دارد. این پسر، با وجود رابطه بدی که با پدرش دارد، به عنوان خلبان اوا Eva پا به میدان می‌گذارد.

شما در انیمه Neon Genesis Evangelion قرار نیست شاهد این باشید که شخصیت اصلی همچون یک قهرمان به دنبال پیروزی باشد. بلکه پسری را شاهد خواهید بود که همیشه در حال فرار از واقعیت است. اما واقعیت همیشه به او می‌رسد. این پسر در تمام طول داستان، سعی در تغییر خود دارد، اما چیزی که نمی‌تواند تغییر دهد، خودش است.

انیمه Neon Genesis Evangelion دارای یک نسخه بازسازی چهار قسمتی نیز می‌باشد. که به شدت از نظر گرافیک و ساخت پیشرفت داشته است. اما با واضح کردن داستان و برخی تغییرات، دیگر آن حال و هوای روان شناسی Neon Genesis Evangelion را ندارد.

تریلر انیمه Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion پایانی شاهانه برای Neon Genesis Evangelion


2. آزمایش های سریالی لین / Serial experiments Lain

  • سال انتشار: 1998
  • تعداد قسمت ها: 13
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8

انیمه روانشناختی تجربیات سریالی لین، از آن آثاری است که یکبار دیدنشان کافی نیست. این انیمه، سوالات عمیق و مهمی را درباره دنیا، انسان ها، و هستی مطرح می کند و پاسخ به این پرسش ها را بر عهده خودتان می گذارد. با وجود اینکه این انیمه ترسناک، قدیمی است، ولی ارزش دیدن دارد. وحشت موجود در انیمه لین، وحشت روانشناختی است؛ و دلهره ای که هنگام تماشای این انیمه دارید، احساسی خاص و بی نظیر است. اگر از طرفداران انیمه هایی مثل مامور پارانویا هستید، تماشای تجربیات سریالی لین برایتان واجب است!


3. آبی تمام عیار / Perfect blue

  • سال انتشار: 1998
  • مدت زمان: 1 ساعت و 21 دقیقه
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.5

انیمه پرفکت بلو، یکی از بهترین انیمه های روانشناختی یک انیمه سینمایی در ژانر وحشت به کارگردانی ساتوشی کن است. این انیمه، که تاحدودی معروف ترین اثر اوست، منبع الهام فیلم های غربی مثل مرثیه برای یک رویا Requiem for a dream بوده است. همچنین، از نظر بسیاری از افراد، فیلم قوی سیاه Black Swan دارن آرونوفسکی رسما بازسازی پرفکت بلو محسوب می شود. هرچند خود آرونوفسکی این ادعا را رد می کند، ولی همچنان خیلی ها فکر می کنند کار او نوعی دزدی به حساب می آید و او موظف بود که حداقل اسم این انیمه را به عنوان منبع الهام ذکر کند.

انیمه پرفکت بلو، مثل بقیه آثار مرحوم ساتوشی کن، از وحشت و دلهره ای خاص پر شده است. به دلیل برخی لحظات دلخراش که در این انیمه وجود دارند، پیشنهاد می کنم اگر سنتان پایین است به سراغش نروید. انیمه آبی تمام عیار، درباره یک خواننده مشهور است که حالا خوانندگی را کنار گذاشته و وارد حرفه بازیگری شده است. اما تا حالا نتوانسته در بازیگری به اندازه خوانندگی بدرخشد. بعد از مدتی نه خیلی طولانی، این چهره شناخته شده، از طرف برخی افراد، مورد آزار قرار می گیرد و فشار روانی زیادی به او وارد می شود. و کم کم، درک او از واقعیت، دگرگون می شود…

مرتبط: بهترین انیمه ها برای علاقمند کردن دیگران به انیمه 


4. شبح در پوسته / Ghost in the shell

  • سال انتشار: 2002
  • تعداد قسمت ها: 26
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.4

انیمه شبح در پوسته، یکی از بهترین انیمه های علمی تخیلی و سایبر پانک است. به نظر می رسد که این انیمه، منبع الهام فیلم هایی مثل ماتریکس باشد. با وجود اینکه ممکن است در نگاه اول، انیمه شبح در پوسته، یک سایبرپانک اکشن تکراری به نظر برسد؛ ولی وقتی قدم به دنیای آن می گذارید، می بینید که خیلی بیشتر از اینهاست. این انیمه روانشناختی، یک داستان فلسفی منحصر به فرد را روایت می کند. از سری شبح در پوسته، چندین انیمه سینمایی و یک لایو اکشن آمریکایی با بازی اسکارلت جوهانسون منتشر شده است. بنابراین احتمالا زمانی که می خواهید برای بار اول به سراغ این دنیا بروید، کمی سردرگم شوید. پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از سردرگمی، از انیمه های قدیمی تر شروع کنید.


5. ترانه پریان / Elfen Lied

  • سال انتشار: 2004
  • تعداد قسمت ها: 13
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.5

ترانه پریان Elfen Lied با اینکه جزو انیمه های قدیمی در لیست بهترین انیمه های روانشناسی به حساب می آید. اما پرچمش به عنوان یکی از غم انگیزترین انیمه ها بالاست. در این انیمه موجوداتی انسان‌نما با دست‌های نامرئی در جامعه پنهان هستند. یکی از اولین‌های این موجودات دختری به نام لوسی است. که توسط دولت دستگیر شده و تحت بازداشت است.

لوسی روزی با خشونت تمام موفق به فرار می‌شود. گرچه حافظه اش را از دست می‌دهد، اما خودش را در خانه ای جدید می‌بیند. لوسی خودش را در خودش پیدا می‌کند و گذشته‌ای تلخ را به یاد میاورد. آن هم در حالی که برای زندگی خود، دست به قتل عام می‌زند.

انیمه Elfen Lied با خشونت بالایی که به نمایش می‌گذارد. تمام لحظات ما را انگشت به دهان نگه می‌دارد. همچنین به نوبه خود، تبعیض و خشونت در جامعه را به تصویر می‌کشد. لوسی در ابتدا دختر شادی بود که صرفا با بقیه فرق داشت. اما بعدها به خاطر این فرق داشتن تحت فشار قرار گرفت. به طوری که وقتی به خودش آمد، چیزی جز یه قاتل نبود.


6. هیولا / Monster

 بهترین انیمه های روانشناختی
  • سال انتشار: 2004
  • تعداد قسمت ها: 74
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.8

انیمه هیولا، یکی از جواهراتی است که به اندازه کافی قدرش را ندانسته اند. این انیمه، یکی از ماندگارترین، باهوش ترین، و بی رحم ترین ویلن های دنیای انیمه را به ما معرفی کرد: یوهان لایبرت. انیمه هیولا یکی از بهترین انیمه های روانشناختی و البته بهترین انیمه های جنایی است که درباره پزشکی موفق به نام تنماست که موقعیت خوبی در یک بیمارستان دارد و با دختر رئیس بیمارستان هم نامزد است. با این وجود، زمانی که او در یک وضعیت اورژانسی، تصمیم می گیرد به جای جان یک فرد بانفوذ سیاسی، جان یک بچه را نجات بدهد، همه چیز از دستش می رود. از بیمارستان اخراج می شود و نامزدش با او به هم می زند. اوضاع زمانی بدتر می شود که او جواب نیکی اش را با نیکی نمی گیرد. زیرا کسی که او نجات داده، در آینده به عنوان تشکر، پرسنل بیمارستان را می کشد و سپس قصد کشتن او را پیدا می کند…!

انیمه هیولا جذابیت بصری خیلی از انیمه های این روزها را ندارد. همچنین ابعاد تصویر آن ممکن است آزاردهنده باشد. بعلاوه اینکه از نظر خیلی از تماشاگران، چند قسمت اول این انیمه، کمی کند پیش می روند. به هر حال، اگر صبور هستید، و از تماشای آثار روانشناسی و فلسفی لذت می برید، هرگز از تماشای انیمه هیولا پشیمان نخواهید شد.  

مرتبط: باهوش ترین شخصیت های انیمه ؛ نوابغی که حیرت زده‌تان می کنند! 


7. مامور پارانویا / Paranoia agent

  • سال انتشار: 2004
  • تعداد قسمت ها: 13
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.6

انیمه مامور پارانویا، تنها انیمه سریالی ساخته شده توسط ساتوشی کن بزرگ، پیش از مرگش است. این انیمه روانشناختی، یکی از قدرندیده ترین آثار این هنرمند است که متاسفانه خیلی از انیمه بازها صرفا به خاطر قدیمی بودن به سراغش نمی روند. ولی آنها نمی دانند چه جواهری را از دست داده اند!

انیمه مامور پارانویا، درباره این است که چگونه یک تهدید، و گسترش احساس ترس و خطر، می تواند یک جامعه را زیر و رو کند. داستان از جایی شروع می شود که یک طراح مشهور، در یک شب ترسناک، مورد حمله یک بچه دبستانی قرار می گیرد. او، با یک چوب بیسبال، ضربه محکمی به طراح می زند و بعد ناپدید می شود. زمانی که خبر این اتفاق بین مردم می پیچد، همه شروع می کنند به متهم دانستن طراح؛ چون فکر می کنند او همه این داستان ها را برای جلب توجه، از خودش در آورده. اما، کم کم، افراد بیشتری مورد حمله قرار می گیرند و اینجاست که ماجرای وحشت و بی اعتمادی مردم شروع می شود…

با وجود اینکه این انیمه روانشناختی و ترسناک می تواند شما را از همان قسمت اول به خود جذب کند، ولی بهتر است هنگام تماشای آن صبر داشته باشید. اگر با حوصله باشید و عجله هم نکنید، دیدن این انیمه برایتان بسیار لذت بخش می شود. مطمئن باشید انیمه مامور پارانویا در طول تک تک دقایقش، دلهره ای بی نظیر را به شما القا می کند.

مرتبط: بهترین انیمه هایی که کمتر از 20 قسمت دارند! 


8. دفترچه مرگ / Death Note

  • سال انتشار: 2006
  • تعداد قسمت ها: 37
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.6

بی‌شک یکی از بهترین انیمه های روانشناختی تمام طول تاریخ، انیمه دفترچه مرگ Death Note است. این انیمه پیام‌های بزرگی را در خود دارد که بعد از تماشای آن تا مدت ها ذهن شما را درگیر خود می کنند.

یک روز یک فرشته مرگ، دفترچه مرگ خودش را در دنیای آدما می‌ندازد، تا کسی آن را پیدا کند و او را سرگرم کند. اما شخصی که این دفترچه مرگ را پیدا می‌کند، با خود می‌گوید دنیا پر شده از آدم‌هایی که چیزی جز آشغال نیستند و یکی باید این آشغال‌ها را نابود کند، حالا چرا آن یک نفر من نباشم؟

صاحب جدید دفترچه مرگ، قصد دارد خودش را در منصب خدای جهان جدیدی که خلق می‌کند، بگذارد. اما قبل از این کار، باید همچون یک شیطان، تمام کسانی که روبه‌رویش قرار دارند. را از بین ببرد.

مرتبط: انیمه دفترچه مرگ Death note اثر بهتری می شد اگر…


9. پاپریکا / Paprika

انیمه پاپریکا از بهترین انیمه های روانشناختی
  • سال انتشار: 2006
  • مدت زمان: 1 ساعت و 30 دقیقه
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8

انیمه پاپریکا، درباره ماشینی است که به روانشناسان اجازه می دهد وارد ذهن بیمارشان شوند و رویایش را ببینند. داستان از جایی شروع می شود که این ماشین دزدیده می شود و تنها کسی که می تواند شرایط را بهتر کند، روانشناس جوانی است که از لقب پاپریکا استفاده می کند.

انیمه سینمایی پاپریکا، راجع به یک کابوس بی پایان است. از نظر بسیاری از مخاطبان، این انیمه منبع الهام فیلم مشهور کریستوفر نولان، یعنی تلقین (اینسپشن) است. هر چند نولان مثل آرونوفسکی این ادعا را رد کرده و عناوین دیگری را به عنوان منبع الهام فیلمش اعلام کرده است. 


10. ارگو پراکسی / Ergo proxy

  • سال انتشار: 2006
  • تعداد قسمت ها: 23
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.9

انیمه ارگو پراکسی، یک انیمه علمی تخیلی و آخرالزمانی است که به داستان پیچیده اش معروف است. این انیمه، از آن انیمه هایی نیست که شما بخواهید برای سرگرم شدن آن را رگباری تماشا کنید. بلکه باید به آن فکر کنید و اجازه دهید به اندازه کافی ذهنتان را درگیر کند. در این صورت هضم کردن داستان راحت تر است. این انیمه، درباره آینده ای است که در آن، انسان ها و ربات ها، در کنار یکدیگر بدون جدالی زندگی می کنند. تا اینکه، نوعی ویروس بین ربات ها پخش می شود و به آنها خودآگاهی می دهد. اینجاست که آنها درگیر نوعی بحران هویتی می شوند و شروع به قتل انسان ها می کنند…


11. خاطرات آینده / The Future Diary

  • سال انتشار: 2011
  • تعداد قسمت ها: 26
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.4

انیمه خاطرات آینده یکی از بهترین انیمه های روانشناختی است. در این انیمه افراد با وجود سبک زندگی آسوده ای که دارند، بازهم درگیر بازی شده اندکه در آن باید یکدیگر را قلع و قمع کنند تا به اهدافی که مخاطب به آنها احترام می‌گذارد، برسند. در انیمه خاطرات آینده، شاهد این هستیم که هر بازیکن، با دیوانگی، عقل، احساسات و با درماندگی خود، چطور به این بازی کشتار ادامه خواهند داد.

پسری به نام یوکی، که هرچه تجربه می کند را به عنوان یک خاطره ثبت میکند متوجه می شود که دوست خیالی اش که مدام با او صحبت می کند، در واقع خیالی نیست، بلکه فرمانروای زمان و مکان است. که برای پیدا کردن جانشین خود، یه بازی مرگ و زندگی ترتیب داده است.

در این بازی هر شرکت‌کننده، به یک نحوی، خاطراتی از آینده را بدست می آورد. مثلاً برای یوکی، همان گوشی و یادداشت هایش، از آینده برایش می گویند. یکی از شرکت‌کنندگان به اسم یونو، خودش را به عنوان متحد یوکی معرفی می‌کند. از همه مهم‌تر دیوانه‌وار عاشقش نیز هست. حال باید دید این دو چگونه به پایان بازی کشتار خواهند رسید.


12. شهربازی اعدامی ها / Deadman Wonderland

  • سال انتشار: 2011
  • تعداد قسمت ها: 12
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.1

انیمه شهربازی اعدامی ها، دنیای ما را در ابعادی کوچک تر و محدودتر نشان می دهد. این انیمه، درباره این است که چگونه انسان های مختلف، بازیچه دست یک نفر دیگر قرار می گیرند و به جان هم می افتند. این انیمه سینن و ترسناک، به علت اقتباس ناقص از مانگا مورد نفرت قرار می گیرد. ولی به هر حال ارزش دیدن دارد. لازم است بدانید که نباید به ساخت دنباله ای برای انیمه ددمن واندرلند دلخوش بود. زیرا استودیو سازنده، منگلوب، دیگر فعالیت نمی کند و پایان انیمه هم تاحدودی داستان را به سرانجام می رساند. پس اگر می خواهید بیشتر در دنیای شهربازی اعدامی ها گشت و گذار کنید، باید به سراغ مانگا بروید.

داستان انیمه ددمن واندرلند، درباره پسری عادی به نام گانتا ایگاراشی است که در یک روز کاملا عادی، در مدرسه ای عادی، مشغول یک گفت و گوی عادی با دوستانش بوده است. که ناگهان، جسمی مرموز پیدایش می شود و تمام دوستان و همکلاسی های گانتا را جلوی چشمش سلاخی می کند و بعد ناپدید می شود.

پس از این اتفاق، گانتا به عنوان مجرم شناخته می شود و به زندانی خاص، به نام ددمن واندرلند، فرستاده می شود. جایی که در هر لحظه اش، باید برای ادامه بقا بجنگد…


13. روان گذر / Psycho-Pass

  • سال انتشار: 2012
  • تعداد قسمت ها: 41
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.3

داستان روان-گذر Psycho-Pass در آینده اتفاق می‌افتد. جایی که بشر به تکنولوژی به نام سیستم شیبیل دست پیدا کرده است. سپس با نصب دستگاهی به نام روان-گذر Psycho-Pass و قراردادن آن در بدن تمام شهروندان، قادر به سنجش شخصیت، وضعیت روحی و میزان اشتیاق برای ارتکاب جرم در آن‌ها می‌شود. شخصیت اصلی داستان دختری جوان به نام آکانه سونموری است که به تازگی به عنوان کاراگاه عضو نیروی امنیت عمومی انتخاب شده است.

انیمه روان-گذر Psycho-Pass که یکی از معروف‌ترین انیمه‌های پلیسی است، تمرکز خاصی بر روی مسائل روان‌شناختی و جامع‌شناسی در جهان آینده دارد. همچنین به ما نشان خواهد داد که در آینده، با وجود پیشرفت بسیار در تکنولوژی، بشریت کم‌کم انسانیت خود را گم خواهد کرد.


14. از دنیای جدید / From the new world (Shin sekai yori)

  • سال انتشار: 2012
  • تعداد قسمت ها: 25
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.3

انیمه از دنیای جدید، یک شاهکار است؛ شاهکار! مطمئن باشید! این انیمه، حکم نسخه ای بزرگسالانه (تر!) از داستان های هایائو میازاکی را دارد. به همین دلیل، اگر از طرفداران میازاکی هستید، انیمه از دنیای جدید، که حال و هوایی بسیار مشابه کارهای میازاکی دارد را، از دست ندهید.

انیمه از دنیای جدید که یکی از بهترین انیمه های روانشناختی است، درباره این است که چگونه بچه های پاک و معصوم، به هیولا تبدیل می شوند. درباره این است که چطور بزرگترها و بالایی ها از ظهور این هیولاها وحشت دارند و حاضرند دست به هر چنایتی بزنند تا از این اتفاق جلوگیری کنند. و درباره این است که چطور همه تلاش ها برای جلوگیری از یک اتفاق، به باد می روند. درباره ترس است، غرور، تنهایی، نفرت و خشم، جنگ، غم، دوستی و عشق.

این انیمه، فلسفی، روانشناختی، و ترسناک است و از عناصر فانتزی هم استفاده کرده است. انیمه از دنیای جدید، یک داستان زیبا را روایت می کند که کمی کند شروع می شود (هرچند اولین سکانس این انیمه واقعا میخکوب کننده است)، بسیار شگفت انگیز ادامه پیدا می کند و به یک پایان پرمعنا، زیبا و به یادماندنی می رسد. تماشای این انیمه برای کسانی که از آثار تفکر برانگیز لذت می برند، واجب است.


15. وزش طوفان / Blast of tempest

  • سال انتشار: 2012
  • تعداد قسمت ها: 24
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.9

انیمه وزش طوفان (انفجار طوفان) درباره این است که آیا درست ترین انتخاب، لزوما منطقی ترین انتخاب است؟ آیا همیشه منطق می تواند فرشته نجاتی باشد که تصور می کنیم؟ آیا می تواند اصلا کمکی به بهبود وضعیت دنیا بکند؟ انیمه وزش طوفان، داستانی دارد که خیلی سخت می شود آن را در قالب چند خط تعریف کرد؛ زیرا تکه های مختلف آن، بدون همدیگر معنایی ندارند. پس پیشنهاد می کنم خودتان به دنبال کشف داستان آن بروید. در این انیمه، نبردهای جادویی، یک داستان خشم و انتقام، معما، عشق، اتفاقات آخرالزمانی، با چاشنی نقل قول هایی از شکسپیر وجود دارند. در نتیجه، آنقدر چیزهای تازه و نو در آن وجود دارند که هیچ وقت برایتان تکراری و خسته کننده نمی شود.


16. ترور در رزونانس / Terror in Resonance

  • سال انتشار: 2014
  • تعداد قسمت ها: 11
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.1

اگر به نام این انیمه دقت کرده باشید، احتمالا حدس می زنید که قرار است تروری در اعماق وجودتان را تجربه کنید.

دو پسر جوان طی یک عملیات کاملا هوشمندانه، موفق به سرقت یک بمب هسته‌ای شدند. بعد از شش ماه با بازگشتی بزرگ، شروع کردند به حملات تروریستی در سطح شهر توکیو. اما به جای قتل‌عام مردم، طوری برنامه‌ریزی می‌کردند که هیچکسی صدمه نبیند.

قضیه به همین‌جا و به همین سادگی ختم نمی‌شود. زیرا این بمب‌گذاری‌ها مثل معما برای مردم هستند تا آنها را به دنبال خودشان بکشانند تا بتوانند چیزی را به آنها نشان بدهند. انگار که مشغول یک بازی بزرگسالانه هستند. در این بین دختری که به وسط این ماجرا پریده است را نیز شریک خود می کنند. شریک جرمی که در دل داستان، تأثیر خاص خودش را دارد.

مرتبط: ژانرهای انیمه و مانگا که حتماً باید آن‌ها را بشناسید!


17. انگل-قاعده کلی- / Parasyte -the maxim-

  • سال انتشار: 2014
  • تعداد قسمت ها: 24
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.3

انگل: قاعده کلی Parasyte –the maxim، داستانی که از جایی نامعلوم شروع شد! یک شب، موجوداتی انگل مانند، از فضا به زمین آمدند. این انگل ها از طریق گوش وارد سر انسان ها می شوند و مغز آنها را کنترل می کنند و با خوردن انسان های دیگر تغذیه می کنند.

انگلی که قرار بود وارد سر پسری به نام شینیچی ایزومی شود به طور اتفاقی وارد دستش می شود و با او همزیستی می کند. این انیمه ذات واقعی انسان ها را به شما نشان خواهد داد. همزیستی گونه انسان با گونه ای که باعث مرگ عزیزانش شده بودند درس های زیادی به شما می آموزد. این انیمه قطعا یکی از بهترین انیمه های روانشناختی دوران است.


18. توکیوغول / Tokyo Ghoul

  • سال انتشار: 2014
  • تعداد قسمت ها: 48
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.8

کم‌تر کسی اسم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul را نشنیده است. توکیوغول در همان قسمت اول به مخاطب میفهماند که انیمه‌هایی هستند که اصلاً برای بچه‌ها خوب نیستند. چرا که داستان، نبرد انسان‌ها با غول‌های آدم‌خوار انسان‌نما را بیان می کند. با وجود اینکه پیشنهاد می کنیم اصلا این انیمه را از دست ندهید، اما بهتر است پرونده این انیمه را بعد از فصل دوم آن ببندید و سراغ فصل سوم نروید.

در شهر توکیو که غول‌های آدم خوار با انسان‌ها حسابی درگیر هستند، پسری به نام کانکی کن Kaneki Ken در معرض حمله یک غول زیبا قرار میگیرد. اما طی اتفاقاتی، هر دو زخمی به بیمارستان منتقل می شوند و پس از مرگ غول انسان نما، اعضای بدن غول را به بدن پسر پیوند می زنند.

کانکی تبدیل به اولین نیمه انسان-نیمه غول می‌شود و به تدریج وارد دنیای غول‌ها می‌شود. دنیایی که مثل دنیای انسان‌ها، خوبی‌ها و بدی‌های خودش را دارد. دنیایی که گرچه برای آدم‌خوارهاست، ولی مخاطب چیزی بیشتر از آدم‌خوارها را پیدا خواهد کرد.

مرتبط: دلایل تماشا نکردن انیمه Tokyo Ghoul:re داستانی که به یغما رفت 


19. ری‌:زیرو – شروع زندیگ از صفر در دنیایی دیگر / Re:ZERO -Starting Life in Another World

  • سال انتشار: 2016
  • تعداد قسمت ها: 50
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.2

مثل همه انیمه‌های ایسکای داستان انیمه Re:ZERO -Starting Life in Another World- از این قرار است که یک گیمر یا اوتاکو به دنیای دیگری پا می گذارد و بعد از تجربه هیجان بالا متوجه می شود که هیچ چیز از این دنیا نمی داند. در عین حال تصمیم می‌گیرد که به یک دختر الف، کمک کند تا گردنبند دزدیش را پس بگیرد.

وقتی با زحمت بسیار به گردنبند می رسد، چیزی جز مرگی دردناک انتظارش را نمی‌کشد. در حالی که برای نجات خودش و همراهش دست و پا می‌زند، چشمش را باز می کند می‌بیند در زمان به عقب برگشته است. انگار در یک بازی، دوباره به جایی که ذخیره کرده، برگشته است. احتمالاً با خودتان می‌گوید. ایول، مثل کانتر می‌میریم و زنده می‌شیم.

ولی از این خبرها نیست! در انیمه Re:ZERO -Starting Life in Another World- قرار است با مفهوم واقعی مرگ روبه‌رو شوید. قرار است بفهمید که مردن اصلا آسان نیست. از همه مهم‌تر قرار است بفهمید که برخلاف تصورتان چقدر می‌توانید ناتوان باشید.


20. تسخیرکننده (قمارباز) / Kakegurui

 بهترین انیمه های روانشناختی
  • سال انتشار: 2017
  • تعداد قسمت ها: 12
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.2

انیمه تسخیرکننده، یا همان کاکگوروی خودمان، یکی از ناب ترین آثار ژانر روانشناختی است. به طوری که خیلی سخت می توانید شبیهش را پیدا کنید (شاید هم اصلا پیدا نکنید)! این انیمه، درباره دبیرستان هیاکائو است؛ یک آکادمی مخصوص دانش آموزانی از طبقات خاص جامعه. در این دبیرستان، همه چیز توسط شورای دانش آموزی اداره می شود. به همین دلیل، بیشتر از اینکه شبیه یک مدرسه باشد، شبیه آرمان شهری است که توسط رئیس شورای دانش آموزی ساخته شده. در این آرمان شهر، چیزی که حرف اول و آخر را می زند، قمار کردن است. اگر در قمار ببرید، همه چیز به خوبی و خوشی ختم می شود. ولی گار ببازید، برده بقیه خواهید شد.

تا مدت ها قانون مدرسه همین است و افراد خاصی همیشه در بالاترین جایگاه ها قرار دارند. تا اینکه دانش آموزی به نام یومکو جابامی وارد هیاکائو می شود؛ که از قضا قماربازی قهار است. او، بدون اینکه حتی خودش ذره ای تغییر کند، جایگاه ها را در مدرسه دگرگون می کند…

ممکن است انیمه قمارباز در ابتدا کمی یکنواخت برسد، و داستان چند قسمت اولش شبیه هم باشد، ولی عجول نباشید. کافی است صبر کنید. آن وقت است که می توانید از تماشای یک انیمه خاص و کم نظیر (تاحدودی بی نظیر) لذت ببرید.

همچنین بخوانید: چرا نباید انیمه قمارباز را تماشا کنیم؟


21. هیگوراشی: وقتی آنها گریه می کنند – Higurashi: When they cry

  • سال انتشار: 2020
  • تعداد قسمت ها: 24
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.2

انیمه هیگوراشی، در ابتدا شبیه یک انیمه مدرسه ای ناز و گوگولی درباره دانش آموزانی ناز و گوگولی است که به کارهای ناز و حسرت برانگیز مشغولند؛ درست مثل بقیه انیمه های مدرسه ای. و اینگونه گاردتان را پایین می آورد. بعد تبدیل می شود به یک اثر وحشتناک که به شکل بی مغزی از خشونت فراوان استفاده می کند. بعد دوباره به حالت ناز برمی گردد؛ و اینبار شما دیگر گاردتان را پایین نمی آورید؛ اما…!

انیمه هیگوراشی، درباره پسری به نام کیچی است که به یک روستای آرام و زیبا نقل مکان کرده و اوقات خوبی را با دوستانش می گذراند. ولی همانطور که در بالا گفتم، در ادامه داستان، اتفاقات وحشتناکی برایش می افتند. جا دارد نکته ای را برای شفاف شدن موضوع گوشزد کنم: هیگوراشی بیشتر از اینکه داستان کیچی باشد، داستان یک روستاست. که در یک حلقه تکرار زمان گیر کرده است. شاید اگر نولان یک فیلم ترسناک می ساخت نتیجه اش چنین چیزی می شد.

از انیمه هیگوراشی، چندین سری مختلف وجود دارند. خیلی ها پیشنهاد می کنند از قدیمی ها شروع کنید. ولی من به شما پیشنهاد می کنم از نسخه 2020 شروع کنید. بعد داستان را از آنجا ادامه دهید. راستش را بخواهید، فکر کنم این روزها دیگر هیچ کس حال ندارد چند نسخه مختلف یک انیمه را تماشا کند!

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه های روانشناختی لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.