راهنمای خرید بهترین دوربین‌های اکشن کم

در این مطلب بهترین دوربین‌های اکشن کم را به شما معرفی می‌کنیم. دوربین‌های اکشن کم عمدتا برای ورزش و برخی از این دست موارد مورد استفاده قرار گرفته و کاربری هیجان انگیزی دارند. به نوعی باید آنها را در ماجراجویی‌ها و سفرها به کار گرفت، موقعیتی که نمی‌توانید فیلمبرداری کنید و نیاز دارید دوربین را روی بدن خود قرار دهید.


همچنین بخوانید:

بهترین نرم افزارهای تبدیل دوربین موبایل به وبکم کامپیوتر! 

بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی / راهنمای خرید + قیمت


شرکت‌های مطرحی هستند که به تولید بهترین دوربین‌های اکشن کم می‌پردازند و از جمله باید به گوپرو، دی جی آی و چندی دیگر پرداخت. ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین دوربین‌های اکشن کم آشنا سازیم تا در صورت نیاز یکی را انتخاب کنید.

بهترین دوربین‌های اکشن کم به همراه قیمت

1-دوربین  ورزشی دی جی آی Osmo Action

قیمت: 350 دلار

دوربین ورزشی DJI Osmo Action با دوربین GoPro در رقابت تنگاتنگی قرار دارد. یکی از ویژگی‌ها در این دوربین که آن را با رقبای خود متمایز می کند، صفحه نمایش LCD در قسمت جلوی آن است که برای پیش نمایش و پخش فیلم و همچنین تصاویر سلفی استفاده می‌شود. همچنین در قسمت پشت دوربین اوزمو اکشن نیز یک صفحه نمایشگر موجود است. اوزمو اکشن محصول جدید کمپانی DJI می‌باشد که در 15 می 2019 روانه بازار شد. اولین بار در ایران در 19 می 2019 توسط تیم آی‌پهباد این دوربین تست و بررسی شد و نتایج قابل قبولی را برای خود رقم زد.

این دوربین ورزشی که تنها رقیب گوپرو هیرو 7 به حساب می‌آید امتیازات ویژه‌ای نسبت به آن دارد. دوربین DJI Osmo Action مجهز به سنسور CMOS با کیفیت 12 مگاپیکسلی می‌باشد . همانطور که می‌دانید حسگر CMOS علاوه بر ثبت تصویر برای نورسنجی، فوکوس اتوماتیک و عملیات دیگر را در حین عکاسی جهت ثبت تصاویر با شارپنس بالا در کمترین زمان انجام می‌دهد. پردازنده در دوربین DJI Osmo Action از نوع Ambarella H2 است و زاویه آن واید (wide) با زمینه دید 145 درجه می‌باشد. لنز این دوربین با فاصله کانونی f/2.8 طراحی شده است و عمق میدان بالایی را تحت پوشش قرار خواهد داد.


همچنین بخوانید» بررسی دوربین GoPro Max ؛ دست یافتنی‌ترین دوربین 360


2-دوربین ورزشی پولاروید Cube plus

قیمت: 65 دلار

دوربین اکشن +Cube از قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 1440p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برخوردار است. برای فیلم‌برداری در سرعت‌های بالاتر نیز می‌توان با رزولوشن 1080p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری پرداخت. به‌علاوه این دوربین قادر است تصاویری واید با رزولوشن ۸ مگاپیکسل را به ثبت برساند. برای علاقه‌مندان به عکاسی در حالت Burst نیز باید عنوان شود که می‌توانند تا ۱۰ فریم را در هر ثانیه به ثبت برسانند. بدنه این دوربین مکعبی در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است که امکان استفاده از آن در شرایط محیطی و آب‌و‌هوایی مختلف را به همراه دارد. به علاوه این دوربین به‌گونه‌ای طراحی شده است، تا در برابر ضربه از استحکام کافی برخوردار باشد. به لطف این ویژگی‌ها +Cube یک دوربین مناسب برای ثبت لحظات به‌یادماندنی در سفرهای ماجرایی ‌‌به حساب می‌آید. این دوربین قادر است تا تصاویر را بر روی کارت‌های حافظه microSDHS تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت ذخیره کند، البته باید توجه داشت که کارت حافظه‌ای در کنار این دوربین قرار دارد که از ظرفیت ۸ گیگابایت برخوردار است.

3-دوربین ورزشی شیائومی Sphere

بهترین دوربین‌های اکشن کم

قیمت: 230 دلار

دوربین پانوراما °۳۶۰  شیائومی دوربین ورزشی جدید شیائومی با ویژگی های قدرتمند و طراحی خاص است. همانطور که از نام دوربین مشخص است، این دیوایس با لنز  f/2.0 و دو سنسور Sony IMX، با زاویه °۳۶۰ تصویربرداری می کند. این دوربین ۴ مد تصویربرداری داشته و می تواند مانند یک دوربین معمولی نیز استفاده شود. حداکثر کیفیت فیلمبرداری دوربین ۳۴۵۶×۱۷۲۸ است.

ورزشی بودن دوربین به این معنی است که دیوایس با دستهای لرزنده در ارتباط است. حضور ۶ محور ضد لرزش دوربین را برای فیلم برداری در ضمن فعالیتهای ورزشی قابلیت استفاده کرده است.

باتری دوربین ۱۶۰۰ میلی آمپری است که تقریبا ۹۰ دقیقه فیلمبرداری پیوسته بدون استفاده از Wi-Fi و با Wi-Fi مدت ۷۵ دقیقه را ساپورت می کند. باتری دوربین از فست شارژ QC2.0 پشتیبانی می کند. برای کنترل از طریق گوشی موبایل، دوربین مجهز به بلوتوث و Wi-Fi است. همچنین از حافظه microSD تا ۱۲۸GB پشتیبانی می کند، تا بتواند زمانی که بر روی ۳ پایه قرار دارد، تمام فیلم ضبط شده را ذخیره کند.


همچنین بخوانید: بررسی دوربین اکشن GoPro Hero Black 8؛ پادشاه دوربین‌های اکشن


دوربین پانوراما 360 درجه میجیا شیائومی جمع و جور و تقریبا کم وزن بوده و از نظر ظاهری شبیه دوربینهای قبلی شیائومی نیست. این دوربین ۱۰۸٫۳ گرمی دارای استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP67 می باشد و می توانید آن را به سادگی و با خاطری آسوده در گردش و سفر همراه خود داشته باشید. دوربین تا ۱ متر زیر آب ضد آب بوده و تا دمای ۱۰- درجه سانتیگراد می تواند کار کند.

دو لنز چشم ماهی چشم با زاویه 190 درجه دید فوق العاده گسترده ای در اختیار شما قرار می دهند. دو لنز در برابر یکدیگر قرار گرفته و لنز کاتادیوپتریک سطح ناحیه کور را کاهش می دهد.

دوربین پانوراما 360 درجه میجیا شیائومی مجهز به پردازنده تصویر Ambarella A12 است و با سیستم های Android ۵٫۰ به بالا و iOS 8.0 به بالا سازگاری دارد. کافی است اپلیکیشن Mi Home را از گوگل پلی و یا اپ استور دانلود کنید.

4-دوربین فیلمبرداری ورزشی گارمین VIRB XE

بهترین دوربین‌های اکشن کم

قیمت: 150 دلار

دوربین ورزشی مدل‌ «VIRB XE»‌ محصولی از کمپانی «گارمین»‌ (Garmin)‌ است که با قابلیت فیلم‌برداری‌ Full HD‌ و ثبت عکس‌هایی با رزولوشن دوازده مگاپیکسلی، مقاومت در برابر آب بدون‌نیاز به استفاده از قاب، گزینه‌ای بسیار‌خوب برای ورزشکاران علاقه‌مند به عکاسی محسوب می‌شود. سرعت فیلم‌برداری در این دوربین با کیفیت‌ Full‌ HD‌ با سرعت شصت فریم بر ثانیه است. فایل‌ها در کارت‌حافظه‌ی‌ MicroSD‌ ذخیره می‌شوند که باید به‌صورت جداگانه تهیه شود. حداکثر ظرفیت قابل‌پذیرش در این دوربین 128 گیگابایت است. رزولوشن عکس‌برداری بین هشت تا دوازده مگاپیکسل است که باعث می‌شود تصاویر با کیفیت و وضوح بسیارخوبی ذخیره شوند.

لنز این دوربین مانند تمامی دوربین‌های ورزشی از نوع واید است و زاویه‌ای بسیار گسترده را پوشش می‌دهد. این دوربین به یک صفحه‌نمایش لمسی مجهز است که تصاویر درحال‌ضبط را نمایش می‌دهد تا کاربران با‌ تسلط بیشتری عکاسی یا فیلم‌برداری کنند. علاوه‌برآن، لمسی بودن این نمایشگر باعث می‌شود بتوانید تنظیمات موردنظرتان را به‌راحتی روی دوربین انجام دهید؛ همچنین برای انتقال تصاویر به سایر دستگاه‌های دیجیتالی برای این دوربین تکنولوژی‌ Wi-Fi‌ و بلوتوث درنظر‌گرفته شده است. برای این‌کار می‌توانید از خروجی‌ USB‌ این دوربین استفاده کرده و با‌اتصال یک کابل مجزا به آن، تصاویر را به کامپیوتر منتقل کنید؛ همچنین برای کنترل‌کردن این دوربین از راه دور، می‌توانید اپلیکیشن مخصوص موبایل را دانلود و نصب کنید. باتری داخلی این دوربین مانند سایر مدل‌ها از نوع لیتیوم‌-یون است و با‌اتصال کابل شارژ می‌شود. باتری تا دو ساعت شارژدهی دارد. این دوربین بدون نیاز به قاب جداگانه تا عمق پنجاه متری زیر آب مقاومت می‌کند.


همچنین بخوانید: بهترین دوربین‌های کامپکت در سال 2019، صرف نظر از قیمت


5- دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو HERO8 Black

 

قیمت: 420 دلار

فیلم‌برداری تا رزولوشن ۴K و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه در کنار بهبود لرزشگیر دیجیتال نیز در این دوربین حاضر هستند. گوپرو می‌گوید ویژگی HyperSmooth که همان لرزشگیر دیجیتال است، تا حد بسیار خوبی در گوپرو هیرو ۸ بلک بهبود یافته که خبر خوبی برای علاقه‌مندان به این دوربین است. اگرچه گوپرو هیرو ۸ بلک از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسل‌های قبلی دارد اما لوازم جانبی جدیدی که به صورت اختصاصی و تحت نام Mods برای این دوربین ساخته شده‌اند، هیرو ۸ بلک را از تمام گوپروهای قبلی متمایز می‌کنند.

این لوازم جانبی شامل چیزهایی مثل نور LED، نمایشگر چرخان دوم و میکروفون اختصاصی گوپرو می‌شود. این لوازم جانبی یا همان Mods، بیش از همه می‌تواند ولاگرها را خوشحال کند. گوپرو یک ویژگی دیگر به نام Live Burst در این دوربین قرار داده که تا حد زیادی شبیه به ویژگی Live Photos در گوشی‌های آیفون است. در این حالت، دوربین ۱.۵ ثانیه قبل و بعد از ثبت هر عکس را با تعداد فریم‌های زیاد عکاسی می‌کند به نحوی که یک فیلم سه ثانیه‌ای برای هر عکس به وجود می‌آید. سپس کاربر می‌تواند اگر عکسی که گرفته را دوست ندارد، از بین تمام عکس‌های دیگری که در این ۳ ثانیه وجود دارد، استفاده کند. فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K در حداکثر سرعت ۶۰ در ثانیه با بیت‌ریت ۱۰۰ Mbps از جمله آن‌ها است.


همچنین بخوانید: بهترین دوربین‌های ارزان قیمت 2019


6-دوربین ایی مدل 4K

بهترین دوربین‌های اکشن کم

قیمت: 220 دلار

دوربین «ایی» مدل «4K» محصولی است که برای همراهی با ورزش‌های هیجان‌انگیز «Extreme» طراحی شده است. مشخصه‌ای که این دوربین را متمایز ساخته، فیلم‌برداری با کیفیت 4K است. این دوربین دارای ابعاد جمع‌وجور و ارگونومیک است و با وزنی کمتر از 100 گرم تولید شده است. این ابعاد و وزن کم، باعث می‌شود تا شما حین انجام حرکات ورزشی، به‌راحتی قادر به استفاده از آن باشید. در این دوربین ثبت تصاویر توسط یک حسگر از نوع CMOS با ابعاد 1/2.3 اینچ صورت می‌گیرد. علاوه‌بر فیلم‌برداری باکیفیت، این دوربین قادر است عکس‌ها را با رزولوشن 12مگاپیکسلی ذخیره کند. ازآنجایی‌که این مدل برای تصویر مخصوص ورزش‌های پرتحرک ساخته ‌شده است، برای آن قابلیت عکاسی پیاپی تا 30 فریم بر ثانیه در نظر گرفته شده است. این ویژگی برای زمان‌هایی که می‌خواهید از ورزش‌های پرسرعت، مثلا دوچرخه‌سواری، موج‌سواری یا اسکیت عکاسی کنید، بسیار پرکاربرد واقع می‌شود.

لنز این مدل، کاملا مخصوص حرکات سریع ساخته شده است و تا حد زیادی لرزش‌های ناشی از حرکت را به تصویر منتقل نمی‌کند؛ همچنین این لنز دارای قابلیت فوکوس خودکار است و تصویر سوژه‌ی مورد نظر را با وضوح زیادی ذخیره می‌کند. برای انتقال فیلم و عکس از این مدل به کامپیوتر، برای آن یک پورت USB تعبیه شده است. همچنین، برای ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور، یک عدد فلاش، روی قسمت جلویی دوربین قرار داده شده است. حین فیلم‌برداری، صدای محیط به واسطه‌ی میکروفون داخلی آن ضبط می‌شود. باتری این مدل قادر است تا دو ساعت حین فیلم‌برداری با رزولوشن 4K کار کند. ظرفیت درنظرگرفته‌شده برای آن، 1400 میلی‌آمپر ساعت است. برای ورزشکارانی که علاقه دارند لحظات پرهیجان ورزشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، این دوربین توصیه می‌شود.