بهترین انیمه های مدرسه ای

سلام به همگی شما دوستان و دنبال کنندگان مجله وارونه! با بخش دوم بهترین انیمه های مدرسه ای در خدمت شما هستیم. برخلاف بخش اول انیمه های مدرسه ای، که تمرکز آن روی انیمه هایی بود که مدرسه هسته اصلی آنهاست، در این بخش تصمیم گرفته شد تا علاوه بر چنین انیمه هایی، انیمه هایی معرفی شوند که از ژانر مدرسه ای، به عنوان یک چاشنی استفاده کرده اند.

در صورتی که انیمه های کمدی- مدرسه ای، یا عاشقانه- مدرسه ای را زیاد تماشا کرده اید و دیگر دلتان را زده اند، اما همچنان به ماجراهای قهرمانان نوجوان و وجود مدرسه به عنوان بخشی از زندگی آنها علاقمند هستید، این لیست برایتان پیشنهادات جذابی دارد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های عاشقانه که حتما باید تماشا کنید! 

در ادامه این مطلب، با بخش دوم بهترین انیمه های مدرسه ای همراه ما باشید.


گیلتی کراون (تاج گناهکار)/ Guilty crown

 بهترین انیمه های مدرسه

تماشای انیمه گیلتی کراون، آن هم در این روزهای کرونایی، به شدت می چسبد! داستان گیلتی کراون، راجع به پسری دبیرستانی به نام اوما شو است. او در ژاپنی زندگی می کند که بعد از شیوع بیماری آپوکالیپس، روزهای چندان درخشانی ندارد. همان زمانی که حکومت نظامی، تعدادی از مردم بیچاره را به بهانه سرپیچی از دستورات و گسترش بیماری، آزار می دهد و یا حتی به آنها شلیک می کند، سر و کله گروهی تروریستی به نام خاکسپاران پیدا می شود که اقداماتی علیه حکومت انجام می دهند. شو، در طی حوادثی، به آنها برخورد کرده و بعد از آن، اتفاقاتی می افتند که سرنوشت او را برای همیشه تغییر می دهند…

همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه Guilty Crown! داستانی غیر کلیشه ای و پر از پتانسیل 

چرا این انیمه جزو بهترین انیمه های مدرسه است؟

بخش قابل توجهی از این انیمه، در دبیرستان اتفاق می افتد. در نیمه دوم این انیمه، دانش آموزان مدرسه شو، در دبیرستانشان قرنطینه شده اند و مدت ها به همان حالت می مانند. در واقع در نیمه دوم گیلتی کراون، شاهد نبرد تعدادی از دانش آموزان با حکومت هستیم. حتی از طرف تعدادی از آنها به دوستانشان، خیانت هایی را می بینیم.

انیمه گیلتی کراون، انیمه ای است که طرفداران آثاری با محوریت قهرمان نوجوان، نباید آن را از دست بدهند. می تونید موسیقی متن انیمه guilty crown رو در مجله وارونه گوش کنید. 


زیبا همچون ماه/ Tsuki ga kirei

انیمه زیبا همچون ماه، راجع به دانش آموزان سال سومی در مقطع راهنمایی است و تمرکز آن، بر روی رابطه دو شخصیت اصلی، کوتارو و آکانه است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های دبیرستانی تمام دوران | 31 فیلم برتر مدرسه ای

چرا این انیمه جزو بهترین انیمه های مدرسه است؟

انیمه زیبا همچون ماه، که قبل تر در بخش دوم بهترین انیمه های عاشقانه معرفی کرده بودم، انیمه ای با ریتمی آرام، شوخی های ملایم، و در کل آرامش بخش است. و با نمایش دادن زندگی چند دانش آموز در مقطع راهنمایی، برخی از دغدغه های نوجوانان را نشان می دهد. بنابراین، می تواند انتخاب خوبی برای علاقمندان به ژانر عاشقانه- مدرسه ای باشد.


کد گیاس/ Code Geass

انیمه کد گیاس، انیمه ای است که انیمه بازها حتی اگر آن را تماشا نکرده باشند، لااقل نام پرآوازه آن را شنیده اند.

این انیمه، راجع به شاهزاده بریتانیایی به نام لولوش است که به همراه خواهرش، توسط پدرش به ژاپن تبعید شده است. در آن دوره زمانی، بریتانیا به عنوان یک ابرقدرت، ژاپن را مستعمره خود قرار داده و نام ژاپن را به رسمیت نمی شناسد؛ و همه مجبورند که به ژاپن، با عنوان منطقه 11 اشاره کنند.

یک روز لولوش، میان جنگی که توسط نیروی نظامی بریتانیا و شورشیان ژاپنی ایجاد شده بود، توسط دختری مرموز، قدرتی به دست می آورد که با استفاده از آن، می تواند مردم را وادار به انجام دادن کاری کند. لولوش هم در ادامه، از این قدرت استفاده کرده و بر علیه بریتانیا، نبردی بزرگ به راه می اندازد…

همچنین می توانید موسیقی متن فصل اول و فصل دوم انیمه code geass رو در مجله وارونه گوش کنید. 

همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه Code Geass: Lelouch of the Rebellion! شاهزاده شطرنج

چرا این انیمه جزو بهترین انیمه های مدرسه است؟

لولوش، در دو دنیا زندگی می کند. دنیای اول، که در آن به عنوان دانش آموزی معمولی زندگی خود را می گذراند و دنیای دوم، که در آن به عنوان زیرو، شورشی ها را رهبری می کند. خوبی کدگیاس این است که به زندگی او در هر دو دنیا به خوبی می پردازد. حتی اگر لولوش زیرو باشد، همچنان مجبور است تکالیفش را انجام دهد! در زنگ ورزش حضور داشته باشد، در جشنواره ها فعالیت کند، و با مسخره بازی های رئیس شورای دانش آموزی سروکله بزند. همچنین، تماشای تلاش های لولوش برای مخفی کردن هویتش به عنوان لولوش در زندگی عادی اش، واقعا جذاب است.

در کل، اگر از طرفداران ژانر مدرسه ای یا مکا هستید، یا دفترچه مرگ را تماشا کرده اید، اما دوست داشتید که به زندگی خود لایت به عنوان یک دانش آموز عادی بیشتر پرداخته می شد، و یا از داستان هایی با پروتاگونیست نوجوان و باهوش خوشتان می آید، کدگیاس گزینه ای است که نباید آن را از دست بدهید. می تونید برای دانلود والپیپرهای انیمه کد گیاس کلیک کنید. 

همچنین بخوانید: بهترین سریال های شبیه انیمه Code Geass که باید ببینند ؛ نبرد هیجان انگیز ذهن ها!


این صدا رو متوقف کن!/ Kono oto tomare

Kono oto tamare داستان دانش آموزانی در کلوب “کوتو” مدرسه را تعریف می کند. کوتو، یک ساز سنتی ژاپنی است که احتمالا اکثرا چیز زیادی راجع به آن نمی دانیم. این انیمه، ما را با آن آشنا کرده و ممکن است حتی ما را به این ساز علاقمند کند.

شخصیت های اصلی این انیمه، شامل: تاکزو، پسری که خود را معمولی می داند و تا حدودی کمبود اعتماد به نفس دارد، دختر یک استاد بزرگ در نواختن کوتو و… می شوند؛ اما شخصیتی که در این انیمه برایم از همه جالب تر بود، کودو است. کودو، پسری است که به خاطر گذشته اش به عنوان یک “بچه شر”، در ابتدا، کسی است که در صورت وقوع یک فاجعه، انگشت های اتهام به سمت او است. اما در واقع، از همان قسمت اول، همین شخصیت است که حتی با اولین حضورش، با وجود اینکه مردم به اندازه یک آدم فضایی با او رفیق هستند، می تواند دل مخاطب را به دست بیاورد.

در صورتی که از انیمه هایی با موضوع موسیقی خوشتان می آید، و تلاش یک گروه برای رسیدن به هدفی مشترک برایتان جذاب است، این انیمه مدرسه ای را از دست ندهید.


هیگوراشی: وقتی آنها گریه می کنند (2020)/ (Higurashi: when they cry (2020

 بهترین انیمه های مدرسه
حتما با دیدن این عکس در لیست انیمه های مدرسه ای حسابی تعجب کرده اید!

شما از شهر، به روستایی امن و آرام مهاجرت کرده اید. آنجا، زندگی معمولی و آرامی را در کنار دوستانتان دارید. یک روز، یکی از دوستان مهربانتان، وقتی شما تنها هستید، برایتان شام می آورد تا در کنار همدیگر نوش جان کنید. اما، ناگهان چهره اش عوض می شود و شروع می کند به سوراخ سوراخ کردن شما.

این ماجرای یک دانش آموز بخت برگشته، به نام کیچی است.

بعد از اینکه این بچه بدبخت، راجع به دوستش، که در حال گشتن دنبال چیزی است، می گوید:« لابد داره دنبال جسد میگرده.» و یک نفر هم در پاسخ به او می گوید:« راستی، انگار یکی از دست ها هنوز پیدا نشده.» همه چیز رنگ دیگری به خود می گیرد. و شما، با تمام وجود، معنی عبارت: با کسی که جنبه ش رو نداره، شوخی نکن، را می فهمید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های کوتاه ؛ انیمه هایی که کمتر از 20 قسمت دارند! 

در قسمت اول، ممکن است شما فکر کنید که این انیمه، اثری لوس و بچگانه است. با دختربچه هایی با صدای به شدت نازک و کودکانه. اما زود قضاوت نکنید. کم کم چهره واقعی همین دختربچه های گوگولی، نشان داده می شود…

چرا این انیمه جزو بهترین انیمه های مدرسه است؟

گفته شد که این لیست، فقط برای معرفی انیمه های مدرسه ای معمول نیست؛ بلکه سعی شده آثاری نیز معرفی شوند که می توانند دل افرادی که علاقمند به تماشای مدرسه به عنوان بخشی از زندگی هستند، را بدست آورند. اکثر دقایق هیگوراشی، در مدرسه سپری می شوند. و تضاد جالبی که در موقعیت های این انیمه وجود دارد، بسیار به جذابیت آن کمک کرده است. بنابراین، هیگوراشی 2020، با قهرمانی نوجوان، و داستانی جذاب، می تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد.


هیولا کوچولوی من/ My little monster

ژانرهای انیمه و مانگا

 

انیمه هیولا کوچولوی من، داستان شیزوکو، دختری سختگیر نسبت به درس و مشق را روایت می کند که در نگاه اول، خشک به نظر می رسد. حالا این دختر سختگیر و جدی، تبدیل به اولین دوست واقعی پسری بیخیال می شود که به مدرسه نمی آید و در بین بچه ها، چندان خوشنام نیست.

انیمه My little monster ، به خاطر تضادی که بین دو شخصیت اصلی وجود دارد، و همینطور ماجراهای مربوط به مدرسه، می تواند انتخاب جذابی برای طرفداران ژانر مدرسه ای باشد.


همچنین بخوانید: ژانرهای انیمه و مانگا که حتماً باید آن‌ها را بشناسید! یک دنیای ناشناخته


نارنجی/ Orange

 بهترین انیمه های مدرسه

انیمه نارنجی، حتی قبل از اینکه دو دقیقه از قسمت اول آن بگذرد، داد می زند که: من انیمه خوبی هستم. من ارزش دیدن دارم. آن هم با شنیدن جمله ای از زبان شخصیت اصلی، که می گوید:« حالا که 26 ساله شدم، پشیمونی های زیادی دارم.»

داستان نارنجی، راجع به دختری دبیرستانی به نام ناهو است که یک روز صبح، متوجه نامه ای مرموز می شود که از طرف خود 10 سال آینده اش است؛ در آن نامه، ناهوی 26 ساله، از ناهوی 16 ساله، خواسته تا کارهایی را با دقت انجام دهد تا مثل خودش، در آینده پشیمان نباشد. به عبارت دیگر، از ناهوی گذشته خواسته شده تا آینده را تغییر دهد.

یکی از درخواست هایی که ناهوی 26 ساله کرده، این بوده که ناهوی 16 ساله، از دوست و همکلاسی جدیدش، کاکرو، مراقبت کرده و حواسش به او باشد.

این انیمه، که داستان گروهی از دوستان دبیرستانی را روایت می کند که در کنار هم بزرگ می شوند، علاوه بر اینکه می تواند برای دوستداران ژانر مدرسه ای جالب و جذاب باشد، با درام خاصش، نظر طرفداران ژانر عاشقانه را نیز جلب خواهد کرد.

امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

در ادامه بخوانید: 

انیمه چیست؟ سوالی که برای همه شما پیش آمده است!

انیمه Darker than Black بررسی روایت انسان‌هایی عاری از احساس

بررسی قسمت اول فصل چهارم انیمه Attack on Titan ؛ همچی کلا یه خواب بود؟!