کنکوری‌ها! دانشجویان! و دانش آموزان! دوست دارید که عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشید؟ پس همین حالا نام خودتان را در….. عه عه عه؛ معذرت می‌خوام. نمی‌دونم چه فکری کردم که خودم رو صاحب موسسه x و y فرض کردم. با آغاز ماه مهر دوست داشتنی (…) بازگشت همه به سوی مدرسه و دانشگاست. زمان سختی، استرس و بی‌خوابی. اما اگه بتونید برنامه ریزی درستی داشته باشید یا زمان‌تون رو مدیریت کنید می‌تونید این سختی رو تبدیل به موفقیت کنید. به خصوص اگه کنکوری باشید. من هم زمانی دانش آموز و کنکوری بودم و می‌دونم که چقدر می‌تونه عذاب آور باشه. اما ممنون از تکنولوژی که توی این حوزه هم به کمک‌مون اومده. با ما همراه باشید تا با بهترین اپلیکیشن‌ها برای درس خواندن آشنا بشید.


۱- iStudiez Pro Legend

اپلیکیشن برنامه ریزی

بیایید با چیزی شروع کنیم که همه به اون نیاز دارند: یک برنامه ریزی! iStudiez یکی از برنامه‌های چشمگیر برنامه‌ریزی برای کمک به شما در مطالعه موثرتر هست. این برنامه برای اکثر سیستم عامل‌های تلفن همراه و همچنین رایانه‌های Mac و Windows در دسترس هست و به شما امکان می‌ده تا جدول زمانی مطالعه روزانه خود، همچنین امتحانات، تکالیف منزل و حتی نمرات‌تون رو کنترل کنید.

این برنامه در زمان مناسب برای هر مورد به شما هشدار می‌ده و حتی می‌تونه با امثال تقویم Google همگام سازی بشه.

مرتبط » کاربردی ترین قابلیت های دستیار صوتی گوگل را بشناسید! 

[megadl]دانلود از گوگل پلی[/megadl]

[megadl]دانلود از اپ استور[/megadl]


۲- Evernote

اپلیکیشن برای درس خواندن

پس از اتمام برنامه ریزی، حرکت بعدی چیست؟ البته، یادداشت‌های شما. مانند پایه اساسی ساختمان، یادداشت‌ها بخش مهمی در رژیم مطالعه شما هستند. Evernote یکی از بهترین‌هاست که به شما این امکان رو می‌ده تا تمام یادداشت‌هاتون رو در یک مکان مفید سازمان یافته و ساده نگه دارید. این برنامه فقط دیوارهای خشک پر شده از متن نیست.

Evernote به شما اجازه می‌ده تا یادداشت‌ها رو با فایل‌های صوتی، پیوندها، چک لیست‌ها ، فایل‌های پیوست شده و موارد دیگر طعم دار کنید. و این باعث می‌شه یادداشت‌ها تبدیل به یک  چند رسانه‌ای فوق العاده بشن.

مرتبط » آیا هکرها ما را از طریق گوشی مان چک می کنند؟

[megadl]دانلود از گوگل پلی[/megadl]

[megadl]دانلود از اپ استور[/megadl]


۳- XMind

نقشه برداری ذهن

XMind برای کسانی که می‌تونند به اون دسترسی پیدا کنند، یک برنامه بسیار مفید محسوب می‌شه. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای طوفان مغزی و نقشه برداری ذهن هست. با استفاده از این اپ، شما می‌تونید تعدادی از نمودارهای سازمانی و سایر کمک‌های بصری رو برای مدیریت اطلاعات پیچیده، روشن کردن روند تفکر و گرفتن ایده طراحی کنید.

ایده آل برای دانشجویانی هست که در یک رشته جدید تحصیل می‌کنند، جایی که رویکرد حل مسئله بیشتر رواج داره. نقشه‌های XMind رو می‌توان مستقیماً به برنامه Evernote که در بالا توضیح داده شده، فرستاد.

مرتبط » خطرات VPN یا فیلترشکن ؛ رایگان اما خطرناک! 

[megadl]دانلود از گوگل پلی[/megadl]

[megadl]دانلود از اپ استور[/megadl]


۴- MyScript Calculator

بهترین اپلیکیشن‌ها برای درس خواندن

در حالی که بسیاری از برنامه‌ها برای کمک به شما در محاسبه فرمول‌ها و معادلات وجود داره (به عنوان مثال به برنامه Wolfram Alpha)، گاهی اوقات یک رویکرد وابسته به لمس بهتر نتیجه می‌ده. مطالعات در بین دانشجویان ریاضی و مهندسی نشون داده که فرمول‌ها رو اگر به جای استفاده از ماشین حساب، طولانی‌تر بنویسند، بهتر یاد می‌گیرند.

MyScript Calculator به شما اجازه می‌ده دقیقاً همین کار رو انجام بدید، با خوندن دست نوشته خود به عنوان فرمول روی صفحه تلفن یا تبلت پاسخی برای شما ایجاد می‌کنه. توصیه می‌کنم این اپ که از بهترین اپلیکیشن‌ها برای درس خواندن هست رو از دست ندید.

مرتبط » بهترین نرم افزارهای تبدیل دوربین موبایل به وبکم کامپیوتر! 

[megadl]دانلود از گوگل پلی[/megadl]

[megadl]دانلود از اپ استور[/megadl]


۵- Dragon Anywhere

اپلیکیشن برای مطالعه

به دنبال یک برنامه دیکته قدرتمند می‌گردید؟ Dragon Anywhere آماده خدمت‌رسانی به شماست. حرف بزنید تا اپلیکیشن برای شما تایپ کنه. این که آیا شما یادداشت‌هاتون رو یا متنی رو برای سخنرانی ضبط می‌کنید فرقی نداره، Dragon Anywhere اطلاعات رو به عنوان یک فایل صوتی و یک سند متنی ذخیره می‌کنه، که می‌تونید از طریق دستورات صوتی مختلف اون رو ویرایش کنید.

مرتبط » بهترین اپلیکیشن ها برای آرامش اعصاب و کاهش استرس و اضطراب 

[megadl]دانلود از گوگل پلی[/megadl]

[megadl]دانلود از اپ استور[/megadl]


۶- Exam Countdown Lite

اپلیکیشن برای کنکور

عنوان؟ شمارش معکوس آزمون! عملکرد این اپ دقیقا همین چیزی هست که در عنوان گفته شده. این برنامه برای هر دانش آموزی که با فصل امتحانات روبه‌رو می‌شه و یک برنامه امتحانی گیج کننده داره، عالیه! رابط کاربری ساده اون باعث می‌شه همه تاریخ‌ها و زمان‌های امتحان آینده‌تون رو  ثبت کنید و با مشاهده کاهش زمان‌تون بجنبید. 

به نظر می‌رسه این اپلیکیشن برای بعضی از دانش آموزان موجب پانیک اتک بشه. اما اگه ترجیح می‌دید با آینده روبرو بشید، دونستن اینکه دقیقا چه مدت زمان برای مطالعه دارید می‌تونه یک مزیت مهم باشد. این اپ برای بچه‌های کنکوری خیلی کارآمد هست. 

مرتبط » چگونه نگران آینده نباشم؟ پایان نگرانی های دانشجویان و دانش آموزان

[megadl]دانلود از گوگل پلی[/megadl]

[megadl]دانلود از اپ استور[/megadl]


۷- Wunderlist Pro

بهترین اپلیکیشن‌ها برای درس خواندن

Wunderlist Pro اگرچه به اندازه برنامه iStudiez Pro Legend که در بالا توضیح داده شده، یک برنامه زمان بندی عمیق نیست، اما هنوز هم یک برنامه مفید برای برنامه ریزی زمان مطالعه شماست. این اپ به شما امکان می‌ده وقت‌تون رو به طور مؤثر مدیریت کنید، مثلا تعیین زمان‌های خاص برای مطالعه، سخنرانی‌ها و البته زمان‌های سرگرمی و استراحت. 

مرتبط » انیمه های انگیزشی برای درس خواندن ؛ با لذت درس بخوانید! 

[megadl]دانلود از گوگل پلی[/megadl]

[megadl]دانلود از اپ استور[/megadl]

امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شیم در بخش دیدگاه‌ها برامون بنویسید.