با معرفی بهترین تبلت‌های موجود در بازار با ما همراه باشید. تبلت را باید ابزاری کاربردی همچون لپ تاپ دانست که برخی از آنها با توجه به سخت افزاری قدرتمند به خوبی می‌توانند نقش یک رایانه شخصی قابل حمل را ایفا کنند. برای مثال تبلت آیپد پرو اپل یک گزینه معمولی نیست و بهترین مشخصات بری آن در نظر گرفته شد. گذشته از آن انواع تبلت را می‌توان در بازار یافت اما در این مطلب قصد داریم بهترین تبلت‌های موجود در بازار را برای شما نام ببریم.


همچنین بخوانید:  بهترین تبلت‌های ارزان قیمت سال 2019 


بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال خرید تبلت ایده‌آل هستید و نمی‌دانید گزینه مناسب کدام است، این مطلب را دنبال کنید تا راهنمایی قابل قبولی با توجه به بودجه تان دریافت کنید.

بهترین تبلت‌های موجود در بازار 

1-سامسونگ Galaxy TAB A 10.1 2019 LTE

بهترین تبلت‌های موجود در بازار

قیمت: 258 دلار

تبلت گلکسی تب ۱۰٫۱ سال ۲۰۱۹ شرکت سامسونگ، یک تبلت میان‌رده بسیار محبوب به حساب می‌آید. تبلتی که قیمت نسبتا مناسبی دارد و از ویژگی‌های جالب توجهی بهره می‌برد. مثلا صفحه نمایش  Full HD دارد و بدنه فلزی برای آن در نظر گرفته شده است. داشتن سخت افزار مناسب و استفاده از اندروید ۹ هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آیند.

بر خلاف مدل‌‌ قبلی، گلکسی تب ۱۰٫۱ جدید ظاهر متفاوتی دارد. هیچ دکمه‌ خانه فیزیکی‌ای برای این تبلت در نظر گرفته نشده و به همین دلیل حاشیه‌های صفحه نمایش باریک‌تر از مدل قبلی شده‌اند. در حالی که مدل‌های قبلی این تبلت از بدنه پلاستیکی بهره می‌بردند، این تبلت جدید، بدنه‌ای فلزی دارد. بدنه فلزی باعث شده که حس کار کردن با یک محصول رده بالا را در اختیار داشته باشید. از طرف دیگر باید به این موضوع اشاره کنیم که ضخامت گلکسی تب ۱۰٫۱‍ سال ۲۰۱۹ تنها ۷٫۵ میلی‌متر است. تبلتی باریک را مشاهده می‌کنید که وزن آن هم به ۴۷۰ گرم می‌رسد. با تبلت باریک و سبکی مواجه هستید که در رنگ‌های سفید، طلایی و مشکی راهی بازار شده است.

همان طور که از نام این محصول مشخص است، گلکسی تب ۱۰٫۱ از صفحه نمایشی ۱۰٫۱ اینچی برخوردار است. صفحه نماشی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ که دقت تصویر آن به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. صفحه نمایش ۱۰ اینچی این محصول با کیفیت Full HD نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند. البته که تبلت‌های رده بالاتر از دقت تصویر بالاتری برخوردارند، اما گلکسی تب ۱۰٫۱ از صفحه نمایش باکیفیت و خوبی برخوردار است. صفحه نمایش رنگ‌های را خوب نشان می‌دهد و میزان کنتراست آن هم نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند. از طرف دیگر این صفحه نمایش روشنایی خوبی هم دارد که باعث شده بتوانید در محیط‌های باز از این محصول راحت استفاده کنید. البته میزان روشنایی صفحه نمایش این تبلت به آیپد پرو نمی‌رسد. با این حال در سطح قابل قبولی قرار دارد.


همچنین بخوانید: بهترین پاوربانک‌های موجود در بازار ؛ راهنمای خرید ایده‌آل


یک باتری ۶۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی برای این تبلت در نظر گرفته شده است. در آزمایش‌های صورت گرفته باتری می‌تواند ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه تبلت را روشن نگه‌دارد. این مقدار باتری شاید خیلی خیره کننده نباشد، اما بد نیست. چند ساعتی راحت می‌توانید با این تبلت ویدیو تماشا کنید و به گشت و گذار در اینترنت مشغول شوید. اگر یک استفاده معمولی این تبلت داشته باشید، می‌توانید چند روزی با باتری آن سر کنید.

تبلت گلکسی تب ۱۰٫۱ سال ۲۰۱۹ دو بلندگوی استریو دارد. بلندگوهایی که در کنار پورت USB-C قرار گرفته‌اند. البته از آنجایی که این بلندگوها هر دو در یک سمت تبلت هستند، صدای استریوی خاصی را احساس نمی‌کنید. این در حالی است که سامسونگ می‌گوید این تبلت از استاندارد «دالبی اتموس» پشتیبانی می‌کند. با این حال بلندگوها کیفیت معمولی‌ای دارند و چندان شگفت‌انگیز نیستند. کیفیت صدای این تبلت برای تماشای فیلم و گوش کردن به موسیقی قابل قبول است.

2-سامسونگ Galaxy TAB S6 Lite 

قیمت: 529 دلار

تبلت مدل GALAXY TAB S6 از محصولات جدید سامسونگ، یکی دیگر از بهترین تبلت‌های موجود در بازار است که با صفحه‌نمایش 10.4اینچی طراحی و تولید شده است. بدنه‌ی تمام آلومبنیومی این تبلت 5.7 میلی‌متر ضخامت دارد و از کیفیت ساخت و استحکام خوبی برخوردار است. تراشه Exynos 9611 این تبلت، دارای پردازنده‌ی 8هسته‌ای Cortex-A73 با پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3 است. رم4 گیگابایتی و حافظه‌ی 64 گیگابایتی هم از دیگر مشخصات فنی این محصول است.یک باتری لیتیوم‌-پلیمر 7040 میلی‌آمپری هم وظیفه‌ی توان‌رسانی به این قطعات سخت‌افزاری و صفحه‌نمایش را به‌ عهده دارد.

درمجموع قطعات سخت‌افزاری این مدل طوری انتخاب شده‌اند که هم توان کاری خوبی داشته باشند و هم باعث افزایش بیش‌ازحد قیمت نهایی کالا نشوند. این تبلت قابلیت اتصال سیم‌کارت‌ دارد و شبکه‌های ارتباطی 2G ،3G و 4G را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در تمامی شرایط با GALAXY TAB S6 lite آنلاین باشید.دوربین پشتی یا همان دوربین اصلی این تبلت از رزولوشن 8 مگاپیکسل برخورداراست و دوربین جلو یا همان سلفی هم کیفیت 5 مگاپیکسلی دارد. درمجموع می‌توان GALAXY TAB S6 lite را یک محصول خوش‌ساخت و یک همراه همیشگی برای انجام انواع امور روزمره در یک صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ دانست.

3- سامسونگ Galaxy Tab S5e 10.5
قیمت: 392 دلار

یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار تبلت گلکسی تب اس 5e است که به گونه ای طراحی شده که از وزن بسیار سبکی برخوردار می باشد. این تبلت بی نظیر با ضخامت 5.5 میلی متر و نزدیک به 400 گرم وزن، به حدی سبک است که می توانید به راحتی آن را با خود حمل کنید. همچنین با خیال راحت، فیلم های مورد نظرتان را تماشا کنید و یا وسایل خانه را با آن کنترل و مدیریت کنید.طراحی این تبلت به راحتی با استایل شما یکی می شود. این تبلت از قاب یکپارچه با جلوه بسیار زیبای فلزی برخوردار می باشد و در سه رنگ طلایی، نقره ای و مشکی که به راحتی با سبک زندگی شما هماهنگی دارند ارائه شده است.

تبلت t725 سامسونگ به همراه رابط کاربری One UI، با انتخاب و گردآوری مطالبی که بیشتر مورد استفاده ی شما می باشد، شلوغی و بی نظمی نمایشگر را به حداقل رسانده است. تنها کافی است بر روی محتوای مورد نظرتان کلیک کنید و تجربه متفاوتی از کار با تبلت داشته باشید.این تبلت دارای نمایشگر 10.5 اینچی AMOLED می باشد که رنگ های بی نظیر و بهترین درجه شفافیت و روشنایی نمایشگر را ارائه می دهد تا لذت شما از تماشای فیلم و محتوای مورد نظرتان را چند برابر کند.

تبلت گلکسی تب اس 5e با برخورداری از سیستم اسپیکر چهارگانه که توسط AKG تنظیم شده است، به شما این امکان را می دهد تا با صدایی زنده و شفاف به موزیک های مورد نظرتان گوش دهید. از طرفی صدای سوراند و سه بعدی Dolby Atmos شما را در صدای محتوایی که در حال تماشای آن هستید غوطه ور می سازد.گلکسی تب s5e با برخورداری از قابلیت Bixby Voice، به خوبی به دستورات شما پاسخ می دهد و حتی می توانید از راه دور لوازم مختلف منزل را کنترل کنید.همچنین این تبلت با برخورداری از Family Share، به شما این امکان را می دهد که به راحتی تصاویر، ریمایندرها و نوت های خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

گلکسی تب اس 5e با برخورداری از باتری 7040 میلی آمپری تنها با یک بار شارژ به شما این امکان را می دهد تا به مدت 14 ساعت و 30 دقیقه، بدون نگرانی از خالی شدن شارژ بی وقفه با تبلت کار کنید. گلکسی تب s5e، دارای سیستم احراز هویت پیشرفته ای نظیر تشخیص چهره می باشد تا شما تنها کسی باشید که به محتوای شخصی خود دسترسی داشته باشید. در دکمه Power نیز اسکنر اثر انگشت تعبیه شده است که می توانید به جای تایپ پسورد از آن استفاده کنید.

4-هوآوی Mediapad T3 10

قیمت: 179 دلار

تبلت «Mediapad T3 10» یکی از محصولات شرکت «هوآوی» است که با ظرفیت داخلی 16 گیگابایت، صفحه‌نمایش 10اینچی و پشتیبانی از یک سیم‌کارت تولید و عرضه شده است و یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار محسوب می شود. صفحه‌نمایش 10اینچی این محصول از نوع LED-backlit IPS LCD است و وضوح تصویر 800×1280 پیکسل را به تصویر می‌کشد. همان‌طورکه گفته شد، ظرفیت داخلی این تبلت 16 گیگابایت است و نمی‌تواند فضای کافی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی و تصویری، بازی و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران بگذارد.

مجموعه سخت‌افزاری این مدل از تبلت‌های هوآوی، از یک پردازنده‌ی 4هسته‌ای با سرعت 1.4 گیگاهرتز تشکیل شده است و 2 گیگابایت رم، این مجموعه را همراهی می‌کند. با توجه به پشتیبانی این محصول از یک سیم‌کارت، می‌توانید از آن برای برقراری ارتباط تلفنی و اتصال به شبکه‌های ارتباطی 3G و 4G استفاده کنید. از دیگر فناوری‌های ارتباطی این محصول می‌توان به بلوتوث نسخه‌ی 4.0، EDGE، GPRS و وای فای اشاره کرد که تجربه‌ی کاربری بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورند. سنسورهای دوربین به‌کاررفته در این محصول که در قاب جلو و پشت آن تعبیه شده‌اند، همانند بسیاری از محصولات مشابه در بازار از کیفیت قابل‌قبولی برخوردارند.

سنسور دوربین اصلی این محصول 5 مگاپیکسل است. دوربین دوم که از سنسوری 2مگاپیکسلی بهره برده، می‌تواند برای برقرار ارتباطات ویدئویی بسیار کارآمد باشد. سیستم‌عامل نسخه‌ی 7.0 اندروید به صورت پیش‌فرض در این محصول ایفای نقش می‌کند و یک باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی، وظیفه‌ی تأمین انرژی آن را به عهده دارد. این باتری از نوع لیتیوم‌یون و غیر قابل تعویض توسط کاربر است. تبلت 10 Mediapad T3، وزنی معادل 460 گرم و 8 میلی‌متر ضخامت دارد و طول و عرض آن به ترتیب به 229.8 و 159.8 میلی‌متر می‌رسد. اگر داشتن تبلتی با این ویژگی‌ها پاسخ‌گوی نیاز شماست، می‌توانید این مدل از تبلت‌های هوآوی را به‌عنوان یکی از گزینه‌های انتخاب خود مدنظر قرار دهید.


همچنین بخوانید: آی مک و آیپد جدید اپل در نیمه دوم 2020 از راه می رسند


5-لنوو TAB M7
قیمت: 120 دلار

یکی دیگر از بهترین تبلت‌های موجود در بازار که قیمت مناسبی هم دارد تبلت‌های سری تب (Tab) «لنوو» است که جزو تبلت‌های میان‌رده‌ی و اقتصادی شرکت لنوو به‌حساب می‌آیند. تبلت «TAB M7» با پشتیبانی از یک سیم کارت نسل چهارم (4G) و با صفحه‌نمایش 7 اینچی راهی بازار شده است. نمایشگر این تبلت از نوع‌ LCD بوده و با فناوری‌ IPS ساخته شده و وضوح تصویر 1024 × 600 پیکسل را به تصویر می‌کشد و برای تماشای فیلم و عکس مناسب به‌نظر می‌رسد.

32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد که ظاهراً نمی‌تواند فضای کافی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی‌و‌تصویری، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد. با ‌توجه به این مسئله، شرکت لنوو امکانی را فراهم آورده است تا بتوانید با ‌استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی از نوع‌ microSD این فضا را افزایش دهید.

لنوو برای TAB M7 تراشه‌ی Mediatek MT8765B را در ‌نظر ‌گرفته که با پردازنده‌ای چهارهسته‌ای با سرعت 1.3 گیگاهرتز به پردازش اطلاعات مشغول است. در این تبلت یک سنسور 2‌مگاپیکسلی در قاب پشتی قرار دارد و نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کند. همچنین یک سنسور دومگاپیکسلی هم در قاب جلو تعبیه شده است و برای انجام مکالمات ویدئویی استفاده می‌شود.

6-مایکروسافت Surface Pro 7

بهترین تبلت‌های موجود در بازار

قیمت: 1449 دلار

شابد تبلت سرفیس پرو ۷ در لیست بهترین تبلت‌های موجود در بازار گران‌ترین باشد، اما یک کامپیوتر هوشمند، فوق سبک و قابل حمل است که می‌تواند نیاز کاربران خود را از داشتن تبلت، لپ تاپ و حتی کامپیوتر رومیزی دیگر برطرف کند. این نسل جدید از کامپیوترهای تبدیل شونده سرفیس مجهز به پردازنده نسل دهم اینتل است و می‌تواند به طور کامل پردازش‌های حرفه‌ای و روزمره را برای کاربران خود انجام دهد. سرفیس پرو ۷ با همان ظاهر گذشته تمامی تبلت های سرفیس پرو ساخته شده است و هیچ تفاوت عمده‌ای با محصولات پیشین مایکروسافت ندارد.

این مسئله نشان می‌دهد که مایکروسافت به طور کامل از طراحی محصولات خود راضی است و به همین دلیل تمایلی به تغییر آن ندارد. باتری سرفیس پرو ۷ می‌تواند با ۱۰٫۵ ساعت برای کارهای روزمره و عادی پاسخگو باشد؛ در کنار اینکه ابعاد این محصول ۲۹۲ در ۲۰۱ در ۸٫۵ میلی متر است و می‌تواند به راحتی حمل شود و برای یک روز کاری به طور کامل پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشد. تصور کنید که با سرفیس پرو ۷ می‌توانید به راحتی از خانه خارج شوید و دیگر نیازی به همراه داشتن شارژر نخواهید داشت؛ سرفیس جدید می‌تواند تمامی کارهای شما را با باتری قدرتمند خود انجام دهد.

سرفیس جدید مایکروسافت مجهز به یک درگاه USB-C و یک درگاه USB-A است. درگاه کامل USB می‌تواند به طور کامل سرفیس را به یک لپ تاپ قابل حمل تبدیل کند که هر دستگاهی به آن متصل می‌شود. علاوه بر این، USB-C یک قدم جدید از طرف مایکروسافت است که باعث می‌شود تا سرفیس پروی جدید مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ با لوازم جانبی مدرن سازگارتر باشد. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از درگاه MicroSDXC کارت‌های حافظه مختلف را به سرفیس خود متصل کنند و حافظه دستگاه خود را ارتقا دهند. علاوه بر این، سرفیس جدید مجهز به ارتباط وای فای ۶ و بلوتوث ۵ است و از آن طریق می‌تواند به صورت بهینه امکان ارتباط به اینترنت را برای شما فراهم بسازد.


همچنین بخوانید: سرفیس دو مایکروسافت در آینده نزدیک عرضه می شود


7-سامسونگ Galaxy Tab A 8.0 
قیمت: 230 دلار

تبلت گلکسی تب A 8.0 اینچ قلم دار مدل 2019 که با شناسه کد SM-P205 پلاس با قلم نیز شناخته شده است، یک تبلت 8 اینچی جدید سامسونگ در سال 2019 میلادی است. این تبلت جدید سامسونگ جزء محصولات میان رده بازار قرار می‌گیرد و می‌تواند برای کسانی که انتظارات زیادی از تبلت خود ندارند ولی قلم نیاز دارند گزینه‌ی مناسبی باشد. این تبلت Samsung گلکسی تب A سایز 8 اینچ دارایدو نسخه سیم‌کارت خور با نام تبلت سامسونگ P205 و نسخه بدون سیمکارت با نام تبلت سامسونگ P200 به بازار عرضه شده است. به همراه دارد که عبارتند از قابلیت برقراری مکالمه و پشتیبانی از شبکه‌ی 4G جدای از این موضوع باید جابجایی راحت و کیفیت ساخت خوب را به دیگر نقاط مثبت این تبلت اضافه کنیم. این تبلت سامسونگ از درگاه USB با نوع Type C استفاده می کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی و ارزیابی طراحی و کیفیت ساخت یک محصول، مقایسه‌ی آن با بهترین محصول هم‌رده‌ی خود است. تبلت لنوو تب 4 8یا همان 8504X و تبلت قدیمی ایسوس Z380knl دو مورد از تبلت‌های 8 اینچی تولیدشده از نظر طراحی و کیفیت ساخت به‌حساب می‌آیند. با مقایسه‌ی ابعاد و وزن گلکسی تب A مدل 2019 درمیابیم که این دو محصول وضعیت مشابهی دارند. گلکسی تب A حدود 8.8 میلی‌متر ضخامت و 325 گرم وزن دارد. گلکسی تب A به نمایشگر 8 اینچی با دقت تصویر 1200 * 1920 پیکسل یا همان فول اچ دی مجهز است و تراکم پیکسلی 283ppi را ارائه می‌دهد. سی پی یو 8 هسته‌ای و رم 3 گیگابایتی این تبلت می‌تواند عملکرد خیره‌کننده‌ای در اجرای برنامه‌های سنگین از خود نشان دهد.

این محصول در نسخه‌ی 7.0.9 بنچ‌مارک AnTuTu امتیاز 42373 را کسب کرد که با تبلت های 8 اینچ موجود در بازار تبلت ایران در حا حاضر مورد مشابهی ندارد! خوشبختانه به دلیل وجود خروجی صدای مکالمه در بالای نمایشگر این دستگاه، کاربران می‌توانند مکالمات خود را بدون هندزفری هم انجام دهند. همچنین سامسونگ از 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این تبلت استفاده کرده که حدود نیمی از آن در دسترس کاربر قرار دارد. اگر مانند ما فکر می‌کنید که این میزان حافظه‌ی داخلی جوابگوی نیازتان نیست، می‌توانید به‌وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD تا 512 گیگابایت دیگر حافظه‌ی این دستگاه را افزایش دهید.

منبع انرژی این تبلت را یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4200 میلی‌آمپر ساعت تشکیل می‌دهد که به وسیله‌ی کاربر قابل جدا شدن نیست. مطابق با آنچه انتظار داشتیم، گلکسی تب A می‌تواند به‌طور متوسط تا یک روز شارژ دوام آورد. اندروید نسخه‌ی 9 با نام اندروید پای در این تبلت سامسونگ اجرا می‌شود. در بخش دوربین،این تبلت سامسونگ از یک حسگر 8 مگاپیکسلی در پشت تبلت و یک حسگر 5 مگاپیکسلی بر قاب جلوی گلکسی تب A استفاده کرده است که می‌تواند عکس‌های با کیفیت و رضایت‌ بخشی بگیرد.

8-اپل iPad 10.2

بهترین تبلت‌های موجود در بازار

قیمت: 389 دلار

هدف اصلی اپل از عرضه‌ی آیپد نسل جدید، معرفی آیپدی به‌صرفه برای دانش‌آموزان و دانشجویان است. این آیپد از Apple Pencil Series 1 و Smart Keyboard پشتیبانی می‌کند. آیپد 10.2 اینچی سال 2019 نسبت به نسل پیشین خود 0.5 اینچ بزرگتر تولید شده است و همچنین از کیفیت تصویر بالاتری نیز برخوردار است؛ صفحه‌نمایش آیپد جدید 10.2 اینچی با وضوح تصویر 1620×2160 پیکسل است که تراکم 264 پیکسل را ارائه می‌دهد. این تبلت به تراشه‌ی A10 Fusion و پردازنده‌ی کمکی M10 برای پردازش‌های حرکتی مجهز است.

پردازنده‌ی چهارهسته‌ای این تبلت، سرعتی برابر با 2.34 گیگاهرتز دارد و 2 گیگابایت حافظه‌ی رم این پردازنده را همراهی می‌کند. در زمینه‌ی دوربین، آیپد جدید 10.2 اینچی پیشرفتی نداشته، و اپل از یک حسگر 8مگاپیکسلی برای دوربین اصلی تبلت 10.2 اینچی استفاده کرده است که می‌تواند با حداکثر کیفیت FullHD فیلم‌برداری کند. خبر بد اینکه فلشی این سنسور را همراهی نمی‌کند و عکاسی در محیط‌هایی با نور کم توسط این سنسور چندان رضایت‌بخش نخواهد بود.

دوربین دوم این تبلت دارای یک حسگر 1.2مگاپیکسلی است که از ویژگی قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) بهره می‌برد. آیپد 10.2 اینچی سال 2019 علاوه‌بر حافظه‌ی داخلی 128گیگابایتی، در نسخه‌ی 32 گیگابایتی هم عرضه شده است؛ همچنین این تبلت در دو نسخه‌ی LTE و WiFi تولید شده است که مجموعا چهار انتخاب پیش روی کاربران قرار می‌دهد. آیپد جدید 10.2 اینچی در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی عرضه خواهد شد.


همچنین بخوانید: با ترفندهای کمتر شناخته شده آیفون و آیپد آشنا شوید!


9-اپل iPad Pro 11
قیمت: 899 دلار

آیپد پرو 2020 به طور کلی در 4 ظرفیت 128،256،512 گیگابایت و 1 ترابایتی و همچنین در دو مدل سیم کارت خور و بدون سیم کارت ارایه خواهد شد. آیپد پرو 2020 در دو مدل 11 اینچ و 12.9 اینچ در بازار عرضه شده است که از نظر ظاهری شبیه به آیپد های سال 2019 هستند ولی نسل جدید ایپد که به تازگی عرضه شده پردازنده ی قوی تری نسبت به مدل های قبلی دارد. علاوه بر این چینش دوربین های اصلی این آیپد نسب به مدل های قبلی متفاوت تر است و دارای دو دوربین 12 و 10 مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن نیز 7 مگاپیکسلی است.از ویژگی های شاخص این مدل جدید آیپد می توان به اسکنر لیزر سه بعدی به نام LIDAR اشاره کرد.

این اسکنر ویژه در کنار دوربین اصلی قرار دارد و در زمینه تشخیص عمق صحنه ها به منظور ثبت جلوه ی بوکه (bookeh) و محتوای مربوط به واقعیت مجازی (AR) کاربرد دارد. ویژگی خاص و جدید که ایپد پرو جدید نسبت به مدل های قبلی دارد کیبورد این محصول و قلم مخصوص است که همراه با این آیپد است. کیبورد این ایپد قابلیت های متنوعی دارد از جمله اینکه می توانید این کیبورد را از حالت تا شده خارج کرد و به عنوان پایه برای آیپد از آن استفاده کنید. به گفته ی خود کمپانی اپل نکته ی جالبی که این کیبورد دارد این است که; به جای اینکه تجربه ی کاربر macOS در آیپد جدید کپی شود، Trackpad این محصول تجربه ی کاملا جدید به ارمغان می آورد.

هنگامی که کاربران انگشتانشان را روی ترک پد حرکت می دهند، نشانگر به شکلی زیبا دگرگون می شود تا عناصر مختلف رابط کاربری آیپد پرو برجسته شوند. به‌طورکلی، اپل در تبلت‌های سری آیپد پرو از پردازنده ‌ای بسیار قدرتمند بهره می‌برد و این موضوع در محصولات امسال نیز صدق می‌کند. در آیپد پرو ۲۰۲۰، اپل از تراشه‌ای با نام تجاری A12Z Bionic Chip استفاده کرده است که طبق ادعای این شرکت، از هشت هسته‌ی پردازشی برای پردازنده‌ی گرافیکی GPUبهره می‌گیرد. کوپرتینویی‌ها در ادعایی جالب می‌گویند پردازنده‌‌ی A12Z از پردازنده‌های به‌کاررفته در بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی قدرتمندتر است. اپل همواره روی پردازنده‌ی مرکزی تبلت‌هایش مانور خاصی می‌دهد و امسال نیز ویدئو تبلیغاتی جالبی ساخته است تا ازطریق آن، قدرت تبلتش را به‌رخ رقبا بکشد. آیپد پرو ۲۰۲۰ با هربار شارژ حدودا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد و از شبکه‌ی LTE پشتیبانی می‌کند.

10-لنوو TAB M7 7305i
بهترین تبلت‌های موجود در بازار
قیمت: 150 دلار

تبلت‌های سری تب (Tab) «لنوو»، جزو تبلت‌های میان‌رده‌ی و اقتصادی این شرکت به‌حساب می‌آیند. تبلت «TAB M7» با پشتیبانی از یک سیم کارت نسل سوم (3G) و با صفحه‌نمایش 7 اینچی راهی بازار شده است. نمایشگر این تبلت از نوع‌ LCD بوده و با فناوری‌ IPS ساخته شده و وضوح تصویر 1024 × 600 پیکسل را به تصویر می‌کشد و برای تماشای فیلم و عکس مناسب به‌نظر می‌رسد. 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد که ظاهراً نمی‌تواند فضای کافی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی‌و‌تصویری، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد.

با ‌توجه به این مسئله، شرکت لنوو امکانی را فراهم آورده است تا بتوانید با ‌استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی از نوع‌ microSD این فضا را افزایش دهید. لنوو برای TAB M7 تراشه‌ی Mediatek MT8321 را در ‌نظر ‌گرفته که با پردازنده‌ای چهارهسته‌ای با سرعت 1.3 گیگاهرتز به پردازش اطلاعات مشغول است. در این تبلت یک سنسور 2‌مگاپیکسلی در قاب پشتی قرار دارد و نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کند. همچنین یک سنسور دومگاپیکسلی هم در قاب جلو تعبیه شده است و برای انجام مکالمات ویدئویی استفاده می‌شود.