بهترین انیمه‌های فانتزی / خیالی ؛ دنیاهایی خیالی پر از اسرار ناشناخته

با سلام و درود خدمت دنبال کنندگان همیشگی مجله اینترنتی وارونه. مخصوصا دنبال کنندگان بخش پرهوادار انیمه. امروز با لیست دیگری از بهترین انیمه‌ها در خدمت شما هستیم و قصد داریم تا بهترین انیمه های فانتزی را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن توضیحاتی درباره ژانر فانتزی، که یکی از محبوب ترین ژانرهای انیمه است را خدمت شما ارایه می‌دهیم. منظور از ژانر فانتزی یا همان خیال پردازی، ژانری می باشد که نویسنده از پایه اصول جهان را می نویسد. یعنی با اضافه یا کم کردن قوانینی باعث می شود تا فضایی ناشناخته برای مخاطب به وجود بیاید! امروزه بیشتر مردم فکر می کنند که منظور از ژانر فانتزی همان سبک غربی است که داستان هایی پر از اژدها و پرنسس و شوالیه و ….. در آن‌ها وجود دارد. اما در اصل اینطور نیست.

در لیست بهترین انیمه‌های فانتزی نیز منظور از ژانر فانتزی تمامی انیمه هایی است که با استفاده از خیال پردازی نویسندگانشان ساخته شده اند. ژانر فانتزی در صنعت انیمه بسیار رشد کرده است، به طوری که شما کمترین داستان بزرگ معروفی را می بینید که عناصری از فانتزی در آن نباشد. درواقع همین خیال پردازانه بودن صنعت انیمه است که آن را از بقیه مدیوم ها جدا می کند.

اگر شما انیمه ای را می شناسید که باید در این لیست حضور داشته باشد، حتما در بخش نظرات آن را به ما معرفی کنید. همچنین در صورت تمایل  می‌توانید، به کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام ما مراجعه و آن ها را دنبال کنید. یا برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.


مرتبط: بهترین انیمه‌های عاشقانه 


بهترین انیمه های فانتزی و خیال پردازی تمام دوران 


One Piece

بهترین انیمه های فانتزی

نام ژاپنی: Wan Pīsu
نام فارسی: یک تکه
کارگردان: Kōnosuke Uda و Hiroaki Miyamoto
نویسنده: Junki Takegami و Hirohiko Uesaka
استودیو: Toei Animation
موسیقی: Kohei Tanaka و Shirō Hamaguchi
منبع اقتباس: مانگا
نویسنده مانگا: Eiichiro Oda
شروع پخش از: 20 اکتبر 1999
ژانر ها: اکشن , ماجراجویی , کمدی , قدرتی , درام , فانتزی , پسرانه

One Piece ویژگی هایی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین انیمه های فانتزی می کند. یکی از این ویژگی ها، دنیای بزرگ این انیمه است. دنیایی پر از موجودات و کارکتر های ناشناخته برای مخاطبین! این نکته را در وصف دنیای بزرگ این انیمه بگویم که در حال حاضر با گذشت حدود نهصد اپیزود از پخش آن، خیلی از راز های دنیای ناشناخته و خیالی انیمه One Piece کشف نشده است!

البته فانتزی این انیمه در قیاس با ماجراجویی درون داستان هیچ حرفی برای گفتن ندارد. درواقع این انیمه می تواند بهترین اثری باشد که در ژانر ماجراجویی تولید شده است. شخصیت پردازی، نحوه روایت داستان، طراحی مبارازات و همچنین موسیقی گوشنواز نیز دیگر نکاتی است که تماشای وان پیس را به یک تجربه خاص تبدیل می کند. داستان انیمه نیز درباره مانکی لوفی است. پسری که آرزوی این را دارد تا تبدیل به پادشاه دزدان دریایی شود. او برای این کارش باید گنجی به نام وان پیس را پیدا کند. برای همین دل را به دریا زده و وارد ماجراجویی های طولانی می شود!


Berserk

بهترین انیمه های فانتزی

نام ژاپنی: Kenpū Denki Beruseruku
نام فارسی: برزرک
کارگردان: Naohito Takahashi
نویسنده: Yasuhiro Imagawa
استودیو: OLM TEAM IGUCHI
موسیقی: Susumu Hirasawa
منبع اقتباس: مانگا
نویسنده مانگا: Kentaro Miura
شروع پخش از: 7 اکتبر 1997
ژانر ها:اکشن , ماجراجویی , شیطانی , درام , فانتزی , ترسناک , نظامی , عاشقانه , بالغانه , ماوراء طبیعی

از نظر بنده برزرک Berserk با اختلاف بهترین انیمه ای است که در ژانر فانتزی تاریک خلق شده است. داستان این اثر بدون شک یکی از عجیب و در این حال زیباترین داستان های تاریخ و جهان انیمه می باشد. دنیای این اثر نیز تمام المان ها یک دنیای فانتزی را دارد. البته وجود خشونت زیاد و صحنه های بزرگسالانه باعث شده اند که این فرانچایز برای هر سنی مناسب نباشد!

مرتبط: رده‌بندی سنی انیمه و مانگا که حتماً باید آن‌ها را بشناسید!

دو سری انیمه از روی مانگای این اثر ساخته شده است. تمرکز هر دو سری بر روی آرک عصر طلایی بوده است که یکی از بهترین آرک های برزرک و کل مانگاها به حساب می آید. سری اول داستان پخته تری دارد اما نبود کیفیت و همچنین طراحی ضعیف باعث شده است که برای همه لذت بخش نباشد. سری دوم نیز که طراحی بهتری دارد اندکی از لحاظ داستان گویی می لنگد. در کل به نظر بنده بهترین راه تجربه داستان برزرک خواندن مانگای آن است. زیرا تجربه صد درصدی از حس و حال داستان به شما می دهد!


Seven deadly sins

نام ژاپنی: Nanatsu no Taizai
نام فارسی: هفت گناه کبیره
کارگردان: Tensai Okamura
نویسنده: Shōtarō Suga
استودیو: A-1 Pictures
موسیقی: Hiroyuki Sawano و Takafumi Wada
منبع اقتباس: مانگا 
نویسنده مانگا: Nakaba Suzuki
شروع پخش از: 5 اکتبر 2014
ژانر ها: اکشن , ماجراجویی , فانتزی , جادویی , پسرانه , ماوراء طبیعی

یکی از بهترین انیمه های فانتزی به سبک قرون وسطی هفت گناه کبیره می باشد. هفت گناه کبیره در بریتانیا اتفاق می افتد و درباره هفت شوالیه است که به دلایلی به آن ها لقب هفت گناه کبیره داده اند. این هفت نفر که به طرز وحشتناکی قدرتمند هستند. پس از طی یک پروسه به شوالیه‌‎های فراری تبدیل شده‌اند. اما حال و با جست‌جوی شاهزاده‎ای برای کمک، باید صلح را در سراسر بریتانیا بر قرار کنند.

دنیای هفت گناه پر است از اتفاقات عجیب و شخصیت های جذاب. درگیری انسان ها با دیگر گونه هایی که در داستان هستند نیز یکی از جالب ترین نکات انیمه است. البته این انیمه به دلیل کمدی خاص خود نیز شهرت پیدا کرده. شخصیت پردازی و ارتباط بین کارکتر ها نیز نکته مثبت دیگری برای این انیمه به حساب می آید. مورد دیگری که باعث جذابیت پیش از اندازه این انیمه در فصل های اول و دوم می شد طراحی خاص مبارزات بود. اما بعد از عوض شدن استودیوی سازنده طراحی به شدت افت کرد. با این حال هنوز هم به شما پیشنهاد می کنم تا این انیمه زیبا را دنبال کنید. اگر می خواهید با بهترین استودیوهای سازنده انیمه آشنا شوید، روی آن کلیک کنید. 


Fate/Zero

نام ژاپنی: Feito/Zero
نام فارسی: فیت/زیرو
کارگردان: Ei Aoki
نویسنده: Akira Hiyama و Akihiro Yoshida
استودیو: Ufotable
موسیقی: Yuki Kajiura
منبع اقتباس: لایت ناول 
نویسنده رمان: Gen Urobuchi
شروع پخش از: 1 اکتبر 2011
ژانر ها: اکشن , ماوراء طبیعی , جادویی , فانتزی

درباره مجموعه فیت حسابی در مجله وارونه صحبت کرده ایم. دنیایی بزرگ با داستان هایی مختلف که هر کدام جذابیت خاصی را به همراه خود دارند. داستان این سری در کل پر است از خیال پردازی و فانتزی. در واقع رو در رو کردن شخصیت های تاریخی در مسابقه ای مرگ آور با هم ایده ای بسیار جاه طلبانه است که هیچ کسی تا به حال در هیچ مدیومی جرعت انجام آن را نداشته است.

این موارد در Fate/Zero از بقیه آثار این مجموعه یشتر به چشم می آیند. وجود درام زیاد در داستان و همچنین اکشن باعث شده است که انیمه در سطحی بالاتر از یک اثر معمولی قرار بگیرد. وقایع فیت زیرو قبل از سری انیمه های شب ایستاده صورت می گیرند. داستان نیز مانند همیشه درباره جامی است که توان به واقعیت تبدیل کردن آرزوهای انسان ها را دارد. حال هفت جادوگر قهرمانانی را در طول تاریخ احضار کرده تا برای آن ها در نبردی برای تعیین سرنوشت جام مبارزه کنند.برای اطلاعات بیشتر درباره این سری، شما می توانید معرفی و ترتیب تماشای سری فیت را از مجله وارونه بخوانید!


fullmetal alchemist brotherhood

نام ژاپنی: Hagane no Renkinjutsushi Furumetaru Arukemisuto
نام فارسی: کیمیاگر تمام فلزی: برادری
کارگردان: Yasuhiro Irie
نویسنده: Hiroshi Ōnogi
استودیو: Bones
موسیقی: Akira Senju
منبع اقتباس: مانگا
نویسنده مانگا: Hiromu Arakawa
شروع پخش از: 5 آوریل 2009
ژانرها: اکشن , نظامی , ماجراجویی , کمدی , درام , جادویی , فانتزی , پسرانه

بهترین انیمه در مای انیمه لیست Myanimelist که خیالی هم هست، باید در لیست بهترین انیمه های خیالی حتما حضور داشته باشد. این انیمه از تمامی لحاظ یک شاهکار است که سال‌های سال طول می کشد تا اثری دیگر به پایش برسد. وجود مواردی مانند جادو یا کیمیاگری باعث شده است که انیمه کیمیاگر تمام فلزی در ژانر فانتزی قرار بگیرد. مطمئن باشید در طول داستان انیمه شما درس هایی میگیرید که در هیچ انیمه دیگری وجود نخواهند داشت. از روی مانگای Fullmetal Alchemist دو انیمه تولید شده است. البته ما به شما دومین سری را پیشنهاد می دهیم زیرا در تمامی موارد یک سرو گردن بهتر عمل کرده است. با این وجود، بازهم می توان دلایل قانع کننده ای برای تماشای نسخه اول کیمیاگر تمام فلزی ارائه داد.

داستان انیمه کیمیاگر تمام فلزی درباره برادران الریک، ادروارد و آلفونسو است. آن ها بعد از مرگ مادرشان تصمیم می گیرند که با استفاده از جادو ممنوعه او را به زندگی باز گردانند. اما در دنیای کیمیاگران هر مقدار بگیری همان مقدار باید از دست بدی. این موضوع باعث می شود تا ادوارد پای خود را از دست داده و برادر او نیز تقریبا بمیرد. ادروارد با فدا کردن دست خود روح برادرش را در یک زره متصل می کند. حال برادران بعد از این اتفاق دنبال سنگی هستند تا قوانین کیمیاگری را به نفع خود تغییر دهند و بدن‌هایشان را پس بگیرند. اما با ماجراهای زیادی روبه‌رو می‌شوند. ناگفته نماند که موسیقی متن انیمه کیمیاگر تمام فلزی یکی از دلایل جذابیت این انیمه به شمار می رود.


Fairy Tail

بهترین انیمه های فانتزی

نام ژاپنی: Fearī Teiru
نام فارسی: دم پری
کارگردان: Shinji Ishihira
نویسنده: Masashi Sogo
استودیو: A-1 Pictures
موسیقی: Yasuharu Takanashi
منبع اقتباس: مانگا
نویسنده مانگا: Hiro Mashima
شروع پخش از: 12 اکتبر 2009
ژانر ها: اکشن , ماجراجویی , کمدی , فانتزی , جادویی , پسرانه

فیری تیل تمامی چیزی است که باید از یک انیمه فانتزی انتظار داشت. در واقع از عنوان این انیمه معلوم است که با چه داستانی طرف هستیم. همچنین با توجه به تعداد قسمت های انیمه Fairy Tail کاملا معلوم است که فیری تیل چند داستان برای تعریف کردن دارد. جالب است بدایند این انیمه از سال 2009 طی چند بخش، پخش شده است اما در حال حاضر پخش آن متوقف شده است. البته هنوز امکان پخش اپیزود های بیشتر وجود دارد!

داستان انیمه درباره لوسی و ناتسو و ماجراجویی های زیاد آن ها در دنیای بزرگ و پر از موجودات و انواع مختلف جادوها در یک کشور بی‌طرف است. این انیمه از لحاظ کمدی نیز بسیار خوش ساخت می باشد. در کل می توان گفت که اگر دنبال انیمه ای پر از فانتزی و ماجراجویی هستید فیری تیل خوراک شما است. پس اگر این انیمه را ندیده اید اندکی در دیدن آن شک نکنید!


Magi: The Labyrinth of Magic

بهترین انیمه های فانتزی

نام ژاپنی: Magi
نام فارسی: ماگی: هزارتوی جادو
کارگردان: Kōji Masunari
نویسنده: Hiroyuki Yoshino
استودیو: A-1 Pictures
موسیقی: Shirō Sagisu
منبع اقتباس: مانگا
نویسنده مانگا: Shinobu Ohtaka
شروع پخش از: 7 اکتبر 2012
ژانر ها: اکشن , ماجراجویی , فانتزی , جادویی , پسرانه

یکی از کارهایی که انیمه ها در آن استاد هستند تغییر دادن داستان های قدیمی می باشد. البته این مورد بار ها باعث شده است که حاشیه هایی برای این صنعت به وجود بیاید. در همین راستا می‌توان گفت که انیمه Magi یکی از این آثار است که داستان های شرقی را تا حد زیادی تغییر داده است. این تغییرات شامل فانتزی نیز می شود که باعث شده است این انیمه تا حد زیادی زیبا شود!

انیمه ماگی Magi: The Labyrinth of Magic درواقع داستان علاادین و چراغ جادو را به نحو دیگری و کاملا متفاوت تعریف می کند. وجود شخصیت های معروف دیگر مانند علی بابا و سندباد که همه ما با آن ها خاطره داریم باعث شده است تا این انیمه تا حد زیادی جالب شود. اگر که دنبال نسخه ژاپنی داستان های قدیمی شرقی هستید انیمه Magi: The Labyrinth of Magic راست کار شما می باشد!


Attack on Titan

Attack On Titan

 

نام ژاپنی: Shingeki no Kyojin
نام فارسی: حمله به تایتان
کارگردان: Tetsurō Araki
نویسنده: Yasuko Kobayashi 
استودیو: Wit Studio
موسیقی: Hiroyuki Sawano
منبع اقتباس: مانگا
نویسنده مانگا: Hajime Isayama
شروع پخش از: 7 آوریل 2013
ژانر ها: اکشن , نظامی , رازآلود , قدرتی , درام , فانتزی , پسرانه

بدون شک حمله به تایتان Attack on Titan یکی از بهترین انیمه های تاریخ است. داستانی پر از تراژدی و حماسه که با جهان سازی بی نقص خودش در دل طرفداران جای خوش کرده است. جهان انیمه حمله به تایتان به لطف بعضی از معیار های خیالی، یک جهان فانتزی می باشد. اما بی رحم بودن و قابل لمس بودن این دنیا باعث شده که مخاطب انعکاسی از دنیای واقعی را درون آن ببینید.

موضوعاتی مانند آزادی و نژاد پرستی که انیمه با خیال پردازی خود به آن ها می پردازد، بیشترین شباهت را با دنیای واقعی دارد. البته انیمه در پرداخت موضوعات از چند زاویه مختلف نیز تبهر خاصی دارد و این باعث شده است که داستان انیمه تک بعدی نباشد. در کل این انیمه شناخته شده در بسیاری از جهات یک شاهکار تمام عیار است. از جمله شخصیت پردازی، موسیقی، پیچش های داستانی و …..! شما می توانید بررسی فصل سوم Attack on Titan و همچنین بررسی فصل چهارم اتک آن تایتان را از مجله وارونه دنبال کنید!


Made in Abyss

بهترین انیمه های فانتزی

نام ژاپنی: Meido in Abisu
نام فارسی: ساخته شده در ابیس
کارگردان: Masayuki Kojima
نویسنده: Hideyuki Kurata
استودیو: Kinema Citrus
موسیقی: Kevin Penkin
منبع اقتباس: مانگا
نویسنده مانگا: Akihito Tsukushi
شروع پخش از: 7 جولای 2017
ژانر ها: علمی تخیلی , ماجراجویی , رازآلود , درام , فانتزی

برخلاف انتظاری که از ظاهر این انیمه دارید، تماشای آن شما را حیرت زده می کند. همین طراحی و ظاهر انیمه بعد از گذشت چند اپیزود برای شما تبدیل به یک نقطه قوت خواهد شد. شما می توانید ساعت ها در دنیای این انیمه که دنیایی پر از اسرار و خیال پردازی است غرق شوید. پس در دیدن آن یک لحظه هم شک نکنید!

داستان انیمه در مورد گودالی بزرگ به نام Abyss است که بسیار مرموز و طولانی است. افرادی در دنیای انیمه Made in Abyss هستند که به دل این گودال رفته و دست به کاوش و جستجو می زنند. اسم این افراد غارنورد است. ریکو که دختر یکی از این غارنوردان است برای پیدا کردن مادر خود که در این گودال اسرار آمیز مفقود شده است سفری را به همراه پسری که آن را به طور اتفاقی یافت کرده، به درون اعماق Abyss آغاز می کند.


امیدواریم که از لیست بهترین انیمه های خیال‌پردازی و فانتزی لذت برده باشید.نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی: