در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین بازی‌های ترسناک موبایل آشنا کنیم. پس اگر قصد دارید برای مدتی سرگرم شوید، داستانی درگیرکننده و ترسناک را تجربه کنید و صدالبته بترسید، در ادامه با ما همراه باشید.

در چندسال اخیر هرچه پلتفرم‌های اندروید و IOS میزبان بازی‌های تیراندازی باکیفیت نظیر Call of Duty بوده‌اند، فقدان بازی‌های داستان محور جذاب با اندکی چاشنی ترس به خوبی در گوشی‌های هوشمند حس می‌شود. ژانر ترسناک از آن دست ژانرهایی است که نه فقط در صنعت بازی‌های ویدئویی بلکه در سینما نیز شاهد افت شدید آن هستیم.

سازندگان کمتر دست به ساخت عنوانی متفاوت در این ژانر می‌زنند و دست به دامان کلیشه‌ها آثار خود را منتشر می‌کنند. در این میان اندک استودیوهای مستقلی هستند که سعی در خلق عنوانی جذاب و متفاوت دارند و متاسفانه علی رغم کیفیت خوب بازی‌هایشان کمتر دیده می‌‌شوند. در این مطلب قصد داریم بیش‌تر سری به بازی‌های همین استودیوها بزنیم و آن‌ها را به شما معرفی کنیم.


همچنین بخوانید:

بهترین بازی‌های کم حجم موبایل که به‌خوبی سرگرم‌تان می‌کنند!

هرآنچه که باید درباره بازی Assassin’s Creed Valhalla بدانید !

آموزش بازی Fortnite ؛ راهنمایی برای تازه کارها! 


 Spirits of Anglerwood Forest

 Spirits of Anglerwood Forest

مایک بریورمن با بازی Spirits of Anglerwood Forest موفق شده یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی و ترسناک چندسال اخیر را برای پلتفرم اندروید منتشر کند.بازی شما را در نقش Edgar Fenn قرار می‌دهد که در اوایل قرن بیستم به همراه پدر و مادرش در خانه‌ای روستایی در کنار جنگل Anglerwood زندگی می‌کند. پدر و مادر او به طرز عجیب و مرموزی یک روز بعد از این که پدرش توضیحاتی را در رابطه با تشریفاتی مذهبی به او می‌دهد، ناپدید می‌شوند.

افسانه‌های قدیمی خبر از داستان‌هایی ترسناک از وجود ارواح در این جنگل عجیب می‌دهند و پدر ادگار در واقع این مراسم را جهت محافظت خانواده از وجود این شیاطین انجام می‌دهد. پس از این که ادگار متوجه ناپدید شدن پدر و مادرش می‌شود سفری را جهت پیداکردن آن‌ها آغاز می‌کند. شاید داستان در ابتدا ساده و کلیشه‌ای به نظر برسد اما مایک بریورمن به خوبی موفق شده با القای ترسی لاوکرفتی به مخاطب و روایتی جذاب و در عین حال کودکانه داستانی جذاب را تحویل مخاطب دهد. داستانی که بعضا حس و حالی مشابه داستان هانسل و گرتل را به ما منتقل می‌کند.

گیم پلی اثر از 12 بخش تشکیل شده که هر بخش معمولا دو روز را شامل می‌شود. در هر روز شما در دو مرحله کنترل ادگار را در دست می‌گیرید. زمانی که هوا روشن است و زمانی که شب شده و نوبت به اجرای مراسم می‌شود. در روز خطری شما را تهدید نمی‌کند و باید موقعیت فانوس‌ها را مشخص کنید. همچنین می‌توانید با صحبت کردن با اهالی شهر اطلاعات زیادی از داستان بازی و اتفاقاتی که در این جنگل مرموز اتفاق می‌افتد، بدست آورید. اما چالش اصلی بازی در شب اتفاق می‌افتد. جائی که باید در دل جنگل با استفاده از نمک و چوب، مراسمی را انجام دهید و فانوس‌ها را روشن کنید تا از ورود ارواح جلوگیری کنید. در این میان ارواح خبیث جنگل به دنبال شما هستند تا از روشن شدن فانوس‌ها جلوگیری کنند.


همچنین بخوانید: بهترین بازی های مناسب کودکان برای اندروید ؛ این روزها بچه ها رو فراموش نکنید!


Dead by Daylight Mobile

Dead by Daylight Mobile

بازی Dead by Daylight همچنان پس از سالها انتشار جز یکی از محبوبیت ترین بازی‌های آنلاین محسوب می‌شود. بازی که ایده سری فیلم‌های اسلشری جمعه سیزدهم را در دست گرفته و در قالب یک بازی چند نفره در آورده است. حال مدتی است که این بازی ترسناک برروی موبایل منتشر شده است. گیم پلی بازی به طور کلی شما را در قالب دو شخصیت قرار می‌دهد. یا باید به عنوان بازمانده، دستگاه‌های موجود در محیط بازی را تعمیر کنید و در نهایت از محیط فرار کنید یا در هیبت قاتلی مخوف مانع از بازماندگان شوید.

هریک از کاراکترهای بازی قابلیت‌های خاص خود را دارند که با پیشروی در بازی می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید. گرافیک بازی در سطح خوبی قرار دارد و متناسب با یک بازی موبایلی است. نقطه عطف بازی را می‌توان استرسی به شمار آورد که هنگام فرار از دست قاتل به شما القا می‌شود. استرسی که در نوع خود عذاب آور است.


همچنین بخوانید: معرفی پنج بازی سرگرم کننده موبایل برای ایام قرنطینه ؛ سرگرمی هم آرزوست!


Slender Man Dark Forest

Slender Man Dark Forest

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که عاشق داستان‌های ترسناک باشد و نامی از اسلندرمن معروف نشنیده باشد. موجودی بلند و کشیده که در جنگل زندگی می‌کند و مقصر ناپدیدشدن بسیاری است. همانند نسخه‌های دیگر سری بازی‌های اسلندر، این بازی موبایلی نیز حول پیداکردن تعدادی کاغذ در جنگل می‌چرخد. البته که پیداگردن و جمع آوری این کاغذها نیز کار ساده ای نیست و اسلندر دائما به دنبال شما است.

در کل گیم پلی بازی بر پایه گشت و گذار جهت پیداکردن کاغذها است و بازی با موسیقی ترسناک و درگیرکننده کار شما را در جنگل اتمسفریک خود سخت می‌کند. اسلندر کار خاصی انجام نمی‌دهد و تنها کافیست برای لحظه‌ای جلوی شما ظاهر شود تا از ترس در جای خود خشک شوید. همین لحظاتی که باعث می‌شود آن را در بین بهترین بازی‌های ترسناک موبایل قرار دهیم.

بهترین بازی‌های ترسناک موبایل

The Walking Dead

استودیوی تل تیل گیمز سالهای پیش با انتشار بازی اپیزودیک مردگان متحرک، یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ را منتشر کرد. بازی‌ای که فصل اول آن جوایز زیادی را از آن خود کرد. هر چند بازی در بقیه فصل‌ها نتوانست کیفیت خود را حفظ کند اما همچنان در رده بهترین‌ها است. بازی پس از مدتی برروی موبایل نیز منتشر شد تا کاربران موبایل نیز ار تجربه این شاهکار عقب نمانند.

گرافیک بازی تم کارتونی دارد و گیم پلی بازی با انتخاب دیالوگ و سیستم دکمه زنی پیش می‌رود. دیالوگ‌هایی که بر داستان بازی تاثیرگذار هستند. در طول داستان بازی باید به شخصیت اصلی یعنی کلمنتاین کمک کنید تا راه و رسم بقا را بیاموزد و در این دنیای وحشی و بدون رحم جایگاه خود را پیدا کند.

Five Nights at Freddy's

Five Nights at Freddy’s

در ادامه لیست بهترین بازی‌های ترسناک موبایل قصد داریم تا ما را با سری بازی‌های ترسناک و استرس‌زای Five Nights at Freddy’s آشنا کنیم. سری‌ بازی‌های مشهوری که تقریبا برروی تمامی پلتفرم‌ها در دسترس است. مکانیز گیم پلی بازی ساده است. در هر یک از نسخه‌های بازی شما در نقش نگهبان یک مکان قرار می‌گیرید که به درها و دوربین‌های مداربسته آن دسترسی دارید.

در این حین باید تا زمانی که ساعت درون بازی بگذرد و هوا روشن شود مراقب حمله عروسک‌های عجیب غریب بازی باشید. عروسک‌هایی که حرکات عجیبی انجام می‌دهند و نباید بگذارید دست آن‌ها به شما برسد. چالش اصلی بازی به مدیریت ذخیره انرژی دوربین‌ها و درها است که باید به خوبی آن را کنترل کنید. این مدیریت انرژی با توجه به حرکت کردن‌های گاه و بی گاه عروسک ها بسیار استرس زا است.


همچنین بخوانید: بازی‌های شبیه The Last of US که حتی داستانی بهتر دارند! 


بهترین بازی‌های ترسناک موبایل

The Fear : Creepy Scream House

در پایان لیست بهترین بازی‌های ترسناک موبایل شما را با The Fear  آشنا می‌کنم. داستان بازی روایتگر مردی است که همسر سابق خود را به دلیل مشکلات روانی از دست می‌دهد و حال با همسر و فرزند جدید خود قصد دارد زندگی تازه‌ای را شروع کند اما به نظر می‌رسد این اتفاق به راحتی رخ نخواهد داد.

بازی شما را در ساختمانی متروکه قرار می‌دهد که باید راه خود را برای خروج از آن جا پیدا کنید. البته که به این راحتی‌ها نخواهد بود و روح اهریمنی و پلید در تلاش برای تسخیر شماست. گیم پلی بازی چندان پیچیده نیست و به صورت اول شخص است. موسیقی‌های سنگین بازی به همراه حضورهای گاه و بی گاه موجود درون بازی، هارمونی را به وجود آورده‌اند که می‌تواند ترس را به وجود هر کسی القا کند. پس اگر فکر می‌کنید بازی‌های قبلی لیست به اندازه کافی ترسناک نیستند، این عنوان را تجربه کنید.


در ادامه بخوانید:

چرا بازی های ریمستر و ریمیک در سال های گذشته رونق پیدا کردند؟! 

فیلم‌های شبیه Tenet که نباید از دست‌شان بدهید!