بهترین انیمه‌های سریالی ۲۰۱۸ به انتخاب مجله وارونه

درود بر بروبچ اوتاکو و غیر اوتاکو. امروز قراره در ادامه معرفی بهترین های ۲۰۱۸، به معرفی مجموعه‌ای از بهترین انیمه‌های ۲۰۱۸ به انتخاب مجله وارونه بپردازیم. شما هم برای آشنایی با بهترین انیمه‌ها کلیک کنید.

همون‌طور که خودتون هم میدونید، امسال انیمه خوب خوشبختانه یا بدبختانه از سر و کولمون بالا می‌رفت. واسه همین پدرمون در اومد تا بهترین انیمه‌های سریالی ۲۰۱۸ رو گلچین کنیم و در عین حال حسابی لذت بردیم. 


همچنین یه نگاهی هم به این مطالب بندازید


حالا بذارین یه سری نکات که قبل از خواندن این مطلب باید به خاطر داشته باشید رو گوش زد کنم.

۱_ این را به خاطر داشته باشید که این لیست بر اساس قوانین و مقررات کشور تهیه شده، بنابراین ممکن اسم برخی از انیمه های برتر در لیست ما موجود نباشه !

۲_ هر انیمه‌ای چه در این لیست و چه در لیست‌های دیگه در مجله وارونه معرفی شه، یعنی خیلی خوفه و میتونید با خیال راحت برید تو کارش

۳_ هیچگونه ترتیب بخصوصی در این لیست و سایر لیست‌ها رعایت نشده و ما همه رو عین گوشت کوبیده مخلوط کردیم

۴_ اگه انیمه‌ای که به نظرتون خوفه، به دلایلی در لیست بهترین انیمه‌های سریالی ۲۰۱۸ معرفی نشده، حتماً در بخش نظرات اعلام کنید تا در بخش‌های بعدی معرفیش کنیم

۵_ این لیست شامل بهترین‌ انیمه‌های ۲۰۱۸ در ژانرهای مختلف و سلایق مختلف می‌باشد. واسه همین شاید شما از همشون خوشتون نیاد، ولی بازم ارزش دیدن رو دارن

۶_ یادتون باشه که یه سری از انیمه‌ها به زمان نیاز دارن تا ببینده رو جذب کنند، پس با یه قسمت از یه انیمه دل زده نشید

۷_ همون طور که خودتون هم میدونید، انیمه‌های وان پیس، بوروتو، کارآگاه کونان، فیری تیل، گینتاما، لوپن و سری انیمه‌های فیت جزو انیمه‌های با اصل و نصب هستند. اما چون ما در این لیست تلاش کردیم که عنوان های جدیدتر رو معرفی کنیم، این انیمه ها رو معرفی نکردیم. 

 Sword Art Online: Alicization

Sword Art Online: Alicization

اطلاعات کلی

کارگردان: Manabu Ono

نویسنده: Shingo Adachi

نویسنده مانگا: Reki Kawahara

موسیقی: Yuki Kajiura

استودیو: A-1 Pictures

ژانرها: اکشن، فانتزی، بازی، ماجراجویی، عاشقانه

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ شروع پخش: October 7, 2018

انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین: ارمغانگر صلح Sword Art Online: Alicization رو خیلی‌ها میشناسند و اگه نمی‌شناسید، از اینجا میتونید یه نیم نگاهی به بررسی نیم فصل اولش بندازید.

اما به طور کلی فصل سوم این انیمه که روایت‌گر اتفاقات پس از یک انیمه سینمایی با عنوان هنر شمشیرزنی آنلاین مقیاس ترتیبی Sword Art Online The Movie: Ordinal Scale هستش با وجود تفاوت های بسیار با فصل اول که همش به خاطر تغییر در اعضای گروه سازنده هستش، هم‌چنان پرچم خودش رو بالا نگه داشته است و در کنار موسیقی و انیمیت رنگی جذاب یکی از بهترین انیمه‌های سال رو رقم زده است که از نیم فصل دوم در مجله وارونه بررسی خواهد شد.

 


Wotakoi: Love is Hard for Otaku

Wotakoi: Love is Hard for Otaku

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Wotaku ni Koi wa Muzukashii

کارگردان: Yoshimasa Hiraike

نویسنده: Yoshimasa Hiraike

نویسنده مانگا: Fujita

موسیقی: Akimitsu Honma

استودیو: A-1 Pictures

ژانر: بخشی از زندگی، کمدی، عاشقانه

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: April 13, 2018

اوتاکو، واژه‌ای که در ژاپن به اشخاص معتاد انیمه و مانگا و بازی و… گفته میشه. آخرین مطالعات روی این موجودات هم نشان می‌ده که اونا به شدت از یکدیگر و حتی جامعه دوری می‌کنند. حالا انیمه عشق واسه اوتاکو سخته، سنت شکنی کرده و می‌خواد عکس این قضیه رو در روابط بین اوتاکوها ثابت کند.

 

اما یادتون باشه که انیمه عشق واسه اوتاکوها سخته در غالب یه انیمه ساده اما بامزه، دور از ذهن اما واقعی و کمدی همراه با انواع اصطلاحات و رفتارهای گیمرها و انیمه دوستان اومده تا ما رو با خودش به دنیای اوتاکوها ببره. پس بدون شک دوباره با یکی از شاهکارهای استودیو A_1 Pictures رو به رو هستیم.


 Violet Evergarden

Violet Evergarden

اطلاعات کلی

کارگردان: Taichi Ishidate

نویسنده: Reiko Yoshida

نویسنده مانگا: Kana Akatsuki

موسیقی: Evan Call

استودیو: Kyoto Animation

ژانر: فانتزی، درام، بخشی از زندگی

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: January 11, 2018

یک شاهکار در درام انیمه‌ای که پولش رو نتفلیکس Netflix داده، کار ساختش رو Kyoto Animation به سبک صدای سکوت و فراتر از محدودیت انجام داده و ما هم لذتش رو میبریم.

 

درعین حال انیمه وایولت اورگاردن از اون دست انیمه‌هایی هستش که از همون قسمت اول با چنان قدرتی زیبایی هایش رو به رخ میکشه، احساساتش رو به تصویر میکشه، اشکتون رو درجا در میاره، به زور شمارو مجبور می‌کنه که تا آخرش واستید و در عین حال حیفتون بیاد که زود تمومش کنید.

 

داستان

انیمه‌ی وایولت اورگاردن روایت‌گر داستان دختری به همین نام است که از کودکی در ارتش بزرگ شده و حتی ازش به عنوان سلاح یاد می‌کنند. دختری که در تمام ارتش فقط یک نفر یعنی سرگردی که مسئولشه رو به شدت قبول داره و همین سرگرد هم مفقود شده، اما در آخرین لحظات به وایولت میگه: عاشقتم. داستان انیمه هم از اینجا شروع میشه که وایولت تصمیم به کار در یک اداره پست می‌گیره تا معنای همین جمله رو بفهمه.


 Angolmois: Record of Mongol Invasion

Angolmois: Record of Mongol Invasion

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Angorumoa: Genkō Kassen-ki

کارگردان: Takayuki Kuriyama

نویسنده: Shogo Yasukawa

نویسنده مانگا: Nanahiko Takagi

موسیقی: Shuji Katayama

استودیو: NAZ

ژانر: اکشن، درام، تاریخی، نظامی، سامورایی

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: July 11, 2018

جنگ، استراتژی، تراژدی و یک روایت تاریخی از حمله مغول به جزیره سوشیما در ژاپن تمام چیزی نیست که در انیمه Angolmois به تصویر کشیده شده است، انیمه‌ای که انگار از روی طومارهای قدیمی روایت می‌شود. برای همین اگر از قسمت اول جان سالم به در بردید، مطمئن باشید که چیزی رو که باید ببینید، می‌بینید.

 

داستان

انیمه Angolmois روایت‌گر داستانی گروه از زندانیان تبعیدی شامل تجار و دزدان و یکی از فرماندهان سابق ارتش به نام کوچیکی جینزابورو است. که برای شرکت در نبرد با مغولان به جزیره سوشیما فرستاده می‌شوند و باید برای هفت روز تمام همراه با ساکنان جزیره سوشیما مقابل ارتش مغول تا رسیدن نیروی کمکی مقاومت کنند.


After the Rain

After the Rain

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Koi wa Ameagari no You ni

کارگردان: Ayumu Watanabe

نویسنده: Deko Akao

نویسنده مانگا: Jun Mayuzuki

موسیقی: Ryo Yoshimata ،Japanese Letters

استودیو: Wit Studio

ژانر: عاشقانه، سینن

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: January 12, 2018

یکم از فاز جنگی و فانتزی بیایم بیرون و بچسبیم به انیمه عاشقانه After The Rain، انیمه‌ای که Wit Studio با آن دوباره به ما نشان داده که هر انیمه‌ای که میسازه یک چیز جدید است.

 

انیمه After The Rain که درجا با انیمیت و موسیقی‌ای که دل آدم رو می‌بره، تونسته به خوبی مرزها رو در انیمه‌های عاشقانه بشکنه و اگه دقیق‌تر بخوایم بگیم، مرزهای اختلاف سنی رو شکسته.

 

داستان

این انیمه روایت‌گر داستان دختری به نام آکیرا تاچیباناست، دختری که پس از آسیب دیدگی در دوندگی دیگر نتونست بدود. حالا تاچیبانا در یک روز به یک کافه می‌ره و رئیس اون کافه (قابل توجه: ۴۵ سالشه و تاچیبانا ۱۸ سال) رو میبینه و بعد از اون روز می‌ره تو همون کافه‌ استخدام میشه. حالا همین اینحاست که انیمه ما شروع میشه.


 Sword Art Online Alternative Gun Gale Online

Sword Art Online Alternative Gun Gale Online

اطلاعات کلی

کارگردان: Masayuki Sakoi

نویسنده: Yōsuke Kuroda

نویسنده مانگا: Tadadi Tamori

موسیقی: Starving Trancer

استودیو: Studio 3Hz

ژانر: اکشن، بازی، فانتزی، علمی_تخیلی، نظامی

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: April 8, 2018

چه از طرفداران هنر شمشیرزنی آنلاین باشید، چه نباشید، لازم نیست نگران باشید. اسپین آف هنر شمشیرزنی آنلاین با عنوان Sword Art Online Alternative Gun Gale Online اومده و یه داستان مجزا از انیمه اصلی رو به تصویر کشیده که صد البته میشه بدون دیدن انیمه اصلی دیدش.

 

نکته جالبه توجه اینجاست که با اینکه استودیو و گروه سازنده کاملا با انیمه اصلی متفاوته، اما کاملا حس هنر شمشیرزنی آنلاین رو بهتون میرسونه.

داستان

دختری به کارن کوهیرویماکی که از قد بلندش اصلا راضی نیست، به پیشنهاد یکی از دوستاش تصمیم به ورود به بازی‌های آنلاین واقعیت مجازی میگیره و تنها بازی که یه شخصیت قد کوتاه گیرش میاد، GGO هستش. حالا این انیمه به اتفاقاتی که برای کارن با نام کاربری لن توی این بازی می‌افته، می‌پردازه.


Darling in the Franxx

Darling In The Franxx

اطلاعات کلی

کارگردان: Atsushi Nishigori ،Toshifumi Akai

نویسنده: Atsushi Nishigori ،Naotaka Hayashi

موسیقی: Asami Tachibana

استودیو: CloverWorks ،Studio Trigger، A-1 Pictures

ژانر: اکشن، درام، عاشقانه، علمی_تخیلی، رباتیک

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: January 13, 2018

اثری ماندگار از استودیو Trigger و CloverWorks، در حد گورن لاگان و با شباهت به کیل لا کیل، اما در عین حال متفاوت از هر یک که همین اثر، انیمه‌ای به نام دارلینگ در فرنکس است.

انیمه‌ای مستقل از هر مانگا که با اکشن کاملا جذاب، صحنه‌های عاشقانه و علمی_تخیلی بعد از چند قسمت کاملا شما رو با خودش همراه می‌کنه. انیمه ای که در یک نگاه زیباست، والسلام نامه تمام. پس یه انتخاب خوب برای دوستداران انیمه‌هایی در این ژانر است.

داستان

پس از اتفاقاتی که مسببش خود بشر بوده، موجوداتی به نام کیوریو در زمین ظاهر شدن که انسان‌ها برای مقابله دست به ساخت ربات هایی به نام فرنکس زدند که توسط دو خلبان مذکر و مونث که شریک هم هستند، هدایت میشه.

داستان انیمه هم در مورد پسری به نام هیرو است که در کنترل این فرنکس ها با شکست مواجه شد، اما در عین ناباوری با دختری به نام 02، دختری که تمام شریکای مذکر قبلیش رو به فنا داده، روبه‌رو میشه و تصمیم به خلبانی فرنکس باهاش میگیره.


!Cell’s At Work

Cells at Work!

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Hataraku Saibou

کارگردان: Kenichi Suzuki

نویسنده: Yūko Kakihara ،Kenichi Suzuki

نویسنده مانگا: Akane Shimizu

موسیقی: Kenichirō Suehiro

استودیو: David Production

ژانر: کمدی، شونن

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: July 8, 2018

تا حالا شده به عملکرد بدن خودتون فکر کنید. خوب حالا انیمه سلول‌ها در حال کارند Cells at Work، اومده و این عملکرد رو در غالب یه انیمه ساده، جالب و گاهی عجیب، با چاشنی آموزنده و کمی کمدی به تصویر کشیده است.

 

داستان

داستان در مورد یکی از گلوبول های قرمز خونه که البته تازه اومده سر کار، پس در نتیجه همش تو پیچ و خم مویرگ‌های بدن گم میشه. حالا این گلوبول قرمز قراره با کلی داستان در مورد گلوبول های سفید و قرمز و میکروب‌ها و جاهای مختلف بدن روبه‌رو بشه و ما هم همراهیش میکنیم.


Hina Festival

Hina Festival

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Hinamatsuri

کارگردان: Kei Oikawa

نویسنده:  Hinamatsuri

نویسنده مانگا: Masao Ōtake

موسیقی: Yasuhiro Misawa

استودیو: Feel

ژانر: کمدی، فراطبیعی، بخشی از زندگی، علمی_تخیلی، سنین

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: April 6, 2018

انیمه Hina festival که میشه گفت یه انیمه علمی_تخیلی است که خیلی واقعیه، اومده و مثل یه آب زلال یه داستان تمیز و ساده و کمدی با پیام‌های اخلاقی جالبی رو به تصویر کشیده.

خود انیمه هم از همون قسمت اول یه انیمیت خاص و تماشایی رو به نمایش می‌ذاره و در کنار داستان، به ما یکی از بهترین انیمه‌های سال رو تحویل مید.

داستان

جناب آقای نیتا که عضو یکی از گروه‌های یاکوزایی که همون گانگستر ژاپنی هستش، می‌باشه. در یکی از روز ها شاهد فرود آمدن دختری به اسم هینا که معلوم نیست از کجا اومده، به وسط خونش است.

حالا هینا سر موندنش تو خونه با یه قدرت فراطبیعی حسابی سربه‌سر نیتا می‌ذاره. نیتای بیچاره هم برای کم کردن ضرر مالی قبول می‌کنه که هینا با حفظ مقرارتی پیشش بمونه و اینجاست که داستان این به ظاهر پدر دختر شروع میشه.


Angels of Death

Angels of Death

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Satsuriku no Tenshi

کارگردان: Kentarō Suzuki

نویسنده: Yoshinobu Fujioka

نویسنده مانگا: Makoto Sanada

موسیقی: Noisycroak

استودیو: J.C.Staff

ژانر: ماجراجویی، ترسناک، روانشناسی، هیجان‌انگیز

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: July 6, 2018

فرشته مرگ عنوان بازی ترسناکی بود که توسط Hoshikuzu KRNKRN برای مایکروسافت ویندوز تولید شد! سپس در سال 2015 با اقتباس از این بازی، مانگایی به همین نام نوشته شده توسط Kudan Nazuka در مجله Monthly Comic Gene منتشر شد. که این مانگا دارای 5 ولوم است و بیش از یک میلیون نسخه از آن منتشر شده!

این انیمه در لیست بهترین انیمه های تابستان 2018 مجله وارونه هم قرار داشت!

اما حالا انیمه ای با اقتباس از همین مانگا توسط استودیو J.C.Staff به کارگردانی Kentaro Suzuki و نویسندگی Yoshinobu Fujioka تولید شده که در کنار یه موسیقی جذاب، یه اثر هنری روانشناسی جذاب با حال و هوای خشونت آمیز رو به تصویر کشیده.

 

داستان

داستان این انیمه راجع به دختری 13 ساله به نام ریچل هست که ناگهان در مکان بسیار عجیبی بهوش می یاد، حالا ریچل حافظه خودش رو از دست داده و نمی دونه چطوری وارد این مکان عجیب شده! مکانی که شامل چند طبقه هستش، که در هر طبقه یه آدم هستش که یه مشکل ذهنی داره.

اما ریچل طی یه سری اتفاقات با یکی از ساکنین این طبقات همراه میشه تا به بیرون از این ساختمان برن و برای اینکار باید از هر طبقه عبور کنند.


March Comes In Like A Lion 2nd Season

March Comes in Like a Lion

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Sangatsu no Lion Second Season

کارگردان: Kenjirō Okada ،Akiyuki Shinbo

نویسنده: Yukito Kizawa

نویسنده مانگا: Chica Umino

موسیقی: Yukari Hashimoto

استودیو: Shaft

ژانر: درام، بازی، سنین، بخشی از زندگی

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: October 8, 2016

انیمه مارس همانند یک شیر می آید، یکی از بهترین انیمه هایی که به مقوله و مشکلات اجتماعی به زیبایی می پردازه، این انیمه همانند یک ماجراجویی شاعرانه س، که نحوه رشد شخصیت و مواجهه با مشکلات اجتماعی رو از یک زاویه خاص و حذاب به نمایش میگذاره !

این انیمه اقتباسیه از مانگایی به همین اسم نوشته و تصویر سازی شده توسط Chica Umino. انیمه‌ای که یکی از بهترین‌های ۲۰۱۸ هستش و تا به حال دو فصل ازش ساخته شده که فصل اول در ۲۲ قسمت از سال ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۷ و فصل دوم نیز در ۲۲ قسمت از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ پخش شده است.


Attack On Titan Season 3

Attack On Titan

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Shingeki no Kyojin Season 3

کارگردان: Tetsurō Araki ،Masashi Koizuka

نویسنده: Yasuko Kobayashi

نویسنده مانگا: Hajime Isayama

موسیقی: Hiroyuki Sawano

استودیو: Wit Studio ،Production I.G

ژانر: اکشن، درام، فانتزی، نظامی، معمایی، شونن، قدرت فوق بشری

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: Jul 23, 2018

خب فکر می کنم کمتر کسی وجود داشته باشه که اسم انیمه حمله به تایتان ها رو نشنیده باشه!

اگه سریال بازی تاج و تخت رو بهترین سریال تلویزیونی یا موفق ترین اونها بدونیم ، تو بخش کارتون و سریال انیمیشنی هم حمله به تایتان ها رو میتونیم بهترین و موفق ترین انیمه سال های اخیر معرفی کنیم. شما می تونید به صورت کامل از اینجا با این انیمه آشنا بشین.

فصل اول این انیمه در سال ۲۰۱۳ در ۲۴ قسمت پخش شد و موفق شد به شهرت جهانی دست پیدا کنه، بعد از گذشت ۴ سال و در سال ۲۰۱۷ فصل دوم تنها در ۱۲ قسمت منتشر شد، که به طرز عجیبی عطش بیننده برای دیدن فصل های بعد رو زیاد کرد. به نوعی فصل دوم وسیله ای بود برای فعال نگه داشتن ذهن شما برای اینکه به این انیمه فکر کنید و بعد ۴ سال فراموشش نکنید!

 

حالا در سال ۲۰۱۸ انیمه حمله به تایتان با نیم فصلی ۱۲ قسمتی برگشت (که ما هر 12 قسمت رو بررسی دقیق کردیم) تا به ما داخل دیوارها را نشان دهد و آماده سفر به بیرون دیوارها در نیم فصل بعدی که در ۲۰۱۹ پخش خواهد شد، باشیم.


Tokyo Ghoul: re

Tokyo Ghoul: Re

اطلاعات کلی

کارگردان: Toshinori Watanabe

نویسنده: Chūji Mikasano

نویسنده مانگا: Sui Ishida

موسیقی: Yutaka Yamada

استودیو: Studio Pierrot ،Pierrot Plus

ژانر: اکشن، درام، ترسناک، معمایی، روانشناسی، سنین، فراطبیعی

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: April 3, 2018

خب فکر میکنم به اندازه کافی تو بررسی قسمت به قسمت Tokyo Ghoul: Re راجع به این انیمه صحبت شده!

اما اگه احیانا انیمه توکیو غول رو ندید! شک نکنید و همین الان بشینید ببینیدش! این انیمه یکی از بهترین انیمه های تمام دوران هستش گرچه فصل سوم این انیمه به شدت نسبت به دو فصل قبل افت داشته!

داستان

فصل سوم انیمه توکیو غول با عنوان Tokyo Ghoul: Re روایت‌گر ادامه فصل دوم و حمله به آنتیک است. که علارقم تغییر خط سیر داستانی هم‌چنان پرچم توکیو غول رو بالا نگاه داشته!


B: The Beginning

B: The Beginning

اطلاعات کلی

کارگردان: Kazuto Nakazawa، Yoshiki Yamakawa

نویسنده: Katsuya Ishida

موسیقی: Yoshihiro Ike

استودیو: Production I.G

ژانر: اکشن، معمایی، پلیسی، روانشناسی، فراطبیعی، هیجان‌انگیز

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: March 2, 2018

انیمه B: The Beginning از آن دست انیمه‌هایی است که به سرمایه‌گذاری شبکه آمریکایی نتفلیکس Netflix ساخته شده.

حالا انیمه B: The Beginning که از نظر داستانی کاملاً مستقل از هرگونه مانگا می‌باشد، شما را با ژانری فراطبیعی و پلیسی جنایی رودررو میکنه. با وجود اکشن جذاب و داستان مجهول و کاملاً متفاوت به همراه موسیقی که از قسمت اول در تمام صحنه‌های انیمه دیده می‌شود، نمی‌توانید بیخیال انیمه شوید.

تمامی این موارد دست به یکی کرده‌اند تا مارا باری دیگر با دنیایی همراه با جنایت‌های سایکو_پاس و خشونت‌های توکیو غول و احساسات شدید آن دو روبه‌رو کنند. راستی انیمه تو بخش 9 بهترین انیمه هایی که حتما باید ببینید حضور داشت.

داستان

در کشور پادشاهی، قاتلی مرموز B شروع به کشتن مجرمین می‌کند. تنها ردی که از او باقی می‌ماند، چند پر سیاه و علامت بی B است.

پلیس که از دخالت‌های بیرحمانه این قاتل در قانون خسته شده است، برای دستگیری این قاتل یکی از کارآگاهان قدیمی خود به نام گینی را دوباره به سر کار برمیگرداند.

همزمان گروهی از تبهکاران مرموز به نام «بازار ساز» که در دولت نیز نفوذ بسیاری دارند، در پی گرفتن این قاتل مرموز هستند. قاتل بی هم دست روی دست نمی‌گذارد و با ادامه قتل هایش هردو را به مبارزه میکشد، تا به هدف اصلی خود برسد.


My Hero Academia 3

My Hero Academia

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Boku no Hero Academia 3rd Season

کارگردان: Kenji Nagasaki

نویسنده: Yuki Hayashi

نویسنده مانگا: Kōhei Horikoshi

موسیقی: Yuki Hayashi

استودیو: Bones

ژانر: اکشن، کمدی، مدرسه، شونن، قدرت فوق بشری

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: April 3, 2016

با تماشای فصل اول “آکادمی قهرمانی من”، متوجه این موضوع میشد که با یک انیمه کاملا حرفه ای طرف هستید، طنز، شجاعت، قهرمانی، تلاش ، اشک، فشار، موفقیت، نا امیدی و کلی موضوع دیگه محوریت داستان این انیمه رو تشکیل میدن!

 

طراحی شخصیت های جذاب، موسیقی مناسب، تکنیک های متنوع برای تولید انیمیت، شخصیت پردازی بسیار عالی و … همه باعث شدند این انیمه به یکی از بهترین انیمه های سال های اخیر تبدیل بشه، این انیمه در بیشتر لیست های انیمه اس مجله وارونه قرار داشته و یکی از بهترین انیمه های چند دهه اخیر بوده!.

 

داستان

داستان این انیمه همونطور که خیلی هاتون اطلاع دارید راجع به ابر قهرمان ها و قدرت های مافوق بشری هست، درواقع این انیمه خط قرمزیه بر روی تمام ابرقهرمان های پوچ هالیوودی!!! ابر قهرمان به معنای واقعی رو می تونید در این انیمه جذاب مشاهده کنید! فداکاری شعار اصلی ابر قهرمان های ژاپنی هست اما دلیل قانع کننده و بسیار فلسفی برای کار خودشون دارن !

 

بیشتر از این تعریف نمی کنم و از شما درخواست می کنم این انیمه رو حتما تماشا کنید و به همه کسایی هم که میشناسید پیشنهاد کنید، از افرادی که بچه 12 سال به بالا دارم عاجزانه درخواست می کنم اگر به دنبال یک خوراک ذهنی خوب با محتوای آموزشی بسیار ارزشمند و بالا برای فرزندشون تو فصل تعطیلات هستند، حتما این انیمه رو خودشون همراه با فرزندشون تماشا کنن اگه نه بدن بچه ببینه !!!!!!!!!!


Laid-Back Camp

Laid-Back Camp

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Yuru Camp

کارگردان: Yoshiaki Kyōgoku

نویسنده: Jin Tanaka

نویسنده مانگا: Afro

موسیقی: Akiyuki Tateyama

استودیو: C-Station

ژانر: بخشی از زندگی، کمدی

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: January 4, 2018

اردو، فکر کنم همتون جز من تا حالا به یه اردو شبانه همراه با چادر زدن و یه شب کاملا مستقل از اینترنت و تلویزیون و کلی چرت و پرت دیگه رفته باشید، تازه اونم تو فضای باز که اینترنت هم آنتن نده!

حالا در انیمه Laid_Back Camp هم دقیقا همین مبحث اردو در مورد گروهی از دانش آموزان عضو باشگاه اردو زنی، به تصویر کشیده شده است.

اما نگران نباشید، انیمه Laid_Back Camp علاوه بر به تصویر کشیدن مسائل مربوط به اردو زنی اونم به صورت آموزنده، یه کمدی ساده و زیبا و با حال و هوای مدرسه رو به تصویر کشیده که برای یه مدت هم که شده، باعث فاصله شما از دنیاهای فانتزی و پرهیجان که خیلی هم ازشون راضی هستیم، میشه.

پس شک نکنید و این انیمه رو در عصرا وقت اگه میخواید یکم به مغزتون استراحت بدین، تماشا کنید.


MEGALOBOX

Megalo Box

اطلاعات کلی

کارگردان: Yō Moriyama

نویسنده: Katsuhiko Manabe ،Kensaku Kojima

موسیقی: Mabanua

استودیو: TMS Entertainment/3xCube

ژانر: اکشن، علمی_تخیلی، بخشی از زندگی، ورزشی، درام

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: April 6, 2018

مگالو باکس رو می تونیم به راحتی هنر در خالص ترین شکل ممکن تفسیر کنیم ! مگالو باکس ترکیبی هست از بهترین انیمه های معاصر! ترکیبی از انیمه های جذابی نظیر Hajime no Ippo با تم و دنیای Cowboy Bebop و موسیقی جذاب سامورایی چامپلو !!!

اما در واقع این انیمه به بهانه پنجاهمین سالگرد مانگا Tomorrow’s Joe نوشته Asao Takamori تولید شده. مانگایی محبوب و جذاب از بوکسوری بی خانمان که برای گذران زندگیش در مسابقات بوکس زیر زمینی جونش رو قمار می کنه.

از این مانگا انیمه های سریالی و سینمایی نیز ساخته شد. حالا بعد از پنجاه سال جو (شخصیت اصلی) بار دیگه با مگالو باکس پاشو به دنیای انیمه باز میکنه تا ثابت کنه هنوزم میشه از کف خیابون به جاهای خوب رسید ! حتی اگه بی پول باشی حتی اگه بی کس باشی به قول جو فقط کافی نترس باشی !


BANANA FISH

Banana Fish

اطلاعات کلی

کارگردان: Hiroko Utsumi

نویسنده: Hiroshi Seko

نویسنده مانگا: Akimi Yoshida

موسیقی: Shinichi Osawa

استودیو: MAPPA

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، شوجو

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: July 5, 2018

انیمه بنانا فیش که بر خلاف مانگا در زمان حال اتفاق می افتاد، دوباره ما را با فضای گانگستری آن‌هم در دنیای انیمه روبه‌رو کرده است. این انیمه توسط تیمی قوی تولید شده، همچنین استودیو MAPPA ( سازنده Yuri!!! On Ice) تولید این انیمه رو به عهده گرفته در نتیجه ما به راحتی می تونیم بگیم شاهد یک انیمه سطح بالا و بسیار جذاب هستیم!

کارگردانی هم به عهده Hiroko Utsumi سپرده شده کسی که برای ساخت فصل اول و دوم انیمه FREE شهرت داره، نوسیندگی هم بر عهده Hiroshi Seko بوده که Seko هم برای نویسندگی Mob Psycho 100 و Ajin شهرت داره!

آهنگسازی این انیمه هم بر عهده Dj و موزیسین معروف سبک اسید جاز و هاوس شینیجی اوساوا بوده! موسیقی متن این انیمه هم در لیست بهترین موسیقی های متن انیمه های 2018 حضور داره!

داستان

داستان انیمه در ارتباط با جوانی به نام Ash Lynx سر دسته باند خلافکاری در نیویورک.او در حال تلاش برای کشف راز مواد مخدر مرموزی، که ممکن است باعث دیوونگی برادرش در طول جنگ ویتنام شده باشه. در ادامه مسیر جورنالیستی معروف که تازگی به شهر نیویورک اومده به ASH برای کشف حقیقت کمک می کن!


Golden Kamuy

Golden Kamuy

اطلاعات کلی

کارگردان: Hitoshi Nanba

نویسنده: Noboru Takagi

نویسنده مانگا: Satoru Noda

موسیقی: Kenichirō Suehiro

استودیو: Geno Studio

ژانر: اکشن، ماجراجویی، تاریخی، سنین

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: April 9, 2018

انیمه گلدن کاموی که به نوعی انیمه وسترن ژاپنی هست. یکی از انیمه هایی هستش که تو سال 2017 سر و صدای زیادی کرد و تونست نظر خیلی از منتقدها رو به خودش جلب کنه!

البته باید بگم مانگا این انیمه در سال 2014 برنده جایزه سالانه مانگا ژاپن شد. اما انیمه گلدن کامویی رو نباید دست کم گرفت، چون یه شاهکار انیمه‌ای است. این انیمه در لیست بهترین انیمه های پاییز ۲۰۱۸  وارونه حضور داره!

داستان

این انیمه روایتگر داستانی در ارتباط با یک سرباز برگشته از جنگ ژاپن_روسیه هستش که برای پرداخت هزینه زندگی به زن صمیمی ترین دوستش مجبور شد که تو معدن کار کنه!

یک روز اون از یک گروه تبه کار راجع به گنجی مخفی می شنوه و به طور اتفاقی مکان و سرنخ هایی راجع به گنج به دستش میرسه و به همین خاطر تصمیم میگیره با گروه خودش به سراغ گنج بره!


Sirius the Jaeger

Sirius the Jaeger

اطلاعات کلی

کارگردان: Masahiro Andō

نویسنده: Keigo Koyanagi

موسیقی: Masaru Yokoyama

استودیو: P.A. Works

ژانر: اکشن، فراطبیعی، تاریخی، خون آشام

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: July 12, 2018

یک اکشن فراطبیعی با فاز خون آشامی که بازهم شبکه آمریکایی نتفلیکس Netflix که قربون جیبش برم، پولش رو داده است.

همچنین این انیمه از استودیویی است که برای ساخت انیمه دیگری/ Another شهرت داره و زیبایی و خشونت بسیاری در این انیمه خلاصه شده است. اگر علاقمند به انیمه های دارک و اکشن هستید حتما این انیمه رو تماشا کنید ! در ضمن انیمه در لیست بهترین انیمه های تابستان 2018 وارونه هم حضور داره.

داستان

سال 1930 یک گروه موسیقی با کیس هایی به سبک سازهای موسیقی وارد توکیو ژاپن میشن، ولی اونها موزیسین نیستند و در واقع Jaeger یا شکارچی ومپایر هستند!


Free!: Dive to the Future

Free!

اطلاعات کلی

کارگردان: Eisaku Kawanami

نویسنده: Masahiro Yokotani

موسیقی: Tatsuya Kato

استودیو: Kyoto Animation ،Animation Do

ژانر: کمدی، درام، مدرسه، بخشی از زندگی، ورزشی

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: July 11, 2018

فصل سوم انیمه محبوب FREE برای تابستون امسال آمده و پخش شد. این انیمه یک انیمه انگیزشی برای ورزش و علاقه مندان به ورزش هست مخصوصا شنا!

انیمه Free تلاش دانش آموزان کلوپ شنا یک دبیرستان رو به تصویر می کشه! تلاش شب و روز اونها برای بهتر شدن از دیروز خودشون در شرایط سخت به زیبایی در این فرنچایز نشون داده شده.

حالا تمام این انیمه در یک انیمه درام ورزشی با انیمیتی فوق العاده که به خاطر همون استودیو سازنده وایولت اوراگردن هستش، خلاصه شده که یکی از بهترین انیمه‌های ورزشی دوران رو حاصل شده است.


Iroduku: The World in Colors

Iroduku: The World in Colors

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Irozuku Sekai no Ashita kara

کارگردان: Toshiya Shinohara

نویسنده: Yuuko Kakihara

موسیقی: Yoshiaki Dewa

استودیو: P.A.Works

ژانر: درام، جادویی، عاشقانه

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: October 6, 2018

انیمه جهان در رنگ‌ها جدا از داستان جالب و نمایش احساسات معصومانه از کارگردانی و انیمیشن فوق العاده ای برخوردار که به نظر من یکی از بهترین انیمیشن هایی هستش که توی سال های اخیر منتشر شده! تمامی این‌ها نشان از تلاش بی‌وقفه تیم سازنده و استودیو P.A.Works هستش.

 

داستان

هیتومی دختر 17 ساله ای که از بچگی دچار کور رنگی شده و دنیا رو سیاه سفید می بینه! هیتومی تو دنیایی زندگی می کنه که توش سحر جادو جز زندگی روزمره هستش! مادر بزرگ هیتومی که از جادوگر بزرگی هستش از تنها و ناراحت بودن هیتومی خیلی ناراحته برای همین هیتومی رو به گذشته میفرسته به سال 2018 جایی که هیتومی میتونه به عنوان یه شخص عادی زندگی کنه و دیگه تنها نباشه !


SSSS.Gridman

SSSS. GRIDMAN

اطلاعات کلی

کارگردان: Akira Amemiya

نویسنده: Keiichi Hasegawa

موسیقی: Shirō Sagisu

استودیو: Trigger

ژانر: اکشن، رباتیک، علمی_تخیلی

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: October 7, 2018

اگه شما هم مثل من از ماشین های جنگی قابل کنترل خوشتون میاد این انیمه رو حتما ببینید! داستان اصلی این انیمه باعث شده تا خاص بودن و جذابیت خودش رو حفظ کنه!

لازمبه ذکر هست که کارگردانی این انیمه به عهده Akira Amemiya هستش که برای ساخت انیمه هایی مثل ؛ Gurren Lagann و Inferno Cop شهرت زیادی داره.

داستان

راجع به پسر مدرسه ای Yuta Hibiki هستش که مشکل فراموشی داره و چیزهایی میبینه که بقیه نمیبینن !

یک روز Yuta با کامپیوتر قدیمی مواجه میشه که روش نوشته Hyper Agent Gridman و بعد از اون دیگه چیزی یادش نمیاد! تنها چیزی که یادش میاد اینکه شخصی به اسم گریدمن ازش خواسته تا صحبت هایی که اون باهاش کرده رو یادش باشه!

Yuta اول فک میکنه خواب دیده اما وقتی یک روز از طریق نمایشگر کامپیوتر به داخل کشیده میشه و تبدیل به یک ماشین بزرگ میشه متوجه همه چی میشه! حالا یوتا تو فرم جدیدش باید با هیولاهای مختلفی مبارزه کنه که فقط خودش میتونه ببینتشون!


Hakata Tonkotsu Ramens

Hakata Tonkotsu Ramens

اطلاعات کلی

کارگردان: Kenji Yasuda

نویسنده: Shogo Yasukawa

نویسنده رمان کوتاه: Chiaki Kisaki

موسیقی: Kōtarō Nakagawa

استودیو: Satelight

ژانر: اکشن

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: January 12, 2018

آدم‌کش‌ها کین؟ چطورین؟ سازمان دارن؟ اصلا وجود دارن؟ تمامی این سوالات موضوع کلی انیمه Hakata Tonkotsu Ramens هستش. انیمه‌ای که با به تصویر کشیدن همکاری یک به ظاهر کارآگاه و یک آدم‌کش به نام لین شیامینگ که البته خودش رو جای دخترا زده تا هویتش لو نره، تونسته به خوبی تمامی سوالات فوق را پاسخ بده و ما رو به دنیای به ظاهر بی‌رحم آدم‌کش ها ببره.

البته خوشبختانه یا بدبختانه خبری از یه شرلوک هلمز تو انیمه نیست که به ما فیز بده و بیشتر رفته رو فاز آدم‌کش ها، اما اگه به زندگی آدم‌کش ها اونم در فاز انیمه علاقه دارید، انیمه Hakata Tonkotsu Ramens رو از دست ندین.


 Seven Senses of the Re’Union

Seven Senses of the Re'Union

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Shichisei no Subaru

کارگردان: Yoshito Nishouji

نویسنده: Takao Yoshioka

نویسنده رمان کوتاه:  Noritake Tao

موسیقی: SUPA LOVE

استودیو: Lerche

ژانر: اکشن، فانتزی، بازی، علمی_تخیلی

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: July 6, 2018

اگه تو دنیای بازی‌های آنلاین واقعیت مجازی دنبال یه انیمه خوب میگیرید، انیمه هفت ستاره سوبارو میتونه گزینه‌‌ی خوبی باشه.‌ انیمه‌ای که حتی با وجود انیمیت و طراحی ساده‌تر نسبت به سایر انیمه‌های خوف روزگار، تونسته داستانی جالبی رو درباره بازی‌ها، اتفاقات و تاثیرات پشت آن بر زندگی واقعی بازیکنان رو به تصویر بکشه.

داستان

تو یکی از بازی‌های آنلاین واقعیت مجازی که تنها یه اکانت داری و اگه از دستش بدی دیگه راه برگشتی نیست، گروهی به نان سوبارو که قوی‌ترین گروه تو این بازی هستن، تصمیم به رفتن به یکی از مکان‌های بازی برای گذروندن یک ماموریت رو میگیرن.

طی این ماموریت یکی از اعضای این گروه با نام آساهی برای محافظت از دیگر عضو گروه یعنی هاروتو، جونش رو البته تو بازی از دست داد. همزمان با این واقعه تو دنیای واقعی هم سکته رو زد و خدا بیامرز شد.

بعد از گذشت شش سال که سوبارو از هم پاشید و اعضاش از هم جدا شدن، هاروتو به دعوت یکی از دوستاش میره تو نسخه جدید همون بازی قبلی، و توی یکی از غارهای بازی، آساهی رو در عین ناباوری زنده پیدا می‌کنه. حالا این شوخیه یا نه معلوم نیست، اما با این اتفاق سوبارو دوباره تشکیل میشه تا راز این اتفاق رو کشف کنند.


A.I.C.O.: Incarnation

A.I.C.O. -Incarnation-

اطلاعات کلی

کارگردان: Kazuya Murata

نویسنده: Yuuichi Nomura

موسیقی: Taro Iwashiro

استودیو: Bones

ژانر: اکشن، علمی_تخیلی

گروه سنی: ۱۷+

تاریخ پخش: March 9, 2018

ماشاءالله امسال شبکه آمریکایی نتفلیکس Netflix تو مبحث انیمه حسابی از خجالتمون در اومده و کلی انیمه تحویلمون داده. یکی دیگه از همین انیمه‌ها هم که حاصل دسترنج استودیو Bones هستش، A.I.C.O.: Incarnation نام داره که به موضوع فاجعه حاصل از آزمایشات انسان‌ها و تلاش برای بهبود اوضاع در غالب یه انیمه ۱۲ قسمتی اشاره داره.

داستان

طی شکست آزمایشی در مورد بافت های مصنوعی زنده، توده‌ای عظیم از همون بافت‌ها شروع به رشد غیرطبیعی در مسیر یک دره کرده و سر راهش همه چی رو در خودش حل می‌کنه.

حالا در جای در مسیر همون دره، دختری به نام تاچیبانا آیکو که در همون آزمایشات حضور داشته، به درخواستی گروهی که ادعا میکنند هم مادر و برادرش در منطقه صفر زنده هستند و هم بدن فعلی آیکو چیزی جز یه بدن مصنوعی نیست، به سمت منطقه صفر حرکت می‌کند.


That Time I Got Reincarnated as a Slime

That Time I Got Reincarnated as a Slime

اطلاعات کلی

عنوان ژاپنی: Tensei Shitara Suraimu Datta Ken

کارگردان: Yasuhito Kikuchi

نویسنده: Kazuyuki Fudeyasu

نویسنده مانگا: Fuse

موسیقی: Elements Garden

استودیو: 8-Bit

ژانر: فانتزی، شونن

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ پخش: October 2, 2018

فارغ شدن از زندگی حال و رفتن به یه دنیای دیگه، اونم دنیایی عین بازی‌های کامپیوتری، موضوعی که بعد از ساخت انیمه Sword Art Online، کلی انیمه در موردش ساخته شده است. بیشتر این انیمه ها هم متاسفانه خیلی فانتزی هستند اما بازم انیمه‌هایی مثل Yojio Senki هستند که از انتظارات ما فراتر می‌روند‌.

 

انیمه Tensei Shitara Suraimu Datta Ken هم دقیقا هم همین فضا رو به صورت فانتزی کمدی با صحنه های مبارزه ای جذاب به تصویر کشیده، اونم تو حال و هوای بازی‌های استراتژی و ساخت قلعه با یکمی فاز دنیاهای هابیت و ارباب حلقه‌ها، البته نه به خشنی و جدیت هر یک که برای دوستداران این نوع انیمه‌ها حتما جالبه.

 

داستان

میکامی ساتورو ۳۷ ساله که در توکیو مشغول به کاره، طی یک حادثه چاقو میخوره و در حالت نیمه مرگ خود به ناکامی های زندگی‌اش می‌پردازه. حالا یه سیستم عجیب میاد و میکامی ساتورو رو به یه دنیای دیگه می‌بره، همزمان همه‌ی اون ناکامی ها رو می‌ذاره رو هم و یه بدن شبیه توپ مایع با کلی ویژگی عجیب درست می‌کنه. حالا زندگی ساتورو توی این دنیای تازه شروع میشه…

سایر انیمه های منتخب


امیدوارم که همتون از انیمه‌های معرفی شده نهایت لذت رو ببرید.

همچنین تمامی دوستانی که علاقه به همکاری در بخش انیمه و سایر بخش‌های مجله وارونه دارند، میتوانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستم، پس منتظرمون باشید