برترین انیمه‌های زمستان 2021 به انتخاب مجله وارونه!

درود بر همه شما دوستانی که ما رو در مجله وارونه و بخش انیمه رو دنبال می‌کنید. در ادامه بهترین انیمه‌های فصلی امروز می‌خواییم لیست بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱ رو معرفی کنیم. البته قبلاً آقای دست پیمان لیستی با عنوان زمستان ۲۰۲۱ چه انیمه‌ای رنده کنیم، نوشته بودن. که جنبه معرفی اول فصل داشت. لیستی که الان می‌خوام معرفی کنم، بیشتر حالت جمع‌بندی آخر فصل رو داره که با دو ماه تاخیر منتشر شده. بعد لیست زمستان هم، انشاالله سریع باید بریم سراغ جمع‌بندی بهار!

خوب بیایین یه نگاهی داشته باشیم به بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱ یا به طور دقیق‌تر به نحوه گلچین کردن‌شون. فصل زمستان ماشاءالله انیمه خوب زیاد داشتیم. اونقدر که اگه مثل بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰ گلچین می‌کردم، حدود بیست انیمه باید معرفی می‌شد. واسه همین به دلایل مختلف آثار مختلف رو حذف کردم و کمی پایین‌تر هم تعدادی از دلایل و آثار حذف شده رو ذکر کردم.

می‌تونید فرض کنید، بنده یک دیکتاتور بودم که چیزهای اضافه رو برای سبک کردن کارم، حذف کردم. در نتیجه این عمل دیکتاتوری، لیست حدود 11 انیمه بیشتر در خودش نداره. البته الان که دارم فکر می‌کنم، می‌بینم اگه انیمه‌هایی که فصل چندم‌شون بود رو اول متن ذکر می‌کردم و جدیدها رو معرفی می‌کردم، بهتر بود. در هرحال مهم نیست، فوقش بهترین انیمه‌های زمستان ۲۰۲۱ که یک ماه تاخیر خورده، بد در میاد.


مطالب توصیه شده قبل از انیمه های برتر زمستان 2021


نکته: برای نحوه جمع‌بندی بهترین انیمه‌های بهار ۲۰۲۱ می‌تونید در کامنت‌ها نظر خودتون رو بگید. که همین روش دیکتاتوری رو در پیش بگیرم. یا روش کامل پاییز ۲۰۲۱ رو برم و فوقش انیمه‌های قدیم رو کم‌تر توضیح بدم. یا کلا انیمه‌های ادامه رو فقط و فقط ذکر کنم و روی انیمه‌های جدید مانور بدم.


آثار حذف شده از لیست بهترین انیمه‌های سریالی زمستان 2021

اول از همه The Promised Neverland که ساخت نسبتاً خوبی داشت. ولی با گند داستانی که داشت، حذف شد. انیمه Redo of Healer رو همه‌تون کارشناسان هستید، می‌دونید توش چه خبره و چرا معرفی نمی‌شه. Bungou Stray Dogs Wan! همT خوب بود، ولی بیشتر جنبه Fun و چیبی داشت. انیمه Tomozaki عملاً همون Gamer’s بود که فاز کمدی و بازی‌ش رو با پیام اخلاقی جایگزین کرده بودن. SK8 هم با نسبت تعداد شخصیت‌های مذکر به مونث‌ش مشکل داشتم.

انیمه Log Horizon با وجود معرفی شدن به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های ایسکای، معرفی نمی‌شه. چون فقط جزییات داستانی خوبی داره، بقیه مولفه‌هاش در حد متوسط هستند و بهترین نیستند. دو انیمه Cells at Work! و نسخه Code Black بیشتر جنبه آموزشی در مورد بدن انسان به سبک انیمه‌ای دارن. می‌شه گفت که در حد بهترین بودن. ولی چون لیست طولانی شد و بنده هم دیکتاتور هستم، نسبت به حذف شون از لیست اقدام کردم.

انیمه Laid-Back Camp اوکی بود و در کل یه انیمه آروم در مورد کمپ زدن بود. ولی به نظر من خیلی آروم بود. در نتیجه ضمن معذرت از طرفداران این سری، حذف‌ش کردم. Dr. Stone هم شخصاً با این فصل‌ش حال نکردم. آخرین مورد هم انیمه World Trigger هست، که یکی از انیمه‌های شونن خوب به حساب میاد. قبلاً هم توسط علیرضا در بهترین انیمه‌های شبیه ناروتو معرفی شد. ولی متاسفانه بنده این اثر رو تازه شروع کردم و ممکنه قضاوت درستی نداشته باشم. پس قضاوت رو می‌ذارم به عهده خودتون!


نکات مورد توجه در بهترین انیمه های زمستان ۲۰۲۱

۱_ اگه انیمه مورد نظر شما در لیست بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱، نبود. در بخش نظرات معرفیش کنید تا در آینده مورد معرفی قرار گیرد.

۲_ این را به خاطر داشته باشید. که تلاش شده که مطالب سایت، بر اساس قوانین و مقررات کشور تهیه شود. بنابراین ممکنه اسم برخی از موارد واجد شرکت، در لیست ما موجود نباشه!

۳_ این لیست تنها شامل انیمه‌هایی می‌شه که پخش اونا همین فصل آغاز شده باشد. پس، انیمه‌هایی مثل Black Clover و One Piece با وجود خوب بودن، در این لیست قرار نمیگیرند.

۴_ هر انیمه برای مخاطبان خاصی تولید شده است، پس پیش از تماشای هر انیمه خواهشمندم که به گروه سنی و ژانرهای اثر کاملا دقت کنید. چون به قول معروف همه انیمه‌ها برای کودکان نیستند.


نکات مورد توجه در کل سایت و بهترین انیمه‌های زمستان ۲۰۲۱

۱_ در عمده مطالب و لیست انیمه های سریالی زمستان ۲۰۲۱ هیچ ترتیب خاصی وجود نداره و شما با تعدادی گوشت کوبیده شیک و مجلسی با کیفیت قابل قبول طرف هستید.

۲_ در صورت تمایل، شما می‌توانید، کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه رو دنبال کنید. یا اگر دلتون خواست برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

۳_ در هنگام نظر دادن در بهترین بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱ و سایر مطالب مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی! و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های نامرتبط خودداری کنید.

۴_ در هنگام مطالعه، چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی و کرونا Covid_19 به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن نکات بالا، بریم سراغ برترین انیمه‌های سریالی زمستان 2021


Attack on Titan Final Season
Shingeki no Kyojin: The Final Season

 Attack on Titan

کارگردان: Yūichirō Hayashi ,Jun Shishido
نویسنده: Hiroshi Seko
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Hajime Isayama
موسیقی: Hiroyuki Sawano ,Kohta Yamamoto
استودیو: MAPPA
ژانرها: اکشن، جنگی، معمایی، قدرت فرابشری، درام، فانتزی، شونن
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Dec 7, 2020

بیاین همین اول کار قال قضیه اتک آن تایتان رو بکنیم. چون دیگه همه این اثر رو می‌شناسن و دنبال‌ش کردند و توضیح نمی‌خواد. آقای دست پیمان هم حسابی روی بررسی اتک مانور دادن! پس یه خلاصه از وضعیت این فصل می‌ریم و تمام. نگرانی اصلی خیلی از ما ها در مورد فصل نهایی، کیفیت ساخت بود. خوشبختانه MAPPA اثر خوبی تحویل داده و با اینکه یه سری جاها شاهکار و یه سری جا پشمک تحویل ما داده، ولی در مجموع اثر خوبی رو تحویل داد.

در کنار ساخت خوب، فصل چهارم از نظر داستان، واقعا به خیلی از سوالات مخاطب پاسخ می‌ده و یه مقدمه عالی برای بخش بعدی داستان حساب می‌شه. واسه همین خیلی‌ها بهش لقب بهترین انیمه زمستان ۲۰۲۱ رو دادند. اما از دید بنده Attack on Titan خوب بود، ولی بهترین زمستان نبود. احتمال داره، این دیدم به خاطر حجم عظیم اسپویل‌هایی که برام شده، بوجود اومده باشه. اونقدر هم برام اسپویل شده که وقتی برای محمد حسین که مانگا خونده، تعریف کردم. ازم پرسید: «چی برات اسپویل نشده؟».

نکته: سعی کنید در طول زندگی خود، از اسپویل شدن و اسپویل کردن دوری کنید.

تریلر انیمه Attack on Titan Final Season


Horimiya

بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱

کارگردان: Masashi Ishihama
نویسنده: Takao Yoshioka
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Hero
موسیقی: Masaru Yokoyama
استودیو: CloverWorks
ژانرها: بخشی از زندگی، کمدی، عاشقانه، مدرسه‌ای، شونن
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 10, 2021

دومین اثر مورد بحث ما در بهترین انیمه های زمستان 2021، هوریمیا پربازدیدترین انیمه عاشقانه فعلی هست. توصیف دلیل این موفقیت برام سخته و شاید اصلا نمی‌دونم. ولی می‌تونم خیلی خلاصه براتون وضعیت خود انیمه رو توضیح بدم. از نظر ساخت، واقعاً CloverWorks اثر خوبی رو تحویل داده. طراحی‌ها، محیط و شخصیت‌ها واقعاً خوب به تصویر کشیده شده‌اند. در کنارش کارگردانی و پرداخت هم، کاملاً خوب بوده.

تنها ایرادی که می‌تونید به Horimiya بگیرید، کامل انیمه نکردن مانگاست. یعنی به شدت اتفاقات خلاصه و قیچی شدن، طوری که در چند قسمت آخر شما بیشتر احساس می‌کنید با یه انیمه اپیزودیک طرف بودید تا یک داستان دنباله‌دار. اما خوشبختانه مثل The Promised Neverland طوری نبوده که مخاطب کل تیم سازنده رو تهدید به مرگ کنه. بلکه در مجموع واقعاً اثر خوبی بود و درس زندگی برای مخاطب داشت.

داستان انیمه هوریمیا Horimiya

فاز کلی داستان Horimiya روی یه دبیرستان و شخصیت‌های مرتبط باهاش حرکت می‌کنه. شخصیت‌ها یا زوج اصلی، هوری و میامورا هستند. هوری رو می‌تونید دختر محبوب مدرسه در نظر بگیرید که توی محیط خونه، از نظر اخلاق به پسرها نزدیک‌تره. میامورا هم پسر گوشه گیره هست که بیرون مدرسه شبیه گانگستر، یاکوزا و پسرهای به ظاهر باحال هستش. داستان از رویارویی شخصیت‌های بیرون مدرسه این دو شروع می‌شه و شاخ و برگ می‌گیره!

تریلر انیمه Horimiya

نکته: انیمه Horimiya یک OVA چند قسمتی هم دارد که همان سه چهار قسمت اول سری جدید رو بازگو می‌کند. منتهی به سری چیز اضافه داره و طراحی‌ش هم متفاوت هست. به نظر من تماشاش خالی از لطف نیست. فکر هم کنم تا قسمت چهار هم با زیرنویس پیدا شه! پس از این نظر هم مشکلی نیست!

تریلر انیمه Hori-san to Miyamura-kun


Re:Zero – Starting Life in Another World 2
Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu 2nd Season Part 2

عنوان دیگر: Re: Life in a different world from zero 2nd Season
کارگردان: Masaharu Watanabe
نویسنده: Masahiro Yokotani
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Tappei Nagatsuki
موسیقی: Kenichiro Suehiro
استودیو: White Fox
ژانرها: روانشناختی، فانتزی، درام، هیجان‌انگیز
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 6, 2021

ری:زیرو Re:Zero معمولاً بین دسته خاصی از مخاطبان که هم روانشناختی دوست دارن، هم فانتزی هیجان‌انگیز محبوبیت خاصی داره. یکی از دلایل‌ش می‌تونه داستان باشه. داستان با اینکه ایسکای هست، ولی متفاوت عمل می‌کنه. شخصیت اصلی در داستان، عملاً پشمک خاصی نیست. ولی یه توانایی عجیب، از همون اول داره. یعنی مردن و زنده شدن در گذشته! می‌تونید مثل یه بازی در نظرش بگیرید، یک بازی که راه گریزی ازش نیست و به صورت اجباری باید مراحل‌ش رو طی کرد.

طی کردن مراحل این بازی زندگی شاید در تئوری راحت باشه. ولی نه در واقعیت، چون در بازی شما اگه یه مرحله رو نتونسید برید، به اینترنت مراجعه می‌کنید و مشاوره می‌گیرید. اما توی Re:Zero با یه سری اتفاقات و دلایل، عملاً شخصیت اصلی می‌مونه به همراه بار سنگین طی کردن مراحل سخت زندگی! حالا ما در زمستان ۲۰۲۱ عملا با فصل دوم Re Zero وداع کردیم. فصل خوبی هم بود، فقط گاهی از نظر طراحی لنگ می‌زد، که می‌ذاریم به حساب کرونا-سنسه!

تریلر انیمه Re:Zero – Starting Life in Another World


Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation
Mushoku Tensei: Isekai Ittara Honki Dasu

بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱

کارگردان: Manabu Okamoto
نویسنده: Manabu Okamoto
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Rifujin na Magonote
موسیقی: Yoshiaki Fujisawa
استودیو: Studio Bind
ژانرها: درام، جادویی، ایچی، فانتزی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 11, 2021

اگه از من بپرسید بهترین انیمه زمستان 2021 چی بود؟ می‌گم Mushoku Tensei. چون ساخت خوبی داره، درام خوبی داره، دنیای فانتزی خوبی داره، شخصیت پردازی واقعاً خوبی هم داره. اما شاید خیلی هاتون وقتی از دور به این اثر نگاه کنید، اثری کلیشه‌ای در سبک فانتزی و ایسکایی می‌بینید. یعنی همون داستان که یه پسره توی دنیای عادی خیلی بدبخت هست و می‌ره یه دنیای دیگه و خیلی هندی هندی خوشبخت می‌شه.

از نظر فنی هم Mushoku Tensei یا به قولی تناسخ یک بیکار، همین قضیه رو داره نشون می‌ده. ولی مسئله اینجاست که خوب نشون می‌ده. یعنی اون پسره، واقعاً اساسی بدبخت بوده. برای نشون دادن‌ش هم، سازندگان یه سری فاز بزرگ‌سالانه رو در پیش گرفتن. که شاید برای اونایی که با ایچی مشکل دارن، در چند قسمت اول، ذهنیت خوبی از اثر ایجاد نکنه. اما هر چی داستان جلوتر می‌ره، این فاز هم کم‌تر می‌شه.

دنیای فانتزی، نحوه ماجراجویی و نحوه شخصیت پردازی، جدای از ایچی بودن‌ش، تقریباً همون چیزی بود که من دوست داشتم. یعنی به نسبت ایسکایی‌های مزخرف، در یک دنیای هندی، قرار نیست که هندی هندی شخصیت اصلی قوی و محبوب شه. بلکه انیمه، به مرور دنیاش رو معرفی و باز می‌کنه. در کنارش شخصیت‌ها رو معرفی، پرداخت و به سمت جلو حرکت می‌ده. البته هردوی این کارها رو در کنار حفظ اون ویژگی‌های فانتزی و انیمه‌ای همیشگی انجام می‌ده.

تریلر انیمه تناسخ یک بیکار Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation


Non Non Biyori Nonstop

بهترین انیمه

کارگردان: Shin’ya Kawatsura
نویسنده: Reiko Yoshida
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Atto
موسیقی: Hiromi Mizutani
استودیو: SILVER LINK
ژانرها: بخشی از زندگی، کمدی، سینن
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 11, 2021

در اواسط لیست بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱ بیاین یادی کنیم، از Non Non Biyori یکی از بهترین انیمه‌های بخشی از زندگی تاریخ! اما چرا این لقب رو بهش می‌دن؟ برای جواب دادن به این سوال، بیاین داستان رو مرور کنیم. البته مرور کردن نمی‌خواد، شما چندتا دختربچه رو داخل یه روستا دورافتاده با امکانات نسبتاً خوب در ژاپن تصور کنید. حالا این تصور رو انیمه‌ای کنید، ماده بدست اومده، انیمه‌ای با نام Non Non Biyori هستش.

اما چیزی که این اثر رو جالب می‌کنه، پردازش جالب به این فضا هستش. چون خیلی از هیجانات شهری و انیمه‌ای رو با فضای آروم جایگزین کرده. وقتی انیمه رو ببینید، خیلی ساده یه آرامش خاصی رو احساس می‌کنید. یا بهتر بگم، کل دنیای انیمه رو در همون روستا تصور می‌کنید و این تصور به احتمال قوی شاید بتونه یه لحظه شما رو از زندگی پیچیده خودتون خارج کنه.

خیلی هم تلاش شده که فضای روستایی رو به خوبی تصویر بکشه. مثلاً توی روستاشون، عملاً خبر خاصی نیست و یه مغازه هم بیشتر ندارن. البته دوتا داشت، دومی فقط مغازه‌دار نداشت. پول رو می‌ذاشتی و کالا رو برمی‌داشتی، کسی هم نبود نظارت کنه. البته این فضای روستایی مال همه روستاها نیست، مثلاً تو ایران خودمون، ما روستا داریم شبیه شهرک، روستا داریم شبیه خرابه، روستا داریم تاریخی!

تریلر فصل سوم انیمه نون نون بیوری Non Non Biyori


مطالب توصیه شده وسط معرفی بهترین انیمه‌های زمستان ۲۰۲۱


That Time I Got Reincarnated as a Slime Season 2
Tensei shitara Slime Datta Ken 2nd Season

بهترین انیمه های سریالی

کارگردان: Atsushi Nakayama
نویسنده: Kazuyuki Fudeyasu
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Fuse
موسیقی: Elements Garden
استودیو: 8bit
ژانرها: فانتزی، کمدی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 12, 2021

نمی‌دونم دقت کردید یا نه، ولی انیمه‌های Re:Zero و Mushoku Tensei به همراه Slime عملاً سه سردار ژانر ایسکای به حساب میان. این سرداران ضمن عملکرد خوبی که داشتند، موفق به فتح موقعیت‌های حساس بهترین انیمه‌های زمستان ۲۰۲۱ شدند. هیچ‌کدوم هم کلیشه‌ای نیستند، به جز شروع و یه سری مخلفات که تو همه‌شون تقریباً عین هم هستند و همین رو می‌تونید کلیشه‌ای، همیشگی بدونید.

داستان That Time I Got Reincarnated as a Slime دقیقاً همون قضیه مرگ و زنده شدن در یک دنیای دیگه رو می‌گه. البته از روی بدبختی‌ یا خوشبختی، شخصیت اصلی می‌شه اسلایم. حالا اسلایم-خان قصه ما به مرور صاحب قدرت، سرزمین و دوستانی می‌شه. می‌تونید فرض بگیرید، یک ملت برای خودش ساخته که در فصل دوم وسط جنگ‌های داخلی و خارجی گیر می‌افته. ولی حیف احتمال قوی، بهترین قسمت‌هاش مال نیمه بعد هست که تابستان پخش می‌شه!

نکته: با توجه به اینکه انیمه اسلایم-خان عملا ایسکای فانتزی هست. احتمالاً بازهم یه سری ایسکای‌گریز نگران و در حال گریز از اثر مربوطه هستند. باید بگم نگران نباشید، اثری که باهاش هستید، متفاوت به حساب میاد. مثلاً از نظر کلی داستان با اینکه فانتزی هست. نه خیلی فانتزی هندی حساب می‌شه، نه خیلی خفن حساب می‌شه. اما داستان یه حوریه که دوست داری اثر رو دنبال کنی و ماجراهاش رو تجربه کنی. شخصیت پردازی هم همینطور، نه خیلی خفن، نه خیلی هندی، ولی دوست‌ش داری!

تریلر فصل دوم انیمه زمانی که به عنوان اسلایم تناسخ دید کردم That Time I Got Reincarnated as a Slime


Wonder Egg Priority

بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱

کارگردان: Shin Wakabayashi
نویسنده: Shinji Nojima
برگرفته از: مستقل
موسیقی: DE DE MOUSE ,Mito
استودیو: CloverWorks
ژانرها: روانشناختی، درام، فانتزی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 13, 2021

اگه دقت کرده باشید، همین الآن به سومین انیمه ساخته CloverWorks برای زمستان ۲۰۲۱ رسیدیم. البته یکی از این سه، خیلی شیک و مجلسی به فاجعه زمستان ۲۰۲۱ تبدیل شد، که بی‌خیالش! انیمه Wonder Egg Priority اما جزو آثار خوب این فصل بوده. اولین دلیل‌ش طراحی اون هستش، که واقعاً قشنگه! اگه بخوام سه‌تا از انیمه‌های زمستان رو نام ببرم که طراحی خوبی داره. به ترتیب این سه می‌شن!

Horimiya
Mushoku Tensei
Wonder Egg Priority

البته مقایسه‌شون شاید درست نباشه، چون هرکدام یه هدف خاص رو دنبال می‌کنند. اما اونی که شخصیت‌ها رو بهتر درآورده، Wonder Egg Priority بوده. اگه از طراحی‌ش فاکتور بگیریم، نکته اصلی دیگه در موردش، داستان جالب‌ش هست. مشکل بشه که بدون اسپویل براتون توضیح بدم. ولی شما اینطور در نظر بگیرید که شخصیت‌ها در واقعیت و خیال، به دنبال دوستان گمشده یا به عبارتی از دست رفته‌ی خودشون در ازای انجام کاری هستند.

تریلر انیمه Wonder Egg Priority


The Quintessential Quintuplets 2
5-toubun no Hanayome ∬

انیمه

کارگردان: Kaori
نویسنده: Keiichirō Ōchi
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Negi Haruba
موسیقی: Hanae Nakamura ,Miki Sakurai
استودیو: Bibury Animation Studios
ژانرها: حرم‌سرا، کمدی، عاشقانه، مدرسه‌ای، شونن
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 8, 2021

نمی‌دونم چند نفرتون با انیمه‌های حرم‌سرا میونه خوبی دارید یا ندارید. ولی معمولاً مردم می‌گن خیلی هندی هستند. در مجموع درست هم می‌گن، البته اگه از یه سری دید عمقی‌تر نگاه کنید‌. اما اگه فقط دنبال یه اثر کمدی عاشقانه هستید، در این ژانر آثار واقعاً خوبی پیدا می‌شن. نمونه‌اش همین پنج قلوهای باکلاس The Quintessential Quintuplets که باید بگم به عنوان یه انیمه کمدی عاشقانه خیلی خوب عمل کرده.

می‌شه گفت جالب بودن‌ش از همون قسمت اول شروع می‌شه. شخصیت اصلی که اسم‌ش هوتارو هست. از نظر مالی خانواده آنچنان توپی نداره، زیر قرض و بدهی خانوادگی هم رفته. تو این موقعیت، هوتارو برای پول درآوردن، به عنوان معلم خصوصی استخدام می‌شه. اما وقتی برای اولین می‌ره سر جلسه درس، متوجه می‌شه که نه یکی، نه دوتا، بلکه با یه پنج قلو طرف هستش. الانم حدود دو فصل می‌شه که داره باهاشون سر و کله می‌زنه!

تریلر انیمه The Quintessential Quintuplets 2


Kemono Jihen

بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱

کارگردان: Masaya Fujimori
نویسنده: Noboru Kimura
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Shō Aimoto
موسیقی: Yuya Mori
استودیو: Ajia-Do
ژانرها: اکشن، معمایی، شیاطین، فراطبیعی، شونن
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 10, 2021

انیمه بعدی که می‌ریم سراغش، Kemono Jihen هست و ژانرهای اصلی‌ش شامل شیاطین، شونن و فراطبیعی می‌شه. اگه بخواییم این ژانرها رو ترکیب کنیم و دنبال یه انیمه در چند فصل اخیر بگردیم. نزدیک‌ترین انیمه‌ای که ممکنه بهش بربخوریم، Jujutsu Kaisen خواهد بود. گرچه مقایسه‌شون زیاد درست نیست. انیمه Kemono Jihen جدای از جوجوتسو کمی شباهت به Demon Slayer و انیمه نورا Nura و شاید Naruto داشته باشه.

حالا داستانش چیه؟ توی همون ژاپن خودشون، یه سری موجود هستند به اسم کمونو و این کمونوها بین مردم زندگی می‌کنند. شخصیت اصلی یه پسره هستش که کمونو به حساب میاد. منتهی اولش همچین وضعیت خوبی نداشته. تا اینکه یه نفر از یه گروه بخصوص میاد و می‌گه، می‌خوای والدینت رو ببینی؟

اگه دنبال یه انیمه شونن و فراطبیعی با یکم معمایی هستید، Kemono Jihen رو پیشنهاد می‌دم. اثر خوبی هستش. ولی نکات مثبت‌ش از نظر من، سه تا از شخصیت‌ها بود. شیکی که با همون صداپیشه کانکی نصف انیمه داره حرص می‌خوره. شخصیت اصلی که احمق نیست مثل ناروتو، ولی ساده هست و ساده برخورد می‌کنه. شخصیت Kitsune Girl هم داریم و دلیل اصلی معرفی انیمه فوق به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های زمستان ۲۰۲۱ شیپ دو شخصیت آخری هستش. وگرنه به این انیمه، شش از ده به زور می‌دم.

تریلر انیمه Kemono Jihen


Beastars 2nd Season

کارگردان: Shin’ichi Matsumi
نویسنده: Nanami Higuchi
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Paru Itagaki
موسیقی: Satoru Kōsaki
استودیو: Orange
ژانرها: بخشی از زندگی، درام، روانشناختی، شونن
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 7, 2021

انیمه Beastars رو شاید خیلی‌هاتون به خاطر سی‌جی بودن پایه اصلی‌ش، دنبال نکردید. ولی خوب اشتب کردید! در عمل شاید چند قسمت اول با سی‌جی‌ش کنار نیاید. ولی واقعاً CG خوبی داره. از نظر داستانی هم می‌تونید اون رو اثری در نظر بگیرید که با شخصیت‌های گوشت‌خوار و غیر گوشت‌خوارش، عملاً می‌خواد یه بازسازی از وضعیت اجتماعی جوامع مختلف داشته باشه. مثلاً دیدی که گوشت‌خواران به گیاهخواران دارند، ممکنه دید یه سری از ما به یه سری دیگه باشه!

کلیت داستان عملاً روی عاشق شدن یه گرگ و خرگوش می‌گرده و خواهد گردید. ولی به شخص با این کلیت کنار نیومدم. فرض هم کنیم که واقعا نویسنده می‌خواست اختلافات اجتماعی رو به تصویر بکشه، اوکی! ولی ناموسا خرگوش و گرگ، تو کتم نمی‌ره. به جز این موضوع بقیه مباحث داستانی کیفیت خوبی رو دارن.

فصل دوم هم از نظر داستان و ساخت به نظرم، به شدت بهتر از فصل اول عمل کرده. ولی نمی‌دونم چرا این فصل از بیستارز Beastars طوری ساخته شده بود که آدم حس می‌کرد، با فصل آخر طرف هستش. یعنی دیالوگ‌ها، صحنه‌ها و موسیقی قسمت دوازدهم داشت این رو داد می‌زد، حالا درسته آخر فصل دوم بود! ولی الان به من بگن کلا این فصل آخر بود و انیمه‌ای ازش ساخته نخواهد شد، تا حدی باور می‌کنم!

تریلر فصل دوم انیمه ستاره باش Beastars


So I’m a Spider, So What?
Kumo Desu ga, Nani ka?

بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱

کارگردان: Shin Itagaki
نویسنده: Okina Baba ,Yūichirō Momose
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Okina Baba
موسیقی: Shūji Katayama
استودیو: Millepensee
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، معمایی، کمدی، جادویی، فانتزی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 8, 2021

می‌رسیم به یه ایسکای دیگه که جزو سه سردار ایسکای نیست، ولی کمی متفاوت عمل کرده! چون احتمالا همه‌تون وقتی از انیمه‌های ایسکای یاد می‌کنند. تصور می‌کنند که شخصیت اصلی قراره تبدیل به یه آدم باحال توی یه دنیای دیگه شه. انیمه‌های زیادی هم هستند که این مهم رو نقض کردند. ولی So I’m a Spider, So What? رفته سراغ تبدیل کردن شخصیت اصلی به عنکبوت! البته قشنگ‌ تابلو هست که ایشون در آینده خیلی قوی می‌شه و کلی ماجرا پشت سر می‌گذاره.

با این حساب راستش قرار بود این اثر رو معرفی نکنم و به جاش Dr. Stone رو معرفی کنم. ولی همین امروز پشیمون شدم. چون درسته که طراحی سی‌جی‌ش یه سری جاها واقعاً هندی می‌شه. درسته که شخصیت‌پردازی‌ش به نسبت Mushoku Tensei کلیشه‌ای‌تر هست. شخصیت‌ها هم همش می‌گن که «می‌خوام زنده بمونم» «می‌خوام قوی شم» «می‌خوام قهرمان شم» و از همین دست دیالوگ‌ها، که از اول تا آخر هم خودم باهاشون مشکل داشتم.

اما حالا اگه از اینا فاکتور بگیریم، باید بگم که واقعاً بین بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱ انیمه جالبی و باحالی هستش. چون شخصیت اصلی توش دقیقاً می‌شه عنکبوت و از همون اول که می‌خواد قوی بشه، می‌خواد زنده بمونه یا بجنگه! شما دائم صحنه‌ها، مبارزات، کمدی و دیالوگ‌های جالبی رو می‌بینید و می‌شنوید. در مجموع چیزی حدود ۷۰ درصد احتمال می‌دم که هیچ‌کدام از شما از این اثر خسته نمی‌شید.

تریلر انیمه من یه عنکبوتم، خوب که چی؟ So I’m a Spider, So What?


در پایان بهترین انیمه های سریالی زمستان ۱۳۹۹ می‌توانید از مطالب زیر دیدن کنید!


امیدوارم که همتون از انیمه های معرفی شده در “بهترین انیمه‌های سریالی زمستان ۲۰۲۱ که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید!” نهایت لذت رو ببرید. صدالبته هم ما رو در بهتر کردن بخش انیمه، کامل کردن ادامه لیست بهترین انیمه‌های فصلی و مخصوصاً بهترین انیمه های بعدی یاری کنید. همزمان با کلیک بر روی تبلیغات، از ما حمایت کنید.

تمامی دوستانی هم که علاقه به بحث تبلیغات در مجله وارونه یا همکاری در بخش انیمه یا سایر بخش‌های مجله وارونه دارند. میتونند از طریق بخش نظرات، منوی سایت یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید