بهترین انیمه های غم انگیز

آیا حس و حال گریه کردن دارید؟ آیا می خواهید غرق در داستانی غم انگیز شوید؟ این لیست برای شماست! در این لیست ما با بخش دوم بهترین انیمه های غم انگیز همراه شما هستیم! پیشنهاد میکنم پیش از این مطلب، بخش اول لیست غم انگیزترین انیمه ها را هم بخوانید!

انیمه ها، با سبک تک و منحصر به فردی که دارند، داستان هایی فراموش نشدنی را روایت می کنند. انبمه ها، با جذابیت بسیار بالایی که دارند، توانایی نمایش دادن غم انگیزترین داستان های ممکن را هم دارند. به همین دلیل است که کسی که سر فیلم تایتانیک گریه نکرده، هنگام تماشای بهترین انیمه های غم انگیز روی زمین سجده کرده و شروع به داد و فریاد می کند!

برای خرید انواع محصولات انیمه ای کلیک کنید

تماشای یک انیمه ناراحت کننده، آن هم زمانی که خودمان از قبل کاملا به ناراحت کننده بودن آن آگاهی داشته ایم، یکی از تجربه های جالب، جذاب و البته اعتیاد آوری است که با وجود اینکه ممکن است بعد از مدتی به خودمان قول بدهیم که دیگر هرگز سراغ انیمه های غمناک نمی رویم، اما به هر حال نمی توانیم سر قولمان بمانیم!


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های عاشقانه


در این مطلب، برخی از بهترین انیمه های غم انگیز را معرفی کرده ایم؛ انیمه هایی دوست داشتنی که با بار احساسی سنگین خود، مخاطب را در لحظه به لحظه داستانشان درگیر نگه می دارند. برخلاف بخش قبلی لیست بهترین انیمه های غم انگیز که تمرکز آن روی انیمه های سریالی بود، در این لیست که شامل 16 انیمه می شود، بیشتر تمرکز روی انیمه های سینمایی است. در ادامه با مجله وارونه همراه باشید.

1/ Orange

 

  • نوع: سریالی – 13 قسمت
  • ژانر: درام، عاشقانه، مدرسه ای، برشی از زندگی

انیمه نارنجی Orange از جمله انیمه هایی است که به شکلی واقع گرایانه، به نوجوانی، تصمیمات و عواقب تصمیم ها می پردازد. این انیمه، حتی قبل از اینکه دو دقیقه از آغاز اپیزود اولش بگذرد، نشان می دهد که بسیار غم انگیز، و دارای پیام هایی مهم است. و صرفا برای سرگرم کردن مخاطب ساخته نشده است.

ماجرای انیمه نارنجی از این قرار است که در صبح یک روز ناهو، دختری دبیرستانی و 16 ساله، نامه ای از طرف خودش در 10 سال آینده دریافت می کند. ناهوی 26 ساله، به ناهوی 16 ساله گفته که در حال حاضر، از انجام دادن برخی کارها به شدت پشیمان است و حسرت های زیادی می خورد. او در نامه، از ناهوی 16 ساله درخواست هایی کرده و در ابتدا از او خواهش کرده تا سفارشاتش را مو به مو انجام دهد.

در ابتدا، ناهو زیاد نامه را جدی نمی گیرد؛ اما بعد از اینکه به یکی از درخواست های نامه عمل نمی کند، اتفاقی وحشتناک می افتد…


2/ When Marnie was there

بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سینمایی
  • ژانر: درام، برشی از زندگی

انیمه وقتی مارنی آنجا بود یکی از تازه ترین آثار استودیو جیبلی و یکی از بهترین انیمه های غم انگیز است که حتی موفق به نامزد شدن در “بخش بهترین انیمیشن سال” اسکار شد. این انیمه دوست داشتنی، محصول سال 2014 است.


همچنین بخوانید: انیمه های راه یافته به اسکار که حتما باید آنها را بشناسید!


داستان انیمه وقتی مارنی آنجا بود ، درباره دختری دوازده ساله، منزوی و گوشه گیر به نام آناست که دوستی ندارد. او، پس از مرگ مادربزرگش، توسط زن و شوهری به فرزندخواندگی گرفته می شود. با وجود اینکه این زن و شوهر مثل پدر و مادر واقعی او هستند، اما آنا همچنان به شدت احساس تنهایی می کند.

زندگی آنا به همین شکل پیش می رود تا اینکه یک روز مادرخوانده او، او را پیش یکی از اقوام در روستایی خوش آب و هوا می برد تا مدتی را در آنجا سر کند و حال و هوایش عوض شود. پس از مدتی، آنا در آن روستا با دختری به نام مارنی آشنا می شود و رفاقتی عمیق بینشان شکل می گیرد اما در طی زمان، آنا به رازی غمناک درباره مارنی پی می برد…


3/ The Promised neverland

بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سریالی – 12 قسمت
  • ژانر: فانتزی، ترسناک، معمایی، درام، روانشناختی

انیمه ناکجا آباد موعود – که با نام هایی مثل نورلند موعود یا وعده سرزمین خیالی تیز شناخته می شود – انیمه ای غم انگیز، به شدت جذاب و با حال و هوای معمایی است. فصل اول این انیمه، که دوازده قسمت داشت، موفق به کسب محبوبیت زیادی شد و فصل دوم آن، در سال 2021 پخش شد ولی نتوانست به اندازه فصل اول محبوبیت کسب کند. شخصا توصیه می کنم در صورتی که قصد تماشای این انیمه را دارید، هرگز به سراغ فصل دوم نروید. چون در مقایسه با فصل اول تقریبا هیچ نکته مثبتی ندارد.


مطلب مرتبط: 10 تا از بهترین انیمه های شبیه ناکجا آباد موعود The promised neverland 


انبمه ناکجا آباد موعود، درباره یتیم خانه ای به نام گریس فیلد است که توسط “ماما ایزابلا” اداره می شود؛ زنی مهربان که بچه های گریس فیلد را مثل بچه های خودش دوست دارد. محیط گریس فیلد، محیطی به شدت صمیمی است و بچه های یتیم خانه، مثل اعضای یک خاتواده واقعی، هم را دوست دارند و همیشه پشت هم هستند.

بله، همانطور که حدس زده اید، این فقط ظاهر ماجراست. چند قانون در یتیم خانه گریس فیلد وجود دارند: آزمون دادن روزانه، خروج سرخود از محدوده یتیم خانه ممنوع، و یک نکته دیگر، همه بچه ها قرار است تا قبل از 12 سالگی با فرزندخواندگی گرفته شوند.

در یک روز عادی و شاد، دو نفر از بچه های یتیم خانه، سرخود از محدوده یتیم خانه خارج شده و با رازی هولناک مواجه می شون که زندگی شان را برای همیشه تغییر می دهد…

علاقمندان می توانند بررسی قسمت به قسمت انیمه ناکجاآباد موعود را در مجله وارونه بخوانند. 


4/ I want to eat your pancreas

انیمه می خوام پانکراستت رو بخورم از بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سینمایی
  • ژانر: برشی از زندگی، درام

انیمه میخوام پانکراست رو بخورم از آن انیمه هایی است که هر بار کسی به یادش می افتد، خاطره ای به شدت غم انگیز و دردناک، و قطعا فراموش نشدنی، در ذهنش مرور می شود. این انیمه، با جذابیت زیادی که دارد، می تواند در تک تک دقایقش شما را محو خود کند بدون اینکه ذره ای در این بین حوصله تان سر برود. این انیمه یکی از بهترین انیمه های غم انگیز است.


همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه میخوام پانکراست رو بخورم ؛ میشه با هم دوست باشیم؟


داستان انیمه میخوام پانکراست رو بخورم ، درباره پسری تنها و ساکت به نام هارو است که در طی اتفاقاتی، متوجه می شود یکی از همکلاسی هایش، دختری به نام ساکورا، دچار بیماری پانکراس است و طبق تخمین پزشکان، مدت زیادی دوام نخواهد آورد. بیماری ساکورا، رازی بود که از همه حتی بهترین دوستش هم مخفی می کرد و حالا که هارو تنها کس در مدرسه است که از راز او خبر دارد، کم کم رابطه ای عمیق بین آنها شکل می گیرد. رابطه ای که کلمات قادر به وصف آن نیستند.


5/ Terror in resonance

بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سریالی – 11 قسمت
  • ژانر: معمایی، درام، روانشناختی

انیمه ترور طنین انداز – که با نام ترور در توکیو یا ترور در رزونانس هم شناخته می شود – انیمه ای به شدت غم انگیز است که صرفا یک درام ساده نیست، بلکه خیلی بی پرده به موضوعات سیاسی می پردازد. همچنین، انیمه ترور طنین انداز، انیمه ای است که صرفا به نمایش زرق و برق توکیو نمی پردازد؛ بلکه روحیه شکست خورده ای که همچنان در ژاپن جریان دارد را به ما نشان می دهد.


نقد و بررسی انیمه Terror in resonance یادآوری پیامی تلخ

بهترین انیمه های روانشناختی


چند ماه پس از دزدیده شدن مقداری پلاتینیوم از یک نیروگاه، ویدیویی مرموز که به نظر دو نوجوان مسئول آن هستند، منتشر می شود. در این ویدیو، این دو نوجوان مرموز، پیشبینی هایی درباره وضعیت یک روز خاص انجام می دهند که در ابتدا کسی زیاد به آن ویدیو اهمیت نمی دهد؛ تا اینکه بعد از انفجار بمب در یک ساختمان عظیم، پیشبینی هایی که این دو نفر در ویدیو کرده بودند درست از آب می آیند. کمی بعد، ویدیویی جدید از آنها منتشر می شود که در آن، رسما اعلام کرده اند خودشان مسئول بمب گذاری بوده اند. با اینکه در ابتدا پلیس فکر می کند که این دو نوجوان در واقع بازیچه دست بزرگترها هستند، اما ماجرا بسیار متفاوت تر از این حرف هاست…

انیمه ترور طنین انداز، با تم معمایی و کارآگاهی، بار احساسی سنگینی دارد و پایان آن، از آن پایان هایی است که همیشه در ذهن می مانند.


6/ Erased

انیمه Erased
  • نوع: سریالی – 12 قسمت
  • ژانر: معمایی، جنایی، درام، فانتزی، روانشناختی

انیمه جذاب و زیبای Earsed ، که عنوان اصلی آن Boku dake ga inai machi یا شهری که من تنها در آن گمشده ام ، است، ترکیبی تاثیرگذار از ژانرهای معمایی، جنایی، درام و روانشناختی است. بار درام و احساسی این اثر، بسیار بالاست؛ به طوری که در چندین صحنه کاملا قابلیت در آوردن اشک مخاطبان احساساتی را دارد.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های کارآگاهی به انتخاب مجله وارونه


ماجرا از این قرار است که پس از کشته شدن ساکی فوجینوما، ساتورو، پسر 29 ساله او به عنوان قاتل شناخته می شود؛ در صورتی که او کاملا بی گناه بود. درست لحظه قبل از دستگیر شدن ساتورو، او به 18 سال پیش برمی گردد. یعنی به زمانی که 11 ساله بود. در آن زمان، دو نفر از همکلاسی های ساتورو و چندین کودک دیگر به قتل رسیده بودند؛ و حالا که ساتورو به آن دوران برگشته، می تواند از کشته شدن آنها و مادرش جلوگیری کند…


7/ A silent voice

A silent voice از بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سینمایی
  • ژانر: عاشقانه، درام، برشی از زندگی، مدرسه ای

انیمه صدای خاموش ، که با نام Shape of voice هم شناخته می شود، انیمه ای بسیار محبوب، به شدت مشهور، و غم انگیز است. جالب ایت بدانید که طبق نظرسنجی های گوگل، 98 درصد از مخاطبان این انیمه را دوست داشته اند.

انیمه صدای خاموش، درباره پسری دبیرستانی به نام ایشیداست که از جامعه طرد شده است. وقتی او کلاس ششمی بود، یکی از همکلاسی هایش، دختری ناشنوا بود و ایشیدا به شدت او را اذیت می کرد. آزار و اذیت های او در آخر آنقدر شدید شدند که دختر بیچاره مجبور شد از آن مدرسه برود.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های مدرسه ای ؛ داستان هایی پر از غم و شادی


حالا چند سال گذشته، ایشیدا کاملا در مدرسه مطرود، و به خاطر کارهایی که در گذشته انجام داده، از خودش متنفر است. او اقدام به خودکشی می کند، اما این اقدامش هم با شکست روبرو می شود و بلاخره تصمیمی مهم می گیرد که کل داستان حول آن می چرخد: او تصمیم می گیرد تا دوباره آن دختر را ببیند و بابت کارهایی که کرده از او عذرخواهی کند…


8/ Maquia: When the promised flower blooms

بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سینمایی
  • ژانر: درام، فانتزی

انیمه ماکیا: زمانی که شکوفه موعود می شکفد ، انیمه ای سرشار از احساسات، درباره عشق مادری است.

داستان انیمه ماکیا، درباره نژاد بی آزار و جاودانه ای است که در حال گذران زندگی عادی خودشان هستند. تا اینکه یک روز، تمام آرامش آنها به خاطر حمله انسان ها به قلمرویشان به هم می ریزد. در حالی که مردم این قلمرو، توسط انسان ها آزار داده می شوند و برخی از آنها به اجبار مجبور می شوند تا قلمرویشان را ترک کنند و همراه انسان ها بروند، دختری از این نژاد، به نام ماکیا، موفق به فرار از آنجا می شود.


موسیقی متن انیمه Maquia: When the promised flower blooms را گوش کنید! شکوفه ای در راه پرواز


ماکیا، در حالی که مقصد مشخصی ندارد، به راه خودش ادامه می دهد تا اینکه در بین مسیر، نوزادی را پیدا می کند که در آغوش مادر مرده اش، گریه می کند. ماکیا، مسئولیت بزرگی را قبول کند: او آن نوزاد را برمی دارد و تصمیم می گیرد تا او را بزرگ کند…


9/ Spirited away

  • نوع: سینمایی
  • ژانر: ماوراء الطبیعی، درام

انیمه شهر اشباح، انیمه ای است که محال است کسی حداقل آشنایی با دنیای انیمه ها را داشته باشد ولی آن را نشناسد. انیمه ای فوق العاده و بسیار غم انگیز که توسط بسیاری از افراد، به عنوان “برترین انیمیشن جهان” نام گذاری شده است. این انیمه، موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن سال اسکار شد.در ادامه بخوانید » انیمه های راه یافته به اسکار که حتما باید آنها را بشناسید! 

انیمه شهر اشباح، درباره دختری به نام چیهیرو است که پس از ورود به شهری خالی و ساکت به همراه پدر و مادرش، احساس می کند که انگار قرار است اتفاق بدی بیفتد.


همچنین بخوانید: معرفی آثار هایائو میازاکی؛ راوی داستان هایی بزرگسالانه در قالبی کودکانه


و بله، اتفاق وحشتناکی می افتد! پدر و مادر چیهیرو تبدیل به خوک می شوند و نزدیک به غروب آفتاب، ارواح و الهگان به داخل شهر وارد می شوند. و حالا، چیهیرو، تک و تنها و بدون هیچ حامی، در شهر اشباح سرگردان است و به دنبال راهی برای بازگرداندن همه چیز به حالت عادی می گردد…


10/ The children who chase lost voices

  • نوع: سینمایی
  • ژانر:  ماوراء الطبیعی، ماجراجویی، درام

انیمه کودکانی که آواهای گمشده را دنبال می کنند، انیمه ای سینمایی به کارگردانی ماکوتو شینکای است. این انبمه محشر، شبیه ترین اثر این کارگردان به آثار هایائو میازاکی است. با تصاویری به شدت چشم نواز، داستانی جذاب، وبار احساسی به شدت سنگین.

داستان انیمه Children who chase lost voices ، به کنار آمدن با غم از دست دادن عزیزان می پردازد. قهرمان اصلی این انیمه، دختری است که به همراه معلمش، که همسرش را از دست داده، به آراگاتو، دنیایی زیرزمین و ماورایی، که دنیای مردگان هم هست، سفر می کند تا دوستی  را که خیلی ناگهانی از دست داده، ملاقات کند و به زندگی برگرداند.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های ماوراء الطبیعی ؛ سفری لذت بخش در افسانه ها! 

با اینکه این انیمه، نسبت به تعدادی دیگر از انیمه های سینمایی چندان در ایران شناخته شده نیست، اما مطمئن باشید که به هیچ وجه از تماشای این انیمه پشیمان نمی شوید.


11/ Five centimeters per second

بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سینمایی
  • ژانر: درام، برشی از زندگی، درام

انیمه 5 سانتی متر بر ثانیه ، انیمه ای تحسین شده است که بین دوستداران ژانر عاشقانه، جایگاه خاصی دارد. این انیمه، با روایتی سرشار از جزئیات و احساسات، بسیار دوست داشتنی است.

در ادامه بخوانید» بهترین انیمه های برشی از زندگی | 40 انیمه slice of life 

داستان این انیمه، درباره دو نوجوان است که با وجود اینکه از سنین پایین رابطه بسیار نزدیکی دارند، اما به مرور زمان از همدیگر جدا می شوند. یکی از آنها به زندگی عادی اش ادامه می دهد و دیگری در افسردگی غرق می شود.

لازم است بدانید که این انیمه، از هیچ عنصر فانتزی خاصی استفاده نکرده است و داستان و پایان بندی آن، بسیار واقع گرایانه هستند؛ که همین موضوع، باعث شده انیمه 5 سانتی متر بر ثانیه، جزء غم انگیزترین انیمه هایی باشد که تماشا کرده اید.


12/ Fullmetal alchemist 2003

  • نوع: سریالی – 51 قسمت
  • ژانر: فانتزی، اکشن، هیجان انگیز، ماجراجویی، کمدی، درام

وقتی اسمی از سری محبوب و تحسین شده FMA می آید، طرفداران انیمه فول متال الکمیست – کیمیاگر تمام فلزی – بلافاصله تصویری سرزنده، پر هیجان، و سرشار از شوخی های ادواردی – مصوب فرهنگستان زهرا کیائی – جلوی جشمانشان می آید؛ البته این تصورات کاملا درست هستند، ولی به شرط اینکه شما فقط نسخه برادرهود را در نظر گرفته باشید.

اکثر مردم، نسخه 2003 کیمیاگر تمام فلزی را تماشا نمی کنند؛ چون فکر می کنند تا زمنای که نسخه با کیفیت برادرهود هست، دیگر هیچ نیازی به تماشای نسخه قدیمی که تازه کاملا طبق مانگا پیش نرفته، نیست. یا شاید هم چند قسمت اول را تماشا می کنند و با خودشان می گویند: “با این کیفیت افتضاح انیمیشن هیچ دلیلی برای تمشای نسخه 2003 وجود نداره.”

در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست. نسخه 2003، برخلاف نسخه برادرهود که مناسب سنین نسبتا پایین هم بود، نسخه 2003 بسیار تاریک و غم انگیز است. و حتی برخی از بخش های نیمه دوم آن، به حدی خشن است که دیگر نمی شود به آن لقب “مناسب برای نوجوانان” داد.


مرتبط: 5 دلیل برای تماشای انیمه Fullmetal alchemist 2003 با وجود نسخه برادری


انیمه کیمیاگر تمام فلزی 2003، در ابتدا همان داستان نسخه برادرهود را دنبال می کند: دو برادر با نام های ادوارد و الفونس که پس از تلاشی ناموفق برای برگرداندن مادرشان به زندگی، بدن هایشان را از دست می دهند و حالا دنبال سنگ کیمیا می گردند تا با کمک آن، بدن هایشان را برگردانند…

با وجود اینکه ابن نسخه بسیار غم انگیز است، اما خیالتان راحت باشد؛ چون شوخی های ادواردی در این نسخه هم وجود دارند و حسابی خودنمایی می کنند!


13/ Code Geass

  • نوع: سریالی – 25 قسمت فصل اول، 25 قسمت فصل دوم
  • ژانر: فانتزی، مکا، معمایی، اکشن، مدرسه ای، درام

حقیقتی در این دنیا وجود دارد که با وجود اینکه رسما ثابت شده و می شود گفت همه قبولش دارند، اما زیاد از زبان کسی شنیده نمی شود؛ و آن هم این است:

انیمه کد گیاس، انیمه ای بسیار غم انگیزی است.

انیمه کد گیاس، درباره شاهزاده ای مطرود به نام لولوش است که بر علیه حکومت ظالم بریتانیا، اقدام می کند و از مردمی که قربانی نژاد پرستی شده اند، کمک می گیرد.

با وجود اینکه انیمه ارجینال کد گیاس، به خاطر نبردهای استراتژیک، بازی های ذهنی و اشارات سیاسی و جالبش شناخته می شود، اما بیش از هر چیزی، داستان یک قهرمان تنهاست. قهرمانی که می خواست امید را به دنیا هدیه دهد. و مطمئن باشید پس از تماشای انیمه کد گیاس، آن را به عنوان تجربه ای غم انگیز در ذهنتان ماندگار می کنید.


بهترین سریال های شبیه انیمه Code Geass که باید ببینید؛ نبرد هیجان انگیز ذهن ها

نقد و بررسی انیمه کد گیاس Code Geass ؛ شاهزاده شطرنج


(نکته: آرت استایل انیمه کد گیاس تا حدودی خاص است و ممکن است چندان نظر مثبت برخی از تماشاگران را جلب نکند. اما با این وجود از لحاظ داستانی بسیار قوی است.)


14/ The place promised in our early days

The place promised in our early days از بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سینمایی
  • ژانر: درام، ضد جنگ، فانتزی

شاید بشود گفت که انیمه محل قرار روزهای اول آشنایی که انیمه فوق العاده دیگری از ماکوتو شینکای است، شبیه ترین انیمه تاریخ به انیمه معروف و پرطرفدار Your name است. فقط کمی از لحاظ آرت استایل و داستان تفاوت دارد. علاقمندان می توانند مطلب انیمه های شبیه Your name را مطالعه کنند.

این انیمه، که از لحاظ احساسی بسیار غنی است، داستان سه نوجوان را تعریف می کند که در ابتدا، زندگی معمولی خود را می گذرانند، رویاهای بزرگی را در سر می پرورانند و آرزو دارند روزی بتوانند با هواپیمای دست ساز خودشان پرواز کنند.

اما زمانی که آنها بزرگ می شوند، باید با حقایقی روبرو شوند. حقیقت اینکه آنها قربانی جنگ و سیاست شده اند و دیگر نمی توانند به زندگی پر خنده دوران کودکی و نوجوانی شان برگردند.

این انیمه، احساس گمشدگی، افسردگی، و عشق را به زیبایی به تصویر کشیده است. همچنین موضوعاتی مثل جهان های موازی، و رویاهایی که ریشه در واقعیت دارند، از مهم ترین چاشنی های داستان این انیمه هستند.


15/ The grave of fire flies

بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سینمایی
  • ژانر: تراژدی جنگی

انیمه مدفن کرم های شبتاب، انیمه ایست که حتی اگر فقط اسمش را جلوی کسی که آن را تماشا کرده، بیاورید، اشک در چشم هایش حلق می زند. این انیمه، که جزء آثار ایسائو تاکاهاتای مرحوم محسوب می شود، درباره دو برادر است که باید بعد از ویرانی های ناشی از جنگ، در سخت ترین شرایط ممکن زندگی خود را بگذرانند.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های طولانی ؛ لیستی که می توان تا آخر عمر با آن زندگی کرد! 

توصیه ای که من حتما باید قبل از تماشای این انیمه به شما بکنم، این است که اگر زیاد تحمل آثار غم انگیز را ندارید، به هیچ وجه به سراغش نروید!


16/ From the new world

بهترین انیمه های غم انگیز
  • نوع: سریالی – 25 قسمت
  • ژانر: روانشناختی، فانتزی، درام، علمی – تخیلی، پاد آرمان شهر، عاشقانه

آخرین مورد لیست بهترین انیمه های غم انگیز انیمه فوق العاده و نسبتا کمتر شناخته شده Shin sekai yori یا From the new world ، انیمه ای به شدت با معنا، جذاب و با داستانی زیبا و پر مفهوم است. اثری که شخصا از بین تمام انیمه هایی که تماشا کرده ام، به عنوان غم انگیزترینشان میشناسم. ممکن است که در دو، سه قسمت اول، سرعت پیشروی داستان کم باشد و چندان از این روند راضی نباشید، اما بعد از چند قسمت، ناگهان به خودتان می آیید و متوجه میشوید که در این انیمه غرق شده اید.

داستان انیمه “از دنیای جدید” در دنیای آینده روایت میشود؛ زمانی که هیچ کدام از اتفاقاتی که ما تصور میکنیم در آینده می افتد، نیفتاده است. فقط و فقط، ترس از هیولایی وجود دارد که ممکن است یک روز از بین بچه های مدرسه ای خودش را نشان دهد.


همچنین بخوانید: 5 دلیل برای تماشای انیمه Shin sekai yori ؛ شاهکاری گمنام


اما ساکی، شخصیت اصلی این انیمه، زندگی عادی اش را بی خبر از همه این اتفاقات میگذراند. دوستان خوبی دارد، اوضاعش در مدرسه روبراه است و خانواده ای صمیمی دارد. اما یک روز میرسد که همه این شادی ها به پایان میرسند و ساکی و دوستانش، به حقیقتی که در پشت تاریخ وحشتناکشان وجود دارد، پی میبرند و زندگی شان دگرگون میشود…

این انیمه، سرشار از احساسات، و معنا و مفهوم است. و به خاطر ترکیب جذاب ژانرهای مختلف، میتواند اکثریت را به خود جذب کند.


بخش دوم لیست غم انگیزترین انیمه ها به پایان رسید. که البته رتبه بندی خاصی در این لیست وجود نداشته و اعداد صرفا به خاطر مشخص کردن تعداد هستند. امیدوارم این انیمه ها لحظات غم انگیز(!) و زیبایی را برای شما رقم بزنند!

در ادامه بخوانید: 

5 دلیل برای تماشای انیمه Blast of tempest وزش طوفان

10 تا از غم انگیزترین مرگ های انیمه Death note که قلبمان را شکستند!

5 دلیل برای تماشای انیمه Cowboy bebop ×××