بهترین انیمه‌های سینمایی در تمام دوران به انتخاب مجله وارونه

درود بر تمامی دوستان اوتاکو و غیر اوتاکو. با بخشی تازه در رابطه با انیمه، با عنوان بهترین انیمه‌های سینمایی در خدمت شما هستیم.

همون طور که خودتون احتمالا احساس کردید انیمه‌های سینمایی برعکس انیمه‌های سریالی که این روزها خیلی واسه خودشون شاخ شدن، زیاد تو دید نیستند.

اما هنوز هم نمیشه اونا رو ول کرد. مخصوصاً با وجود استودیوهایی مثل مدهاووس یا کارگردانی مثل هایائو میازاکی که همچنان باهاش خاطره داریم.

ما هم در این لیست با عنوان بهترین انیمه‌های سینمایی بخش اول قراره بهترین انیمه‌های سینمایی رو بدون هیچ تعصبی چندتا چندتا معرفی کنیم و شما هم نوش جان کنید.


اگه یه نگاه هم به این مطالب بندازید، ضرر نمی‌کنید.


نکاتی که قبل مطالعه باید به یاد داشته باشید.

۱_ در این لیست، سایر لیست و کلا هرچیزی که فکر میکنید ترتیب اون باعث برتری یه چیز به چیز دیگه میشه، اصلأ هیچ ترتیبی نیست و شما با یه گوشت کوبیده شیک و مجلسی طرف هستید.

۲_ هایائو میازاکی رو هممون از یک دم می‌شناسیم که چطور ما رو با انیمه‌هاش ساعت‌ها به فکر می‌بره و اشکمون رو در میاره و آخرشم قسمت دومشون رو نمی‌سازه. با این حال برای اینکه تنوع در لیست رعایت شه، فقط دوتا از کارهای میازاکی رو آوردم و بقیه در آینده، به صورت قسطی.

۳_ در این لیست و سایر لیست‌ها با اینکه تعداد متناسب ۵ انیمه هستش، اما همیشه با دقت مطالعه فرمائید تا یه وقت انیمه‌ای جا نمونه.

۴_ اگه انیمه‌ای خیلی خوف در لیست نبود، حتما در بخش نظرات معرفیش کنید تا در بخش‌های بعدی معرفی بشه.

۵_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل خودداری کنید. ما هم اگه چنین نظری رو ببینیم، یا خود نظر رو پاک میکنیم یا اصلاحش می‌کنیم تا سرمشق دیگران شود. پس ما رو شرمنده خودتون نکنید.

۶_ پس از مدت‌ها شما می‌توانید با فعال کردن نوتیفیکش مجله وارونه به اعلان‌های مطالب ما دسترسی داشته باشید. همزمان دیگه لازم نیست مثل قبل سایت رو چک کنید! چون اعلان‌ها کم‌کم و خود به خود برای شما ارسال می‌شود. پس بزنید رو فعال‌سازی تا ما رو هم شاد کنید.

۷_ در صورت علاقه، شما می‌تونید از اینجا به کانال نماشای ما مراجعه و دنبالش کنید. تا علاوه بر دسترسی به ویدیوهای قرار گرفته در سایت، به سایر ویدیوهای جذاب ما و ویدیوهایی که خودتون درخواست می‌کنید، دسترسی سریع‌تری داشته باشید.

۸_ چشمتون رو از صفحه برندارید، مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا نیاز به دکتر نداشته باشید.

با قبول داشتن نکات بالا شما رو به دیدن “بهترین انیمه‌های سینمایی بخش اول” دعوت میکنم.


Sword of the Stranger

انیمه Sword of the Stranger

[megadesc]عنوان ژاپنی: Stranger: Mukou Hadan
کارگردان: Masahiro Andō
نویسنده: Fumihiko Takayama
موسیقی: Naoki Satō
استودیو: Bones
ژانر: اکشن، ماجراجویی، تاریخی، سامورایی
گروه سنی: جوانان
تاریخ اکران: ۷ مهر ۱۳۸۶[/megadesc]

اگه به مبحث جذاب سامورایی و ترکیب اون با انواع چاشنی‌های ماجراجویی، تاریخی، اکشن و پر از صحنه‌های مبارزه و خون و خون ریزی علاقه دارید، انیمه شمشیرزن غریبه ساخته استودیو بونس با داشتن همین ویژگی‌ها، یکی از بهترین انیمه‌های سینمایی برای شماست.

داستان

گروهی از جنگجویان و کله گنده های خارجی برای به دست آوردن زندگی جاویدان به ژاپن آمده‌اند تا پسری به نام کوتارو که گفته می‌شود: «پسری با این ویژگی هر چند صد سال یک بار به دنیا می‌آید» رو پیدا کرده و برای بدست آوردن زندگی جاویدان، قربانی‌اش کنند.

اما کوتارو که از چیزی خبر نداره، پس از سوزانده شدن معبد محل زندگی‌اش با یه شمشیرزن غریبه به نام ناناشی همراه میشه تا به معبد دیگری برای فرار از چیزی که خودش نمی‌شناسد، برود.

تریلر انیمه شمشیرزن غریبه Sword of the Stranger


Castle in the Sky

انیمه Castle in the Sky

[megadesc]عنوان ژاپنی: Tenkū no Shiro Rapyuta
کارگردان: Hayao Miyazaki
نویسنده: Hayao Miyazaki
موسیقی: Joe Hisaishi
استودیو: Studio Ghibli
ژانر: ماجراجویی، فانتزی، عاشقانه، علمی_تخیلی
گروه سنی: کودکان
تاریخ اکران: ۱۱ مهر ۱۳۶۵ [/megadesc]

قصری در آسمان، عنوان انیمه‌ای به کارگردانی هایائو میازاکی و ساخت استودیو جیبیلی است.

انیمه‌‌ای که حتی با گذشت چندین سال از ساختش هنوز هم جزو بهترین انیمه‌های سینمایی هستش که مصادیق بسیاری از جمله جنگ و صلح، محیط زیست، زندگی عادی، افسانه‌های مشرق زمین و عشق رو در کنار موسیقی جذاب جوی هیسایشی به تصویر کشیده است.

داستان

در زمانی که افسانه‌های زیادی در مورد قصری در آسمان، گنجینه‌ها و سلاح‌های مدفون در اون در بین مردم به گوش میرسه. ارتش برای پیدا کردن این قلعه از دختری به نام شیتا کمک میگیره، البته زوری!

کمی بعد از این امر، طی حمله گروهی از راه‌زنان، شیتا از ارتش جدا و با پسری به نام پاتزو آشنا میشه. حالا بین این دختر پسر، ارتش و راهزنان به خاطر این قصر اتفاقات بسیاری می‌افتد.

تریلر انیمه قصری در آسمان Castle in the Sky


.Your Name

انیمه Your Name

[megadesc]عنوان ژاپنی: .Kimi no Na wa
کارگردان: Makoto Shinkai
نویسنده: Makoto Shinkai
موسیقی: Radwimps
استودیو: CoMix Wave Films
ژانر: عاشقانه، فراطبیعی، مدرسه، درام
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: ۱۳ تیر ۱۳۹۵[/megadesc]

اسم تو، عنوان انیمه‌ای به کارگردانی ماکوتو شینکای است، که توانست بعد از حدود ۱۰ سال به سلطه انیمه شهر اشباح به لیست پرفروش‌ترین انیمه‌های سینمایی تاریخ، با فروش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار، پایان دهد.

همچنین انیمه اسم تو را میتوان شاهکاری در بین تمام انیمه‌های عاشقانه دانست، که با یک داستان کاملاً جدید و متفاوت در مورد دختر و پسری که جاشون، یعنی بدن‌هاشون با هم عوض میشه، ما رو در بهترین، صمیمانه‌ترین و حیاتی‌ترین ساعات زندگی‌مون قرار میده و با موسیقی خودش به این لحظات چاشنی خودش رو میده.

پس با این حساب انیمه اسم تو یکی از بهترین انیمه‌های سینمایی هستش که حتی می‌شه کارگردان اون رو در حد هایائو میازاکی دونست.

تریلر انیمه اسم تو .Your Name


Princess Mononoke

انیمه Princess Mononoke

[megadesc]عنوان ژاپنی: Mononoke-Hime
کارگردان: Hayao Miyazaki
نویسنده: Hayao Miyazaki
موسیقی: Joe Hisaishi
استودیو: Studio Ghibli
ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: ۲۱ تیر ۱۳۷۶[/megadesc]

اثری دیگر از هایائو میازاکی که پس از ساختش خواست از ساختن انیمه کنار بکشد که خوشبختانه تا الان چندبار این حرف را زده، اما هربار عکسش رو ثابت کرده و ما امیدواریم که همین طوری ادامه پیدا کنه.

به هرحال انیمه شاهزاده مونونوکه که به نوعی می‌توان بهش عنوان خشن‌ترین انیمه میازاکی نسبت به سایر کارهاش، رو نسبت داد. از اون آثار متفاوت میازاکی است که مثل‌ش رو هیچ‌جایی پیدا نمیکنی، پیام‌های پنهانی که درش هست رو در عین دردناک بودن درک می‌کنی و با موسیقی اثر جوی هیسایشی همراهش میشی.

داستان

طی حمله یک گراز وحشی نفرین شده به روستایی، پسری از این روستا با نام آشیتاکا توانست با کشتن این گراز روستا رو نجات بده. اما نفرینی از این گراز بر روی وی قرار گرفت.

حال این پسر سفر خود را به سمت غرب برای یافتن راه درمان این نفرین شروع می‌کند که به شهری با نام شهر آهنین می‌رسه که در حال نبرد با جنگل و موجودات افسانه‌ای، گرگ‌ها و دختری که با نام شاهزاده مونونوکه شناخته میشه، هستش ….

تریلر انیمه شاهزاده مونونوکه Princess Mononoke


Wolf Children

انیمه Wolf Children

[megadesc]عنوان ژاپنی: Ōkami Kodomo no Ame to Yuki
کارگردان: Mamoru Hosoda
نویسنده: Mamoru Hosoda, Satoko Okudera
موسیقی: Masakatsu Takagi
استودیو: Studio Chizu
ژانر: فانتزی، بخشی از زندگی
گروه سنی: PG_Children
تاریخ اکران: ۵ تیر ۱۳۹۱[/megadesc]

اگه انیمه بچه گرگ‌ها رو ببینید، در تمام طول زندگی‌تون فراموشش نمی‌کنید. همش هم به این دلیله که انیمه بچه گرگ‌ها، داستان رویارویی یک مادر با زندگی و مشکلاتش در بزرگتر کردن فرزندان نیمه گرگ خود، اونم درحالی که همسر گرگینه‌اش رو از دست داده، است.

انیمه بچه گرگ‌ها اونقدر این داستان رو صمیمانه و احساسی جلو می‌بره که انگار از واقعیت هم فراتر رفته و مسائل مهم خانوادگی، اجتماعی رو از زمان کودکی این بچه‌ها تا بزرگسالی‌شون و تعیین مسیر زندگی خودشون، به تصویر کشیده تا یکی از بهترین انیمه‌های سینمایی دوران رو تحویل ما بده.

تریلر انیمه بچه گرگ‌ها Wolf Children


امیدوارم که همتون از انیمه‌های معرفی شده در “بهترین انیمه‌های سینمایی بخش اول” لذت رو ببرید و با نظراتتون ما رو در بهتر کردن بخش انیمه یاری کنید.

همچنین تمامی دوستانی که علاقه به همکاری در بخش انیمه و سایر بخش‌های مجله وارونه دارند، میتوانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید