برترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰ به انتخاب مجله وارونه! گلچین وارونه از بهترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰!

با سلام و درود فراوان بر تمامی دوستان انیمه‌ای و غیر انیمه‌ای! که مثل همیشه ما رو در بخش انیمه با همه مشکلات‌مون، دنبال می‌کنید. امروز و در دنباله بهترین انیمه‌ها و بهترین انیمه‌های فصلی قراره که مروری داشته باشیم بر بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰ اونم درست وقتی که آقای دست پیمان معرفی بهترین انیمه‌های زمستان ۲۰۲۱ رو آماده کردن و خیلی‌هاتون دیدینش. با این حساب از نظر فنی نباید این لیست رو بریم. ولی چون ما حتی اگه به زمین گرم بشینیم، بازم کاری که باید و گفتیم رو انجام می‌دیم. همزمان اصلأ حساب کتاب نداریم، بهترین انیمه‌های پائیز ۲۰۲۰ رو می‌ریم.

لیست بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰ از حق نگذریم، واقعاً یه لیست هستش که بیشتر از انتظار طولانی شده! واسه همین یه سری از انیمه‌ها رو به دلایلی نیاوردیم. مثلاً انیمه Yashahime: Princess Half-Demon یه ادامه برای سری Inuyasha هستش که به طور نسبی رضایت طرفداران این سری رو جذب کرده. ولی بنده چون با این سری آشنایی زیادی ندارم. از طرفی خود انیمه به نظر زیاد گرد و خاک نکرده، در نتیجه قضاوت رو به طرفداران Inuyasha می‌سپارم. توضیحات انیمه‌های ادامه یافته نیز در حداقل مقدار می‌باشد. در نتیجه خوبی بدی دیدید، حلال کنید.


قبل انیمه های برتر پاییز ۱۳۹۹، پیش‌غذاهای زیر می‌چسبه!


نکات مورد توجه در بهترین انیمه‌های سریالی پائیز ۲۰۲۰

۱_ اگه انیمه‌ای که خیلی خوف تشریف دارد! اما در لیست بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰، نبود. قصه نخورید و به ما تو دل‌تون فحش ندید. به جاش در بخش نظرات معرفیش کنید. تا در بخش‌های بعدی، معرفی بشه.

۲_ این را به خاطر داشته باشید. که تلاش شده که این لیست و سایر لیست‌های سایت، بر اساس قوانین و مقررات کشور تهیه شود. بنابراین ممکنه اسم برخی از موارد واجد شرکت در لیست‌های مربوطه، در لیست ما موجود نباشه!

۳_ این لیست تنها شامل انیمه‌هایی می‌شه که پخش اونا از حدود پاییز ۲۰۲۰ آغاز شده باشد. پس، انیمه‌هایی مثل Black Clover و One Piece با وجود خوب بودن، در این لیست قرار نمیگیرند.

۴_ هر انیمه برای مخاطبان خاصی تولید شده است، پس پیش از تماشای هر انیمه خواهشمندم که به گروه سنی و ژانرهای اثر کاملا دقت کنید. چون به قول معروف همه انیمه‌ها برای کودکان نیستند.


نکات مورد توجه در کل سایت و بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰

۱_ در لیست انیمه های سریالی پاییز ۲۰۲۰، سایر لیست‌ها و کلا هر چیز انیمه‌ای که فکر میکنید. ترتیب موجود در اون، باعث برتری یه چیز به چیز دیگه میشه. هیچ ترتیب خاصی وجود نداره. و شما با تعدادی گوشت کوبیده شیک و مجلسی با کیفیت قابل قبول طرف هستید.

۲_ در صورت علاقه، شما می‌توانید،  کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه رو دنبال کنید. یا اگر دلتون خواست برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

۳_ در هنگام نظر دادن در بهترین انیمه‌های فصلی پاییز 2020، و سایر مطالب در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی! و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های بی‌خود خودداری کنید.

۴_ در هنگام مطالعه، چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی و کرونا به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن نکات بالا بریم سراغ بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰ به انتخاب مجله وارونه


Sorcery Fight

Jujutsu Kaisen (TV)

بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰

کارگردان: Sunghoo Park
نویسنده: Hiroshi Seko
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Gege Akutami
موسیقی: Hiroaki Tsutsumi ,Yoshimasa Terui ,Arisa Okehazama
استودیو: MAPPA
ژانرها: اکشن، ترسناک، شیاطین، فراطبیعی، مدرسه‌ای، شونن
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 3, 2020

اثر پاییزی استودیو MAPPA، استودیویی که به تازگی و به خاطر فصل چهارم Attack on Titan اسم‌ش سر زبون‌ها افتاده، انیمه Jujutsu Kaisen هستش. یه انیمه که بر اساس مانگای شونن معروفی به همین نام، ساخته شده. در انیمه Jujutsu Kaisen به شخص انتظار طراحی‌های متوسط مثل یه سری از قسمت‌های Dororo داشتم. ولی از حق نگذریم، استودیو MAPPA بعد از اینکه اتک اومد دستش، بدجور آدم شده و طراحی‌های باکیفیت ارائه می‌ده. انگار با خودش گفته، حالا که اتک اومد دستم، بذار واسه خودم گرد و خاک کنم که بیشتر آدم حساب شم.

داستان انیمه Jujutsu Kaisen حول محور ایتادوری، پسری با گذشته گنگ می‌چرخه. ایشون گیر یه ماجرا با حالت نسبتاً شبیه جن‌گیری، می‌افته. وسطای این ماجرا یه نفرین یا شما فرض کنید یه جور جن خیلی خفن، می‌ره تو بدن ایشون و در عین ناباروری به جای اینکه کنترل کامل بدنش رو در دست بگیره. توسط ایتادوری مهار می‌شه. از این جا به بعد ایتادوری که شده یه جور ظرف برای این موجود که اسمش هم سوکوناست، وارد مدرسه جادوگری جوجوتسو و ماجراهای اون می‌شه.

لازم به ذکر است که انیمه Jujutsu Kaisen در مجله اینترنتی وارونه به صورت ویدئویی در حال بررسی است!

حالا انیمه Jujutsu Kaisen به نظر من، جدای از اون مباحث شونن همیشگی، یه سری ویژگی داره که اونو خاص کرده. اول از همه ساخت خوب، که از طراحی و موسیقی کاملاً پیداست. دوم پرداخت خلاصه‌تر به موضوعات شونن گونه. سوم و از همه مهم‌تر، همون سوکوناست. به شخص هم فقط به خاطر گزینه سوم، انیمه Jujutsu Kaisen رو دنبال می‌کنم. خوشمم میاد که هر وقت سوکونا میاد، بدجور گرد و خاک می‌کنه و ما هم کلی کیف می‌کنیم. در نتیجه توصیه دارم به خاطر گل روی خشن سوکونا، انیمه Jujutsu Kaisen رو ببینید.

تریلر انیمه Sorcery Fight


Wandering Witch: The Journey of Elaina

Majo no Tabitabi

کارگردان: Toshiyuki Kubooka
نویسنده: Kazuyuki Fudeyasu
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Jougi Shiraishi
موسیقی: AstroNoteS
استودیو: C2C
ژانرها: ماجراجویانه، فانتزی، جادویی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 2, 2020

تا جایی که من می‌دونم، خیلی‌ها تو فصل پاییز ۲۰۲۰، انیمه The Journey of Elaina رو نه به خاطر داستان و خود انیمه، بلکه به خاطر گل روی ماه شخصیت اصلی یعنی الینا خانوم دیدنش. این اتفاق در هر فصل، برای انیمه‌های مختلف می‌افته. اما خوب خیلی از مخاطبان به خاطر نداشتن داستان خوب یا انیمیت خوب، از این انیمه‌ها رنجیده می‌شن. انیمه The Journey of Elaina البته متفاوت هستش.

انیمه Majo no Tabitabi، که سفرهای جادوگری به نام الینا رو روایت می‌کنه. با طراحی فانتزی خوب، مخصوصاً در خود شخصیت اصلی، به همراه داستانی ساده در باب زندگی یک ماجراجو، تونسته به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰ خودش رو ثابت کنه. ولی اون رو زیاد دست کم نگیرید، چون یه جورایی نسخه فانتزی‌تر با قابلیت هضم راحت‌تر از انیمه سفرهای کینو Kino no Tabi هستش. انیمه‌ای که خودم به شخص به خاطر ماجراهای عجیب، دارک و روانشناختی‌اش اون رو تحسین می‌کنم.

تریلر انیمه Wandering Witch: The Journey of Elaina


Akudama Drive

بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰

کارگردان: Tomohisa Taguchi
نویسنده: Norimitsu Kaihō
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Aida Shigekazu, Maiko Iuchi
استودیو: Studio Pierrot
ژانرها: اکشن، علمی-تخیلی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 8, 2020

استودیوی Pierrot پس از خلق شاهکاری به نام Tokyo Ghoul:re عملاً داشت به یه استودیو مرده، در نظر خیلی‌ها تبدیل می‌شد. با اینحال در بهار ۲۰۲۰ با فصل سوم Kingdom تا حدی می‌شه گفت ضربانش رو برگردوند. اما چون ضربان ضعیفی داشت. با بادی به نام کرونا، انیمه Kingdom بدجور تأخیر می‌خوره. خوب Pierrot با وجود ضربان ضعیف‌ش توی پاییز ۲۰۲۰ با انیمه ارجینال Akudama Drive خواست واسه خودش حرفی بزنه. تا حدی هم موفق شد!

داستان انیمه آکوداما درایو Akudama Drive عملاً ترکیبی از داستان‌های نسبتاً کلیشه‌ای و ساده هستش. که یک داستان نسبتاً پیچیده رو با هم تشکیل می‌دن. این رویه برای من یکی جذابیت خاصی داشت. علاوه بر این، طراحی‌های انیمه Akudama Drive جذابیت‌های ساخت و زحمات خاص سازندگان رو به نمایش می‌ذاره. قشنگ هم از برخی صحنه‌ها معلومه که استودیو Pierrot هم پول زیاد داشته و هم خودش سنگ تموم گذاشته. ولی موندم چرا برخی جاها، انگار Pierrot پول تموم کرده یا بدجور خسته بوده و سطح طراحی‌ها یه چی دیگه شده.

داستان انیمه Akudama Drive

دو شهر رو شما تصور کنید که با تکنولوژی بالای خودشون، به هم اعلان جنگ می‌کنن. اما در نهایت جنگ، یک شهر با بمب‌های خودش، شهر رو دیگه رو به نابودی و تسلیم می‌کشه. حالا پس از دوران جنگ، همین شهر به شهر دیگه برای بازسازی، کمک می‌کنه! دستش هم درد نکنه! اما توی شهر بازسازی شده، یه سری مجرم هستن که با نام آکوداما شناخته می‌شن و عملاً خیلی خطرناک هستن. یه روز، یه شخص ناشناس شروع به جمع کردن یه سری از این آکوداماها برای یه عملیات خاص، می‌کنه. ولی مسئله اینجاست که یه دختره، میوفته وسط این جمعیت تشنه به خون! و برای نجات خودش، خودش رو یه آکوداما معرفی می‌کنه.

تریلر انیمه Akudama Drive


Higurashi: When They Cry – Gou

Higurashi no Naku Koro ni Gou

بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰

کارگردان: Takashi Ikehata ,Keiichiro Kawaguchi
نویسنده: Naoki Hayashi
برگرفته از: رمان تصویری
موسیقی: Kenji Kawai
استودیو: Passione
ژانرها: جنون، ترسناک، معمایی، روانشناختی، فراطبیعی، هیجان‌انگیز
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 1, 2020

انیمه When They Cry یک اثر معمایی، ترسناک و روان‌شناختی درباره مجموعه قتل‌های زنجیره‌ای روستایی به نام هینامیزا هستش. قبلاً از انیمه When They Cry یه نسخه قدیمی ساخته شده بود، که معمولاً بدگویی‌هایی در مورد داستان و خود طراحی‌اش زده می‌شه. خودم بعد از تماشای نسخه قدیمی When They Cry، که الآنم آخراشم، به این نتیجه رسیدم که تا حدودی راست میگن. اما فقط در مورد طراحی، چون داستان When They Cry جزو داستان‌های مجهول هستش. که شما باید تا چندین قسمت اون رو دنبال کنید تا بفهمید چه اثر خوفی هستش.

خیلی از کسانی که از نسخه قدیم بدشون میاد، کسانی هستند که تا قسمت ۱۲ دیدن، بعد گفتن خوب ما هیچی نفهمیدیم، پس اثر بدی هستش. در حالی که این ملاک خوبی نیست، حداقل در مورد When They Cry! به طوری که بعد از تموم کردن فصل اول و ورود به فصل دوم، تازه می‌فهمید عجب چیزی بوده. این قضیه از نمره بالای هشت فصل دوم When They Cry کاملا پیداست. اما جدای از بهبودهای فصل دوم، هنوز اون طور که باید نشده. گرچه خودم هنوز توی این فصل گیرم و به نسخه جدید نرسیدم.


همچنین علاوه بر بهترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰ مطالعه کنید: بررسی قسمت چهارم فصل چهارم انیمه Attack on Titan ؛ حسرت همیشگی!


در این وضعیت بلاتکلیف است که ساخت نسخه بازسازی When They Cry با حضور نویسنده منبع اصلی، کلید می‌خوره. توی این نسخه به گفته برخی کارشناسان، به جای طراحی تاریک سری قدیمی When They Cry کمی طراحی‌ها حالت رنگی و سرزنده گرفته‌اند. تا به طراحی منبع اصلی نزدیک‌تر بشن. علاوه بر این، داستان کمی واضح‌تر شده و حتی گفته شده که قرار است نسبت به سری قدیمی، پایانی متفاوت رقم بخورد. اما در کل، اثری هستش که به شخص، ندید اون رو توصیه می‌کنم. با این حال اگه از خشونت نسبی، داستان‌هایی که شاید نفهمید، به همراه زندگی مدرسه‌ای، خوشتون نمیاد. شاید بهتر باشه از When They Cry فاصله بگیرید.

تریلر انیمه Higurashi: When They Cry – Gou


The Day I Became a God

Kamisama ni Natta Hi

کارگردان: Yoshiyuki Asai
نویسنده: Jun Maeda
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Jun Maeda ,Manyo
استودیو: P.A. Works
ژانرها: درام، فانتزی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 11, 2020

آقای Jun Maeda که ماشاءالله فکر کنم همین یکی دو سال پیش از بیمارستان مرخص شدند. سال گذشته اعلام کردن، سعی در ساخت غم‌انگیزترین انیمه دوران داره. خوب این انیمه که The Day I Became a God نام داره، از اون انیمه‌هاست که دختره میاد به پسره می‌گه دنیا داره به آخر می‌رسه، پس بریم خوش بگذرونیم. جدای این داستان عجیب و جالب، اگه انیمه The Day I Became a God غم‌انگیزترین انیمه نباشه.‌ حداقل از نظر احساسی مثل همه آثار Jun Maeda غنی هستش.

اما باید توجه داشته باشید که انیمه‌های Jun Maeda همش فقط پر از احساس و اشک نیست. یعنی ایشون میان و یه سری داستان عادی، کمدی و بخشی از زندگی رو قاطی می‌کنه. بعد می‌ره تو فاز احساسی، اما چون قبلش اون داستان‌ها رو بهتون نشون داده، قدرت احساسی انیمه فوق‌العاده بیشتر می‌شه. صد البته به خاطر همین ترفند صحنه‌های احساسی انیمه The Day I Became a God قابل هضم‌تر هستش.

تریلر انیمه The Day I Became a God


Moriarty the Patriot

Yuukoku no Moriarty

کارگردان: Kazuya Nomura
نویسنده: Taku Kishimoto ,Gō Zappa
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Ryōsuke Takeuchi
موسیقی: Asami Tachibana
استودیو: Production I.G
ژانرها: معمایی، تاریخی، شونن، روانشناختی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 11, 2020

می‌رسیم به انیمه موریاتی میهن‌پرست Moriarty the Patriot که به شخص، هنوز که هنوزه معتقدم یه چیز کلی رو کم داره. نمی‌دونم چی! ولی هرچی که هست، باعث شده اونطور که باید باهاش ارتباط برقرار نکنم. خود داستان‌، که در مورد یه کارگاه هستش، حالت معمایی‌اش حداقل به نظر من، آنچنان جذاب نیست. ولی یه دلیل کلی داره که سبب شده، انیمه Moriarty the Patriot رو از لیست بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰ حذف نکنم.

دلیل این امر، نوع داستان کارگاهی است که کاملاً یه چیز متفاوت است. چون معمولاً کارگاه میاد و به آدم خوبا و پلیس‌ها کمک می‌کنه تا یه مجرم دستگیر شه. ولی ویلیام موریاتی یه کار متفاوت می‌کنه! ایشون میان و در راستای رسیدن به یک کشور ایده‌آل، به کسانی که مورد ظلم شدید قرار گرفتن، کمک می‌کنه. چه کمکی؟ یه جور کمک مشاوره‌ای برای گرفتن انتقام! به عبارتی دیگر، موریاتی کارآگاهی است که برای ایجاد جرم‌های بی‌نقص به نام عدالت خودش، به بقیه کمک می‌کنه. البته خود این قضیه، تنها بخشی از داستان می‌باشد!

تریلر انیمه Moriarty the Patriot


Golden Kamuy Season 3

Golden Kamuy 3rd Season

کارگردان: Hitoshi Nanba ,Takahiro Kawakoshi
نویسنده: Noboru Takagi
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Satoru Noda
موسیقی: Kenichiro Suehiro
استودیو: Geno Studio
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، سینن، تاریخی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 5, 2020

خوب می‌رسیم به انیمه Golden Kamuy یا به قول آقای دست پیمان، وسترن ژاپنی! البته به طور دقیق‌تر فصل سوم‌اش اومده! این فصل از Golden Kamuy مثل دو فصل پیشین از نظر ساخت، همچنان با کیفیت عمل کرده. حتی با وجود قدرت روزافزون ویروسی به نام کرونا و پیشروی چشم گیرش، می‌توان انتظار یک انیمه خوب رو از Golden Kamuy داشت! در نتیجه اگر کنجکاو هستید که ادامه رقابت و سفر برای یافتن طلاهای پنهان شده رو ببینید، انیمه Golden Kamuy رو‌ از دست ندهید!

تریلر انیمه Golden Kamuy Season 3


Sleepy Princess in the Demon Castle

Maoujou de Oyasumi

بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰

کارگردان: Mitsue Yamazaki
نویسنده: Yoshiko Nakamura
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Kagiji Kumanomata
موسیقی: Yukari Hashimoto
استودیو: Doga Kobo
ژانرها: بخشی از زندگی، کمدی، فراطبیعی، جادویی، فانتزی، شونن
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 6, 2020

از همین الآن بگم که اگه دنبال داستان‌های جدی و خفن یا چه می‌دونم فلسفی هستید! در یک کلام، دور Sleepy Princess in the Demon Castle رو خط بکشید. اما اگه دنبال ساده‌ترین کمدی فصل پاییز ۲۰۲۰ هستید، دورش رو اصلأ خط نکشید! چرا؟ خوب بگذارید با داستان شروع کنیم. انیمه Maoujou de Oyasumi با یه سبک فانتزی کلیشه‌ای شروع می‌شه. یعنی یه دنیا از هیولاها و انسان‌ها هستش، هیولاها میان و شاهزاده خانم انسان‌ها رو می‌دزدند. حالا قهرمان پادشاهی انسان‌ها باید بره شاهزاده خانم در بند رو نجات بده.

اوج جالبیش اینجاست که شاهزاده خانم قصه ما، به این قضیه پی می‌بره که تنها کاری که الآن برای انجام دادن داره، خوابیدن هستش. ولی توی این اتاق خواب جدید یا به اصطلاح زندان فوق ترسناک، باید دنبال راه‌هایی بگرده تا خوابی بس راحت‌تر داشته باشد. کلیک داستان هم روی همین ماجراهاست. لذا انتظار جنگ‌ها یا چیزهای خفن رو نداشته باشید. چون هدف کلی این اثر، یک کمدی ساده، زیبا، قابل هضم و نسبتاً کاوایی هستش.

تریلر انیمه Sleepy Princess in the Demon Castle


Mr. Osomatsu

Osomatsu-san 3rd Season

کارگردان: Yoichi Fujita
نویسنده: Shū Matsubara
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Fujio Akatsuka
موسیقی: Yukari Hashimoto
استودیو: Studio Pierrot
ژانرها: کمدی، تقلیدی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 13, 2020

اثر دیگر Studio Pierrot در فصل پاییز ۲۰۲۰، فصل سوم Mr. Osomatsu می‌باشد. که فصل‌های ابتداییش به دلیل قانون کپی رایت، کمی با مشکل انتشار مواجه شده بود. اما خوب، روزگار گذشته و فصل سوم از سری داستان کمدی Mr. Osomatsu یا به طور دقیق‌تر داستان خانواده ماتسو از راه رسیده. در سری Mr. Osomatsu که یکی از بهترین انیمه‌های کمدی دوران هستش. شما چند دلیل برای دنبال کردن همیشگی‌اش دارید. اول اینکه فاز داستان معلوم نیست! یعنی اینکه جدی هستش یا کمدی یا چیز دیگه معلوم نیست. حتی گینتاما Gintama هم تو این قضیه تکلیفش حداقل تو‌ هر قسمت مشخص بود. ولی Mr. Osomatsu نیست!

دومین مورد جالب توجه، شخصیت‌های اصلی هستند. که نه یک نفر، بلکه برادرانی شش قلو هستند. اما نکته جالب این شش برادر، شخصیت‌های اون‌ها هستش که هر کدام از اون یکی خاص‌تر هستش. سومین دلیل تماشای Mr. Osomatsu هم خود طراحی و ساخت چیبی، کاریکاتوری و رنگی‌اش هستش. ترکیب این سه دلیل، انیمه کمدی Mr. Osomatsu رو تشکیل می‌دن. البته لازم به ذکر است، شوخی‌های این اثر، طوری هستند که گروهی سنی رو به رده جوانان رسونده، پس این نکته گروه سنی رو در نظر بگیرید.

تریلر فصل سوم انیمه Mr. Osomatsu


همچنین در مرکز بهترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰ مطالعه کنید:


The Irregular at Magic High School: Visitor Arc

Mahouka Koukou no Rettousei: Raihousha-hen

بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰

کارگردان: Risako Yoshida
نویسنده: Munemasa Nakamoto ,Yukie Sugawara ,Yukito Kizawa
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Tsutomu Satō
موسیقی: Taku Iwasaki
استودیو: 8bit
ژانرها: اکشن، علمی-تخیلی، فراطبیعی، جادویی، عاشقانه، مدرسه‌ای
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 4, 2020

شما رو نمی‌دونم ولی به شخص همین تازگی فصل اول انیمه آشوب در دبیرستان سحر و جادو The Irregular at Magic High School یا به عبارتی داستان خواهر و برادری در دبیرستان جادوگری رو دیدم. به نظرم در همین یک فصل، از نظر شخصیت پردازی، داستان پردازی و مبارزات در حد متوسط عمل کرده. مخصوصاً شخصیت پردازی و توضیحات جادوها، که واقعاً مغز من پوکید سرش! ولی چرا انیمه The Irregular at Magic High School رو آدم حساب کردم و به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰ آوردم؟

خوب، به سه دلیل کلی! اول اینکه شخصیت اصلی و یه سری از شخصیت‌های مهم، یه سری راز، قضیه و مسائل رو پشت و در دل خودشون دارند. به شخص این حالت معمایی رو می‌پسندم. دومین دلیل دنیای اثر هستش. که حالت تاریخ جایگزین Alternate history داره. به عبارتی دنیاش مثل Code Geass حالت جنگ جهانی یا پسا جنگ جهانی داره! گرچه با نامردی و اطلاعات کم به این قضیه، حداقل در فصل اول پرداخته شده. سومین دلیل، نوع جادو و دنیای جادویی هستش. گرچه توضیحات در حد باقلوا، برای من سنگین و نامفهوم بود. ولی خود جادوها، که انگار جادوهای دنیای کلاسیک رو با دستگاه‌های مدرن، ترکیب کردن. نقطه قوتی‌ برای کل اثر، حداقل در نظر من بوده.

تریلر انیمه The Irregular at Magic High School: Visitor Arc


Talentless Nana

Munou na Nana

بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰

کارگردان: Shinji Ishihira
نویسنده: Fumihiko Shimo
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Looseboy
موسیقی: Yasuharu Takanashi
استودیو: Bridge
ژانرها: روانشناختی، قدرت فرابشری، فراطبیعی، شونن، هیجان‌انگیز
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 4, 2020

وقتی انیمه Talentless Nana رو خواستم بررسی کنم، به یاد کلی کلیشه رفتم‌ سراغش. حق هم داشتم، چون داستان در مورد دنیایی هستش که بچه‌هایی با قدرت‌های فراطبیعی رو بردن تو یه جزیره تا برای مبارزه با دشمنان بشریت، آماده شن. اما انیمه Talentless Nana دقیقا از جایی جذاب می‌شه که ما به عنوان مخاطب، یک حقیقت عجیب و جالب رو می‌فهمیم. اونم اینه که یه قاتل سریالی که نه دشمن بشریت هستش، نه یک فرد با قدرت‌های فراطبیعی و تنها یک انسان عادی است. به این جزیره نفوذ کرده تا افراد با قدرت‌های فراطبیعی رو بکشه.

خیلی قشنگ، تر و تمیز و زیبا هم به این مأموریت خطیر خودش می‌پردازه. در نتیجه، به شخص به خاطر این سخت کوشی سرشاری که داره، اون رو‌ تحسین می‌کنم. اما بیشتر یه دوست دیگه رو تحسین می‌کنم. دوستی که می‌فهمه یه جای کار می‌لنگه و عین یه کارگاه می‌چسبه به قاتل سریالی داستان ما، تا مجرم بودنش رو ثابت کنه. به عبارتی داستان اصلی انیمه Talentless Nana حول تقابل قاتل سریالی با کارآگاه سریالی می‌چرخد.

تریلر انیمه Talentless Nana


Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? III

Dungeon ni Deai wo Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka III

عنوان دیگر: DanMachi 3rd Season
کارگردان: Hideki Tachibana
نویسنده: Hideki Shirane
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Fujino Ōmori
موسیقی: Keiji Inai
استودیو: J.C.Staff
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، کمدی، عاشقانه، فانتزی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 3, 2020

انیمه DanMachi یا به عبارتی فصل سوم اثر، دقیقاً ادامه ماجراجویی‌های چندین گروه ماجراجو که توسط اسطوره‌های افسانه‌ای ایجاد شدن، هستش. اما نکته‌ای که در مورد انیمه Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? یا به اختصار DanMachi هست و دوست دارم. پیشرفت اون از یه دنیا یا به عبارتی داستان فانتزی ساده و کلیشه‌ای، با جلو رفتن داستان هستش. این قضیه در فصل دوم به خوبی احساس می‌شد.‌ اما در فصل سوم DanMachi همچنان با قدرت ادامه دارد. با حساب این دلیل در کنار ساخت، پردازش شخصیتی و داستانی خوب، می‌توان انیمه DanMachi رو جزو برترین‌های فصل پاییز 2020 دونست.

تریلر فصل سوم انیمه Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon?


TONIKAWA: Over the Moon For You

Tonikaku Kawaii

بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰

عناوین دیگر: Generally Cute; Fly Me to the Moon
کارگردان: Hiroshi Ikehata
نویسنده: Kazuho Hyodo
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Kenjiro Hata
موسیقی: Endō
استودیو: Seven Arcs
ژانرها: کمدی، شونن، عاشقانه
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 3, 2020

انیمه‌ای که خودم با توجه به گفته‌های پشتش، فکر نمی‌کردم اون رو توی لیست بهترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰ بذارم. همین انیمه Tonikaku Kawaii ساده‌ترین انیمه عاشقانه دوران هستش! خوب قضیه این انیمه چیه؟ شما تصور کنید، یه پسره، یه روز داشته از کنار خیابان رد می‌شده. یه دختره رو می‌بینه، عاشق می‌شه. یه سری اتفاقات طی می‌شه. بعد دختره می‌گه،‌ خوب اگه می‌خوای یه رابطه رو شروع کنی. باید حتماً باهام ازدواج کنی! پسره هم از خدا خواسته، می‌گه: باشه!

در عین ناباوری هم، دقیقاً همون قسمت اول ازدواج می‌کنن. انگار نویسنده به ناروتو Naruto می‌گه: «خجالت بکش، تو بعد ۶۰۰ قسمت تازه فهمیدی کی عاشقته! حدود صد و خورده‌ای قسمت بعد هم تازه ازدواج کردی!» شاید با این توضیحات انیمه Tonikaku Kawaii رو یه عاشقانه مسخره بدونید. ولی به جز طراحی خیلی ساده و یه سری هندی بازی‌ها، به نظرم انیمه Tonikaku Kawaii خیلی خاص بود، چرا؟ اول از همه، تو بیشتر فیلم‌های عاشقانه و انیمه‌های عاشقانه کلی مسیر طی می‌شه، یه سری خطوط قرمز شکسته می‌شه و در انتهای داستان، دو شخصیت به طور کامل به هم می‌رسن.


همچنین علاوه بر بهترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰ مطالعه کنید: نقد انیمیشن soul روح ؛ جادوی دوباره پیکسار


انیمه Tonikaku Kawaii می‌گه، من یه کار دیگه می‌کنم. همون قسمت اول، دو شخصیت به هم می‌رسن و شما شاهد زندگی مشترک این دو هستید. نوع پرداخت هم در حالتی راحت، ایده‌آل، ساده و صادقانه هستش. این حالت علاوه بر اینکه با حالت جنگ سرد خانواده ما، متفاوت هستش! طوری پرداخت شده که وقتی یه سری از اتفاقات این زندگی مشترک رو می‌بینید، با خودتون می‌گید، آره اینا هم تو زندگی مشترک هستش. ولی چرا بقیه فیلم‌ها و انیمه‌ها عاشقانه بهشون نپرداخته؟ به جاش می‌رن، هفت خان رستم رو طی می‌کنند؟

تریلر انیمه TONIKAWA: Over the Moon For You


Haikyuu!!: To the Top 2nd Season

Haikyuu!! (2020) 2nd Season

کارگردان: Masako Sato ,Mariko Ishikawa
نویسنده: Taku Kishimoto
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Haruichi Furudate
موسیقی: Yuki Hayashi ,Asami Tachibana
استودیو: Production I.G
ژانرها: کمدی، ورزشی، درام، مدرسه‌ای، شونن
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: ۲۱ دی ۱۳۹۸

می‌رسیم به آخرین انیمه مورد بحث یعنی Haikyuu!!: To the Top که خودش ادامه سری داستان‌های والیبالی دبیرستان کاراسونو برای فتح جایگاه‌های بالای والیبال هستش. گرچه در این فصل از Haikyuu!! کارگردان و یه سری از دوستان جاشون رو عوض کردن و طراحی انیمه هم به نظر من یکی زده تو جاده خاکی! ولی همچنان از نظر داستان و فضای هیجانی، همون دنیای کامل فصل‌های گذشته رو به مخاطب نشون می‌ده. در نتیجه از دستش ندید و نباید هم بدهید!

تریلر انیمه Haikyuu!!: To the Top


در پایان بهترین انیمه های سریالی پاییز ۱۳۹۹ می‌توانید از مطالب زیر دیدن کنید!


امیدوارم که همتون از انیمه‌های معرفی شده در “بهترین انیمه‌های سریالی پاییز ۲۰۲۰ که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید!” نهایت لذت رو ببرید. صدالبته هم ما رو در بهتر کردن بخش انیمه، کامل کردن ادامه لیست بهترین انیمه‌های فصلی و مخصوصاً معرفی‌های انیمه‌ای بعدی یاری کنید. همزمان با کلیک بر روی تبلیغات، از ما حمایت کنید.

تمامی دوستانی هم که علاقه به بحث تبلیغات در مجله وارونه یا همکاری در بخش انیمه یا سایر بخش‌های مجله وارونه دارند. میتونند از طریق بخش نظرات بهترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۰ منوی سایت یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید