برترین انیمه‌های تابستان ۲۰۲۰ به انتخاب مجله وارونه!

با سلام و درود فراوان بر تمامی دوستان انیمه‌باز و غیر انیمه‌باز که مثل همیشه ما رو در بخش انیمه با همه مشکلات‌مون، دنبال می‌کنید. امروز و در دنباله بهترین انیمه‌ها و انیمه‌های فصلی قراره که مروری داشته باشیم بر بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰! پیش از این نیز یک لیست با عنوان معرفی انیمه‌های تابستان ۲۰۲۰ رفته بودیم. که در اون نگاهی به انیمه‌های سریالی و سینمایی تابستان انداخته بودیم. گرچه بعد از تاخیرها و تأییدها، به روز رسانی نشد.

در بهترین انیمه‌های سریالی تابستان با پریدن از روی انیمه‌های سینمایی تابستان ۲۰۲۰ یه بازبینی بر برترین انیمه‌های سریالی فصل تابستان 2020 خواهیم داشت. سعی نیز کرده‌ایم که علاوه بر توضیحات کوتاه، انیمه‌های مورد بحث جذاب، جدید و دارای یک دلیل تماشا از سوی مخاطب باشد. همچنین برای رعایت حداکثری کیفیت، حد نمره ۷,۲ در وب‌سایت مای انیمه لیست Myanimelist رو به ملاک‌هامون افزودیم. انیمه‌های جا مانده احتمالی نیز در بهترین انیمه‌های سریالی ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد.

همچنین یک سوال از مخاطبان مجله وارونه دارم. به نظرتون برای بهترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰ مثل تابستان ۲۰۲۰ دو مطلب داشته باشیم. یعنی یکی برای معرفی کلیت انیمه‌های متوسط به بالای سینمایی و سریالی، دیگری اما برای پرداخت به برترین و بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰؟ یا اینکه اولی رو بی‌خیال شیم و مستقیم بریم سراغ بهترین انیمه‌های سریالی ۲۰۲۰؟ همچنین یک سوال دیگر، یادتونه مطالبی با عنوان اخبار هفتگی انیمه در مجله وارونه بود؟ یا فراموش شده تا یادآوری رو شروع کنم؟


قبل انیمه های برتر تابستان ۱۳۹۹، پیش‌غذاهای زیر می‌چسبه!


نکات مورد توجه در بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰

۱_ اگه انیمه‌ای که خیلی خوف تشریف دارد! در لیست بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰، نبود. قصه نخورید و به ما تو دل‌تون فحش ندید. به جاش در بخش نظرات معرفیش کنید. تا در بخش‌های بعدی، معرفی بشه.

۲_ این را به خاطر داشته باشید. که تلاش شده که این لیست و سایر لیست‌های سایت، بر اساس قوانین و مقررات کشور تهیه شود. بنابراین ممکنه اسم برخی از موارد واجد شرکت در لیست‌های مربوطه، در لیست ما موجود نباشه!

۳_ این لیست تنها شامل انیمه‌هایی می‌شه که پخش اونا از حدود تابستان ۲۰۲۰ آغاز شده باشد. پس، انیمه‌هایی مثل Black Clover و One Piece با وجود خوف بودن، در این لیست قرار نمیگیرند.

۴_ هر انیمه برای مخاطبان خاصی تولید شده است، پس پیش از تماشای هر انیمه خواهشمندم که به گروه سنی و ژانرهای اثر کاملا دقت کنید. چون به قول معروف همه انیمه‌ها برای کودکان نیستند.


نکات مورد توجه در کل سایت و بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰

۱_ در لیست انیمه های سریالی تابستان ۲۰۲۰، سایر لیست‌ها و کلا هر چیز انیمه‌ای که فکر میکنید. ترتیب موجود در اون، باعث برتری یه چیز به چیز دیگه میشه. اصلأ هیچ ترتیب خاصی وجود نداره. یعنی شما با تعدادی گوشت کوبیده شیک و مجلسی با کیفیت قابل قبول طرف هستید.

۲_ در صورت علاقه، شما می‌توانید، کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه رو دنبال کنید. یا اگر دلتون خواست برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

۳_ در هنگام نظر دادن در بهترین انیمه های فصلی تابستان 2020، و سایر مطالب در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی، عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های بی‌خود خودداری کنید.

۴_ در هنگام مطالعه، چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی و کرونا به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن نکات بالا بریم سراغ بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰ به انتخاب مجله وارونه


Great Pretender

کارگردان: Hiro Kaburagi ,Ryōji Masuyama
نویسنده: Ryōta Kosawa
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Yutaka Yamada
استودیو: Wit Studio
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، معمایی، کمدی، روانشناختی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jun 2, 2020

از نظر فنی انیمه متظاهر بزرگ Great Pretender جزو انیمه‌های بهار ۱۳۹۹ به حساب می‌اومد.‌ اما به علت نوع پخش اینترنتی و زمان دیرهنگام پخش در کنار پرداخت دیر ما، در بین انیمه‌های بهار ۲۰۲۰ حساب نیومد. برای همین جزو بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰ قرار گرفته است. اما به طور کلی از نظر کیفیت، انیمه Great Pretender ویژگی‌های کلی جالبی دارد. که باعث قرار گرفتن آن در میان برترین انیمه‌های تابستان ۲۰۲۰ شده است.

از این ویژگی‌ها می‌توان به کمدی خاص مایل به هالییوود، جذابیت خستگی ناپذیر و طراحی جالب، حاصل کار Wit Studio استودیو سازنده Attack on Titan اشاره کرد. داستان متظاهر بزرگ Great Pretender یک روایت کمدی از اتفاقات زندگی یک کلاهبردار نسبتا چیره دست می‌باشد. که بعد از کلاه رفتن بر سر کلاهش، توسط یک کلاهبردار دیگر وارد زندگی متفاوتی نسبت به قبل می‌شود. نکته جالب اما اینجاست که این داستان برگفته از یک فیلم هالیوودی است. که اسمش هم در یادها و خاطرم نیست.

تریلر انیمه متظاهر بزرگ Great Pretender


The King’s Avatar 2

Quanzhi Gaoshou 2

کارگردان: Ke Xiong
نویسنده: Sha Liang
برگرفته از: رمان
نویسنده رمان: Hu Dielan
موسیقی: Fantasy Music
استودیو: Colored-Pencil Animation Design
ژانرها: اکشن، بازی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Sep 25, 2020

تقریباً اواسط تابستان ۲۰۲۰ اعلام شد که ادامه انیمه چینی موفق The King’s Avatar با کمی تغییر در گروه سازنده ساخته و پخش خواهد شد. اگر تابحال به انیمه‌های چینی به دلایلی همچون طراحی یا زبان نسبتاً رو مخ نزدیک نشدید. توصیه دارم برای شروع و عادت به انیمه‌های چینی و مخصوصا زبان بسیار بسیار بسیار زیبایشان که روز به روز تعدادشان در حال افزایش است، انیمه The King’s Avatar رو به لیست تماشاتون اضافه کنید.

داستان فصل اول انیمه The King’s Avatar در شروع روایت گر مردی است که زمانی به عنوان سلطان یک بازی معروف آنلاین، از آن یاد می‌شد. اما بعد از یک سری اتفاقات پشت پرده، ایشون از کار برکنار شده، در حالی که بقیه می‌گن بازنشسته شده. در این بین برای یک شروع دوباره یا شاید دل خوشی خودش، دوباره همون بازی رو از صفر شروع می‌کنه. داستان فصل دوم The King’s Avatar هم در ادامه اتفاقات سیر تکاملی این بازی‌باز هستش.

تریلر انیمه The King’s Avatar


Sword Art Online: Alicization – War of Underworld 2nd Season

Sword Art Online Alicization War of Underworld Part 2

کارگردان: Manabu Ono
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Reki Kawahara
موسیقی: Yuki Kajiura
استودیو: A-1 Pictures
ژانرها: اکشن، عاشقانه، بازی، ماجراجویانه، فانتزی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 12, 2020

برمی‌گردیم به اثر نیمه بررسی شده وب‌سایت اینترنتی وارونه و مخصوصا شخص شخیص بنده! یعنی فصل نهایی Sword Art Online: Alicization که بعد از بالا و پایین‌های فصل دوم Sword Art Online، کم‌کم یک داستان یا با عبارتی بازگشت جدید رو ترتیب داده است. البته هنوز بین علما، برای تصمیم گیری کیفیت Sword Art Online: Alicization اختلاف می‌باشد. ولی به دیدگاه بنده، ارزش تماشای ماجراهای دنیای زیرین در راستای یک ادامه با کیفیت‌تر به نسبت فصل دوم دنیای هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online بسیار بالاست.

تریلر انیمه Sword Art Online: Alicization – War of Underworld


Re:ZERO -Starting Life in Another World- Season 2

Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu 2nd Season

عنوان دیگر: Re: Life in a different world from zero 2nd Season
کارگردان: Masaharu Watanabe
نویسنده: Masahiro Yokotani
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Tappei Nagatsuki
موسیقی: Kenichiro Suehiro
استودیو: White Fox
ژانرها: درام، فانتزی، روانشناختی، هیجان‌انگیز
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 8, 2020

اگر قرار باشد، یک اثر فوق برتر در بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰ رو به مخاطب معرفی کنیم. بدون شک شاهکار استودیو White Fox و Tappei Nagatsuki گزینه‌ای به شدت مناسب می‌باشد. این اثر که با عنوان Re:ZERO شناخته می‌شود. هم به عنوان یک انیمه برتر در سبک ایسکای و هم به عنوان اثری ماندگار در ژانرهای روانشناسی، معمایی و هیجانی از آن یاد می‌شود. به عبارتی در تمام ژانرهاش، حرف برای گفتن دارد. یه نکته جالب در مورد فصل دوم Re:ZERO هم اینه که به گفته کارگردان، تیم سازنده به علت شیوع ویروس کرونا از قسمت پنجم رفتن خونه‌هاشون و از اونجا ادامه انیمه رو ساختند.

بریم سراغ معرفی داستان Re:ZERO که کلیت اما در ابتدا همچون سایر انیمه‌های ایسکای با پرش از یه دنیا به دنیای دیگه آغاز می‌شه. با این تفاوت که همه چی قرار نیست گل و بلبل باشه. چراکه در اصل شخصیت اصلی با یه توانایی یا شاید نفرین دوباره زنده شدن و برگشت در زمان، به این دنیا وارد شده. توانایی که در ابتدا منبع‌ش نامعلومه و مخاطب هم به خیال خودش فکر می‌کنه که شخصیت اصلی یه داستان راحت رو پشت سر می‌گذاره. ولی در اصل این توانایی تنها و تنها کاری که انجام می‌ده، اینه که نشون می‌ده یک انسان چقدر می‌تونه شکننده باشه.

تریلر فصل دوم انیمه Re:ZERO -Starting Life in Another World-


The Misfit of Demon King Academy

Maou Gakuin no Futekigousha: Shijou Saikyou no Maou no Shiso, Tensei shite Shison-tachi no Gakkou e

کارگردان: Shin Ōnuma ,Masafumi Tamura
نویسنده: Jin Tanaka
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Shu
موسیقی: Jin Tanaka
استودیو: Silver Link
ژانرها: اکشن، شیاطین، جادویی، فانتزی، مدرسه‌ای
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 4, 2020

از حق نگذریم انیمه تقریباً جا مانده معرفی انیمه‌های تابستان ۱۳۹۹ انیمه The Misfit of Demon King Academy هستش. البته از نظر کلی شاید نتوان گفت که این اثر خیلی خوبه یا در حد شاهکارهایی همچون Re:ZERO هستش. ولی جزو فانتزی‌های دوست داشتی یا به عبارتی جوان‌پسند امروزی است. حالا داستان چیه؟ قضایا مربوط به یک فرمانروای شیاطین/دیوها هستش که برای پایان دادن به یک جنگ طولانی خودش رو قربانی می‌کنه. اما طوری زندگیش رو تنظیم می‌کنه که بعد از مدتی دوباره به زندگی برگرده. اما همون‌طور که حدس زدید وقتی برمی‌گرده با چیزی متفاوت روبه‌رو می‌شه. گرچه هنوز قوی‌ترین هستش.

تریلر انیمه The Misfit of Demon King Academy


Food Wars! The Fifth Plate

Shokugeki no Souma: Gou no Sara

کارگردان: Yoshitomo Yonetani
نویسنده: Shogo Yasukawa
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Yūto Tsukuda
موسیقی: Tatsuya Kato
استودیو: J.C.Staff
ژانرها: ایچی، مدرسه‌ای، شونن
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Apr 11, 2020

فصل پنجم انیمه جنگ غذاها Food Wars! The Fifth Plate جزو انیمه‌های تاخیری بودش که از بهار ۱۳۹۹ بلاتکلیف مونده بود. تا اواسط تابستان ۲۰۲۰ که بالاخره دنباله‌اش تا آخر کار پخش شد. این اثر که به دست J.C.Staff ساخته شده، مثل همیشه یه داستان جذاب و کاملاً سرزنده از نبرد آشپزی با تشبیهات جالب و گاها بالغانه خودش به تصویر کشیده است. همین توضیحات برای اثر همیشه سرزنده J.C.Staff کافی است.

تریلر انیمه Food Wars! The Fifth Plate


My Teen Romantic Comedy SNAFU Climax!

Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru. Kan

کارگردان: Shōta Imai ,Kei Oikawa
نویسنده: Keiichirō Ōchi
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Wataru Watari
موسیقی: Kakeru Ishihama ,Kuniyuki Takahashi
استودیو: Feel
ژانرها: بخشی از زندگی، کمدی، درام، عاشقانه، مدرسه‌ای
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 10, 2020

اگه بخوام صادق باشم در مورد انیمه My Teen Romantic Comedy SNAFU Climax! اطلاعات بسیاری ندارم، خودمم تماشاش نکردم. اما با توجه به تمام اطلاعات، صحبت‌ها و شنیده‌هایی که از این اثر داشتم. به‌عنوان یک انیمه کمدی عاشقانه جزو برترین‌ها هستش. به طوری که از نظر نمره در میان بهترین انیمه‌های سریالی فصل تابستان ۲۰۲۰ در وب‌سایت مای انیمه لیست Myanimelist رده‌های بالا رو اشغال و تصاحب کرده است.

تریلر انیمه My Teen Romantic Comedy SNAFU Climax!


Rent-a-Girlfriend

Kanojo, Okarishimasu

بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰

کارگردان: Kazuomi Koga
نویسنده: Mitsutaka Hirota
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Reiji Miyajima
موسیقی: Hyadain
استودیو: TMS Entertainment
ژانرها: کمدی، عاشقانه، مدرسه‌ای، شونن
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 11, 2020

شاید بشه گفت انیمه دوست دختر اجاره‌ای Rent-a-Girlfriend یه اثر مسخره در میان بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۱۳۹۹ باشد. ولی در حقیقت چنان کمدی عاشقانه‌ای در خودش دارد، که راست کار جوون‌هاست. البته قطعاً از برخی انظار شاید نشه اون رو مثل Clanned خیلی عمیق دونست! اما بسیار دوست‌داشتنی است، البته به خاطر برخی دیالوگ‌ها بهتره جوانان گرامی از این اثر دیدن کنند.

تریلر انیمه دوست دختر اجاره‌ای Rent-a-Girlfriend


The God of High School

بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰

کارگردان: Sunghoo Park
نویسنده: Kiyoko Yoshimura
برگرفته از: مانگای اینترنتی
نویسنده مانگای اینترنتی: Yongje Park
موسیقی: Arisa Okehazama
استودیو: MAPPA
ژانرها: اکشن، علمی-تخیلی، ماجراجویانه، کمدی، قدرت فرابشری، هنرهای رزمی، فانتزی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 6, 2020

بهار ۲۰۲۰ بود که انیمه Tower of God به عنوان انیمه‌ای که از روی یک وبتون ساخته شده، به موفقیت قابل توجهی رسید. حالا چه به علت سرمایه‌گذاری بوده یا چیز دیگه، در هرحال تعداد انیمه‌هایی که بر اساس وبتون ساخته می‌شن، روبه افزایش است. یکی از این انیمه‌ها The God of High School انیمه‌ای رزمی-فراطبیعی در مورد یک تورنومنت و داستان‌های پشت اون هستش. که به دست استودیو MAPPA سازنده جدید دنیای Attack on Titan به دنیای انیمه سلام کرده است.

تریلر انیمه خدای دبیرستان The God of High School


Deca-Dence

بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰

کارگردان: Yuzuru Tachikawa
نویسنده: Hiroshi Seko
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Masahiro Tokuda
استودیو: Nut
ژانرها: اکشن، علمی-تخیلی، ماجراجویانه
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 8, 2020

می‌شه انیمه دکا-دنس Deca-Dence رو انیمه‌ای تقریباً کپی شده یا حداقل ترکیبی از برخی ویژگی‌های آثاری همچون Evangelion و Attack on Titan دونست. البته کمی که زمان بگذره یه سری ویژگی داستانی متفاوت رو درش پیدا می‌کنید. که سبب خاص شدن یا به عبارتی جذاب‌تر شدن دنیای Deca-Dence در کنار مجموعه جذابیت‌های شخصیتی اون هستش. داستان Deca-Dence همون‌طور که احتمالاً حدس زدید، قراره حالت آخرالزمانی داشته باشه. البته با این تفاوت که در واقع گروهی از موجودات در این دنیای آخرالزمانی، دارن به عنوان یه سری جنگ‌جو، بازی می‌کنند. اونم درست موقع دست و پنجه نرم کردن بشریت با انقراضش!

تریلر انیمه دکا-دنس Deca-Dence


Fog Hill of Five Elements

Wu Shan Wu Xing

بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰

کارگردان: _
نویسنده: _
برگرفته از: مستقل
موسیقی: _
استودیو: Nice Boat Animation ,Samsara Animation Studio
ژانرها: اکشن، تاریخی، هنرهای رزمی، فانتزی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 26, 2020

اثر جالب و سه قسمتی Fog Hill of Five Elements دومین انیمه چینی لیست بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰ است. که اگر درست یادم باشد، یک انیمه کوتاه مشابه آن نیز قبلاً ساخته شده بود! این اثر تقریباً قصد دارد تا یک داستان تقریباً کلیشه‌ای از مبارزه یه سری جنگجو دارای قدرت‌های فرابشری، با دیوها رو به تصویر بکشه. اما جذاب‌ترین نکته در مورد Fog Hill of Five Elements طراحی و ساخت متفاوت اون نسبت به تمام انیمه‌های تابستان ۲۰۲۰ هستش. به طوری که رنگ‌آمیزی و مبارزات واقعاً در نوبه خودشون خاص هستند. گرچه خوب یا بد، طراحی حالت چهره‌ها آنچنان طبیعی نیست.

تریلر انیمه Fog Hill of Five Elements


Fire Force Season 2

Enen no Shouboutai: Ni no Shou

کارگردان: Tatsuma Minamikawa
نویسنده: Tatsuma Minamikawa
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Atsushi Ōkubo
موسیقی: Kenichiro Suehiro
استودیو: David Production
ژانرها: اکشن، قدرت فرابشری، شونن
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 4, 2020

انیمه نیروی آتش Fire Force شونن تازه واردی است که برای خودش بین نوجوانان، معروفیتی دست و پا کرده است. این اثر در سال ۲۰۱۹ فصل اول خودش رو به مخاطبان معرفی و برای خودش محبوبیتی کسب کرده. برای همین فصل دوم Fire Force یک عامل از پیش تعیین شده بود تا ادامه ماجراهای انسان‌های سوزان و‌ آتش‌نشانان رو شاهد باشیم. به دوستانی که علاقه خاصی به شونن‌های تر و تمیز که جدید هم باشند، دارن. توصیه دارم که یه نگاهی به Fire Force داشته باشند. البته متاسفانه خود بنده جزو این دوستان نیستم و به همون ناروتو Naruto، گینتاما Gintama و Fairy Tail به همراه سایر آشناها راضی هستم.

تریلر فصل دوم انیمه Fire Force


Please Take My Brother Away 4

Ani ni Tsukeru Kusuri wa Nai! 4

کارگردان: Rareko
نویسنده: Rareko
برگرفته از: مانگای اینترنتی
نویسنده مانگا: You.Ling
موسیقی: _
استودیو: Imagineer ,Fanworks
ژانرها: کمدی، مدرسه‌ای، بخشی از زندگی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Aug 5, 2020

سومین انیمه چینی یا ‌بهتر بگم، انیمه‌ای که بر اساس یک منبع چینی ساخته شده، فصل چهارم Please Take My Brother Away هستش. این اثر که با زبان ژاپنی و در قسمت‌های نسبتاً کوتاه معمولاً پخش می‌شه. شامل داستان‌های کوتاه و کمدی از زندگی دبیرستانی یک خواهر و برادر هستش. عمده وقت انیمه Please Take My Brother Away هم صرف جنگولک بازی‌ها و پریدن‌های این خواهر و برادر گرامی به سمت یک‌دیگر هستش. توصیه دارم برای تعویض حال و هوای خودتون، یه نگاهی به دبیرستان این خواهر و برادر داشته باشید.

تریلر فصل چهارم انیمه Please Take My Brother Away


در پایان بهترین انیمه های سریالی تابستان ۱۳۹۹ می‌توانید از مطالب زیر دیدن کنید!


امیدوارم که همتون از انیمه‌های معرفی شده در “بهترین انیمه‌های سریالی تابستان ۲۰۲۰ که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید!” نهایت لذت رو ببرید. صدالبته هم ما رو در بهتر کردن بخش انیمه، کامل کردن ادامه لیست بهترین انیمه‌های فصلی و مخصوصاً معرفی‌های انیمه‌ای بعدی یاری کنید. همزمان با کلیک بر روی تبلیغات، از ما حمایت کنید.

تمامی دوستانی هم که علاقه به بحث تبلیغات در مجله وارونه یا همکاری در بخش انیمه یا سایر بخش‌های مجله وارونه دارند. میتوانند از طریق بخش نظرات، منوی سایت یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید