23 تا از بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات نوروز

با معرفی بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات نوروز با ما همراه باشید. حالا که دیگه عید شده، و وقت آزاد ما هم بیشتر، وقت خیلی خوبیه که آدم بشینه و حسابی استراحت کنه و کلی انیمه ببینه! دیگه کرونا هم هست و خبری از مزاحمت های “بچه فامیل” نیست، ما موندیم و لیست های طویل دانلود! در این مطلب، سعی کردیم چند تا انیمه معرفی کنیم که تماشای اونا در این دوران تعطیلات نوروز، خیلی میچسبه.

اما قبل از اینکه به سراغ اصل مطلب یعنی معرفی بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات بریم، یه سری نکات هستن که خواهشمندم حتما بهشون توجه کنید!

  1. اول اینکه در این لیست ترتیب خاصی وجود نداره! و اعداد فقط برای مشخص کردن تعداد هستن!

انیمه های خیلی خوبی وجود دارن که ممکنه در این لیست نباشن. به هر حال، تعداد انیمه هایی که میشه معرفی کرد محدود هستش؛ بنابراین اگه شما انیمه خوبی رو میشناسید که در این لیست حضور نداره، لطفا در بخش نظرات اطلاع رسانی کنید تا سایر دوستان هم در جریان باشن.

  1. این لیست فقط به انیمه های سریالی اختصاص داره!
  2. سعی شده انیمه های سریالی که معرفی شدن، کوتاه و کمتر از 100 قسمت باشن! بلاخره مدت زمان تعطیلات عید و همینطور حجم اینترنت مردمم محدوده.
  3. الویت معرفی، با انیمه های کمدی، عاشقانه و اکشن هستش که عموم مردم بیشتر می پسندن. همچنین سعی شده انیمه هایی که معرفی میشن، زیاد اعصاب خردکن و ناراحت کننده نباشن. (لااقل بیشترشون!) و همینطور انیمه های سنگین و خیلی تاریک و پیچیده، به طوری که دیدنشون حوصله و صبر بخواد هم با عرض پوزش معرفی نمیشن.

بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات نوروز

1/ هایکیو!! (آبشار سرنوشت)

Haikyuu!!

انیمه محبوب هایکیو، درباره احیای دوباره یه کلوب والیباله؛ کلوبی که حالا همه ازش به عنوان شکست خورده ها یاد می کنن. این انیمه، سرشار از هیجان و کمدیه. و به خاطر جذابیت بسیار زیادی که داره، یکی از بهترین گزینه ها برای تماشا در ایام نوروز هستش.

فرقی نمی کنه از ورزش خوشتون بیاد یا حتی ازش متنفر باشید؛ انیمه هایکیو می تونه هر کسی رو عاشق خودش کنه. می تونید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، 5 دلیل برای تماشای انیمه هایکیو رو بخونید.

طرفداران عزیز هایکیو، جالبه بدونید که این انیمه، تا حالا حدود 200 چپتر مانگا رو پوشش داده و تقریبا 200 چپتر دیگه باقی مونده! و با توجه به محبوبیت چشمگیر این انیمه، ساخت حداقل 2 فصل دیگه چندان دور از انتظار نیست.

2/ کاگویا ساما: عشق جنگه!

Kaguya – Sama: Love is war!

انیمه کاگویا ساما: عشق جنگه! یکی از بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات نوروز هستش و راجع به چند تا از اعضای یه شورای دانش آموزیه که حالا این وسط، یه داستان عاشقانه که اصلا هم عاشقانه نیست شکل می گیره!


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های مدرسه ای ؛ داستان هایی پر از غم و شادی! (بخش اول)


می تونم اعتراف کنم که این انیمه، واقعا یکی از خنده دار ترین انیمه هایی بود که تا حالا دیدم. و از اونجا که تعادل خیلی مناسبی بین شوخی و جدی، و همینطور بار درام و احساسی منحصر به فردی داره، می شه اون رو به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای تماشا در ایام نوروز دونست.

3/ اتک ان تایتان (تایتان مهاجم ، حمله به تایتان)

Attack on titan

Shingeki no kyojin

می تونم جایزه اعصاب خردکن ترین انیمه ای که دیدم رو به انیمه اتک ان تایتان بدم. اما با این حال، به دلیل داستان به شدت جذاب و هیجان انگیز، این انیمه تبدیل به محصولی اعتیاد آور شده که جزء بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات نوروز هستش! هرچند به عنوان کسی که به تازگی مانگا رو خونده، به کسانی که این انیمه رو هنوز ندیدن، پیشنهاد می کنم که بعد از فصل 3، پرونده اتک رو برای همیشه ببندن و بذارن کنار. وگرنه تنها چیزی که آخر سر براشون می مونه، قلبی سوخته ست و ریه هایی سنگین تر از حد معمول!

ماجرا از این قراره که ارن یگر، پسری 10 ساله، به همراه عده ای دیگه در درون دیوارهایی بلند زندانی شده. اون، برخلاف آدمای دیگه ای که در دیوارها زندانی هستند و خیلی هم خوشن، آرزو داره که آزادانه از دیوارها بیرون بره و در دنیا ماجراجویی کنه. (بگذریم که چه کسی این آرزو رو به سرش انداخت!) اما تنها چیزی که بیرون دیوارها منتظر انسان هاست، غول هایی روانی و آدم خوار هستن! یه روز یه غولی که از حد عادی تقریبا 10 برابر بزرگتر بود، دیوار بیرونی رو خراب می کنه و غول ها می ریزن داخل. مادر ارن هم این وسط کشته می شه و ارن هم که دنبال بهونه برای بیرون رفتن بود(!) قسم می خوره تا دونه آخر تایتان ها رو از بین ببره. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شه!


همچنین بخوانید: آیا انیمه اتک ان تایتان حاوی اشارات فاشیستی و ضد یهودی است؟


انیمه اتک ان تایتان، با وجود خشونت های فراوانی که داره، سنگین ترین درامی رو داره که تا حالا دیدین! به همین خاطر می تونه برای طرفداران ژانر درام هم جذاب باشه.

همچنین می توانید بررسی قسمت به قسمت فصل سوم انیمه اتک آن تایتان و همچنین بررسی قسمت به قسمت انیمه حمله به تایتان را در مجله وارونه بخوانید و تماشا کنید. 

4/ کونو اوتو توماره! (این صدا را متوقف کن!)

Stop this sound!

Kono oto tomare!

مثل هایکیو، در انیمه کونو اوتو توماره (یا به فارسی این صدا را متوقف کن)، شاهد احیای دوباره یه کلوب هستیم! و همینطور مسخره بازی های اعضای اون کلوب! اما دو تفاوت بزرگی که این دو انیمه دارن، اینه که در کونو اوتو توماره ما شاهد رقابت های موسیقی هستیم؛ اما رقابت های هایکیو ورزشی هستن. از اون طرف، کونو اوتو توماره، از چاشنی عاشقانه بیشتر استفاده کرده.

از اونجا که این انیمه، پر از رقابته، میشه از تماشای اون در ایام تعطیلات لذت برد و هیجان زده شد.

5/ توکیو غول

Tokyo Ghoul

توکیو غول هم با اختلاف یکی از اعصاب خردکن ترین انیمه هاست! اما با این حال جذابیت اون انقدر بالاست که اکثر طرفدارانش فصل اول رو یه روزه دیدن!

انیمه توکیو غول، داستان دنیایی رو تعریف می کنه که در اون، انسان ها بدون اینکه بدونن، با موجوداتی آدم خوار و با ظاهر و رفتاری شبیه انسان ها به نام غول ها (یا گول ها) ارتباط دارن. و پسری ریلکس و کتاب خون به نام کانکی، با وجود اخباری راجع به شکار شدن انسان ها توسط غول ها، و اطلاع داشتن از خطرناک بودن منطقه ای که در اون زندگی میکنه، همچنان یک شب، وقتی فکر می کنه نیمه گمشده اش رو پیدا کرده، تصمیمی خطرناک می گیره و عاقبت این تصمیم، تبدیل شدن خودش به یک نیمه غول، نیمه انسان هستش! جالبه بدونید که کانکی مبتلا به اختلال هویت تجزیه ای هستش که می تونید از اینجا در وارونه راجع بهش بخونید!


همچنین بخوانید: تاپ فایت – 10 تا از بهترین مبارزات کن کانکی در فصل اول و دوم


خب، دوستانی که می خوان وارد دنیای توکیو غول بشن، سه تا راه دارن:

  1. فصل اول رو ببینن بعد از ادامه همون برن سراغ مانگا.
  2. دو فصل اول رو ببینن بعد دیگه پایان فصل دوم رو در ذهنشون جاودانه کنن.
  3. بعد از فصل 2، انتظاراتشون رو پایین بیارن و برن سراغ فصل 3 و ادامه ماجرا و از همون لذت ببرن. البته می شه بعد از دیدن کل انیمه باز هم به سراغ مانگا رفت و از داستانش لذت برد.

بستگی به خودتون داره که با کدوم روش راحت تر هستین. اما به هر حال این انیمه که یکی از بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات نوروز هستش رو از دست ندید. 

6/ دروغ تو در آوریل

Your lie in April

Shigatsu wa kimi no uso

اگر جلوی کسی که دروغ تو در آرویل رو تماشا کرده باشه، اسمی ازش بیارین، ممکنه با واکنش هایی مثل لعنت فرستادن به سازندگان این انیمه مواجه بشین. بله، این انیمه در ابتدا یه فضای پر از لبخند و امید رو به شما نشون می ده و بعد، به بدترین شکل ممکن، قلبتون رو می شکنه.

اما با اینکه دروغ تو در آوریل در آخر همه رو با چشم هایی پر از اشک تنها گذاشت، این هیچی از ارزش های این انیمه زیبا کم نمی کنه.

این انیمه، درباره پسری به نام آریما هستش که در بچگی، به عنوان یه نابغه پیانو شناخته می شده. اما حقیقت این بود که اون، توسط مادر، و استاد به شدت سختگیری پیانو رو یاد گرفته بود. با اینکه آریما همیشه سعی می کرد مادرش رو خوشحال کنه، ولی اتفاقی وحشتناک میفته و بعد از اون، مادر آریما فوت می کنه. آریما، به خاطر بار سنگین ناراحتی و عذاب وجدانی که روی دوشش بوده، دیگه نمی تونه صدای پیانو زدن خودش رو بشنوه و به همین دلیل پیانو رو کنار می ذاره.

تا اینکه یه روز دختری به نام کائوری، که ویولن می نوازه، به زور کتک اون رو به صحنه اجرا برمی گردونه! و اونجاست که مسیر زندگی آریما عوض می شه!

میتونید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، معرفی بهترین انیمه های عاشقانه رو بخونید!

7/ سگ های ولگرد بانگو

Bungo stray dogs

انیمه سگ های ولگرد بانگو (یا بونگو) در شهری بندری اتفاق میفته که در اون، قدرت های مختلفی در حال فرمانروایی هستن. دو قدرت اصلی ای که ما در انیمه شاهدشون هستیم، مافیای بندر و سازمان کارآگاهی مسلح هستش. سازمان کارآگاهی مسلح، متشکل از افرادی با قدرت هایی ماوراء الطبیعی هستش که در جهت برپا کردن آرامش در شهر می جنگه!


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های گانگستری که حتما باید تماشا کنید! بخش اول


این انیمه فوق العاده، به هیچ وجه ساده نیست. انیمه سگ های ولگرد بانگو، در جذب کردن هر نوع مخاطبی موفقه. تعادل فوق العاده بین داستان تاریک و شوخی ها، هیجان زیاد موجود در انیمه، تم مافیایی و رمز آلود، و بار احساسی و معنایی، از عواملی هستن که در جذب کردن مخاطب بسیار موفق بوده اند. می تونید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، “چرا ما سگ های ولگرد بانگو را دوست داریم” را در وارونه بخوانید.

جالبه بدونید که یه سری چیبی از این انیمه به نام Bungou stray dogs: Wan در حال انتشاره که تماشای اون هم خالی از لطف نیست!

8/ شیطان کش (دیو کش)

Demon slayer

Kimetsu no Yaiba

با جرات می شه گفت انیمه شیطان کش، دیو کش، یا هر اسم دیگه ای شما اون را باهاش می شناسید، خشونتی حتی بیشتر از توکیو غول و اتک ان تایتان داره!

ماجرای این انیمه جذاب، درباره تانجیرو، پسری مهربونه که بعد از فوت پدرش، مسئولیت خانوادش رو به عهده گرفته. یک روز، بعد از مراجعه به شهر، وقتی به خونه برمی گرده، با جنازه خونین خانوادش روبرو می شه. اون هم وقتی فقط 13 ساله بوده! همه اعضای خانواده تانجیرو، توسط یه شیطان، موجودی وحشتناک و آدم خوار، کشته شده بودن؛ به جز خواهر کوچکترش نزوکو. که اون هم تبدیل به یه شیطان شده بود.


همچنین بخوانید: مانگای Demon slayer رو به اتمام است! برای خداحافظی با تانجیرو آماده باشید!


خیلی زود، مشخص می شه که نزوکو، می تونه خودش رو کنترل کنه و برای همین، به انسان ها آسیبی نمی رسونه. در ادامه، تانجیرو، برای گرفتن انتقام خانوادش، و همینطور پیدا کردن راهی برای برگردوندن نزوکو به حالت عادی، به سپاه شیطان کش ملحق می شه.

با اینکه چند قسمت اول این انیمه خیلی دارکه، اما بعد از اون، چاشنی کمدی هم اضافه می شه. که در کنار داستان هیجان انگیز و سرشار از احساسات تانجیرو، مکمل مناسبی هستش. این انیمه، شهرت و محبوبیت زیادی داره، و به دلیل جذابیتی که برای اکثر مردم داره، می تونه گزینه خوبی برای تماشا در تعطیلات باشه. همچنین شما می تونید برای آشنایی بیشتر با انیمه شیطان کش، بررسی فصل اول رو در وارونه مطالعه کنید.

9/ مبصر ما پیشخدمته!

Misa – chan is a maid!

Kaichou wa maid-sama

انیمه مبصر ما پیشخدمته، یه کمدی دبیرستانیه که راجع به دو تا موجود لجباز، میساکی، دختری که رئیس شورای دانش آموزیه، و اوسوی، پسری که هرگز در انیمه مشخص نشد که سرگذشتش چی بوده، هستش. و بیشتر محبوبیتش رو مدیون این زوج منحصر به فرده. این انیمه، با تم مدرسه ای، و همینطور استفاده از ژانر کمدی و عاشقانه، می تونه گزینه خوبی برای تماشا در این تعطیلات باشه. همچنین شما می تونید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، مطلب معرفی بهترین انیمه های کمدی عاشقانه رو بخونید.

دوستانی که این انیمه رو تماشا کردن و در خماری بقیه داستان موندن، می تونن به مانگا مراجعه کنن.

10/ باکانو!

Baccano!

انیمه باکانو، با وجود تعداد اپیزودهای کمش، به خاطر داستان و فضای فوق العاده ای که داره، در ذهنتون جاودانه می شه و یکی از بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات نوروز هستش. این انیمه، هم کمدیه، هم اکشن، هم تا حدودی ترسناک. و به خاطر زوج های بی نظیری که داره، قطعا برای طرفداران ژانر عاشقانه هم خبرهای خوبی داره.

در ابتدای باکانو، ما چندین ماجرا رو می بینیم که انگار ربطی به هم ندارن، اما آخر سر یه جوری بهم متصل می شن که تنها چاره آدم اینه که بایسته و به خاطر خلاقیت نویسنده یه تشویق پر سر و صدا کنه!

همچنین شما می تونید برای آشنایی بیشتر با انیمه باکانو، 10 دلیل برای تماشای انیمه Baccano! را مطالعه کنید.

11/ شهری که من تنها در آن گمشده ام

Boku dake ga inai machi

Erased

انیمه شهری که من تنها در آن گمشده ام، که با اسم پاک شده یا فراموش شده هم شناخته می شه، یکی از زیباترین انیمه هایی هستش که من تا حالا دیدم. این انیمه، هم داستان جذابی داره و هم در پرداخت مناسب به اون موفق بوده.

ما در این انیمه، داستان ساتورو فوجینوما رو دنبال می کنیم؛ مانگاکایی 29 ساله که احساس پوچی می کنه. البته از همون اول مشخص می شه که ساتورو معمولی نیست؛ چون براش اتفاقی به اسم “تکرار” میفته. یعنی گاهی اوقات به چند دقیقه قبل برمی گرده.

موقعی که ساتورو 10، 11 ساله بوده، یکی از همکلاسی هاش به قتل می رسه و یکی از آشناهای ساتورو رو به جرم قتل اون دستگیر می کنن. اما با این حال، به نظر می رسه که اون فرد، قاتل واقعی نبوده باشه؛ چون همچنان بعد از اون، گزارش قتل های این چنینی به گوش می رسیده.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های کارآگاهی که حتما باید تماشا کنید!


و حالا بعد از چندین سال، این قاتل مرموز، دوباره با کشتن مادر ساتورو وارد زندگی اون می شه. و درست زمانی که ساتورو در گیج ترین حالت خود قرار داره، ناگهان متوجه می شه که به 18 سال قبل، درست همون سالی که همکلاسیش کشته می شه برگشته! و حالا ساتورو فرصتی داره تا همه چیز رو درست کنه!

شاید فکر کنید که این انیمه، بیش از حد غم انگیزه و مناسب رگباری دیدن در تعطیلات نیست. اما خب با اینکه انیمه پاک شده یه مقدار غم انگیزه؛ اما به شدت مناسب رگباری دیدنه! کافیه که فقط یکی دو قسمت ببینید! لازم به ذکره که این انیمه، دوبله انگلیسی خوبی داره. پس اگه اهل دوبله دیدن هستین، باید بدونید این دوبله چیزی از لذت شما هنگام تماشا کم نمی کنه.

12/ فقط برای اینکه!

Just because!

انیمه فقط برای اینکه، یا چون که زیرا، انیمه ای اعتیاد آور در ژانر درام، عاشقانه و مدرسه ای هستش. و به دلیل فضای گوگولی و قابل لمسش، یکی از بهترین گزینه ها برای تماشا در این ایام هست!

این انیمه، درباره یه گروه از بچه های دبیرستانیه که با دغدغه های فارغ التحصیلی و ورود به دانشگاه دست و پنجه نرم می کنن. انیمه “فقط برای اینکه” با وجود داستان ساده ای که داره، از انیمه هایی هستش که به شدت به دلتون می نشینه.

13/ وزش طوفان (انفجار طوفان)

Blast of tempest

Zetsuen no tempest

انیمه وزش طوفان، یا انفجار طوفان، به ژانرهای زیادی ناخنک زده و به همین دلیل، فضای یکنواختی نداره. اما به طور کلی، اگه بخوایم این انیمه رو به بخش هایی تقسیم کنیم، دو نیمه بدست میاد: نیمه اول که تا اواسط قسمت سیزدهم هستش که فضای نسبتا تاریکی داره و نیمه دوم از قسمت سیزده تا بیست و چهار که فضای تاریک اون، رو به روشنایی میره و شما در این نیمه، حتی شاهد موقعیت های کمدی خواهید بود!

ماجرای این انیمه جذاب، داستان زمانی رو روایت می کنه که در اون، به شکل مرموزی، مردم به یه قطعه فلز سیاه تبدیل میشن! شخصیت اصلی، پسری به نام یوشینو، ناگهان خودش رو بین نبرد دو گروه از جادوگرها پیدا میکنه که هر کدوم ادعا میکنن میدونن این بدبختی ها زیر سر چیه. یکی از این گروه جادوگرها، به دنبال احیای درخت آغازها هستن؛ درختی که از منطق دنیا محافظت میکنه و گروهی دیگه، به دنبال احیای درخت پایان ها هستن؛ موجودی که همونطور که از اسمش مشخصه، ماهیتی برخلاف درخت آغازها داره. یوشینو طی ماجراهایی، جبهه اول رو همراهی میکنه.

و حالا ما هم مثل یوشینو سردرگم؛ که آیا محافظت از منطق دنیا، واقعا به معنی نجات دنیا هست یا نه…

برای آشنایی بیشتر با این انیمه، حتما “ 5 دلیل برای تماشای انیمه Blast of tempest ” رو بخونید.

14/ گیلتی کراون

Guilty crown

انیمه گیلتی کراون، یا تاج گناهکار، یا پادشاهی گناهکار، انیمه ای در ژانر مکا، اکشن و رومنس هستش که شباهت های زیادی به انیمه کد گیاس داره. ماجرا، درباره ژاپن در دوره ای خیالیه که در اون، ویروسی عجیب به نام آپوکالیپس شروع به پخش شدن میکنه و خسارات زیادی به مردم وارد میکنه. همزمان، کلی مشکلات وجود دارن: از جمله رفتار نه چندان خوب دولت با کسانی که مبتلا به این ویروس هستن و یا کسانی که نتونستن واکسینه بشن. و در همین بین، گروهی تروریستی به نام “خاکسپاران” ظهور میکنه که حامی مردم قشر ضعیف و دشمن دولته.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه ها درباره ویروس های کشنده!


یه روز، همونطور که انتظارش رو داشتین، “پسری دبیرستانی” به نام اوما شو، بین یکی از درگیری های دولت با خاکسپاران گیر میکنه و در همین بین، قدرتی عجیب به دست میاره که درهای جهنم رو به روی اون باز میکنه!

به شما پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با این انیمه، نقد و بررسی انیمه گیلتی کراون رو بخونید!

15/ جوجوتسو کایزن (کایسن)

Sorcery fight

Jujutsu kaisen

انیمه جوجوتسو کایزن ، که اخیرا محبوبیت چشمگیری دست و پا کرده، داستان یوجی ایتادوری رو تعریف میکنه که به طرزی غیرطبیعی، قدرت زیادی داره و به طرزی کاملا طبیعی، بیخیالی خاصی در وجودش نهفته شده! بعد از ماجرایی که دوست ندارم وارد جزئیاتش بشم، یوجی متوجه میشه که موجودی ماوراء الطبیعی و خبیث، در جسمش زندگی میکنه. (خودتون حدس بزنید جایزه بهترین خلاصه جوجوتسو کایزن قراره به کی برسه!)


همچنین بخوانید: انیمه های شبیه جوجوتسو کایسن که حتما باید روشون قفلی بزنید!!!


بهتون پیشنهاد میکنم برای آشنای بیشتر با این انیمه ترسناک، جذاب و با حال و هوای کمدی و اندینگی که ذهن رو نابود میکنه، بررسی قسمتی فصل اول جوجوتسو کایزن رو در وارونه تماشا کنید!

16/ وان پانچ من (مرد تک مشتی)

One punch man

انیمه وان پانچ من، که اثری محبوب و منحصر به فرده، درباره مردیه که از بچگی عاشق این بوده تا تبدیل به یه ابرقهرمان بشه. اون با تمریناتی طاقت فرسا، یعنی روزانه دویدن و دراز و نشست و شنا، به قیمت از دست دادن موهاش، به قدرتی بینظیر میرسه؛ به طوری که میتونه با فقط یه مشت کار حریفش رو تموم کنه. و حالا که عملاذ شکست ناپذیر شده، به شدت افسردگی گرفته! از صبح تا شب پای تلویزیونه، احساسات خاصی بهش دست نمیده و انگیزه ای برای ادامه زندگی نداره.

فکر کنم با خوندن خلاصه داستان، متوجه قضیه شده باشید! انیمه وان پانچ من یا مرد تک مشتی، به دلیل شخصیت اصلیش، از انیمه هاییه که به شدت به طرفداران سریال انیمیشنی بوجک هورسمن توصیه می شه!

17/ مای هیرو آکادمیا (مدرسه قهرمانی من)

My hero academia

Boku no hero academia

آکادمی قهرمانی من، یا مای هیرو آکادمیا، انیمه ای محبوب در ژانر شونن هستش که اتفاقا انتشار فصل جدیدش از چند روز دیگه شروع میشه!

در دنیای مای هیرو آکادمیا، حدود 80 درصد مردم با قدرت هایی فرا طبیعی متولد میشن. در این بین، قهرمانانی ظهور میکنن که محبوبیت چشمگیری در بین مردم به دست میارن. میدوریا، پسریه که خیلی دوست داره خودش هم جزء اون قهرمان ها بشه؛ اما چون بدون قدرت متولد شده، مدام مورد آزار و اذیت بقیه بچه ها قرار می گیره. و از نظر عموم مردم، شانسی برای قهرمان شدن نداره. اما خب، طبق روال شونن ها، میدوریا در مسیری قرار می گیره که شانس اثبات لیاقت و توانایی خودش رو پیدا می کنه.


مرتبط: موسیقی متن فصل اول انیمه آکادمی قهرمانی من را گوش کنید! داستان یک قهرمان


شخصیت اصلی مای هیرو آکادمیا، میدوریا، شباهت های خیلی زیادی به هیناتا، شخصیت اصلی انیمه هایکیو!! داره. حال و هوا هم تا حدودی مشابه حال و هوا هایکیو هستش. تازه برخی از ویس اکترهای هایکیو، در این انیمه حضور دارن. بنابراین اگه قبلا هایکیو رو تماشا کردین و لذت بردین، حتما مای هیرو آکادمیا رو هم تماشا کنید.

18/ اسرافیل پایانی (پایان جهان)

Seraph of the end

Owari no seraph

انیمه اسرافیل پایانی که با اسم پایان جهان هم شناخته میشه، انیمه ای با فضایی خون آشامی، آخرالزمانی، نظامی و کمدی هستش. که شباهت های زیادی به انیمه اتک ان تایتان و توکیو غول داره. بنابراین اگه از این دو انیمه لذت بردین، از اسرافیل پایانی هم لذت خواهید برد.

داستان از اونجا شروع میشه که با شیوع ویروسی مرموز، آدم های بالای 13 سال به سرعت می میرن. و حالا که شرایط مناسبی پیش اومده، وقتشه که خون آشام ها از سایه ها بیرون بیان و حکومت خودشون رو بر انسان ها شروع کنن.

دو شخصیت اصلی، دو پسر به اسم یو و میکا هستن که از بچگی، با هم در یه یتیم خونه بزرگ شده بودن و حالا که تحت اسارت خون آشام ها قرار گرفتن، با هم دیگه به فکر فرار از زیر سایه اونا هستن اما ماجرا به همینجا ختم نمیشه…

همچنین شما میتونید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، نقد و بررسی انیمه اسرافیل پایانی رو بخونید!

19/ ناکجا آباد موعود

The promised neverland

Yakusoku no neverland

انیمه ناکجا آباد موعود ، یا وعده سرزمین خیالی، انیمه ای به شدت جذاب، سرشار از احساسات، نبردهایی استراتژیک و قطعات موسیقی بی نظیر هستش! البته فقط فصل اولش! پیشنهاد ویژه من به شما اینه که فصل اول رو ببینید و به هیچ وجه به سراغ فصل دوم نرید؛ و اگه خیلی راجع به بقیه ماجرا کنجکاو شدین، مانگا رو بخونین.

داستان ناکجا آباد موعود، حول سه تا بچه در یه یتیم خونه آروم و شاد می چرخه. بچه های یتیم خونه، برای همدیگه مثل خانواده هستن و مدیریت این خانواده هم بر عهده مامای مهربونه. بچه ها روزانه باید آزمون هایی سخت بدن اما در عوض می تونن هر چقدر دلشون خواست در محوطه یتیم خونه بازی کنن.

با وجود اینکه همه چیز در ابتدا خیلی خوب و خوش به نظر میاد، ولی همونطور که خودتون حدس زدید، همه چیز خوب پیش نمیره. قانونی در یتیم خوونه وجود داره که میگه: «هیچ کس حق نداره پاش رو از یه مرز مشخص فراتر بذاره!» یه روز، دو نفر از بچه های یتیم خونه، با زیر پا گذاشتن این قانون، متوجه حقیقت وحشتناک پشت یتیم خونه میشن و زندگیشون برای همیشه تغییر می کنه…

این انیمه دلهره آور، انیمه ای سرشار از مفاهیم عمیقه و به هیچ وجه به سنین پایین توصیه نمیشه! فکر نکنید چون داستان چندتا بچه روایت میشه پس رده سنی PG هستش!

همچنین می توانید بررسی قسمت به قسمت انیمه ناکجاآباد موعود را در مجله وارونه بخوانید.

20/ نوراگامی

Noragami

انیمه نوراگامی، انیمه ای در ژانر فانتزی و ماوراء الطبیعی، اکشن و کمدی و یکی از بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات هستش. ماجرای نوراگامی، درباره خدایی گمنام، به نام یاتو هستش که عاشق داشتن تعداد زیادی معبد و عبادت کننده ست. ولی خب حتی یه ذره هم به هدفش نزدیک نشده. یه روز که یاتو در حال دویدن در خیابون بود، اتوبوسی با سرعت بهش نزدیک میشه و دختری هیوری نام که اون رو دیده بود، یاتو رو هل میده تا نجاتش بده؛ ولی در عوض خودش آسیب می بینه.

هیوری که فقط یه انسان عادی بود، در نتیجه این تصادف، روحش بین دنیای زنده ها و دنیای ارواح معلق میمونه. یاتو هم بهش قول میده تا حتما براش جبران کنه و اون رو به حالت عادی برگردونه، ولی خب…!


همچنین بخوانید: انیمه های شبیه نوراگامی برای طرفداران این انیمه


از همین الان بگم، از نوراگامی توقع داستان نداشته باشید. این انیمه، موقعیت محوره. یه چیزی مثل فرندز که بهش عناصر ماوراء الطبیعی و یه دشمن که یاتو باید باهاش بجنگه اضافه شده. اگه خیلی زوم کنید روی داستان، ممکنه که ازش ناامید بشید و چندتا حفره پیدا کنید.

بنابراین، نوراگامی رو تماشا کنید، از موسیقی و اکشن و صحنه های گوگولی لذت ببرید، و زیاد هم حساسیت به خرج ندید!

21/ بی: سرآغاز

B: the beginning

B: The Beginning

انیمه بی: سرآغاز، انیمه ای با داستان، ویلین و اکشن هایی فوق العاده هستش. اگه بخوام با یه تشبیه توصیفش کنم، ترکیبی از توکیو غول و سایکو – پاس محسوب میشه.

محور اصلی این انیمه، کارآگاهی به نام کیث هستش که هر کسی در ملاقات اولیه باهاش، احتمالا فکر می کنه که این آدم غیر عادیه! اما واقعیت اینه که شخصیت کیث از آنچه که فکر می کنید به شخصیت شما نزدیکتر است!

برای اینکه اصلا از داستان پیچیده و جذابش اسپویل نکنم، توضیح بیشتری نمیدم و اجازه میدم که خودتون ذره ذره قدم به دنیای تاریکش بذارید! همچنین شما میتونید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، بخش  بهترین انیمه های سریالی و همینطور بررسی این انیمه رو مطالعه کنید!

22/ اکامه گا کیل!

Akame ga kill!

انیمه آکامه گا کیل! ، که با اسم آکامه قاتل یا قاتل چشم سرخ هم شناخته میشه، انیمه ای بسیار جذاب در ژانر شونن، کمدی، و فانتزی هستش. این انیمه، در مورد تاتسومی، پسریه که به امید نجات روستاش از فقر و مشکلات این چنینی، به شهر میاد تا به ارتش ملحق بشه. در کشور تاتسومی، به افراد حکومتی امتیازات خاصی تعلق میگیره که اگه تاتسومی موفق به دریافت این امتیازات بشه، میتونه روستاش رو نجات بده.

اما خیلی زود، تاتسومی روی بیرحم حکومت رو میبینه و در عوض، به گروهی آدمکش به اسم شبیخون شب ملحق میشه تا علیه فساد بجنگه و دنیایی که در اون زندگی میکنه رو به جای بهتری تبدیل کنه. هرچند…

خشونت زیادی در انیمه اکامه گا کیل وجود داره. و علاوه بر اون، ماجرا تا حدود زیادی ناراحت کننده ست. اما این انیمه همچنان موفق شده لحن بامزه و منحصر به فرد خودش رو در روایت حفظ کنه. به دلیل اکشن های جذاب، موقعیت های کمدی و داستان درام، و همینطور موسیقی غیرقابل وصف، این انیمه از بهترین گزینه ها برای تماشا در این ایام عید هستش.

همچنین میتونید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، بررسی انیمه آکامه گا کیل ، و همینطور معرفی غم انگیزترین انیمه ها رو در وارونه بخونید!

23/ فراتر از مرز

Beyond the boundary

Kyoukai no kanata

انیمه فراتر از مرز، انیمه ای مشابه نوراگامی هستش. ولی تفاوت بزرگی داره و اونم اینه که نوراگامی، از همون ابتدا، موفق میشه اکثریت رو جذب خودش کنه؛ در حالی که فراتر از مرز ممکنه تا سه قسمت آخرش لوس به نظر برسه. باید این نکته رو به خاطر بسپارید که اوج این انیمه، در سه قسمت پایانی هستش و سایر قسمت ها ممکنه به راحتی فراموش بشن. خلاصه اگه از یه کمدی – سوپرنچرال تینیجری لذت میبرید و هدفتون سرگرمیه، این انیمه میتونه گزینه خوبی براتون باشه.

البته لازم به ذکره که این انیمه، از لحاظ بصری و اکشن، کیفیت و جذابیت بسیاری دارهو این یکی از دلایل حضور این انیمه توی لیست بهترین انیمه های سریالی برای تعطیلات نوروز هستش. 

داستان فراتر از مرز، درباره دنیاییه که در اون، نوعی از ارواح به نام یومه به مردم حمله میکنن. البته یومه های بی آزاری هم وجود دارن. برای مقابله با یومه ها، برخی از انسان ها به عنوان شکارچی یومه فعالیت میکنن. دو شخصیت اصلی انیمه فراتر از مرز، میرای، دختری که شکارچی ارواحه و آکیهیکو، پسری نیمه یومه هستن که باید ماجراهای زیادی رو پشت سر بذارن. شما میتونید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، مطلب انیمه های شبیه توکیو غول رو مطالعه کنید!


خب، امیدوارم که گزینه های خوبی برای تماشا معرفی کرده باشم. برای همگی سال خوب و پر انیمه ای آرزو می کنم!

در صورت تمایل می‌توانید کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام مجله وارونه رو دنبال کنید!

در ادامه بخوانید:

بهترین فیلم های ایرانی برای تماشا در تعطیلات نوروز

بهترین سریال ها برای تعطیلات نوروزی

بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز که شما را به خوبی سرگرم می کنند!