بهترین انیمه های مدرسه ای

با معرفی بهترین انیمه های مدرسه ای را در خدمت شما هستیم. ژانر مدرسه ای، به خوبی می تواند با هر ژانری ترکیب شود. از کمدی های مرگبار گرفته تا داستان هایی ترسناک و پر از خون و زامبی. البته، در اکثر آثار مدرسه ای، ما شاهد ترکیب شدن این ژانر با کمدی، عاشقانه و درام هستیم. که البته نتیجه این ترکیب، می تواند تبدیل به اثری بسیار دلچسب شود.

از آنجا که شخصیت های اصلی انیمه های مدرسه ای، اغلب نوجوانان هستند، شما می توانید در این انیمه ها، همه چیز را به صورت دوبرابر، نسبت به آثاری که شخصیت هایش همگی بزرگسال هستند، تجربه کنید. دوبرابر هیجان، دوبرابر خنده، دوبرابر احساسات و… . زیرا در این دوره، بسیاری از چیزها، مثل احساسات، شدیدتر هستند. همین موضوع، باعث خلق انیمه هایی بی نظیر با احساساتی لطیف شده است.


همچنین بخوانید: معرفی آثار ماکوتو شینکای ؛ کسی که به ما آموخت زندگی چقدر زیباست! 


در ادامه مطلب، همراه ما باشید تا تعدادی از انیمه های مدرسه ای را به شما معرفی کنیم.

Kaguya- Sama: Love is war! / کاگویا ساما: عشق جنگه!

بهترین انیمه های مدرسه ای

ژانر: کمدی، مدرسه ای، عاشقانه، درام، برشی از زندگی

اقتباسی از: مانگا نوشته آکا آکاساکا

استودیو سازنده: A- 1 Pictures

کارگردان: شینیچی اوماتا

سال انتشار: فصل اول: 2019 ؛ فصل دوم: 2020

انیمه کاگویا ساما، راجع به اعضای شورای دانش آموزی آکادمی شوئیچین است که با یکدیگر دوران مدرسه را می گذرانند. آکادمی شوئیچین، مدرسه ای برای فرزندان خانواده های طبقه بالا و مرفه و دانش آموزان ممتاز است. این انیمه کمدی، با رومنس منحصر به فرد خود، می تواند برایتان تبدیل به یکی از بهترین تجربه های ژانر مدرسه ای شود. به شما پیشنهاد میکنم اگر از طرفداران سریال فرندز هستید، این انیمه را از دست ندهید!

انیمه کاگویا ساما، نقطه قوتی دارد که متاسفانه زیاد در انیمه های مدرسه ای یا کمدی به چشم نمی خورد. و آن، شخصیت پردازی عالی اش است. شما در این انیمه، فقط چندتا دانش آموز بی دغدغه نمی بینید که در طول روز، مدام مسخره بازی در می آورند. شخصیت های کاگویا ساما، قابل لمس و درک هستند و نمی شود شخصیت مورد علاقه خود را از بینشان انتخاب کرد؛ چون همگی دوست داشتنی هستند. یکی از آنها، به شدت تنهاست؛ دیگری مدام از سوی بقیه در مدرسه تحقیر می شود و… . این شخصیت ها، چند عروسک تو خالی و تکراری نیستند.

انیمه کاگویا ساما: عشق جنگه! ، اثری است که فرقی نمی کند عاشق چه ژانری باشید؛ می توانید از آن لذت ببرید.


همچنین بخوانید: 5 دلیل برای تماشای انیمه Shinsekai yori ؛ شاهکاری گمنام


Just Because! / چون که زیرا!

بهترین انیمه های مدرسه ای

ژانر: عاشقانه، درام، مدرسه ای، برشی از زندگی

اقتباسی از: سری کتاب اثر هاجیمه کاموشیدا

استودیو سازنده: Pine Jam

کارگردان: آتسوشی کوبایاشی

سال انتشار: 2017

انیمه چون که زیرا! که بیشتر با نام “فقط برای اینکه” شناخته می شود، انیمه ای دلنشین و سرشار از احساسات است. داستان آن، راجع به دانش آموزی سال آخری است که در اواسط سال تحصیلی و نزدیک به امتحانات ورودی دانشگاه ها، به مدرسه ای دیگر انتقالی می گیرد.

با اینکه این انیمه، کاملا با روال عادی پیش می رود و به زندگی خود ما بسیار نزدیک است، اما به شدت جذاب است. چون که زیرا! ، به زیبایی فرصت هایی که در زندگی از دست داده ایم، شادی ها، غم ها، لبخندهایی که با یادآوری کسانی که دیگر ازشان خبری نداریم می زنیم، استرس موقع امتحانات و… را به تصویر می کشد. و به همین خاطر، دلچسب و به یاد ماندنی است.


همچنین بخوانید: بررسی انیمه I Want to Eat Your Pancreas ؛ میشه با هم دوست باشیم؟


Misa- Chan is a maid!/ مبصر ما پیش خدمته!

ژانر: عاشقانه، مدرسه ای، کمدی، شوجو

اقتباسی از: مانگا اثر هیرو فوجیوارا

استودیو سازنده: J.C. Staff

کارگردان: هیروکی ساکورای

سال انتشار: 2010

انیمه مبصر ما پیشخدمته! ، که بیشتر با عنوان اصلی اش،Kaichou wa maid sama ، شناخته می شود، انیمه ای محبوب در ژانر شوجو محسوب می شود. این انیمه، راجع به دختری به نام میساکی است که در یک دبیرستان، رئیس شورای دانش آموزی است. او فوق العاده سختگیر عمل می کند و همین موضوع باعث شده دانش آموزان مدرسه به شدت از او حساب ببرند. اما این میساکی که در مدرسه اینقدر ترسناک است، در یک کافه به عنوان یک پیشخدمت مهربان کار می کند. البته که اینکار او جرم نیست؛ ولی اگر شاگردان مدرسه، متوجه این قضیه شوند، ابهت او به عنوان رئیس شورای دانش آموزی از بین خواهد رفت. تا اینکه یک روز، یکی از بچه های مدرسه به نام تاکومی اوسوی، متوجه این راز او می شود…

این انیمه، جزء انیمه هایی نیست که من خیلی دوستشان داشته باشم، (کلا زیاد اینطور شوجوها را نمی پسندم) ولی نکته ای در آن وجود داشت که توجه من را به شدت جلب کرد: در اغلب قسمت های این انیمه، کنایه هایی به تبعیض های جنسیتی وجود دارند. اگر جزء مخاطبان اصلی این انیمه باشید، (یعنی دختران جوان) تاکومی اوسوی، مشکلاتی که در جامعه برایتان وجود دارد را به شکلی غم انگیز به شما یادآوری می کند؛ یعنی حقیقت را به بدترین شکل ممکن در صورتتان می کوباند! همین موضوع، در کنار چاشنی کمدی انیمه، باعث شده مبصر ما پیشخدمته! تبدیل به تجربه ای جالب شود.


همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه Hyouka “هیوکا” ؛ یک زنگ تفریح مناسب


Hyouka/ هیوکا

بهترین انیمه های مدرسه ای

ژانر: مدرسه ای، برشی از زندگی، معمایی، کمدی، عاشقانه

اقتباسی از: هونوبو یونه زاوا

استودیو سازنده: کیوتو انیمیشن

سال انتشار: 2012

داستان این انیمه، راجع به پسری به نام هوتارو است، که با هدف زندگی کردن با حداقل انرژی ممکن روزگار را می گذراند. اما اتفاقاتی برایش می افتند که کم کم باعث تغییر و تحول او می شوند؛ و سرآغاز این تغییر، عضویت در کلوب ادبیات مدرسه و آشنایی با دختری به نام ارو است…

ساده بگویم: هیوکا از آن انیمه هایی نیست که شوخی هایشان شما را در حد مرگ می خندانند. درام و رومنس خاصی هم ندارد. این انیمه، روایتگر زندگی عادی یک دانش آموز است. و همین قضیه، باعث شده در فضای مدرسه ای اش غرق شوید. همه چیز عادی است و زمان با سرعت طبیعی خود می گذرد.

به همین دلیل، اگر دلتان برای مدرسه تنگ شده، هیوکا یکی از بهترین گزینه ها برای تماشاست.


همچنین بخوانید: انیمه توکیوغول tokyo ghoul می توانست اثر بهتری شود اگر…


A silent voice/ صدای خاموش

ژانر: درام، عاشقانه، مدرسه ای

اقتباسی از: مانگا اثر یوشیتوکی اویما

استودیو سازنده: کیوتو انیمیشن

کارگردان: نائوکو یامادا

سال انتشار: 2016

انیمه زیبا و غم انگیز صدای خاموش، داستان دختری ناشنوا به نام شوکو نیشیمیا و پسری به نام شویا ایشیدا است که هردو دانش آموزانی کلاس ششمی هستند. ایشیدا، مدام نیشیمیا را اذیت می کند و بارها باعث ناراحتی او می شود. از آن موقع به بعد، ایشیدا مورد نفرت بچه های مدرسه قرار می گیرد و بار عذاب وجدان روی دوش او، مدام سنگین تر می شود؛ تا جایی که چند سال بعد، تا خودکشی پیش می رود ولی…

این انیمه سینمایی، با شخصیت پردازی عالی دو شخصیت اصلی، موسیقی متنی تاثیرگذار و داستانی پرمفهوم، یکی از بهترین انیمه هاست و دیدنش، حتی اگر چندان از تماشای انیمه های عاشقانه لذت نمی برید، به شما پیشنهاد می شود.

His and her circumistances/ شرایط او و او

این انیمه، انیمه ایست که طرفداران کاگویا ساما نباید از دست بدهند! شباهت های خاصی که این دو انیمه با هم دارند و ویژگی های خاصی که هرکدام از آن دو دارند، باعث شده تا هردو به آثاری مخاطب پسند تبدیل شوند.

داستان انیمه شرایط او  و او، راجع به یوکینو میازاوا، دختری مهربان و درس خوان است که در مدرسه، معتمد همه است. اما…

او کاملا تظاهر می کند! در واقع او فقط به خاطر جلب توجه و تحسین بقیه، نقاب دختر مورد اعتماد و منظم را زده است. و حالا رقیبی سرسخت در جلب تعریف و تمجید دیگران پیدا کرده: سوئیچرو آریما. پسری که برخلاف او، تظاهر به خوب بودن نمی کند و خود واقعی اش است. یک روز، یوکینو بد شانسی می آورد و آریما، متوجه راز بزرگش می شود. آریما، در ازای اینکه راجع به تظاهر کردن یوکینو به کسی چیزی نگوید، او را مجبور می کند تا کارهایش را انجام دهد. حالا یوکینو که لو رفته، باید با شرایط جدیدی که آریما برایش ساخته، بسازد…

Toradora/ تورادورا 

تورادورا، راجع به پسری با ظاهر خشن است که همه در مدرسه از او وحشت دارند. برخلاف ظاهرش، او مهربان و آرام است. در نقطه مقابل او، دختری سوندره به نام تایگا قرار دارد که برخلاف ظاهر گوگولی اش، رفتاری خشن دارد.

روایت اینکه چگونه این دو به درکی متقابل و دوستی می رسند، و وجود مدرسه به عنوان رابط شخصیت ها، تورادورا را تماشایی ساخته است.

در پایان باید گفت؛ در این روزها که اوضاع بسیار سخت شده است، هر از گاهی تماشای این نوع انیمه ها بد نیست؛ و می تواند یک زنگ تفریح خوب باشد تا خستگی ها لااقل برای چند دقیقه از شما دور شوند.

در ادامه بخوانید:

بهترین انیمه‌های مکا Mecha که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! بخش اول