اگر به دنبال بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی هستید، این مطلب برای شماست. در بازار با انواع دوربین‌ها رو به رو هستیم که هر یک ویژگی‌های خاص خود را داشته و با مشخصاتی قابل توجهی عرضه می‌شوند. البته این نوع دوربین‌ها که ویژه عکاسی هستند، دارای متریال باکیفیت بوده و قیمت ارزانی هم ندارند. در صنعت تولید دوربین عکاسی برندهای متعددی چون کانن، نیکون، سونی و برخی دیگر حضور دارند که در طول چند سال گذشته عملکردی عالی از خود نشان دادند.


همچنین بخوانید:

سامسونگ دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 را معرفی کرد

بررسی دوربین GoPro Max ؛ دست یافتنی‌ترین دوربین 360


ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی آشنا سازیم. قطعا افرادی هستند که به دنبال عکاسی حرفه‌ای بوده اما نمی‌دانند کدام مدل را باید تهیه کنند.

بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی

1-دوربین کانن مدل EOS 2000D

بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی

قیمت: 400 دلار

مدل «2000D» در سری دوربین‌های مبتدی DSLR کانن قرار می‌گیرد. این مدل را کمپانی مشهور «کانن» (Canon) تولید کرده است و همراه آن لنز 18-55 میلی‌متر ارائه می‌شود. 18-55 لنز نرمالی است که می‌توانید با آن محدوده‌ی قابل‌قبولی را هنگام عکاسی پوشش داده و عکس‌های واضح و باکیفیتی ثبت کنید. برای توضیح درباره‌ی مشخصات فنی این دوربین باید گفت که 2000D با برخورداری از عالی‌ترین سطح تنظیمات دستی و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های به‌روز دوربین‌های دیجیتال و همچنین قیمتی به‌صرفه و مناسب، نزد مشتاقان عکاسی و آنان که در ابتدای راه عکاسی حرفه‌ای هستند، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

دوربین کانن «EOS 2000D» از حسگر 24.1 مگاپیکسلی CMOS و پردازشگر تصویر +DIGIC 4 بهره می‌برد که ترکیب این دو، ثبت تصاویری با کیفیت فوق‌العاده را حتی در شرایط نوری ضعیف تضمین خواهد کرد. این دوربین خوش‌دست، 475 گرم وزن دارد. سمت راست بدنه‌‎ی این دوربین، یک برآمدگی دارد تا راحت‌تر در دست جای گیرد. Canon EOS 2000D دارای یک صفحه‌نمایش LCD در اندازه‌ی سه‌اینچ با دقت ۹۲۰۰۰۰ نقطه و چشمی اپتیکال است. عکس‌ها و فیلم‌های ضبط‌شده‌ی این دوربین، روی کارت حافظه‌ی SD ذخیره می‌شوند. این دوربین قیمتی به‌صرفه دارد و کانن با طراحی آن، کاربران مبتدی را نشانه گرفته است تا با استفاده از آن اولین قدم را در دنیای عکاسی بردارند و مهارت‌های خود را به چالش بکشند. دوربین 2000D دامنه‌ی حساسیت ۱۰۰-۶۴۰۰ دارد و البته تا ۱۲۸۰۰ هم قابل‌ارتقا است. وجود قابلیت سلف‌تایمر باعث می‌شود بتوانید دوربین را در محل دخواه خود قرار داده و بین 2 تا 10 ثانیه بعد به صورت خودکار عکس بگیرد. درمجموع این دوربین برای کاربرانی که تازه عکاسی را شروع کرده‌اند بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی به حساب می‌آید.


همچنین بخوانبد:  بررسی دوربین اکشن GoPro Hero Black 8؛ پادشاه دوربین‌های اکشن


2-دوربین نیکون D810

قیمت: 1900 دلار

دوربین D810 نیکون جایگزین D800 و D800E است. باید بدانید که D800E در واقع از همان سنسور 36 مگاپیکسلی CMOS که در D800 به کار گرفته شده بود استفاده می‌کرد با این تفاوت که فیلتر لو پس (Low Pass) در این مدل به نحوی غیر فعال شده بود. شاید از بارزترین ویژگی‌های D810 بتوان به حذف فیلتر لو پس اشاره نمود. پردازشگر قدرتمند EXPEED 4 نیز از D4S به عاریه گرفته شده تا توانایی فراهم نمودن گستره ایزو وسیع‌تر را با کیفیت بالای عکس تضمین نماید. مکانیسم شاتر این دوربین نیز دست‌خوش تغییراتی شده و D810 از امکان شاتر الکترونیکی First-curtain بهره می‌برد تا لرزش به وجود آمده بر اثر حرکت شاتر کاهش پیدا کند و در نتیجه عکس شارپ تر به ثبت برسد. افزایش کیفیت در زمینه فیلم برداری نیز در D810 قابل توجه است.

افزایش سرعت فیلم‌برداری این دوربین در حالت Full HD به 60 فریم بر ثانیه و امکان دریافت همزمان خروجی فشرده نشده تصویر از طریق درگاه HDMI از بارزترین پیشرفت‌های این دوربین در زمینه فیلم‌برداری هستند. دامنه ایزو استاندارد برای این دوربین از 64 شروع شده و تا 12800 ادامه میابد. سامانه فوکوس خودکار این دوربین نیز دارای 51 نقطه فوکوس است. شاید بزرگترین تفاوت میان D810 و مدل های پیشین همان حذف فیلتر “لو پس” است. که باعث تولید تصاویر بسیار شارپی در این دوربین شده است.

البته علی رغم تلاش های نیکون با توجه به حذف این فیلتر امکان ایجاد خطای moire و رنگین کمانی در تصاویر این دوربین در هنگام عکاسی از سطوح دارای نقوش به هم فشرده یا دارای کنتراست تصویر بالا وجود دارد. نمایشگر به کار گرفته شده در D810 یک LCD 3.2 اینچی است که از نظر اندازه تفاوتی با گونه به کار گرفته شده در D800 و D800E ندارد، اما رزولوشن آن از 921 هزار نقطه به 1.23 میلیون نقطه افزایش پیدا کرده است. درکل تولید D810 از سوی نیکون به عنوان جدیدترین و پیشرفته‌ترین DSLR فول فریم از سوی این شرکت یک گام به جلو محسوب می‌شود و اینکه نیکون شهامت این را داشت که پس از حذف کامل فیلتر “لو پس” ابتدا در دوربین‌های سری DX این مهم را در دوربین‌های FX نیز اجرا کند، برای شیفتگان تکنولوژی‌های جدید روند جذابیست. نتیجه این عمل ایجاد تصاویر بهتر توام با ریسک خطای moire است.


همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین عکس های ارسالی به مسابقه عکاسی سونی 2019


3-دوربین کانن Powershot SX70 HS

بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی

قیمت: 549 دلار

دوربین جدید دیگر شرکت کانن و از نسل سوپر زوم؛ این دوربین دارای حسگر بسیار حساس CMOS با تفکیک‌پذیری ۲۰.۳ میلیون پیکسل بوده و مجهز به پردازشگر DIGIC 8 است. لنز دوربین قابلیت زوم اپتیکال با مقدار باورنکردنی ×۶۵ را دارد. فاصله‌ی کانونی مورد پوشش این لنز در معادل فول فریم ۲۱ تا ۱۳۶۵ میلی‌متر است. امکان فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و درگاه پذیرش میکروفون خارجی را نیز باید به لیست مشخصات این دوربین افزود. همچنین در حالت FullHD این دوربین قادر به فیلم برداری با سرعت ۶۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه است.

حداقل و حداکثر سرعت شاتر دوربین SX70‌به‌ترتیب برابر با ۱۵ و ۱/۲۰۰۰ ثانیه می‌باشد و در حالت عکاسی پیاپی قادر به ثبت ۱۰ فریم بر ثانیه می‌باشد. صفحه‌ی نمایش این دوربین ۳ اینچی بوده و قابلیت چرخش به تمام جهات را دارد. وضوح این صفحه‌ی نمایش ۹۲۲ هزار نقطه در اینچ است. این دوربین عکاسی مجهز منظره‌یاب الکترونیکی با وضوح ۲.۳۶ میلیون نقطه است. سیستم فوکوس خودکار و هوشمند بسیار سریع، سیستم تثبیت‌کنندگی هوشمند لنز، سیستم یاری‌رسان زومینگ، فن‌آوری Wi-Fi داخلی و بلوتپث از دیگر مشخصات کم‌نظیر این دوربین جدید است و شاید این همان بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی است که به دنبال آن هستید.


همچنین بخوانید:  بهترین دوربین‌های کامپکت در سال 2019، صرف نظر از قیمت


4-دوربین کانن EOS 750D 

قیمت: 419 دلار

«بهترین DSLR سطح مبتدی که تابه‌حال تولید شده است»؛ این جمله‌ای است که تقریبا هر سال پس از معرفی DSLR های سطح مبتدی کانن، درباره‌ی آن‌ها می‌گوییم. این بار از گفته‌ی خود اطمینان بیشتری داریم. برخلاف سال گذشته که مدل 700D با تفاوتی ناچیز نسبت به 650D معرفی شد، کانن امسال نه یک دوربین، بلکه یک جفت دوربین دوقلو را با نام‌های «750D» و «760D» تولید کرده است؛ این‌ها دوقلوهایی هستند با تفاوت‌های بنیادین نسبت به مدل پیشین و با تفاوت اندک نسبت به یکدیگر.

این دو دوربین به سنسور تصویر 24 مگاپیکسلی هیبریدی نسخه‌ی 3، سنسور نورسنج پیشرفته‌ی 7560 پیکسلی، سیستم فوکوس خودکار 19 نقطه‌ای، Wi-Fi، NFC و البته باتری جدیدی به نام LP-E17 مجهز هستند. دوربین 750D به‌همراه لنز کیت 18-55 به کاربر عرضه می‌شود از کیفیت ساخت قابل‌قبولی برخوردار است و با فاصله کانونی متغیر می‌تواند از زاویه دید باز تا نرمال را پوشش دهد. همچنین وجود لرزشگیر برای این لنزمیزان وضوح تصویر را به‌خصوص در مواقعی که از حالت زوم لنز استفاده می‌کنید، بیشتر می‌کند.

سنسور این دوربین کانن از نوع APS-C یا Half Frame است و دستگاه قابلیت ثبت تصاویر را در دو فرمت JPG و Raw دارد. فرمت Raw معمولا در میان عکاسان حرفه‌ای از محبوبیت زیادی برخوردار است، زیرا به عکاس اجازه می‌دهد در هنگام ویرایش عکس از اختیار عمل زیادی بهره ببرد. این دوربین با نام‌های CANON EOS 750D (EOS KISSX8i,EOS REBEL T6i) نیز شناخته می‌شود.

5-دوربین کانن EOS 200D

بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی

قیمت: 649 دلار

دوربین عکاسی «EOS 200D» سبک‌تر از تمام دوربین‌های DSLR پیش از خود است. کانن این دوربین را برای کسانی طراحی کرده که به دنبال خرید اولین دوربین DSLR خود و ورود به دنیای عکاسی حرفه‌ای هستند. 200D به اندازه‌ی کافی سبک و جمع‌و‌جور است و هنگام قرار گرفتن در کیف و حمل کردن، وزن زیادی به شما تحمیل نمی‌کند؛ درنتیجه به‌راحتی می‌توان این دوربین را همواره به همراه داشت. ابعاد این دوربین قابل مقایسه با دوربین‌های کامپکت نیمه‌حرفه‌ای است؛ اما با خرید آن، وارد دنیای دوربین‌های DSLR می‌شوید و به بیش از 80 لنز شرکت کانن دسترسی خواهید داشت که دنیای نامحدودی از عکاسی را برای شما فراهم می‌سازد. وجود هم‌زمان منظره‌یاب اپتیکال و صفحه‌نمایش چرخشی لمسی نیز به آماتورهایی که می‌خواهند وارد دنیای عکاسی حرفه‌ای شوند، کمک زیادی می‌کند.

سنسور CMOS به‌کاررفته در 200D نسبت به نسل قبلی خود، یعنی 100D که دقت 18مگاپیکسلی داشت ارتقا یافته و دقت موثر 24.2 مگاپیکسلی دارد که مشابه مدل‌ حرفه‌ای‌تر 77D است. این حسگر امکان فیلم‌برداری با کیفیت Full HD را فراهم می‌کند و می‌توانید در هر بار فیلم‌برداری، فیلمی به طول 29 دقیقه و 59 ثانیه ضبط کنید. عکاسی پیاپی این دوربین نیز نسبت به نسل قبلی خود یک مرتبه سریع‌تر شده و با 5 فریم بر ثانیه این کار را انجام می‌دهد. علاوه‌بر اتصال Wi-Fi این دوربین مجهز به یک سیستم بلوتوث داخلی همیشه روشن بسیار کم‌مصرف است که این امکان را فراهم می‌کند، به‌راحتی عکس‌های خود را به گوشی هوشمند خود منتقل کنید؛ حتی زمانی که دوربین درون کیف شما قرار دارد. درکل اگر به دنیای عکاسی علاقه‌مندید و قصد دارید عکاسی را به صورت حرفه‌ای تجربه کنید، EOS 200D دوربینی که درست در لبه‌ی دوربین‌های آماتوری و حرفه‌ای قرار گرفته، یکی از بهترین انتخاب‌هاست.


همچنین بخوانید:  اولین دوربین بدون آینه اندرویدی با قابلیت نصب لنز های DSLR کانن !!! 


6-دوربین سونی A7III 

قیمت: 1798 دلار

دوربین عکاسی بدون آینه سونی مدل Sony Alpha a7 III یک دوربین فول فریم با امکانات عالی برای عکاسی و فیلم برداری است . این دوربین فوق العاده از نظر سایت Dpreview دارای امتیاز 89 و مدال طلایی است . با وجود اینکه میزان رزولوشن این دوربین 24 مگاپیکسل هست اما باز هم کیفیت عکس های فوق العاده این دوربین را برای انواع سبک های عکاسی ایده آل کرده است . از مشخصات دوربین Sony Alpha a7 III می توان به داشتن سنسور فول فریم BSI CMOS و پردازنده ی تصویر BIONZ X اشاره کرد که عملکرد این دوربین را برای عکاسی پشت سرهم 10 فریم بر ثانیه ، فوکوس سریع تر و ردیابی سوژه بهتر کرده است.

سیستم فوکوس اتوماتیک ترکیبی این دوربین سونی ، که قادر به تشخیص 693 نقطه فوکوس و 425 محدوده ی کنتراست است در هرگونه شرایط نوری دارای فوکوس سریع و موثر است . از مشخصات دیگر این دوربین می توان به قابلیت فیلم برداری 4K ( سی فریم بر ثانیه ) ، ویوفایندر الکترونیکی ، صفحه نمایش چرخان لمسی 3 اینچی ، لرزشگیر داخلی 5 جهته ، محدوده ی ایزو 100-51200 ، وای فای Wi-Fi و NFC داخلی برای انتقال عکس ها ، داشتن دو اسلات کارت حافظه و … اشاره کرد.

7-دوربین نیکون مدل D5600

قیمت: 529 دلار

دوربینی بسیار مناسب و کارآمد برای افراد نیمه‌حرفه‌ای و کسانی که قصد دارند عکاسی را شروع کنند. مدل «D5600» «نیکون» (Nikon) که همراه با لنز 18-55 میلی‌متر VR AF-P ارائه می‌شود، به‌لطف پردازشگر Expeed 4، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. این دوربین به‌واسطه‌ی حسگر CMOS می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن 24مگاپیکسل به ثبت برساند. عکس‌ها با نسبت ابعاد 3:2 ذخیره می‌شوند. فرمت غیرفشرده‌‌ی عکس‌ها RAW است که اجازه می‌دهد بتوانید تغییرات موردنظرتان روی آن اعمال کنید. لنز همراه آن، از نوع زوم است و به کاربران امکان ثبت تصویر کوچک‌ترین جزئیات محیط را می‌دهد. برای این‌که بتوانید با این لنز روی یک شئ فوکوس کنید، باید حداقل 25سانتی‌متر از آن فاصله داشته باشید. می‌توانید بنا به موقعیت، فوکوس را به‌صورت خودکار یا دستی انجام دهید.

علاوه‌بر عکاسی، D5600 امکان فیلم‌برداری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فیلم‌ها با رزولوشن Full HD ذخیره می‌شوند و حداکثر سرعتش 60فریم بر ثانیه است. برای عکاسی در شدت نورهای مختلف، این دوربین گزینه‌ی بسیار مناسبی محسوب می‌شود، چراکه می‌توانید سرعت شاتر و نوردهی (ISO) را در طیف گسترده‌ای تنظیم کنید. همچنین برای ثبت عکس‌های پیاپی، این دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند در هر ثانیه 5 فریم را به ثبت برساند. گفتنی است D5600 مجهز به یک صفحه‌نمایش LCD است که می‌توانید به‌راحتی زاویه‌ی آن را تغییر دهید و بنا به موقعیت آن را تنظیم کنید.

سایز آن 3.2 اینچ است و امکان تماشای تصاویری که به‌واسطه‌ی این دوربین دریافت می‌شود را فراهم می‌کند. علاوه بر امکانات مذکور، این صفحه‌نمایش از نوع لمسی است و تنظیمات به‌سادگی روی آن انجام می‌شود. این دوربین ورودی و خروجی‌های متعددی دارد تا کاربران قادر باشند آن را به سایر دستگاه‌های دیجیتالی متصل کرده و تصاویر را به اشتراک بگذارند. البته برای انتقال تصاویر، می‌توانید از تکنولوژی بلوتوث تعبیه‌شده در آن نیز استفاده کنید. پشتیبانی آن از NFC نیز باعث می‌شود سرعت هماهنگی‌اش با دستگاه‌ها بیشتر شود. کارت‌حافظه‌ی قابل‌اتصال به این دوربین، می‌تواند یکی از انواع SD، SDHC یا SDXC باشد.

امیدواریم این لیست به شما در خرید بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی کمک کرده باشد، نظرات خود را با ما به اشتراک بذارید.

در ادامه بخوانید:

بهترین دوربین‌های ارزان قیمت 2019

بهترین گوشی‌های 2019 برای عکاسی، مخصوص خوره‌های عکس و فیلم