شاید فیلم‌های ASMR را در YouTube دیده یا شنیده باشید، اما آیا می‌دانید که اپلیکیشن‌هایی نیز برای آن وجود دارد؟ این روند به شما کمک می‌کند تا استراحت کنید، استرس را کاهش دهید و حتی می‌تواند به شما در خواب کمک کند. اگر تازه وارد ASMR هستید، بهترین اپلیکیشن‌های ASMR را برای شروع کار بهتان معرفی می‌کنم. 


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید: 


ASMR چیست؟

ASMR واکنش ارادی اوج‌گیری حسی (Autonomous sensory meridian response) است. در واقع احساس مور مور شدن در پوست سر، پشت گردن و در ستون فقرات شما است. در اصل شکل خوشایندی از خواب‌رفتگی است. این یک اصطلاح نسبتاً جدید است که در سال 2010 ابداع شده و اولین بار در فیس‌بوک ظاهر شد. از زمان ورود به علوم مدرن، مطالعاتی انجام شده تا مشخص شود آیا ASMR یک تکنیک معتبر برای مقابله با شرایطی مانند بی‌خوابی است یا خیر.

در اینترنت، ASMR اساساً به معنای افرادی است که نزدیک میکروفون، نواختن، خرد کردن و شانه زدن را اجرا می‌کنند. این فیلم‌ها غالباً میلیون‌ها بار مشاهده می‌شوند و به نظر می‌رسد که این روند نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه رو به رشد است. هنوز آن را امتحان نکرده‌اید؟ برنامه‌های زیر را بررسی کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های ASMR

۱- Tingles

بهترین برنامه ASMR در اینترنت، بدون شک Tingles است. مزیت Tingles، در مقایسه با تماشای یک فیلم ASMR در YouTube در تلفن هوشمند شما، این است که می‌توانید با خاموش بودن صفحه، به صدای ASMR گوش دهید. همچنین هیچ تبلیغی در برنامه وجود ندارد. Tingles دارای لیست‌های پخش و بیش از 1500 هنرمند ASMR است. اگر می‌خواهید فقط یک برنامه ASMR را دریافت کنید، این مورد را انتخاب کنید. 

۲- Somnia

همانطور که از نام این اپ پیداست، سومنیا اپلیکیشنی است که به شما کمک می‌کند تا آرامش و خواب خود را تنظیم کنید. کمی تعاملی تر از Tingles، با رویکرد کمی متفاوت است. بنابراین ارزش آن را دارد که امتحانش کنید. Somnia دارای صداهای دست ساز است که قابلیت تنظیم و همچنین امکان آهنگسازی و مناظر صوتی را با اضافه کردن، کشیدن و تعدیل صداها دارد. همچنین یک تایمر منحصر به فرد دارد که به طور طبیعی شدت صداها را با گذشت زمان محو می‌کند. اگر از ASMR استفاده می‌کنید تا به شما در رسیدن به خواب بیشتر و کیفیت بهتر کمک کند، این برنامه برای شما مناسب است.

۳- TeasEar 

TeasEar مربوط به گوش شماست! این مفهوم شبیه به ترکیب دو برنامه دیگر در این لیست است اما TeasEar از تحریک بصری نیز استفاده می‌کند. شما می‌توانید محرک‌های مورد علاقه خود انتخاب کنید و برنامه کار خوبی را برای شبیه ساز انجام می‌دهد. شبیه ساز Slimer بخش بزرگی از برنامه‌های ASMR است. اما TeasEar یکی از بهترین تجربیات حسی در فروشگاه Google Play است.

برنامه ASMR مورد علاقه شما در فروشگاه Google Play چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها در زیر به اشتراک بگذارید.