با معرفی بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان همراه ما باشید

با بخش دوم معرفی بهترین اپلیکیشن های آهنگسازی برای کودکان در خدمت شما عزیزان هستم! در بخش اول من 5 اپلیکیشن کاربردی و ارزشمند از لحاظ آموزشی و محتوایی را برای کودکان معرفی کردم. لازم به ذکر است این برنامه ها از میان بازه زیادی انتخاب شده اند و در انتخاب آنها به قابل فهم بودن، بازه سنی، کیفیت برنامه، رابط کاربری، محتوای ارائه شده و عدم مضر بودن آن برای فرهنگ ایرانی/ اسلامی توجه شده است.

در بخش قبلی نیز خدمت دوستان اعلام کردم ، اجتناب از تکنولوژی کاری بسیار بیهوده است در نتیجه آموزش صحیح و استفاده درست از ابزار های دنیای مدرن امری حیاتی برای ما و کودکان مان است، از این رو بر آن شدم تا بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان را در بخش های مختلفی معرفی کنم و امیدوارم بتوانم کاری مفید برای فرزندان کشورم انجام دهم. در ادامه با معرفی 5 اپلیکیشن آموزشی جذاب دیگر همراه من باشید.

 

 

Duckie Deck Homemade Orchestra

[aparat id=”J0pDF”]

این اپلیکیشن جذاب نحوه بوجود آمدن صدا و ساخت صدا بوسیله وسایل روزمره را به کودک آموزش می دهد! رابط کاربری با رنگ های زنده و تاثیرگذار اجازه میدهد تا کودکان با بازه سنی کمتر از 4 سال نیز بتوانند از این برنامه استفاده کنند. نحوه درک و دریافت فرکانس های صوتی و تفاوت شخصیت صداهای تولید شده توسط هر وسیله، نیازی است که همه کودکان باید آن را به خوبی یاد بگیرند، درک درست فرکانس های صوتی در سنین پایین باعث رشد و توسعه گوش ها و همچنین مغز می شود!!!

بازه سنی : پیش دبستانی به بالا / +4

قیمت : 3 دلار

دانلود: برای iOS و Android


Adventures of Poco Eco—Lost Sounds

[aparat id=”U1gxJ”]

این اپلیکیشن یک برنامه آهنگسازی نیست ! درواقع Adventures of Poco Eco—Lost Sounds یک بازی ماجراجویی بر پایه موسیقی است که شما باید در دنیایی جذاب و عجیب و غریب به دنبال حل کردن پازل های جالب و پیدا کردن صدای گمشده قبیله POco Eco باشید!  جدا از این، موسیقی متن این ماجراجویی جذاب توسط آهنگساز الکترونیک و هنرمند مجارستانی Iamyank ساخته شده که فوق العاده زیبا و تاثیرگذار است. این بازی موسیقایی جذاب که تاکنون برنده جوایز زیادی هم شده یک پازل معمولی نیست ! و باعث رشد و خلاقیت صوتی کودکان شما میشود! گرچه به نظر من این بازی برای هر رده سنی جذاب و آموزنده است.

بازه سنی : +6

قیمت : 1 الی 2 دلار

دانلود: برای iOS و Android


Keezy

[aparat id=”pHA3l”]

من سعی کردم برای کودکان و والدین عزیزی که دو قسمت این مقاله رو مطالعه می کنند، برنامه هایی معرفی کنم که بتوانند توانایی موسیقایی کودک را در هر بخشی تقویت کنند و صرفا به معرفی برنامه های تکراری و کلیشه ای نپرداختم !!! از این رو برنامه keezy نیز برنامه ای است متفاوت !!! این برنامه درواقع یک سمپلر (نمونه گیر صوتی) است ، که به کاربر اجازه میده صدای خودش یا صداهای مختلف را ضبط کند و با میکس کردن آنها آهنگ خود را بسازد. اما هدف اصلی این برنامه توسعه قابلیت بیت باکس (ساخت آهنگ با دهان) است. برنامه ای سرگرم کننده و جذاب برای تمامی رده های سنی! پیشنهاد می کنم حتما این برنامه را امتحان کنید.

بازه سنی : +4

قیمت : رایگان

دانلود: برای iOS


Melody Jams

[aparat id=”2cah3″]

یک راه خلاقانه برای راک استار شدن ! برای ساخت یک آهنگ در این اپلیکیشن با انتخاب شخصیت مورد علاقه و میکس آنها با هم آهنگ خود را بسازید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و قابل فهم است. برای ساخت آهنگ تنها کاری که نیاز است کودک شما انجام دهد انتخاب شخصیت های کارتونی بامزه به سبک انیمیشن شرکت هیولا ها است، که هریک از آنها در حال نواختن یک ساز موسیقی هستند . با قرار دادن آنها در استیج کودک شما می آموزد که یک گروه موسیقی از چه بخش هایی تشکیل شده و هر یک از نوازنده ها چه بخش از موسیقی را می نوازد. همچنین به این طریق کودک با هارمونی و سازبندی و ابزار مورد نیاز برای ساخت یک آهنگ آشنا می شود.

بازه سنی : +4

قیمت : 3 دلار

دانلود: برای iOS


Sound Rebound

[aparat id=”eLGsa”]

ابزاری خلاقانه برای کشف رنگ و صدا !!!  Sound Rebound یک فضای خلاقانه برای ایجاد تعاملات جالب، کلاژهای پویا و یا هر چیز دیگری که به ذهن می آید است. ارکستراسیون پرش و ضربه ها و کشف رنگ صداها !!! کودک شما بوسیله این ابزار هوشمندانه، ساخت سازه (چیدمان) ، آشنایی با مفاهیم رنگ، رنگ صوتی و خلاق بودن در زمینه صوتی / تصویری را به خوبی می آموزد. 

بازه سنی : +4

قیمت : رایگان

دانلود: برای iOS


 امیدوارم از این برنامه های کاربردی برای آموزش کودکان خود بهره ببریم، لطفا این مقاله را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کنید تا آنها هم از وجود این برنامه های کاربردی آگاه شوند و از تکنولوژی و گجت های همراه به درستی برای آموزش کودکشان بهره ببرند. آموزش فقط مربوط به مدرسه نیست بلکه پدر و مادر وظیفه دارند برای آموزش کودک خود در خانه زمان بگذارند و با فرستادن کودکان به کلاس های مختلف و یا با خرید گوشی یا تبلت  برای آنها از زیر این کار شانه خالی نکنند.

 

همچنین بخوانید