سلام به همه دوستان و همراهان علاقمند به انیمه! در این مطلب، قصد داریم به شما بدترین و بهترین انیمه ها برای شروع به انیمه دیدن را معرفی کنیم. با مجله وارونه همراه باشید.

بدترین و بهترین انیمه ها برای شروع و ورود به دنیای انیمه

شکر خدا، این روزها، تعداد و تنوع انیمه روز به روز در حال افزایش است. دسترسی به آنها نیز هر روز راحت تر می شود. و طرفداران این صنعت آنقدر زیاد شده اند که عشق‌شان به انیمه، آب دهان بقیه را راه می اندازد. و وسوسه شدیدی برایشان ایجاد می کند تا یکبار هم که شده، تجربه تماشای انیمه را کسب کنند و قدم به این دنیای شگفت انگیز بگذارند. ولی آنها بعد از اینکه می خواهند شروع کنند، با هزاران انتخاب روبرو می شوند و نمی دانند چه کار کنند. طبیعی است؛ انتخاب های زیاد، تصمیم گیری را تقریبا محال می کند. پس اگر جزء این دسته هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید، خوب جایی آمده اید!

ما در این مطلب، لیست بدترین و بهترین انیمه ها برای کسانی که تازه می خواهند انیمه دیدن را آغاز کنند را آماده کرده ایم. لازم است قبل از اینکه معرفی را شروع کنیم، نکته ای را بدانید: آدم ها با همدیگر فرق می کنند. به همین دلیل، ممکن است انیمه ای که به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها معرفی می شود، برای یک نفر بدترین انتخاب باشد. و برعکس. پس بهتر است اگر انیمه ای نظرتان را به خود جلب کرد، بیشتر درباره آن تحقیق کنید.


بهترین انیمه ها برای شروع

حمله به تایتان / Attack on titan

اتک آن تایتان از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه اتک آن تایتان، داستان آخرین بازمانده های بشریت پس از حمله غول ها در صد سال گذشته را روایت می کند. که پشت سه دیوار عظیم، پناه گرفته اند و فکر می کنند تا ابد پشت دیوارها در امنیت خواهند بود. اما حیف، چون یک غول عظیم تر از دیوارها ظاهر می شود و بیرونی ترین دیوار را خراب می کند. و اینگونه می شود که غول های آدم خوار، به داخل دیوار راه پیدا می کنند و یک پنجم جمعیت باقی مانده دنیا را از بین می برند. در این بین، پسری با عقایدی فراتر از سن و مکان خود، به نام ارن یگر، مادرش را به خاظر حمله غول ها از دست می دهد و اینجاست که قسم می خورد تک تک غول ها را بکشد و آزاد شود…

انیمه اتک آن تایتان، یکی از بدترین و بهترین انیمه ها برای شروع است و با جزئیاتی حیرت انگیز، پیام های فلسفی و تفکر برانگیز، و کنایه هایی سیاسی، قطعا بهترین گزینه برای شروع به انیمه دیدن است. این انیمه می تواند هر سلیقه ای را به خود جذب کند.


دفترچه مرگ / Death note

دفترچه مرگ از بهترین انیمه ها برای شروع

این انیمه دروازه ورود من به انیمه های سریالی بود. داستان از این قرار است که یک شینیگامی (فرشته مرگ) حوصله اش سر می رود و دفترچه ای که با استفاده از آن، جان آدم ها را می گیرد، روی زمین پرت می کند. بعد از آن، پسری در اواخر دوران دبیرستان که بدتر از او حوصله اش سر رفته، دفترچه را برمی دارد و تصمیم می گیرد با استفاده از آن، همه جنایتکاران را نابود کند و دنیایی جدید بسازد. از طرفی کارآگاهی با نام مستعار ال، دنبال این قاتل مرموز می گردد که خیلی سوسکی مجرمان را می کشد. قاتل کیست؟ آفرین، خودتان فهمیدید.

مرتبط: 10 تا از غم انگیزترین مرگ های Death note که قلبمان را شکستند!


کیمیاگر تمام فلزی: برادری / Fullmetal alchemist: Brotherhood

کیمیاگر تمام فلزی از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه فول متال الکمیست، داستان دو برادر کیمیاگر به نام ادوارد و الفونس است که پس از اشتباه مرگبارشان، بدن هایشان را از دست می دهند: ادوارد دست راست، و الفونس تمام بدنش را از دست می دهند. ادوارد، با قربانی کردن پای چپش، روح برادرش را به یک زره فلزی پیوند می زند. و بعد، این دو برادر، عازم سفری برای پیدا کردن سنگ جادو می شوند: سنگی که می تواند قوانین کیمیاگری را دور بزند و بدن هایشان را به آنها بازگرداند…

انیمه کیمیاگر تمام فلزی: برادری، دنیاسازی پر جزئیات، فایت های جذاب، و داستانی پر کشش دارد. این انیمه با 64 قسمت، شما را به دنیای تاریکی می برد که در آن، بارها و بارها می خندید؛ جدی می گویم!


توکیو غول / Tokyo ghoul

توکیو غول از بهترین انیمه ها برای شروع

یکی دیگر از بهترین انیمه ها برای شروع انیمه روانشناختی توکیو غول است. انیمه توکیوغول داستان دلخراش پسری به نام کانکی است که در جامعه ای نه چندان عادی زندگی می کند: جامعه ای که در آن، انسان ها و غول های انسان نما در کنار یکدیگر بدون اینکه از هویت هم مطمئن باشند به بقا ادامه می دهند. آن هم در صورتی که رسما دشمن هم محسوب می شوند. با این وجود، کانکی به عنوان یک انسان، چون هرگز ترس از غول ها را تجربه نکرده، به زندگی عادی خود ادامه می دهد. اما بعد از تصادفی وحشتناک، زندگی کانکی با تبدیل شدن به موجودی نیمه غول – نیمه انسان، دگرگون می شود…

انیمه توکیو غول، چهار فصل دارد. بنابراین شما باید آن را با این ترتیب تماشا کنید:

  • توکیو غول
  • توکیو غول: رادیکال آ
  • توکیو غول: ری
  • توکیو غول: ری: فصل دوم

اما پیشنهاد من به شما این است که فصل اول و دوم را ببینید و بعد بیخیال انیمه بشوید. یا اینکه بعد از تماشای فصل اول، به سراغ ادامه داستان در مانگا بروید.


هشتاد و شش / Eighty six

هشتاد و شش از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه هشتاد و شش، درباره جنگ، نژاد پرستی، و تبعیض اجتماعی است. این انیمه، درباره گروهی از مردم جمهوری مگنولیاست که به خاطر تفاوت رنگ چشم، مو و پوست با بقیه مردم، از مناطق 85گانه اصلی سکونت رانده شده اند و در منطقه 86 زندگی می کنند. جمهوری مشغول جنگ با ربات های جنگنده امپراطوری گدیان است و مردم منطقه 86 موظف هستند تا در برابر دشمن بایستند. آن هم در حالی که مردم 85 منطقه دیگر در آرامش و آسایش کامل به سر می برند. انیمه 86، یکی از بهترین انیمه های بهار 2021 بود.


آنوهانا: گلی که آن روز دیدیم / AnoHana: The flower we saw that day

آنوهانا از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه آنوهانا، انیمه ای زیبا، پر احساس، و سرشار از مفاهیم مهم است. شما موقع تماشای این انیمه، اشک می ریزید و به فرصت های از دست رفته زندگی فکر می کنید. اما نگران نباشید؛ انیمه آنوهانا تاریک و افسرده نیست. و همانقدر که توانایی ناراحت کردن شما را دارد، همانقدر هم می تواند شما را نسبت به آینده امیدوار کند.

یک روز، موقعی که چند دوست دور هم جمع شده بودند، یک بحث ناراحت کننده به وجود می آید که در انتهای آن، رئیس گروه، جینتان، به یک نفر دیگر، دختری به نام منما، می گوید “زشت”. و بعد آنجا را ترک می کند. جینتان با خودش فکر می کند که فردا از منما معذرت خواهی می کند؛ ولی خب…! منما دنبال جینتان می رود اما تصادف دلخراشی پیش می آید و منما جانش را از دست می دهد. و فردا هرگز از راه نمی رسد.

خب، این ماجرا برای خیلی وقت پیش است. زمانی که اعضای این گروه خیلی بچه بودند. حالا بزرگ شده اند. و البته، گروه‌شان کاملا از هم پاشیده. جینتان وضع خیلی خوبی ندارد و همه، از جمله خودش، او را به خاطر مرگ منما سرزنش می کنند. غافل از اینکه شاید یک فرصت دوباره هم وجود داشته باشد! ماجرا از جایی شروع می شود که در یک تابستان، جینتان روح منما را می بیند که انگار از او چیزی می خواهد…


دروغ تو در آوریل / Your lie in April

دروغ تو در آپریل از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه دروغ تو در آوریل، به همراه انیمه پاک شده، دو انیمه هستند که در هر لیستی که فکرش را بکنید حضور دارد! این انیمه، یکی از بهترین انیمه ها برای شروع به انیمه دیدن است؛ چه طرفدار انیمه های عاشقانه باشید و چه نباشید. همچنین اگر عاشق موسیقی باشید، تماشای انیمه دروغ تو در آوریل برای شما واجب است!

انیمه دروغ تو در آوریل، داستان نابغه پیانو، کوسی آریماست که پس از مرگ مادرش، دیگر نمی تواند صدای نواختن خودش را بشنود. او کاملا گوشه گیر و افسرده می شود تا اینکه یک ویولونیست به نام کائوری، او را مجبور می کند تا خودش را پیدا کند…


بی: سرآغاز / B: the beginning

بی: سر اغاز از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه بی: سرآغاز، یک انیمه کارآگاهی منحصر به فرد است. و در همان قسمت اول، چنان تعقیب و گریز خیابانی جذابی را به شما نشان می دهد که بعد از آن ممکن است دیگر فیلم های اکشن یکبار مصرف دیگر به چشم‌تان نیاید!

این انیمه، درباره قتل هایی مرموز است که توسط قاتل “بی” صورت می گیرد. این قاتل، بعد از کشتن قربانی هایش، علامت بی را، که به نظر معنای خاصی دارد، در نزدیکی قربانی هایش می کشد. ظهور چنین کسی، باعث می شود یک کارآگاه عجیب به نام کیث، که مدت ها از کار دور بوده، دوباره به کار برگردد. و اینجاست که ماجرا شروع می شود…


بنانا فیش / Banana fish

بنانا فیش از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه بنانا فیش، دنیای متفاوت دو پسر جوان هم سن و سال را با هم مقایسه می کند. ایجی، پسری 18 ساله است که در دنیای امن و امان خودش سیر می کند. او به عنوان دستیار یک خبرنگار، به آمریکا می رود تا درباره یک گروه گانگستری به رهبری پسری 17 ساله به نام اش تحقیق کند. با این وجود، اوضاع طور دیگری پیش می رود و اش و ایجی به شدت به هم نزدیک می شوند…

انیمه بنانا فیش، کاملا واقع گراست. هیچ چیز غیرطبیعی در آن وجود ندارد. حکایت، حکایت دنیای خود ماست. به همین دلیل، این انیمه خوراک کسانی است که می خواهند یک اثر گانگستری و درگیرکننده، بدون هرگونه اغراق ببینند.


از دنیای جدید / From the new world

از دنیای جدید از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه از دنیای جدید، شماره 1 من است. راستش را بخواهید، آنقدر جایگاه خاص و ویژه ای در قلب من دارد که هنوز هیچ انیمه ای به آن نرسیده است. این انیمه، کنجکاوی برانگیز شروع می شود، تکان دهنده ادامه پیدا می کند، و به درستی به پایان می رسد. از دنیای جدید، راجع به این است که چطور وحشت و انزوا، باعث ایجاد هیولایی وحشتناک می شود. راجع به این است که خیلی اوقات، هر چقدر بیشتر بخواهی جلوی یک فاجعه را بگیری، بدتر به آن نزدیک می شوی. این انیمه دلهره آور، به خوبی به همه سوالات مطرح شده پاسخ می دهد و در پیچش داستانی پایانی اش، باعث می شود رسما این انیمه را به جای اینکه به عنوان اثری فانتزی بشناسید، آن را علمی و واقعی بدانید.


مامور پارانویا / Paranoia agent

مامور پارانویا از بهترین انیمه ها برای شروع

خیلی ها انیمه مامور پارانویا را به خاطر قدیمی بودن و عدم جذابیت بصری و دلایلی از این قبیل، تماشا نمی کنند. اما از نظر من، این لعنتی شاهکار است؛ شاهکار! قطعا بی نقص نیست، اما… لیاقت عنوان شاهکار را دارد! این انیمه، خوراک کسانی است که چندان از چشم های درشت و دخترهای کاوایی خوش‌شان نمی آید و ترجیح می دهند به جای عاشقانه های دبیرستانی، یک داستان واقع گرا ببینند. حالا دارک هم باشد؛ چه بهتر. خب، باید خدمت این مخاطبان عرض کنم که، مامور پارانویا نیمه گمشده شماست! برای رسیدن به آن، ندوید؛ آژانس بگیرید! موقع تماشای انیمه مامور پارانویا، در تک تک لحظات، دلهره و وحشتی بی نظیر را تجربه می کنید.

یک شب، یک طراح معروف مورد حمله قرار می گیرد. بعد از آن، او اعلام می کند کسی که به او حمله کرده، یک پسربچه اسکیت سوار بوده که با یک چوب بیسبال به او ضربه زده است (ملقب به شونن بت). بقیه حرف او را باور نمی کنند و فکر می کنند که او صرفا برای جلب توجه این صحبت ها را به راه انداخته. اما بعد از این ماجرا، کم کم افراد بیشتری مورد حمله شونن بت قرار می گیرند و هر کدام به نوعی دچار یک دگرگونی حسابی در زندگی شان می شوند…


سایکو – پاس / Psycho pass

سایکوپاس از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه سایکو پاس یا روان گذر، یکی از بهترین انتخاب ها برای طرفداران ژانر علمی تخیلی، و همینطور آثار سایبر پانک است. داستان این انیمه، که طرفداران کتاب مشهور جرج اورول، 1984، اصلا نباید از دستش بدهند، در آینده ای نه چندان دور در ژاپن رخ می دهد. زمانی که سیستمی به نام سیبل، تمام زندگی مردم را نظارت می کند و تصمیم می گیرد که چه کسانی باید بمیرند و چه کسانی باید زندگی کنند. این سیستم، همه زندگی مردم را برنامه ریزی می کند و کاملا حق انتخاب را از آنها می گیرد. حالا چه اتفاقی می افتد اگر یک نفر ارزش انسان ها را در آزادی بداند و تصمیم بگیرد این سیستم را نابود کند؟ باید دید…!


اسکیت: بی نهایت / Sk8 the infinity

اسکیت بی نهایت از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه اسکیت: بی نهایت، یکی از بهترین انیمه ها برای شروع به انیمه دیدن است. این انیمه، می تواند زیبایی های بصری انیمه ها را به بیننده نه چندان آشنا به این مدیوم نشان دهد، او را با سبک خاص شوخی های انیمه ها، و همینطور سبک شونن به خوبی آشنا کند.

داستان این انیمه، درباره پسری پر شور و شوق به نام رکی، و مهاجری به نام لانگاست که با هم اسکیت سواری می کنند. با وجود اینکه در ابتدا به نظر می رسد داستان خیلی معمولی می خواهد به پیشرفت کردن آنها و از اینجور حرف ها بپردازد، اما پایان قسمت اول، به شما ثابت می کند که داستان چیزی بیشتر از این حرف هاست. در واقع، داستان اسکیت، راجع به این است که چطور دیوانگی و جرات قدم برداشتن در یک مسیر تازه می تواند به ضررت تمام شود!


وایولت اورگاردن / violet evergarden

وایولت اورگاردن از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه وایولت اورگاردن، که سرشار از تصاویری شگفت انگیز و روایتی هنرمندانه است، خوراک کسانی است که به نویسندگی علاقه دارند. یا دنبال اثری متفاوت در ژانر عاشقانه می گردند. این انیمه، داستان دختری جوان به نام وایولت است که از کودکی، در جنگ به عنوان سلاح استفاده می‌شده است. حالا، جنگ تمام شده و او هم نمی تواند زندگی اش را بدون دستور گرفتن تصور کند. پس، سعی می کند به بقیه مردم کمک کند تا شاید بتواند احساساتش را که در جنگ از دست رفته اند، پس بگیرد. چطور می خواهد به بقیه کمک کند؟ با نامه نوشتن برای آنها!


سگ های ولگرد بانگو / Bangou stray dogs

سگ های ولگرد بانگو از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه مافیایی سگ های ولگرد بانگو، می تواند هر کس با هر سلیقه ای را به خود جذب کند و یکی دیگر از بهترین انیمه ها برای شروع است. یک کمدی سیاه که فایت های هیجان انگیزی دارد و همزمان که خیلی اوقات شما را می خنداند، می تواند اشکتان را هم در بیاورد. این انیمه، داستان پسری جوان به نام آتسوشی است که از محل زندگی اش، یعنی یتیم خانه، به بهانه کمبود بودجه، بیرون می شود. او پس از آوارگی و گرسنگی کشیدن، هیچ چاره ای پیدا نمی کند به جز اینکه دست به دزدی بزند؛ اما کارش از دزدی، به نجات دادن مردی در حال غرق شدن می کشد! مردی که آتسوشی نجات داده، کارآگاهی به نام دازای است که به آتسوشی، پیشنهاد کار در آژانس کارآگاهی مسلح را می دهد و آتسوشی هم که در به در دنبال یک جا است، پیشنهادش را قبول می کند.

انیمه سگ های ولگرد بانگو، دارای آنتاگونیست هایی به شدت جذاب، شخصیت هایی دوست داشتنی با پردازش عالی، و همینطور اشاراتی سیاسی است. این انیمه، می تواند چه کسانی که دنبال راز و رمز هستند و چه کسانی که می خواهند فایت هایی درجه یک را ببینند را از خود راضی نگه دارد.


اولویت تخم مرغ شگفت انگیز / Wonder egg priority

واندر اگ پایوریتی از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه اولویت تخم مرغ شگفت انگیز (یا همان واندراگ پرایوریتی) انیمه ای سرشار از احساسات، معنا، راز و رمز، و البته اکشن است. داستان این انیمه، درباره دختری به نام آی اوتو است که در سرزمینی در یک بعد دیگر، از روح دخترانی که خودکشی کرده اند محافظت می کند. چرا او اینکار را می کند؟ چون با کسانی که آن سرزمین را اداره می کردند، معامله ای کرده است: او برای مدتی از ارواح محافظت می کند و در عوض، دوست صمیمی اش، کویتو، که مدتی پیش خودکشی کرده بود، به زندگی باز می گردد…


آثار هایائو میازاکی

اثار هایائو میازاکی از بهترین انیمه ها برای شروع

شهر اشباح، قلعه متحرک هاول، پرنسس مونونوکه، قلعه ای در آسمان، و… اگر هر کدام از این آثار، و چندتای دیگر را، تماشا کرده اید و لذت برده اید، حالا می دانید باید از چه کسی تشکر کنید! هایائو میازاکی بزرگ، اسطوره انیمه سازی، با چندین شاهکاری که ساخته است، خاطرات زیبا و شگفت انگیزی را برای ما رقم زده است. خوبی کارهای او، این است که تقریبا همه آنها، قدرت ارتباط گرفتن با همه را دارند. بنابراین هر سن و سلیقه ای داشته باشید، آثار هایائو میازاکی می توانند نقطه ای از قلبتان را بیدار کنند و شما را تحت تاثیر قرار دهند. آثار این کارگردان بزرگ همه جزو بهترین انیمه ها برای شروع و ورود به دنیای انیمه هستند.


آثار ماکوتو شینکای

آثار ماکوتو شینکای از بهترین انیمه ها برای شروع

تقریبا همه آثار ماکوتو شینکای، جزو بهترین انیمه ها برای شروع هستند. این نویسنده و کارگردان خلاق و پر شور، در آثارش به زیبایی احساسات را به تصویر می کشد. از عاشقانه های کلاسیک خوشتان می آید؟ پنج سانتی متر بر ثانیه را تماشا کنید. از آثار ضد جنگ لذت می برید؟ به نظرتان ترکیب پیام های ضد جنگ با رویای سه بچه جذاب است؟ محل قرار روزهای اول آشنایی را ببینید. قبلا از کارهای میازاکی و استودیو جیبلی تماشا کرده اید و حالا دنبال تجربه مشابهی می گردید؟ کودکانی که آواهای گمشده را دنبال می کنند خوراک شماست. عاشق عاشقانه های تینیجری هستید؟ پس فرزند آب و هوا را از دست ندهید.

اما راستش را بخواهید، بهترین گزینه، انیمه نام تو است. این انیمه، به هر کسی که آن را تماشا کرده است، احساسی تکرارنشدنی، خاص و دوست داشتنی را منتقل می کند. این شاهکار فراموش نشدنی، دیدگاه شما را نسبت به داستان های عاشقانه عوض می کند.


صدای خاموش / A silent voice

انیمه صدای خاموش از بهترین انیمه ها برای شروع

سرعت روایت داستان در انیمه صدای خاموش، که تعداد زیادی جایزه جارو کرد و محبوبیت زیادی را به دست آورد، پایین است. همین کند بودن، باعث شده داستان با بیشترین جزئیات ممکن پیش برود. داستان انیمه صدای خاموش، درباره پسری به نام شویو ایشیداست که پس از منتقل شدن دختری ناشنوا به کلاسش، شروع به اذیت و مسخره کردن او می کند. اذیت های او به حدی زیاد می شوند که سرانجام آن دختر برای همیشه از آن مدرسه می رود.

ایشیدا کم کم از جامعه و آدم های اطرافش رانده می شود و بعد از 6 سال، عذاب وجدان و افسردگی او به حدی زیاد می شود که دست به خودکشی می زند. اما اقدام او ناموفق می شود و نجات پیدا می کند. نجات پیدا کردن او از خودکشی، شروعی دوباره برای اوست. این انیمه قطعا یکی از بهترین انیمه ها برای شروع است، آن را از دست ندهید.


به سوی جنگل کرم های شبتاب / To the Forest of Firefly Lights

به سوی جنگل کرم های شب تاب از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه به سوی جنگل نور کرم های شب‌تاب، کلا نزدیک 45 دقیقه است. اما با این حال، آنقدر زیبا و عمیق است که برای همیشه در ذهنتان جاودانه می شود. این انیمه، داستان دختری کوچک به نام هوتارو است که بعد از گم شدن در جنگل، با شبحی به نام گین آشنا می شود که اگر یک انسان لمسش کند، نابود می شود. گین به هوتارو کمک می کند تا از جنگل خارج شود. بعد از آن، هر سال تابستان، هوتارو به جنگل می آید تا گین را ببیند…

انیمه به سوی جنگل کرم های شبتاب، جنبه های دیگری از عشق را به شما نشان می دهد. همچنین گذر زمان و احساسات در این انیمه به زیبایی به تصویر کشیده شده اند.


دروازه اشتاین / Steins; gate

اشتاین گیتز از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه دروازه اشتاین، که یکی از ده انیمه برتر تاریخ به انتخاب مای انیمه لیست است، اثری متفاوت درباره سفر در زمان است. این انیمه، که به عنوان یکی از غم انگیزترین انیمه ها هم شناخته می شود، درباره دانشمندی دیوانه (باور کنید خودش دوست دارد اینطور صدایش کنیم!) به نام رینتارو است. که همراه با چند نفر دیگر، یک آزمایشگاه کوچک را اداره می کند. او برای خودش دشمنان خیالی ساخته که به دنبال نتایج تحقیقات او هستند، موز را تبدیل به ژله ای چندش آور می کند، و راستش را بخواهید، خیلی کارش را جدی گرفته است.

البته، با وجود اینکه در ابتدای کار به نظر می رسد او فقط در خواب و خیال سیر می کند، اما قضیه واقعا جدی می شود! بله، خیلی جدی. ماجرا از جایی شروع می شود که رینتارو موفق می شود ایمیلی به گذشته بفرستد…!


ماکیا: وقتی شکوفه موعود می‌شکفد / Maquia: When the Promised Flower Blooms

ماکیا وقتی گل موعود می شکفد از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه ماکیا، انیمه ای غم انگیز است که می تواند اشک شما را در بیاورد، اما بازهم یکی از بهترین انیمه ها برای شروع است. این انیمه، درباره موجوداتی با عمری چندین برابر طولانی تر از انسان هاست. این موجودات، زندگی آرام خودشان را دارند و به کسی آسیب نمی رسانند؛ تا اینکه یک روز انسان ها به قلمروی آنها حمله می کنند و بسیاری از آنها را برای منافع شخصی‌شان با خود می برند. داستان حول دختری به نام ماکیا می چرخد که موفق می شود از دست انسان ها فرار کند. او برای ادامه بقا، باید سعی کند بین انسان ها زندگی کند…


دختری که در زمان پرید / The girl who leapt through time

دختری که در زمان پرید از بهترین انیمه ها برای شروع

مخاطب هدف انیمه سینمایی دختری که در زمان پرید، می تواند هر کسی با هر سنی باشد. اما این انیمه برای بزرگسالان جذاب تر است.

انیمه دختری که در زمان پرید، می تواند حسابی طرفداران سفر در زمان را سر ذوق بیاورد. داستان این انیمه، درباره دختری به نام ماکوتو است که بعد از تصادف با یک قطار، به مدتی قبل از تصادف برمی گردد. او متوجه می شود که قدرت برگشتن به گذشته را دارد. پس از این قابلیت، برای موفقیت در امتحانات، جبران برخی کارها، و… استفاده می کند. با وجود اینکه در ابتدا به نظر می رسد مشکلی وجود ندارد، اما کم کم ماکوتو می فهمد که اتفاق بدی در حال رخ دادن است؛ اتفاقی که اگر او زمان را دستکاری نمی کرد، نمی افتاد…


وقتی مارنی آنجا بود / When Marnie was there

وقتی مارنی آنجا بود از بهترین انیمه ها برای شروع

انیمه سینمایی وقتی مارنی آنجا بود، یکی از آثار استودیو جیبلی است که نامزد اسکار هم شد. این انیمه پر احساس و زیبا، داستان دختری تنها و افسرده به نام آناست که به علت بیماری، تصمیم می گیرد تا زمانی که حالش بهتر می شود، در یک روستای خوش آب و هوا اقامت داشته باشد. او در آن روستا، با دختری مهربان و شاد به نام مارنی آشنا می شود و به سرعت، رابطه دوستانه ای با او تشکیل می دهد. همه چیز خوب پیش می رود تا اینکه آنا کم کم رازی را درباره مارنی می فهمد…

انیمه وقتی مارنی آنجا بود، سرشار از تصاویر زیبا، لحظات به یادماندنی، و داستانی ملموس و دوست داشتنی است. و می تواند گزینه خوبی برای شروع به انیمه دیدن باشد.


بدترین انیمه ها برای شروع

قمارباز / Kakegurui

انیمه قمار باز از بدترین انیمه ها برای شروع

داستان انیمه قمارباز، درباره دبیرستانی خاص به نام هیاکائو است که بیشتر از یک مدرسه، حکم ویران شهری به حکومت رئیس شورای دانش آموزی را دارد. در این مدرسه، چیزی که حرف اول و آخر را می زند، قمار است. و اگر در قمار ببازید، تمام زندگی تان تباه خواهد شد. اوضاع مدرسه به این شکل است تا اینکه دختری متفاوت به نام یومکو جابامی وارد این مدرسه می شود. و همه چیز را تغییر می دهد…

انیمه قمارباز، یکی از آن انیمه های روانشناختی سنگین است که به هر کسی توصیه نمی شود. به ویژه کسانی که تازه شروع به انیمه دیدن کرده اند. صورت های عجیب و غریب، صداهای عجیب و غریب، کارهای عجیب و غریب، کلا همه چیز این انیمه عجیب و غریب است. و تا وقتی که یک انیمه بین با سابقه نباشید، احتمالش خیلی کم است که بتوانید از انیمه کاکگوروی لذت ببرید. این انیمه همچنین اصلا به سنین 15 سال توصیه نمی شود.

با این وجود، اگر صبر کنید، و انیمه های زیاد به ویژه در ژانر روانشناختی تماشا کنید، و همچنین واقعا درباره مفاهیم انیمه کاکگوروی فکر کنید، این انیمه یکی از انیمه های مورد علاقه شما خواهد شد و جایگاه ویژه ای در قلبتان به دست خواهد آورد.


مرد تک مشتی / One punch man

مرد تک مشتی از بدترین انیمه ها برای شروع

انیمه وان پانچ من یا مرد تک مشتی، داستان پسری به نام سایتاماست که پس از تمرینات فشرده، تبدیل به قوی ترین قهرمان دنیا می شود. به طوری که می تواند با فقط یک مشت ساده، هر چیزی را نابود کند. ممکن است فکر کنید چه مسخره، یک قهرمان می گردد و هیولاها جلویش سبز می شوند و او فقط با یک مشت کارشان را تمام می کند. اما نخیر؛ اینطور نیست. سایتاما، دچار افسردگی بعد از موفقیت می شود. چرا؟ چون به آرزویش (قهرمان شدن) رسیده و حالا دیگر چیزی ندارد که برایش بجنگد!

مرتبط: قدرت سایتاما Saitama از کجا نشات می‌گیرد؟ قدرت باور و اراده 

انیمه وان پانچ من، توسط خیلی از مخاطبان، به اشتباه به عنوان یک انیمه شونن شناخته شده است. اما این انیمه در واقع سینن است؛ و یک پارودی از شونن ها محسوب می شود. بهتر است اینطور بگوییم: انیمه وان پانچ من، درباره قوی ترین قهرمان دنیا نیست؛ بلکه درباره مردی است که دیگر انگیزه و هدفی ندارد. بنابراین، تک تک صحنه های اکشن، برای این طراحی نشده اند تا نفس را در سینه شما حبس کنند؛ بلکه دلیل اصلی وجود داشتن آنها، این است که شما قهقهه بزنید! وان پانچ من، نمی خواهد یک شونن باشد، بلکه می خواهد شونن ها را سلاخی کند. این یعنی اینکه شما با یک پارودی غلیظ طرف هستید. بنابراین، تا وقتی که قبل از تماشای آن، به اندازه کافی انیمه شونن ندیده باشید، نمی توانید آن را درک کنید و از آن متنفر خواهید شد.


گینتاما / Gintama

گینتاما از بدترین انیمه ها برای شروع

انیمه گینتاما درباره یک سامورایی خاص به نام گینتوکی است. و بله، این انیمه هم یک پارودی محسوب می شود. همچنین یک شروع واقعا نامناسب دارد. نتیجه اخلاقی؟ شما اگر در زمان درست انیمه گینتاما را تماشا کنید، عاشقش می شوید. و آنقدر به شوخی هایش می خندید که دل درد می گیرید. و اما اگر در زمان نامناسب تمایش کنید؟ شوخی هایش را متوجه نمی شوید. و همینطور با توجه به شروع نه چندان خوب آن، کاملا از انیمه گینتاما دلسرد می شوید.


زندگی روزانه پسران دبیرستانی / Daily lives of high school boys

زندگی روزانه پسران دبیرستانی از بدترین انیمه ها برای شروع

چرا انیمه زندگی روزانه پسران دبیرستانی در این لیست حضور دارد؟ خب، بگذارید صحبت را خلاصه کنم: یکبار یک نفر این انیمه را خیلی دقیق توصیف کرد: «این خیلی گینتاماست!». متوجه شدید؟ حکایت این انیمه و گینتاما مثل هم است. هر دو پارودی هایی هستند که اگر شوخی های‌شان را بفهمید، موقع دیدن‌شان روی زمین پخش می شوید (مثل من). و اگر متوجه نشوید، طوری به کسی که با تماشای این انیمه از خنده غش کرده، نگاه می کنید که طرف به عقلش شک می کند (مثل کسی که من این انیمه را با او تماشا کرده بودم).


کلند / Clannad

کلند از بدترین انیمه ها برای شروع

انیمه کلند، به عنوان یک انیمه عاشقانه دوست داشتنی، جایگاه ویژه ای در قلب من و سایر طرفداران دارد. این انیمه، همزمان ملایم، شیرین، بامزه و ناراحت کننده است. اما اگر آن را در زمان مناسب تماشا نکنید، ممکن است چندان چنگی به دلتان نزند.

شروع کندی که فصل اول دارد، و بامزگی زیاد آن، من را وادار کرد تا فصل اول را کلا کنار بگذارم. و بعد متوجه شدم از قرار معلوم، من تنها کسی نبوده ام که بعد از چند قسمت، بیخیال فصل اول شده است. سپس، با توجه به تعریف و تمجیدهای زیادی که شنیده بودم، به سراغ فصل دوم، یعنی افتر استوری، رفتم. که آن هم شروع خیلی کندی داشت. اما در عوض ارزش صبر کردن را داشت و نیمه دوم زیبایی را رقم زد.

همچنین سبک طراحی این انیمه، سبک کی است. بله، همانطور که حدس زده اید، چشم های به شدت درشت و بینی و دهان نامرئی. اگر نتوانید با این سبک به اندازه کافی ارتباط برقرار کنید، انیمه کلند برایتان تجربه خیلی خوبی نخواهد شد. هرچند به نظرم ممکن این سبک در ابتدا رو اعصاب باشد، اما بعد از اینکه عادت کنید دیگر خیلی اذیتتان نمی کند.

در کل، من فکر می کنم انیمه کلند بهترین گزینه ممکن برای تازه کارها نیست. سبک طراحی شخصیت و شروع کند این انیمه، می تواند کمی برای شما آزاردهنده باشد. بهتر است اول انیمه های عاشقانه ای مثل دروغ تو در آوریل یا آنوهانا را ببینید و بعد به سراغ این انیمه بیایید.


مدرسه قهرمانانه ی من / My Hero Academia

مای هیرو آکادمیا از بدترین انیمه ها برای شروع

به عنوان یکی از طرفداران سرسخت انیمه مای هیرو آکادمیا به شما می گویم: این انیمه زیاد گزینه مناسبی برای شروع به انیمه دیدن نیست. چرا؟ چون که فصل اول کمی بچگانه به نظر می رسد. موسیقی متن هم به اندازه مثلا فصل سوم حماسی نیست. و ممکن است کمی تو ذوق بزند. همچنین، دنیای داستان مای هیرو آکادمیا، سرشار از خیال است؛ بنابراین شما از همان قسمت اول با ده ها مورد عجیب و غریب روبرو می شوید. همچنین، اگر قبل از کمی آشنایی با شونن ها، تماشای این انیمه را آغاز کنید، حس می کنید که انگار سازنده در یک برنامه برای افراد زیر 15 سال، سعی کرده پیام های اخلاقی اش را به زور در حلق مخاطب فرو کند.

بنابراین پیشنهاد می کنم کمی صبر کنید. و شونن های بیشتری را تماشا کنید. چون در آن صورت، می دانید که در اول کار، یعنی فصل اول، ما در حال تماشای دنیایی به شدت شیرین هستیم که موقع تماشای ادامه داستان، حسرت برگشتن به به همان دنیای شیرین را داریم (از فصل سوم داستان کم کم به سمت دارک شدن پیش می رود). فصل اول انیمه مای هیرو آکادمیا، با وجود اینکه در مجموع اصلا بد نیست، اما واقعا در مقایسه با فصل های بعدی کم می آورد. پس موقع تماشای این سریال، باید این نکته را بدانید که لازم است اندازه یک فصل صبر کنید تا تازه به جاهای خوب برسید. و این موضوع، می تواند برای یک تازه کار ناامید کننده باشد.


دوست دختر اجاره ای / Rent a girlfriend

دوست دختر اجاره ای از بدترین انیمه ها برای شروع

با وجود اینکه انیمه دوست دختر اجاره ای، محبوبیت زیادی را کسب کرده است، اما فکر نکنم بتواند یک شروع جذاب برای وارد شدن به دنیای انیمه باشد. بزرگترین دلیل، پروتاگونیست به شدت آزاردهنده آن، کازویا، است. خدایا! واقعا چه کسی حاضر است هیناتا و ارن و لولوش و حتی رینتارو را ول کند؛ و بعد بنشیند و در تجربه اول انیمه دیدنش، کازویا را نگاه کند! من به قدرت برخورد اول اعتقاد دارم. چون برخورد اول، پایه های تصورات ما نسبت به یک موضوع خاص را تسکیل می دهند. و انیمه دوست دختر اجاره ای، به عنوان برخورد اول، نمی تواند پایه های محکمی برای تصورات شما از انیمه ها را تشکیل دهد.

پس؟ بله، صبر کنید. تماشای انیمه دوست دختر اجاره ای را برای بعدا بگذارید. در این صورت، احتمالا به یکی از انیمه های محبوبتان در ژانر کمدی – عاشقانه تبدیل می شود.


دختر اهلی ساکوراسو / Pet girl Sakurasou

دختر اهلی ساکوراسو از بدترین انیمه ها برای شروع

انیمه دختر اهلی ساکوراسو، یکی از انیمه های مورد علاقه من است. با این حال، اصلا آن را به عنوان قدم اول توصیه نمی کنم. در چند قسمت اول، به نظر می رسید که این انیمه سردرگم به دور خودش در حال چرخیدن است. و با وجود اینکه می توانست کمی شما را بخنداند، ولی همچنان باعث می‌شد حس کنید در حال تماشای یک اثر بی هدف هستید که پیامی ندارد. یا دست کم حرف تازه ای ندارد.

چند قسمت ابتدایی انیمه ساکوراسو، به طوری بود که شخصا به عنوان کسی که مدت هاست انیمه می بیند و با عادت بد تعدادی از انیمه ها، یعنی شروع متوسط یا بد، آشنایی دارد، داشتم وسوسه می شدم تا آن را کنار بگذارم. اما خب چند قسمت جلوتر را دانلود کرده بودم و محال است آدم خسیسی مثل من چیزی را دانلود کند و بعد ندیده بیخیالش شود (جدی می گویم. این انگیزه من برای ادامه دادن بود).

با وجود اینکه انیمه ساکوراسو می تواند در ادامه تبدیل به یکی از انیمه های مورد علاقه‌تان شود، اما به علت شروعی نه چندان خوب، که همراه با تظاهر کردن به بی هدف بودن و فن سرویس های متعدد است، زیاد قدم محکمی برای کسانی که تازه می خواهند انیمه دیدن را شروع کنند نیست.


حماسه تانیای شیطانی / Youjo senki

یوجو سنکی از بدترین انیمه ها برای شروع

انیمه یوجو سنکی، یا حماسه تانیای شیطانی، انیمه ای خاص است. بنابراین حتی خیلی از انیمه بازهای حرفه ای نیز از آن لذت نبرده اند. صحبت های سیاسی این انیمه درباره جنگ، نمی تواند برای همه جذاب باشد و حوصله خیلی ها را سر می برد. همچنین آرت استایل خاص این انیمه، تاثیر فراوانی در اذیت شدن مخاطب دارد. نتیجه؟ این انیمه در مجموع خوب است. و می تواند تاثیر زیادی روی شما بگذارد و شما را به شدت در فکر فرو ببرد. اما فقط در صورتی که در زمان مناسبش تماشا شود.


دفترچه مرگ / Death note

دث نوت، بله دث نوت! این انیمه، همزمان که می تواند یکی از بهترین انیمه ها برای شروع باشد، همزمان پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بدترین انتخاب ها برای شروع را هم دارد.

اول از همه گرافیک و نورپردازی انیمه دفترچه مرگ، اصلا نماینده خوبی برای زیبایی های بصری دنیای انیمه نیست. بیایید همه به این موضوع اعتراف کنیم! همه چیز بیش از حد خاکستری و زرد است و تصاویر نیز در اکثر مواقع ساکن هستند. البته، این حالت، برازنده اثری مثل دفترچه مرگ است و کاملا با فضای داستان همخوانی دارد. اما چه کنیم که می تواند خیلی از بینندگان را نیز از خود براند (من هنوز نتوانسته ام خواهرم را قانع کنم تا دفترچه مرگ را ببیند. بهانه او برای ندیدن این انیمه، همین قضیه تاریک و ساکن بودن است!.

دوم اینکه انیمه از اواسط داستان، دچار یک افت شدید می شود. به طوری که حتی متعصب ترین طرفداران انیمه دفترچه مرگ، قبول دارند که از قسمت 26 به بعد، این انیمه هرگز مثل اولش نشد.

خلاصه که، اگر خیلی سخت گیر هستید، به عنوان اولین قدم سراغ انیمه دفترچه مرگ نروید. ولی اگر خیلی سخت گیر نیستید، این انیمه را تماشا کنید و لذت ببرید. ولی یادتان باشد که قبل از دیدن دث نوت، در ذهنتان از آن یک شاهکار بی نقص نسازید (این یک اخطار جدی است. چون هیاهوی طرفداران یک اثر، می تواند تصورات شما را تشکیل دهند و اگر خود اثر با تصورات شما مطابقت نداشته باشد، آن وقت کاملا ناامید می شوید).

امیدواریم که از معرفی بدترین و بهترین انیمه ها برای شروع انیمه دیدن لذت برده باشید، مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه ها برای پیشنهاد دادن به دیگران