لیستی از بهترین انیمه های تمام دوران به انتخاب مجله وارونه !

سلام خدمت دوستان و علاقه مندان به انیمه با معرفی بهترین انیمه های علمی تخیلی در خدمتتون هستم. به دلیل اینکه این ژانر شامل انیمه های ناب زیادی میشه تصمیم گرفتم این لیست رو به چند بخش تقسیم کنم و به مرور منتشر کنم. پس لطفا شما هم انیمه های مورد علاقه تون در ژانر سای فای رو به ما معرفی کنید. همچنین یادتون باشه یه نگاه به لیست بهترین انیمه‌های معرفی شده توسط مجله وارونه  بندازید.

لیست شامل انیمه های بهترین انیمه های سینمایی و سریالی  ژانر علمی تخیلی هستش!!! و شامل بهترین انیمه های تمام دوران در این ژانر میشه ! همچنین تمرکزم تو این سری لیست ها رو انیمه های کمتر شناخته شده هستش.

همچنین قبل از مطالعه این لیست به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید 

با معرفی بهترین انیمه های علمی تخیلی که باید حتما آنها را تماشا کنید همراه من باشید

COWBOY BEBOP

کارگردان: Shinichirō Watanabe
نویسنده: Keiko Nobumoto
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Yoko Kanno
استودیو: Sunrise
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، کمدی، درام، فضایی، علمی_تخیلی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: 1998

کابوی بیباپ بدون شک یکی از بهترین آثار شینیچیرو واتانابه و یکی از بهترین انیمه های سای فای کلاسیک هستش! این انیمه تمام ویژگی های یه انیمه ناب رو داره و ما قبلا این انیمه رو در بخش دوم بهترین انیمه هایی که باید ببینید معرفی کرده بودیم.

داستان این انیمه در سال 2071 اتفاق میوفته جایی که انسان دیگه در زمین زندگی نمیکنن و سفرهای کهکشانی هم یه چیز عادی هستش! وظیفه حفظ نظم در این دنیای پهناور بر عهده پلیس بین کهکشانی هستش اما این نیرو به تنهایی از پس این کار بر نمیاد! 

بنابراین بانتی هانتر ها یا جایگزه بگیر ها به پلیس برای دستگیری مجرمین کمک میکنن! این جایزه به گیرها مشهور به کابوی هستن ! یکی از این جایزه بگیر ها یا تیم دو نفره نابن که بعد یه مدت تیمشون 4 نفره میشه. اسپایک شخصیت اصلی این انیمه یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمه ای هستش. همچنین بد نیست بدونین این انیمه رو خیلی از فیلم ها و سریال ژانر سای فای تاثیر گذاشته که جدیدترینش همین سریال The Mandalorian بود.

شینیچیرو واتانابه که انقدر تو سایت ازش تعریف کردم نیازی نیست چیزی ازش بگم موسیقی هم که برای استاد یوکو کانو هست پس اگه این انیمه رو ندید این تعطیلات زمان خوبی برای تماشای این انیمه هستش.


Made in Abyss

کارگردان: Masayuki Kojima
نویسنده: Hideyuki Kurata
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا : Akihito Tsukushi
موسیقی: Kevin Penkin
استودیو: Kinema Citrus
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، رازآلود، درام، فانتزی، علمی_تخیلی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: 2017

 

یکی از زیر رادارترین انیمه هایی که در حقش حداقل در ایران کم لطفی شده این انیمه هستش. خیلی ها این انیمه رو نمیشناسن و ندیدن و حالا که کرونا همه رو خونه نشین کرده بهترین وقت برای تماشای این زیبایی هستش! 

این انیمه به معنای واقعی کلمه شاهکار هستش و به نظر هم رده The Promised Nederland هستش.

داستان راجع به حفره ای هستش که یهو از ناکجا آمد سر درآورده و عمق نامشخصی داره ! اما این حفره که اسمش ابیس هست به چندین طبقه دسته بندی میشه که تو هر طبقه بسته به ارتفاع حیوانات عجیب غریب و گنج های فراوون وجود داره! در نتیجه همه غارنوردا و صخره نوردا وارد این حفره میشن تا گنج هارو خارج کنن! حالا داستان این جوری که هر طبقه پایین تر که میری فشار بیشتر و اکسیژن کمتر میشه همچنین موجودات خطرناک تری به سراغت میان جدا از این کلی داستان عجیب غریب دیگه هم داره این وسط اتفاق میوفته

در ادامه بخوانید » با 10تا از بهترین فیلم های علمی تخیلی نتفلیکس آشنا شوید!

ریکو شخصیت اصلی دختر 12 ساله و یتیمی هستش که به دنبال مادر خودش که یک غار نورد بسیار قوی و مشهور بوده، وارد این ابیس میشه تا مادر خودش رو که به نظر می رس مرده پیدا کنه حالا تو این مسیر یه پسری که از تو خود ابیس در اومده و معلوم نیست اصلا رباته یا آدم به ریکو کمک میکنه!!!

جدا از داستان پردازی و شخصیت پردازی بسیار حرفه ای ، گرافیک و انیمیشن این انیمه حرف نداره !! جدا از این  موسیقی این انیمه از KEVIN PENKIN یکی از حذابترین آلبوم های انیمه ای هست که تا به حال شنیدم. این انیمه تنها فصل اولش منتشر شده و قرار فصل دوم هم امسال منتشر بشه!!!


Patema Inverted

کارگردان: Yasuhiro Yoshiura
نویسنده: Yasuhiro Yoshiura
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Michiru Ōshima
استودیو: Studio Rikka،Purple Cow Studio Japan
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، علمی_تخیلی
گروه سنی: نوجوانان و حوانان
تاریخ شروع پخش: 2013

انیمه سینمایی پاتما معکوس یکی از اون انیمه های نابی که مجدد کمتر شناخته شده هست و زیر رادار بوده! این انیمه ناب از یوشیو یوشیورا هست کارگردانی که برای ساخت انیمه های مشهور Pale Cocoon و Time of Eveشهرت داره.

این انیمه داستان جالبی داره! در سال 2067 دانشمندان تصمیم میگیرن تا از انرژی جاذبه استفاده کنن اما این آزمایش باعث برعکس شدن جاذبه میشه و همه چی برعکس !!! 

حالا دختری به اسم پاتما به همراه سایر بازمانده ها خودشون رو درون زمین قرنطینه کردن جایی که پر از تونل های بلند و عجیب غریبه یه روز دوست پاتما به طرز عجیبی ناپدید میشه ! پاتما هم برای پیدا کردنش سراغ همین تونل ها میره ! پاتما درون یکی از این تونل ها پرت میشه و وارد دنیایی میشه که جاذبه اش برعکس هستش!!! یعنی همه رو زمین را میرن پاتما رو هوا …. و داستان شروع می شود!!!


Girls’ Last Tour

کارگردان: Takaharu Ozaki
نویسنده: Kazuyuki Fudeyasu
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا : Tsukumizu
موسیقی: Kenichiro Suehiro
استودیو: White Fox
ژانرها: اکشن، ماجراجویانه، علمی_تخیلی،رازآلود،برشی از زندگی
گروه سنی: نوجوانان و حوانان
تاریخ شروع پخش: 2017

این سریال دیگه از همه اینایی که گفتم بیشتر مورد ظلم قرار گرفته!!! این انیمه به شدت زیبا و خاص هستش و حتما باید تماشاش کنید! این انیمه توسط استودیو وایت فاکس ساخته شده استودیویی که برای ساخت انیمه های مثل اشتاینز گیت، آگامه لا کیل و گوبلین اسلیر شهرت داره!

این انیمه داستان دو دختر به اسم یوری و چیتو رو که تو دنیای پسارستاخیزی در میون خرابه های شهرها در حال سفر و زندگی و ما شاهد تلاش این دوتا برای زنده موندن تو این دنیای وحشتناک و عجیب هستیم.


LEGEND OF THE GALACTIC HEROES

کارگردان: Noboru Ishiguro
نویسنده: Shinsuke Kazato
برگرفته از: رمان
نویسنده رمان: Yoshiki Tanaka
موسیقی: Shin Hashimoto
استودیو: Madhouse ,Artland ,Magic Bus
ژانرها: جنگی، فضایی، درام، علمی-تخیلی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: 1988

اولا حتما نسخه 1988 رو ببینید نه نسخه جدید رو × دوما این انیمه یکی از بهترین انیمه های علمی تخیلی کلاسیک هستش و اگه انیمه باز هستید حتما باید این انیمه رو تماشا کنید!

داستان »بشریت بالاخره تونسته بود، مرزهای کهکشان رو پشت سر بگذاره. فدراسیون کهکشانی برای مدیریت کهکشان ساخته می‌شه. اما مردی در این فدراسیون کم‌کم به قدرت می‌رسه. مردی که بعدها از همین قدرت برای بنا نهادن حکومت مستبد امپراتوری کهکشان استفاده می‌کنه. خوب طبیعتاً خیلی‌ها هم مخالف هستند. اما سر همه می‌ره زیر آب.

تا اینکه یکی از این مخالفین به همراه یه جماعت بزرگ فرار می‌کنه و در نقطه دیگری از کهکشان، اتحاد سیاره‌های آزاد رو بنا می‌کنه. پس از برخورد دوباره این دو گروه، نبرد اتحاد سیاره‌های آزاد و امپراتوری کهکشان آغاز شده و بیش از ۱۵۰ سال به طول انجامیده. حال در هرکدوم از این جبهه‌ها افرادی پرچم تغییر را بر دوش می‌کشند. در طرف امپراتوری کهکشان، برادر همسر پادشاه، با قدرت عظیمی که داره بدست میاره. قصد تسخیر کهکشان و سرنگونی حکومت امپراتوری کهکشان رو داره.

از اون طرف در طرف اتحاد سیاره‌های آزاد، فرمانده‌ای جوان اما خلاق، به سرعت شروع به کسب موفقیت و قدرت گرفتن می‌کند. اما نه برای تسخیر کهکشان، بلکه برای پایان دادن به جنگ! گرچه بازهم از حکومت نیمه فاسد اتحاد سیاره‌های آزاد، ناراضی هستش. انیمه Ginga Eiyuu Densetsu داره داستان این دو مرد و اهداف‌شون که هم باهم مخالف و هم موافق هستش رو بیان می‌کنه. طوری که شما ایمان خواهید داشت که هر دو در راه درست قدم برمی‌دارند. اما انگار در مقابل هم هستند.


TRIGUN

کارگردان: Satoshi Nishimura
نویسنده: Yōsuke Kuroda
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Yasuhiro Nightow
موسیقی: Tsuneo Imahori
استودیو: Madhouse
ژانرها: اکشن،کمدی، درام، علمی-تخیلی، شونن،ماجراجویی
گروه سنی: توجوانان و جوانان
تاریخ شروع پخش: 1998

ابن انیمه رو که دیگه نگم براتون!!! این انیمه بی شک یکی از بهترین انیمه های سریالی تمام دوران هستش و یکی از شاهکارهای استودیو مدهاوس در ژانر وسترن سای فای هستش! انیمه کلاسیکی که در زمان انتشارش به شدت مورد تایید منتقدان قرار گرفت و تونست هوادارای زیادی رو در ژاپن و آمریکا برای خودش دست و پا کنه! این انیمه بعد سال ها همچنان جذاب و دیدنی هستش!

داستان این انیمه راجع به وش استمپید هست بچه خوشگلی لوس ،بچه ننه ، خیلی مهربون و صلح طلب اما در واقع وش استمپید یه هفتیرکش خطرناکه که برای سرش 60 میلیون جایزه گذاشتن!!! نکته جالب اینه که هیچ پلیس و جایزه بگیری موفق نشده تا حالا وش رو شکست بده!!!


حب امیدوارم از تماشا بهترین انیمه های علمی تخیلی لذت ببرید. لطفا نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.