بهترین انیمه های اورجینال

همون طور که می دونید اکثر انیمه ها، خصوصا انیمه های سریالی، از روی کتاب های مصور -مانگا- ساخته می شن. البته انیمه های اقتباس از سایر رسانه ها هم وجود دارند. مثل اقتباس از فیلم و سریال های کشور های دیگه، بازی های ویدئویی، رمان ها و لایت ناول ها. با این وجود انیمه های زیادی هستن که کلا اثر اقتباسی نیستن و از یه داستان کاملا اورجینال و مخصوص به خود انیمه پیروی می کنن. در این مطلب تعدادی از بهترین انیمه های اورجینال به شما معرفی می شن. با مجله وارونه همراه باشید!

در صورت تمایل می تونید، کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه رو دنبال کنید.

بهترین انیمه های اورجینال ژانر های زیادی رو پوشش دادن. از ژانر مکا گرفته تا اکشن، خوناشام ها تا سامورایی ها! اکثر این انیمه ها همه چیز تموم هستن. شخصیت پردازی های قوی، اصالت و خلاقیت و داستان های شگفت انگیز. تنها چیزی که ندارن یه مانگا به عنوان منبع اقتباسه! البته یه سری از این انیمه ها به قدری جذاب و محبوب هستن که خودشون تبدیل به یه منبع برای اقتباس مانگا شدن.

بعد از این مقدمه بریم سراغ بهترین انیمه های اورجینال

11/ Sk8 the infinity (2021)

بهترین انیمه های اورجینال

این انیمه جذاب و چشمگیر که به تازگی منتشر شده و پر از ترکیب رنگ های جذب کننده، گرافیک فوق العاده و داستان خلاقانه است. داستان درباره رکی دانش آموز اسکیت بازیه که خودش هم اسکیت برد می سازه. لانگا شخصیت مکمل داستان نوجوان دورگه ایه که از کانادا به ژاپن مهاجرت کرده و به مدرسه رکی انتقالی گرفته. آشنایی این دو شخصیت باهم سرآغاز داستانه.

رکی از قبل به کلوپ شبانه اسکیت بازی که به طور غیرقانونی اداره می شه و با نام “اس – S” شناخته می شه رفت و آمد داره. و آشنایی لانگا با رکی باعث می شه تا لانگا هم به دنیای اس و اسکیت برد علاقه مند بشه. داستان فصل اول این انیمه که مربوط به یه مسابقه بزرگ توی اس می شه که پر از لحظات هیجان انگیز، پر شور و خلاقانه ست.

البته Sk8 the infinity به هیچ عنوان از بار درام و داستانی غافل نمونده و می تونه هم برای علاقه مندان ژانر ورزشی و هم شونن و ماجراجویی خاطره و لحظات خوبی رقم بزنه! این انیمه توسط “هیروکو اوتسومی” کارگردانی شده که قبل از این کارگردانی انیمه های فوق العاده Banana Fish و Free! به عهده داشته. استودیو Bones که استودیو سازنده این انیمه شگفت انگیزه اعلام کرده فصل دوم این سری به احتمال زیاد اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 منتشر می شه!


علاقه مندان ژانر ورزشی بخوانند: 5دلیل برای تماشای انیمه Haikyuu! داستان زمین خوردن و دوباره ایستادن!


10/ Carried By The Wind: Tsukikage Ran (2000)

بهترین انیمه های اورجینال

انیمه Carried By The Wind: Tsukikage Ran اثر آکیتارو دایچی یه انیمه سریالی 13 قسمتیه که در سال 2000 ساخته شده. این داستان این انیمه راجب یه رونین (استاد سامورایی) و سفراتشه که از قضا زن هم هست! اسم این سامورایی Tsukikage Ran هستش که مهارت فوق العاده ای توی کار با کاتانا (شمشیر ژاپنی) داره. ناگفته نمونه که خیلی هم پر ادعاست. مثلا ادعا می کنه که می تونه توی هوا شناور بشه و با باد این طرف و اون طرف بره و به راحتی جلوی ضربات شمشیر حریفش جا خالی بده. تسوکاکیگه رن می تونه با یک دست با شمشیر ژاپنیش یا همون کاتانا کار کنه، یعنی در صورت نیاز یه خواسته خودش می تونه دو تا شمشیر بدست بگیره. و با هر دو شون به خوبی کار کنه. که این خیلی غیر معموله و اصلا بین بقیه سامورایی ها رواج نداره!

رن همسفری به نام مئو داره. مئو یه جنگجوی چینیه که توی هنر های رزمی توانایی زیادی داره. و داستان حول سفرها و ماجراجویی های این دونفر می چرخه. و احتمالا مربوط به دوره زمانی ادو-توکوگاوا میشه. این سریال در زمان پخشش خیلی محبوب بوده و هنوز هم طرفدارای زیادی داره. امتیاز بالای اون در انیمه لیست که برابر 7.1 و در IMDb که برابر 7.3 هستش کاملا این موضوع رو تصدیق می کنه.


9/ Sirius The Jeager (2018)

بهترین انیمه‌های نتفلیکس Netflix

این انیمه ژانر خوناشامی داره و داستان یه شکارچی خوناشام به نام “یولی – Yuliy” رو تعریف می کنه. خود یولی یکی از افراد گروه بزرگ سیریوس هست که از نژاد گرگینه ها هستن. یولی جوان عضو یه گروه از شکارچیای خوناشام به نام Jeagers – یگرزه که جامعه اش توسط خوناشام ها از بین رفته. مدت ها پیش سلطنت سیریوس برای محافظت از یه یادگاری مقدس اما عجیب به نام “کمان سیریوس” که میراث به جا مونده از یکی از خدایان بود؛ انتخاب شد.

نژاد سیریوس به خاطر قدرت هایی که داشتن و به دلیل این کمان مقدس مدام مورد هدف افراد زیادی قرار می گیره. تا جایی که تصمیم می گیرن تا توی یه محل گمنام و مخفی به صورت پنهانی زندگی کنن. کارکتر یولی جز کارکتر هاییه که مخاطب رو درگیر خودش می کنه و برای مخاطب جذابه. چرا که مدام با خودش درگیری های ذهنی زادی داره و سعی می کنه طبیعت خودش به عنوان یک گرگ رو با انسان ها سازگار کنه و با اون ها به طور دوستانه برخورد کنه. اگر جز طرفداران ژانر ماورالطبیعی یا خوناشامی هستید؛ پیشنهاد می کنم این انیمه جذاب با فایت ها و سکناس های اکشن بی نظیرش رو از دست ندید.


مطلب مرتبط: بهترین انیمه های ماوراء الطبیعی ؛ سفری لذت بخش در افسانه ها! 


8/ Darker Than Black (2007)

darker than black

سال ها پیش دو دروازه ماورالطبیعی مرموز رو به فضا باز شد. بخاطر اینکه این دروازه ها رو به آسمون باز می شن به دروازه های بهشت و جهنم معروفن. و توی توکیو و آمریکای جنوبی قرار دارن. ستاره ها از آسمون ناپدید می شن و ستاره های دروغین و قلابی جای اون ها رو می گیرن. به مرور افرادی پیدا می شن که قدرت های فرا طبیعی دارن که بهشون کنتراکتور می گن. هر چند این توانایی ها خیلی خاص و قدرتمندن، اما داشتن این توانایی های فرا طبیعی بهای سنگینی داره که کنتراکتور باید بپردازه. بهای اون از دست دادن انسانیت و احساسات انسانیه کنتراکتوره!

کنتراکتور ها سرد، منطقی و بی احساس هستن. به همین دلیل کشور ها و سازمان های مختلفی در سطح جهان از اون ها به عنوان جاسوس و آدمکش استفاده می کنن. “هی – Hei” شخصیت اصلی داستان Darker Than Black هم یه کنتراکتوره. اما از نوع خاصش;) بیشتر از این راجب داستان توضیح نمی دم. اما با وجود این داستان خفن و امتیاز 7.8 از سایت IMDb (که البته لیاقت خیلی بیشتر از اینها رو داشت) پیشنهاد می کنم از دستش ندین!


7/ Guilty Crown (2011-2012)

داستان Guilty Crown که یکی از بهترین انیمه های اورجینال محسوب میشه، درباره یه بیماری آخر الزمانیه که با برخورد یخ شهاب سنگ با ژاپن شیوع پیدا می کنه. این ویروس که به شدت مرگباره جون افراد خیلی زیادی رو میگیره و باعث از هم پاشیدن خانواده های زیادی میشه. که البته خانواده “شو – Shu” شخصیت اصلی داستان هم از این قاعده جدا نیست. شو، با وجود سختی های زندگی توی دنیای پر از بیماری انیمه Guilty Crown؛ زندگی معمولی و ساده ای داره. اما طولی نمی کشه که این زندگی معمولی با برخورد و ملاقات تصادفیش با اینوری زیر و رو بشه!

اینوری دختر پر رمز و راز داستان یه خواننده پاپ خیلی معروفه که تاثیر زیادی روی زندگی شو داره. این دختر مرموز قدرت پادشاهی رو به شو هدیه می ده. هر چند بیشتر شبیه عامل بدبختی بود. این قدرت سرمیه که باعث میشه شو بتونه از وید ها استفاده کنه. وید ها شی هایی هستن که از بدن انسان و روح اون نشات می گیرن، که البته وید بعضی از افراد می تونه به عنوان اسلحه استفاده بشه. در ابتدای داستان شو بین دو جبهه گروه تروریستی “خاک سپاران و اینوری” و دولت قرار می گیره. و باید بین این دو جبهه یکی رو برای همکاری و استفاده از قدرت پادشاهیش انتخاب کنه.

اما داستان Guilty Crown خیلی فراتر از چیزیه که به نظر می رسه. انیمه ای خاص که می تونه اوقات خوبی رو برای دوست داران ژانر اکشن و روانشناختی به وجود بیاره.


مطلب پیشنهادی: بهترین انیمه‌های روان‌شناختی


6/ Code Gwass (2006-2007)

کدگیاس یکی از بهترین انیمه های اورجینال هستش و داستان توی این انیمه از این قراره که در سال 2010، امپراتوری مقدس بریتانیا، ژاپن رو فتح می کنه و با این کار خودش رو به عنوان قدرتمند ترین نیروی نظامی به جهان معرفی می کنه. امپراتوری بریتانیا اسم ژاپن رو بعد از اشغال به “منطقه 11” تغییر می ده. اما منطقه 11 همچنان مقاومت می کنه و نمی خواد که هویت خودش رو ببازه. به خاطر همین یه گروه تروریستی شکل می گیره. داستان حول دانش آموز برتانیایی جوانی میچرخه که توی ژاپن زندگی می کنه و رابطه پیچیده ای با امپراتوری بریتانیا داره. “لولوش لمپروژ”، کارکتر اصلی انیمه توی همون ابتدای داستان توسط بریتانیایی ها محاصره می شه و در خطر مرگ قرار می گیره.

البته اگه به لطف  “سی سی” دختر مرموز داستان نبود، واقعا کشته می شد. سی سی با دادن “گیاس” به لولوش جونش رو نجات داد. اسم گیاسی که به لولوش رسید، قدرت اطاعت مطلق بود. که با استفاده از این قدرت می تونه هر کسی رو مجبور به انجام دادن دستوراتش کنه. البته محدودیتی هم داره. این گیاس فقط یک بار روی هر شخص عمل می کنه و قابل اجراست. لولوش تصمیم می گیره از این قدرت توی راه خطرناکی استفاده کنه. با اسم مستعار “صفر – Zero” شروع به سامان دهی گروه تروریستی ژاپن می کنه و علیه امپراتوری بریتانیا انقلاب می کنه. امتیاز این انیمه در سایت IMDb 8.7 ثبت شده.

جالبه بدونید لولوش بیش از ده ساله که به عنوان “محبوب ترین شخصیت انیمه ای” به انتخاب My Anime List شناخته می شه!


طرفداران انیمه Code Geass بخوانند:

معرفی سریال های شبیه Code Geass!

بهترین والپیپر های انیمه Code Geass !!!


5/ Psycho-Pass (2012-2013)

انیمه سایکو پاس روایتگر یه آرمان شهر در قرن بیست و دومه. ژاپن تونسته یه سیستم بی طرف برای کنترل زندگی مردمش راه اندازی کنه که سیبل نام داره. این سیستم می تونه با اعداد و ارقام میزان احتمال ارتکاب به جرم هر شخص رو مشخص کنه. به نظر میاد که این سیستم با توجه به معیار های روانپزشکی پیشرفته کار می کنه اما همه داستان این نیست.

افرادی که سایکو پاس بیشتر از حد معمول داشته باشند توسط سیبل در سطح شهر شناسایی می شن. و به عنوان مجرمان بالقوه توی آسایگاه مخصوصی زندانی می شن. تعدادی از این مجرمای بالقوه می تونن به عنوان “مجری” و زیر نظر “بازرس ها” از آسایشگاه بیرون بیان و با پلیس یا اداره امنیت همکاری کنن. این طوری بازرس هایی که ضریب جرم پایین و سایکوپاس سالم دارن، می تونن سالم بمونن. چون دیگه لازم نیست کار های آلوده و خطرناکی که باعث افزایش سایکوپاس می شه رو انجام بدن. این جور فعالیت ها دیگه وظیفه مجری هاییه که از قبل آلوده شدن.

تسونموری آکانه، دختر جوانیه که به تازگی به اداره امنیت ملحق شده. آرمانگرا، صادق و عدالت طلبه. به شدت به سیستم سیبل باور داره و بهش وفاداره. اما همکاری آکانه با مجری جوانی که زیردستشه باعث می شه کم کم به این فکر کنه که سیبل اون قدر ها هم بی نقص نیست! انیمه سایکوپاس یه انیمه روانشناختیه که به چالش کشیدن تمام عقاید و باور های انسان رو به نمایش میذاره. سوالی که ذهن آکانه رو به خودش دگیر کرده اینه: “آیا می شه با یه سیستم فاسد با فساد مبارزه کرد؟”


از جذابیت های انیمه سایکو پاس می تونیم به حضور ماکشیما شوگو، ویلین خاص و کاریزماتیک این انیمه اشاره کنیم که می تونید با خوندن “چرا ماکشیما شوگو برای ما جذاب است؟” بیشتر با این کارکتر متفاوت آشنا بشید!


4/ Gurren Lagann (2007)

بهترین انیمه های Mecha

داستان این انیمه ژانر علمی – تخیلی داره. و توی یه آینده خیالی اتفاق می افته که توی اون مردم مجبورن زیر زمین زندگی کنن. انیمه Gurren Lagann روایتگر داستان دو نوجوان به اسم های سایمون و کامینا ست که توی یکی از همین دهکده های زیر زمینی زندگی می کنن و آرزو دارن به سطح زمین برن!

زیاد طول نمی کشه که این آرزوی سایمون و کامینا به واقعیت تبدیل می شه. اون ها به سطح زمین میان تا در مقابل ارتش بزرگ لردگنوم مبارزه کنن. این سری از اون دسته انیمه های پرطرفداری بوده که بعد از پخش، یه مانگا، چندین لایت ناول، یه بازی ویدئویی و دو انیمیشن از اون به اقتباس ساخته شدن!


3/ Kill La Kill (2013-2014)

بهترین انیمه های اورجینال

داستان انیمه Kill La Kill درباره ریووکو دختر نوجوانیه که پدرش کشته شده. و به دنبال قاتل پدرش می گرده! و طی ماجراهایی به با آکادمی قابل احترام و آرمانگرایی آشنا می شه که هونوجی نام داره. این آکادمی توسط رئیس شورای دانش آموزی، ساتسوکی کیروئین، و چهار نفر دیگه اداره می شه.

بعد از آشنایی ریووکو با آکادمی اتفاقات زیادی می افته که زندگی این دختر جوان رو دچار تغییر و تحولات زیادی می کنه. (توضیح دادن بیشتر از این خطر اسپویل داره! پیشنهاد می کنم خودتون انیمه رو ببینید.)


2/ Cowboy Bebop (1998-1999)

بهترین والپیپر های انیمه Cowboy Bebop

داستان انیمه Cowboy Bebop در آینده ای نزدیک و در سال 2071 اتفاق می افته. بیشتر انسان ها در سیارات مختلف منظومه شمسی زندگی می کنن. جرم و جنایات در حال افزایشه و سیستم پلیس منظومه شمسی “ISSP” طرح رو به طور قراردادی به راه میندازه تا با افزایش بیشتر جرم و جنایات مقابله کنه. توی این طرح “گاوچران ها” مشغول تعقیب و گریز مجرمین هستن، باید اون ها رو زنده به دام بندازن و تحویل بدن. گاوچران های بیباپ، اسپایک اسپیگل (آدمکش سابق) و جت بلک (افسر برکنار شده ISSP) هستن.

این دو نفر به تنهایی سفر خودشون رو آغاز می کنن اما طولی نمی کشه که یه دختر هکر و یه کلاهبردار همراه سفرشون می شن. اون ها مسیر جالب و هیجان انگیزی رو طی می کنن و با آدم های مختلف و داستان های مختلفی رو به رو می شن که بسیار سرگرم کنند ه ست.


بهترین والپیپر های انیمه Cowboy Bebop که باید آنها را دانلود کنید!


1/ Neon Genesis Evangelion (1995-1996)

این انیمه تلویزیونی در زمان خودش خیلی محبوب و تاثیر گذار بوده. داستان انیمه Neon Genesis Evangelion با توجه به سال ساختش در آینده رقم می خوره. اما در واقع در سال 2015 اتفاق می افته و الآن دقبقا موقعیه که باید این انیمه رو تماشا کرد.

زمین در حال فراموش شدن ست و امید آخر شهروندان به “نرو – Nerv” محور اصلی داستانه. نرو یه سازمان تشکیل شده از نوابغ و انسان های ممتازه که در محدوده سازمان ملل متحد فعالیت می کنه. این سازمان ربات های جنگی و بسیار قدرتمندی داره که به اونجلیون – Evangelion معروفن، و توانایی از بین بردن دشمنای بشریت رو دارن. گندو ایکاری، ردیس این آژانس به چند هدایت کننده جدید و با مهارت برای هدایت اونجلیون ها نیاز داره تا بتونه قدرت آژانس رو حفظ کنه و ارتقا بده.

داستان اصلی زمانی آغاز می شه که شینجی ایکاری 14 ساله به نرو منتقل می شه و در اون جا با پدرش ملاقات می کنه. و به این ترتیب سرنوشتش دچار تحولات زیادی می شه. شینجی ایکاری کارش رو به عنوان هدایت کننده واحد اول اونجلیون آغاز می کنه و داستان شروع می شه. این انیمه به علاقه مندای ژانر مکا – روباتیک و اکشن توصیه می شه!

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه های اورجینال لذت برده باشید. شما کدوم یک از انیمه های معرفی شده رو دیدید؟ لطفا نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta